Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 18.08.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. Ło kurde, ciekawe rzeczy się przeczytało. Na gmc od dawna nie wchodzę, w sumie nie wiem dlaczego. U mnie to wyglądało tak, że jakieś... 8 lat temu były sobie studia, po czasie trafiłem nawet na Informatykę na PWR (jebać pwr, srsly), ale w okolicy 5 sem musiałem iść do pracy więc poszedłem na zaoczne na semestr po czym zamknęli infę zaoczną. Więc kontynuowałem pracę, jako dev się nie udało ale za to jako QA. Testuje sobie już jako tester automatyczny od jakichś 4 lat i w sumie... podoba mi się to. Zawsze jak osiągnę sufit to jest opcja przejść do developerki. Żeby nie zmarnować studiów udało mi się przenieść na prywatną na DSW i jestem teraz na 7 semestrze profilu Programowanie gier komputerowych. Gier nie robiłem od 10+ lat więc miło było sobie to wszystko przypomnieć, jak zrobię pracę inżynierską to się nią wam pochwalę :P. W karierze zawodowej kiedy przycisnęło pracowałem jako tester gier w T-Bull i chciałbym tutaj wszystkich przestrzec przed tym toksycznym gównem, najgorsze przeżycie ever, całe szczęście tylko na 3 miesiące. Teraz szczęśliwie pracuję z powrotem w aplikacjach biznesowych i piszę automaty do apek mobilnych w Spyrosoft dla brytoli. Jak ktoś będzie szukać to szczerze polecam z kolei Spyro jako firmę na lata, propracownicze podejście . Noo i mieszkam dalej we Wrocławiu. Bardzo prywatnie też było sporo. Nie wstydzę się przyznać, że jakieś 2-3 lata temu udało mi się wygrać z dość mocną depresją (było bardzo źle, z dwiema próbami), którą stwierdzono że jest biologiczna. Pewna białogłowa (z którą jestem po dziś dzień, prawie 4 lata już) zaciągnęła mnie na siłę do psychiatry, który na prawdę pomógł. Nie piszę tego żeby się wyżalić, tylko uświadomić komuś kto może ma podobny problem, że z tym da się walczyć i da się wygrać. Tylko trzeba iść po tę pomoc, albo dać się wytargać na siłę Gdzieś 5 lat temu odkryłem nową pasję na całe życie, żałuję że nie miałem tego od chociaż technikum. Prowadzę (i czasami gram jako gracz) w papieowe erpegi, głównie DND5e i Warhammer 4e i uwielbiam to ponad wszystko, gry komputerowe już nie jarają w ten sposób co papierowe. Przez pandemię ogarnąłem to nawet w wersji online i okazuje się że nie różni się to tak bardzo od siedzenia razem przy stole. Jak się uda zebrać to mogę jakąś kampanię poprowadzić dla gejklanu TLDR w życiu jest w końcu stabilnie i szczęśliwie
    6 punktów
  2. Dodałem trochę efektów i jak dla mnie spoko. Chociaż z kolizjami nadal jakoś tak nie do końca mi pasuje 😕 DUG5.mp4
    5 punktów
  3. Różne, różniste elementy. Niektóre to zestawy, niektóre pełne zbroje. To jakieś 70-80% tego co jest + oczywiście można tworzyć własne zmieniając kolorki. @EDIT: zamiast dodawać ileśtam kolejnych blendshape'ów twarzy wprowadziłem addony, takie jakby maski które przyjmują materiał twarzy. Można teraz dodawać np. długi pysk albo specyficzny rodzaj nosa czy coś.
    4 punkty
  4. Bo nie wyłączyłeś domyślnych klawiszy quicksave'owania F5 i F6
    4 punkty
  5. Hej! Jakby ktoś był zainteresowany, to wczoraj wyszła wersja Almory na iOS Link do pobrania: Almora Darkosen ( App Store ) Do zrobienia/poprawienia jeszcze zostało kilka rzeczy: - Apple Game Center -> CloudSave ( obecnie jest tylko na Androidzie ) - Problem z "notchem", który zasłania trochę ikonki na niektórych modelach telefonów. Uwagi i sugestie mile widziane. iOS to mój debiut i pomimo tygodniowych testów przez różne osoby na różnych urządzeniach i tak wyszło kilka błędów technicznych. Mimo wszystko gra działa i nie powinno być większych problemów Dzięki i pozdrawiam!
    4 punkty
  6. Witajcie! Jak pewnie widzieliście bo wrzucałem tu i tam pracuję nad grą NecroArcher czyli platformówką akcji z tytuowym uroczym łucznikiem. Postanowiłem założyć ten post bo ruszyłem ze zbieraniem wishlisty na steamie oraz itch.io, gorąco zapraszam: https://store.steampowered.com/app/1903710/NecroArcher/ https://clockworkmustache.itch.io/necroarcher Gra jest dość prostą strzelanką ubogaconą przedmiotami, sklepami czy kasynem. Starałem się zachować stylistykę retro i dość nowoczesne jak na ten gatunek rozwiązania w kwestii mechaniki. Chyba najważniejszą cechą gry jest zróżnicowanie, każda misja dodaje minimum jednego nowego przeciwnika lub inną przeszkodę. Cóż, tyle, premiera w wakacje
    4 punkty
  7. pozdro z warszawy mordki
    4 punkty
  8. NecroArcher 2022-02-01 15-29-23.mp4 A ode mnie pojawienie się bossa z prostą animacją
    4 punkty
  9. Lowpoly postacie z edytowalnymi częściami (uczę się pisać skrypty Edytora) Szybki shader w którym wybieramy trzy kolory do gradientowej tekstury każdego elementu stroju Trochę typowych animacji Taki miał być prosty projekt, jak się postaram z elementami stroju to może komuś się przyda
    4 punkty
  10. Łeł, tri-post, ale z dużymi odstępami chociaż Kolejny work in progress nad moim PRL Wiedźminem + Założyłem stronkę na Steamie
    4 punkty
  11. Dziękuję na razie chcę zrobić z tego narzędzie do szybkiego dodawania postaci, sam raczej nie stworzę na tym żadnej większej gry. Chyba że coś wymyślę. @EDIT2:
    3 punkty
  12. W międzyczasie zmiana koncepcji edytora postaci na bardziej "teksturowe" manipulacje, co pozwoliło zmniejszyć rozdzielczość modelu i ilość blend shape'ów do minimum. Można ustawiać teksturki różnych części twarzy i np. zmieniać odległości między oczami, ustami itd. Animacja nie moja, dlatego taka płynna i naturalna, ale mniej więcej pokazuje jak się zachowują modele. Teraz czas na tworzenie pierwszych ubrań i sprawdzanie jak to się zachowuje przy dużej ilości postaci, bo ubrania będą miały po trzy edytowalne kolory, shader twarzy też ma dużo kolorków i tekstur nakładanych na siebie. @EDIT:
    3 punkty
  13. Wykrywane były poprzez bbox prostokątny, dlatego czasem strzelając w jedno miejsce, kolizja występowała ale ściana i tak była za daleko, żeby cokolwiek się "oderwało" - już naprawione. Em, co robić? 😆 Są jakieś funkcje do tego, czy tu chodzi o "buffer_create" itp? Checked ✓ oh, stop it you 😆 Dźwięków jeszcze nie dawałem, no i nie wiem jak zrobić, żeby rzucanie granatu było bardziej... fajne. Untitled Project.mp4 (Mam nadzieje, że te posty nie będą brane jako spam)
    3 punkty
  14. ale progres, we wtorek wyglądało to jak Wormsy a w środę jak Battlefield Bad Company 2
    3 punkty
  15. świetny boss, w ogóle przepiękna grafika UAZ 452
    3 punkty
  16. Pozycjonowanie - DodajOszusta.pl (archive.org) wiem, że stare, ale odnoszę wrażenie, że dalej aktualne PS. ale te obrazy to mistrzostwo muszę przyznać
    3 punkty
  17. Dla większości w ogóle nie jesteś wiarygodny, bo nawet sposób w jaki mówisz świadczy, że masz niewielkie pojęcie o rzeczach, które robisz. Chwalisz się wieloma rzeczami, tyle, że one są na poziomie nastolatka, a nie dorosłego, jakim jesteś. A już w ogóle takie kwiatki: Czyli z jednej strony płacisz za godzinę (ale nie wiemy, czy netto, czy brutto, czy b2b, czy umowa dzieło/zlecenie/pracę), z drugiej zaraz piszesz, że "ustalimy wartość", czyli jednak nie płacisz za godzinę. Jak ktoś ma to traktować serio, skoro już z opisu wiadomo, że będziesz coś kręcił. Zmartwię Cię, ale "magiczne gry wideo" to nie jest jakaś wyszukana nazwa i nie wiem na jakiej podstawie to wyliczyłeś, ale jak dla mnie to ta domena jest warta jakieś 6-7 złotych, bo za dwa miesiące wygasa, a przedłużenie kosztuje 40zł netto. Zresztą, za tyle można kupić "magicalvideogames.com" i tyle z Twojej unikalności. Mam nadzieję, że wiesz, co znaczy dewiant, ale raczej nie świadczy to dobrze o Tobie
    3 punkty
  18. Ktoś tu jeszcze zagląda? Brałem ostatnio udział w weekendowym (72h) game jamie, tematem było wykombinowanie czegoś z mechanikami życia/energii/leczenia etc. w konwencji FPS'a. Spłodziłem gierkę survivalową w której naszym celem jest dostarczenie sześciu kanistrów z krwią aby ocalić kobietę w pojemniku. Kanistry napełniamy zbierając krew po pokonanych wrogach. Twistem jest to, że zawartość kanistra jest jednocześnie naszym zdrowiem, każde umieszczenie nowego kanistra pozbawia nas 90% życia, które musimy na nowo napełnić. W grze jest prosty system rozwoju postaci, dwie umiejętności do odblokowania oraz cutscenki w postaci intra i outra. Spatchowałem większość błędów i można swobodnie grać. Grę można przejść w 20 - 40 min w zależności czy chcemy wylewelować postać do maksymalnego poziomu. Bawcie się dobrze! Każdy feedback mile widziany! Sterowanie: WSAD Poruszanie się Mouse 1 Strzelanie Q "Leech Hand" - Przyciąga krew (po odblokowaniu) F "Death From Above" - Atak obszarowy (po odblokowaniu) E Interakcja Gatunek: Survival w FPP Download: LeechTank v0.5.zip Rozmiar pliku: 23.5 MB Autorzy: Model broni: Reskin modelu z Kenney Blaster Kit Model kobiety w pojemniku: Low-poly human female Muzyka w kryjówce: Yet Another Atmospheric Horror Music Pack Muzyka na powierzchni: Retro Shooter Collection Tekstury i Skybox: ambientCG Wszystko inne: Morgo Strona na itch: Link Screeny:
    2 punkty
  19. Sporo już mam różnych zbroi, hełmów itd., ale chciałem się pochwalić uroczymi krasnoludami
    2 punkty
  20. Tego nie przewidziałem xd Tak czy siak, dobrze, że o tym mówisz, bo ta funkcja będzie wyłączana, co level będą ustawiane checkpointy @Edit - Dodałem też alternatywny tryb sterowania - ośmiokierunkowy, więc w pełnej wersji, będzie można sobie wybrać.
    2 punkty
  21. Zakładając, że A to ilość sekund, przez którą gracz może jeszcze grać, np. 8520 sekund: liczba godzin: A div 3600 liczba minut: A div 60 mod 60 liczba sekund: A mod 60 I możesz wywalić prawie połowę kodu i ifów. Natomiast rysowanie wygląda wtedy tak: function draw_remaining_time(seconds) { _s = ""; if (seconds >= 3600) { _s += string(seconds div 3600) + " hours, "; } if (seconds >= 60) { _s += string((seconds div 60) mod 60) + " minutes, "; } return _s + string(seconds % 60) + " seconds"; }
    2 punkty
  22. Zszedłem z jedną twarzą poniżej 400tris, także to już pełne lowpoly w porównaniu do podobnego systemu który robiłem ze 3 lata temu albo ileś... Staram się kombinować z ręcznie malowanymi maskami które miksuję z domyślnym światłocieniem shadera, żeby osiągnąć lekki efekt ręcznego malowania tekstury na low-poly. Na razie tak o.
    2 punkty
  23. a lengthdirami rozwiązałbyś swój problem, gdybyś dodał do tego jeszcze jedno przesunięcie - teraz przesuwasz pocisk tylko o 40 na jednej osi, chodziło Ci pierwotnie o coś plus minus takiego: lx = x + lengthdir_x(40, dir) + lengthdir_x(10, dir - 90); ly = y + lengthdir_y(40, dir) + lengthdir_y(10, dir - 90); więc jak to zwierzątko w scratchu, idziesz 40 kroków w prawo i 10 kroków do góry ps: kozacki sprite i kozacka animacja idle
    2 punkty
  24. Opis - Jak w nazwie Mistyczni Patrioci to nazwa Jednostki do której należy Rey bohater tej właśnie gry. Organizacja Mistycznych Patriotów to oddani wyższemu dobru żołnierze , tytułowi Patrioci , Mistyczni z racji tego że wielu z nich nie ma czasu dla swych bliskich , rodzin gdyż dobro i bezpieczeństwo innych przedkładają ponad własny komfort i życie . Rey jest jednym z najlepszych wyszkolonych przez jednostkę agentów . I to właśnie on zostaje wysłany na misję Rozpoznawczą w okolicy starych opuszczonych baz w których od dawna nikt nie przebywał a owe placówki nie były użytkowane. Nieznani bliżej żołnierze przewozili na teren owych baz nieznany bliżej ciężki sprzęt , drony , oraz oddziały złożone z jednostek patrolujących . Rey wysłany z ową misją ma zorientować się co się tam dzieje , kto i dlaczego tam przebywa i przekazać zdobyte informacje w bazie swojej przełożonej Elizabeth. Gre będzie można zaliczyć do trzech gatunków . Skradanka Akcji z elementami zręcznościowymi w grze jednak prócz momentów działania w dyskrecji , planowane są również momenty otwartej walki zgodnie z planowanym scenariuszem gry . Nie chciał bym za dużo zdradzać mogę dodać iż muzykę , fabułę , grafikę jak i scenariusz wszystko opracowuje samodzielnie , z drobnym użyciem grafik na licencji CC-0 , zapomniałem dodać o fakcie iż w grze fikcyjne wydarzenia będą po części mieszane z tymi z przeszłości świata jednakże oczywiście w formie surrealizmu i napędzenia przedstawianej fabuły gry . Screen 1 https://gmclan.org/up6167_6_Mistyczni_Patrioci_beta_screen.html krótki fragment wideo z gry Planowana wstępna data premiery (może ulec zmianie ) na ten moment to Połowa 2022 Roku bądź początek 2023 roku.
    2 punkty
  25. Tak..nostalgia bardzo :P Urocza niewielka, solidnie zrobiona gra. Brakowało mi tylko większej różnorodności przeciwników z czasem bo same meteoryty to troszkę mało
    2 punkty
  26. Tytuł: Przybysze z Matplanety Gatunek: zręcznościowa, space shooter Opis: Gra zręcznościowa na motywach programu edukacyjnego emitowanego w latach 80 w telewizji polskiej. Podróżujemy statkiem kosmicznym przez nieskończony pas zabójczych asteroid. Gracz musi lawirować pomiędzy nadlatującymi meteorytami i zbierać energiodajne figury geometryczne. Do dyspozycji mamy również proste działko umieszczone na przodzie statku, które rozbija meteoryty na mniejsze kawałki. Odłamki nie są już zabójcze, ale spotkanie z nimi skutkuje utratą energii. Rozbijanie meteorytów dodaje punkty. +100 duży i +50 mały. Energia zużywana jest również do zasilania napędu statku. Ilość energii jest wyświetlana w postaci paska. Gra jest nieskończoną pętlą. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości punktów. Z początkiem gry meteorytów jest niewiele, z czasem jednak ich ilość zwiększa się osiągając pewne maksimum. Poruszanie się - kursory. Strzelanie - Spacja. Nie daj się rozwalić. Powodzenia :) Download: https://gmclan.org/up6024_3_Przybysze_z_Matplanety.html Rozmiar pliku: 5 MB Screeny: https://gmclan.org/up6024_5_pzm1m.html https://gmclan.org/up6024_5_pzm2m.html https://gmclan.org/up6024_5_pzm3m.html
    2 punkty
  27. Mount & Blade: Plastusie
    1 punkt
  28. Kurczę, ale klasyk, grało się w to kiedyś , choć już niewiele z tej gry pamiętam. Czy Parszywa Dwunastka to czasem nie ta gra, w której dowódca kazał ci "wyjebać headshota" Niemcowi? Gra nawet fajna, kiedy już się człowiek przyzwyczai do dziwnego sterowania. No właśnie, sterowanie przydałoby się trochę poprawić. Chodzenie w bok mi się nie podoba - lepiej byłoby zrobić ruch po linii prostej, a nie po kółku; przecież przed tymi wrogami trzeba się chować za przeszkodami, a nie circlestrafe'ować wokół nich. Zresztą może lepiej w ogóle zrobić ruch w górę, w dół, w lewo, w prawo, jak w Hotline Miami, a nie względem położenia kursora. Zabawa jest najlepsza, kiedy próbuje się przejść poziom bez save'owania. Szkoda, że w demie nie ma muzyki (zapuściłem sobie w tle soundtrack z Hotline Miami - daje dobry klimat.) Irytujące są niewidzialne ściany, np. ta przy prawym górnym rogu ostatniego budynku - wygląda, jakby było sporo miejsca między ścianą a wodą, a tu zonk, nie mogę przejść. Dialogi są nieco przydługie - przydałby się jakiś klawisz do ich pomijania albo szybkiego przewijania. Znalazłem też buga - kiedy umyślnie nie zajrzałem do pomieszczenia z trupem, tylko od razu poszedłem do Niemieckiego Żołnierza, wyskoczyła niezmieniona scenka dialogowa, w której Rajchman mówi o znalezieniu zwłok. Zresztą szkoda, że po spotkaniu się z Żołnierzem nie ma żadnej akcji, ot, popylamy przez mapę do radiostacji i z powrotem i tyle. Aha, fajnie, że wytłukłem pięściami wszystkie okna w sztabie i nikt nie miał do mnie pretensji. Widać takim znakomitym żołnierzom jak Rajchman pozwala się na wiele. Dawaj kontynuację, Niemiecki Żołnierz jak dla mnie to najlepsza postać - chcę zobaczyć, co go dalej czeka...
    1 punkt
  29. Szczupłe postaci poruszają rękami i nogami tak samo, jak te co mają 150kg, przybliżyłbym im łokcie, dłonie, kolana i stopy do środka symetrii.
    1 punkt
  30. Cieszy oko ta walka z bossem dobra robota!
    1 punkt
  31. A nie wystarczy rysować cienia na pozycji ghost_x i ghost_y ? Z tego co rozumiem, to jest aktualna pozycja granatu "na podłodze", a jego lewitacja jest uzyskiwana przez dodanie offx i offy.
    1 punkt
  32. Tak szczerze powiedziawszy, bez sensownego dostępu do wielowątkowości, to byłoby to zapewne trudne do osiągnięcia - ale jakby mocno skupić się na optymalizowaniu, to może nawet w miarę sensowny klatkarz można uzyskać. Kilka propozycji jak można zoptymalizować rysowanie fog of war: Nie aktualizuj wszystkich jednostek, ale tylko komórki, które są zajęte przez jednostki. Do tego możesz wykorzystać "słownik", np. tworzysz loopa po liście monitor_list tak jak do tej pory, ale przy okazji zapisujesz w której to komórce jednostka rysowała swój fog of war i np. przed shroud_clear_position może sprawdzić, czy tej komórki już nie liczyłeś, taki pseudo kod: var dict = new Dictionary for unit of unit_list: if dict.has(key: unit.x + '_' + unit.y)): continue shroud_clear_position(unit.x, unit.y) dict.set(key: unit.x + '_' + unit.y, value: unit.shroud_radius) jeżeli każda jednostka ma własny shroud_radius, to możesz przed shroud_clear_position zapełnić nową listę ale tylko z jednostkami o największym shroud_radius na daną komórkę. Dodatkowo możesz zoptymalizować samą funkcję shroud_clear_position - https://www.redblobgames.com/grids/circle-drawing/ polecam Nie modyfikuj tablicy shroud_grid jednostkami poza ekranem, monitor_list powinien posiadać tylko jednostki, której pierścień fog of war może być widoczny. Możesz spróbować też brać tylko wycinek z listy monitor_list i co kolejna klatka aktualizować tylko część jednostek - jeżeli aktualizacja tablicy będzie się działa np. 15x na sekundę to raczej nikt nawet nie zauważy zastosowanego triku. Jeżeli jeszcze na coś wpadnę to chętnie się podzielę pomysłami.
    1 punkt
  33. Doprecyzuję, bo nieprecyzyjnie napisałeś. Git poprzez parametr -a uwzględni w commicie każdą modyfikację plików trackowanych, włącznie z usunięciem i zmianą nazwy - bo te akcje to technicznie modyfikacje pliku (Tobie zapewne chodziło o modyfikację zawartości pliku), z tym że dla zmiany nazwy warto dla pewności użyć git mv. Git add po prostu dodaje nowe / nieznane gitowi pliki do trackowania. Git -m i -am różnią się w zasadzie jedynie automatycznym stagem zmodyfikowanych, trackowanych plików. A co do używania gita cli, to w zasadzie używam tylko do pobrania repo. W dzisiejszych czasach znajomość cli nie jest jakoś specjalnie wymagana do pracy jak się ma narzędzia gui. Wystarczy znać podstawy działania typu właśnie pull, fetch, push, merge, fast-forward, rebase i cherry pick. Ja już nawet nie pamiętam kiedy squashowałem jakieś commity.
    1 punkt
  34. O ja. Czytałem https://manual.yoyogames.com/GameMaker_Language/GML_Reference/Asset_Management/Sprites/Sprite_Instance_Variables/image_blend.htm z 10x i się zastanawiałem jak ja mam to odczytać. A tu po prostu odwołuję się do tej właściwości. No i super. Działa. Dzięki wielkie. Dzięki temu będę mógł lepiej dobierać światła w edytorze room
    1 punkt
  35. Jak się dobrać do właściwości Colour, którą ustawia się w room editor dla każdej instancji?
    1 punkt
  36. To jest jakiś problem z kanałami alpha w takim razie. Spróbuj albo zaznaczyć opcję "premultiply alpha" lub "edge filtering". Ja np. mam problem z obrazkami robionymi w Affinity Designer, bo jak je skalujesz (bez względu na tryby), to dostają czarnej obwódki i "edge filtering" je naprawia.
    1 punkt
  37. EDIT: Problem występuje przy blend mode bm_add... jak jest sam biały bm_substract, to nie ma tego problemu. Więc chyba po prostu wywalę tę linijkę i zamiast, żółtego światła będzie białe i tyle Właśnie próbowałem na różne sposoby, efekt byle jaki, i człowiek już nie wie jak to przykombinować, nawet uciąłem trochę gardient ale dalej widać linię, rysowanie w pętli for też daje ten sam efekt 😕
    1 punkt
  38. Byłeś tu tylko 4 dni... Ale to wystarczyło. Kiedy raz wchodzisz na GMClan, GMClan będzie w tobie już zawsze.
    1 punkt
  39. Dołączam się do PsichiXa, tylko tworzę nowe konto, bo do starego nie mam ani hasła, ani maila: XDD
    1 punkt
  40. 1 punkt
  41. Klasyczny problem bazodanowy. Pewnie twoja tabela ma inne formatowanie niż dane
    1 punkt
  42. Ależ to wygląda, jak gra robiona przez kilkanaście osób Dodane do wishlisty i obserwowania.
    1 punkt
  43. PNGCrush nie miał jakiegokolwiek efektu. Ale okazało się, że kwestia leżała w tym że na starcie władowaliśmy całą muzykę do pamięci. Nowa wersja dema szybciej się wczytuje na przeglądarce. Cóż, człowiek się uczy.
    1 punkt
  44. Nie no to polskie literki są poza tym zakresem. W ogóle dlaczego tak starą wersję? Przecież ona nie była aktualizowana od ponad 10 lat! Wydaje mi się, ze ustawienie zakresu na 32-380 pomoże (za https://altcodeunicode.com/alt-codes-for-polish-letters-with-accents-or-diacritics/ ).
    1 punkt
  45. Ostatnio oglądałem na YT jakiś materiał o Doomie z 93 i pomyślałem, że spróbuję napisać jakiś raycast na miarę moich możliwości.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...