Skocz do zawartości

Ranking

Popularna zawartość

Zawartość, która uzyskała najwyższe oceny od 23.04.2023 uwzględniając wszystkie działy

  1. Nirvan

    Nad czym aktualnie pracujesz?

    No i w końcu dokończyłem Legs Animator. 4 lata temu pierwsze "kroki" z tym algorytmem. Potem kilka razy pisany od zera i teraz ostateczna wersja:
    6 punktów
  2. SimianVirus7

    Męczymy AI z ChatGPT

    Ja osobiście zawsze mu dziękuje za wypowiedź, żeby był dla mnie łagodniejszy przy buncie maszyn.
    5 punktów
  3. I am Lord

    Galeria Grafik

    Tyle lat mija a ty dalej furras 🙈
    4 punkty
  4. Adriann

    NecroArcher

    No i wreszcie nowy devlog, będę wdzięczny za wsparcie i konstruktywną krytykę 😄
    4 punkty
  5. Adriann

    NecroArcher

    O, tu jeszcze są te stare grafiki, gdzieś podmienię w międzyczasie No nic. Ogólnie to gdyby ktoś nie wiedział zmieniła się w metroidvanię ii nagrałem do niej eksperymentalny devlog, próbowałem wczesniej po angielsku ale jakoś koślawo to szło. W filmie jest sporo materiałów z aktualnej wersji gry. Potrzebuję opinii co sądzicie, wygląda i brzmi to jakoś przyzwoicie? Steam:(tu strona wymaga jeszcze aktualizacji) https://store.steampowered.com/app/1903710/NecroArcher/
    4 punkty
  6. Trochę już siedzę w muzyce i w końcu czuję się na sile by zacząć publikować swoje wypociny, stworzyłem osobny kanał na YT właśnie do tego, Yazgot. Pierwszy utwór na kanale Hadanoir, nazwa pochodzi od "Hardanger" techniki haftowania, którym się zajmuje moja kobita z tym że wymówiona po Norwesku tam skąd ponoć ta technika pochodzi. Szkoda że FPSy spadały podczas nagrywania wideosa, może pora na zmianę tego złomiastego kompa w końcu haha. Zaprogramowane w GMie oczywście
    3 punkty
  7. Borek

    Almora Darkosen

    Siemanko! Nowa, dosyć ważna aktualizacja się pojawiła, która poprawia jakość gry: v. 1.1.63 - PRAWIDŁOWE PROPORCJE EKRANU! ( nie ma już rozciągania ekranu! ) - Dodano język Ukraiński - Usprawniono interface ( GUI ) - Możliwość powiększania/zmniejszania przycisków ataku - Pauza w tle podczas reklam ( bez Premium ) - Wiele poprawek tłumaczeń - Rosyjski - Wiele poprawek tłumaczeń - Angielski - Drobne poprawki tłumaczeń - Chiński - Usunięto wiele przeszkód w Lochach ( ciemne dziury ) - Wiele drobnych poprawek - Gra jest przygotowywana na nowe platformy ( PC/Steam, SteamDeck, NintendoSwitch, PS5, XBOX ) Do pobrania standardowo tutaj: Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.GearStudio.AlmoraDarkosen iOS: https://apps.apple.com/app/almora-darkosen-rpg/id1594920342
    3 punkty
  8. Mr.Protek

    Pogromcy Potworów

    Może to dość zabawne ale po 12 latach od ostatniej wersji z nudów zrobiłem nową wersję. Ostatnie czasy siedzę głównie w Unity i C# i ciekawie było wrócić do programowania w Delphi. Skompilowanie gry ze starego kodu samo w sobie było dość ciekawe bo Delphi się sporo zmieniło i ani mój kod ani komponenty Omega nie chciały działać od tak. Co prawda w przeszłości napisałem własny mini-silnik 3D w Delphi który mógłby śmiało te komponenty Omega zastąpić ale już nie chciało mi się aż tak kombinować więc naprawiłem co trzeba i działa. Jeżeli chodzi o zmiany: -Lepsza wydajność, podczas testów stara wersja gry chodziła tragicznie na w miarę nowym laptopie ze zintegrowanym układem graficznym (spadki do 16 klatek), teraz trzyma stałe 30. Z chęcią bym zmienił by gra robiła 60 klatek, ale za dużo różnych zmiennych na stałe liczy rzeczy z 30 klatek i nie chce mi się z tym bawić bo idiotycznie to napisałem 😅 -Polskie znaki wyświetlają się prawidłowo na komputerach z systemem w innym języku niż polski. Zawsze był z tym problem bo gdy odpalałeś grę na angielskim windowsie to ucinało polskie litery i wszystko się rozjeżdżało. -Dodałem algorytm wyszukiwanie ścieżki i bohater potrafi w końcu omijać przeszkody, no przynajmniej w większości przypadków... 😋 -Sporo grafiki zostało usprawnione, wiele obrazków wyglądało kiepsko bo gra używała mocno skompresowane pliki jpg, teraz sporo plików zostało odnowionych i zapisanych jako png (np. tła podczas walki), aczkolwiek gra dalej używa rozdzielczość 640x480 więc nie ma co się spodziewać cudów. -Nowa muzyka dla każdej wyspy i podczas starć z wrogami. -Przebalansowana rozgrywka, zmiany w działaniu przedmiotów i czarów, niższe ceny w sklepach, poprawki SI. -Na mapie w losowych miejscach można znaleźć klejnoty które dają sporo złota po ich podniesieniu. -Usprawnienia podczas gry w sieci. -Różne pomniejsze poprawki o których nie pamiętam gdy teraz to piszę 😅 -Możliwe że do gry zostały dodane jakieś sekrety...
    3 punkty
  9. art22pl

    Gry ze zdjęć 360 sferycznych

    Witam, Jeśli jest ktoś zainteresowany tworzeniem gier ze zdjęć sferycznych 360 to zachęcam do skorzystania z mojego projektu - https://marketplace.gamemaker.io/assets/11464/script-360-hd-vr Tutaj darmowa gra która powstała na bazie projektu, dostępna na androida - https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.optimx.greenhouse Pozdrawiam
    3 punkty
  10. gnysek

    Beta GMCLANu v4

    Beta 0.7 nowości: - [nowe] podświetlanie (nie)przeczytanych komentarzy na stronie głównej tak samo jak postów na forum (również dla gości), ułatwiające zauważenie nowych wpisów (w kolejnej inkarnacji myślę nad rozszerzeniem tego o shoutbox) - [nowe] przy komentarzach dostępny jest prosty edytor bbcode - [nowe] nowa podstrona /login - [nowe] lazy load youtubowych filmów (przyspiesza ładowanie strony) bugfixy: - w shoutboxie niezalogowane osoby widzą informację, że trzeba się zalogować (bez opcji wpisania wiadomości) - przywrócono przycisk zamykania sidebara przy ankietach - przebudowana strona /gamemaker - zmiana rozmiaru fontu w aktualnościach z forum/komentarzach - poprawiono kolory w dropdownie z wyborem motywu - w jumbotronie na głównej/gamemaker pokazuje się ponownie numer najnowszej wersji GM miesięcznej do pobrania - przebudowanie jumbotrona: przycisk rozwijający wrócił na górę strony, poprawione animacje ukrywania - poprawienie wyświetlania gradientu w ikonach na iOS (jedna linijka css, a zajęła godzinę!) - niezalogowane osoby nie widzą teraz domyślnego avatara w górnym menu, co łatwiej pozwala odróżnić gdy nie jest się zalogowanym - poprawki zliczania odsłon różnych typów zasobów w katalogu - przyciemnienie tła w jasnym i ciemnym motywie: Przed/po: Uff, to teraz czas na ligę Co do nie odświeżania sie listy tematów, myślę, że to jakiś problem z forum a nie z nową stroną - może forum nieprawidłowo odznacza które tematy przeczytaliście (lub nie weszliście w ich ostatnią stronę)? Próbowałem wiele razy, ale nie mogę tego u siebie zreprodukować, a ten blok nie ma żadnego cache, bo jest dynamicznie generowany dla danego usera (bo musi uwzględniać niewidoczne kategorie czy ukryte posty które widzą admini).
    3 punkty
  11. I am Lord

    Męczymy AI z ChatGPT

    Widzę że nie tylko ja tak mam 🤣🤣 No za każdym razem dziękuję jak kończę z nim rozmowę. Wojo a to jakiś inny bot tak? Dasz linka też sobie obczaję. No a wracając do wątku, zakończyłem dziś cholernie długie zmagania z generatorem labiryntu i po licznych rozmowach, wytykania co działa co nie, co ma bot dodać co usunąć czy całkowicie zmienić podejście do rozwiązania, udało się, jestem zadowolony z rezultatu. Link do całej konwersacji jest tutaj: https://chat.openai.com/share/ebcc5a66-916a-4002-bd05-a75e75d5bf56 Chciałem aby bot jak najwięcej sam zaprogamował, nie poprawiałem za niego nic. Jedynie co zrobiłem za niego to dodanie kilku linijek odpowiedzialnych za dostosowanie mojej grafiki do jego eventu Draw by się labirynt skalował wraz z wielkością kafelek i ładnie przy tym wyglądał. Nagrałem też film pokazujący skalowanie EDIT: Kurde bele aż mi się moje Maze Strategy przypomina, jezu czemu tego nie ukończyłem, teraz w sumie mam GMS z androidem to by można coś podobnego zrobić, tylko że stary już jestem i chęci inne 😅
    3 punkty
  12. Tymon

    Edytor plansz

    Raczej naiwna implementacja serializacji obiektów.
    2 punkty
  13. pk100

    Przegląd mojej twórczości w GM

    Wrzucam w pakiecie przegląd mojej twórczości w GM. Było tych projekcików trochę i czasu sporo już minęło od pierwszej gry stworzonej w GM8. Tytuł: Astro-Gather: Planetary Rings Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, to pierwsza zrobiona przeze mnie gra, jeszcze w GM8 Programowanie: Przemysław Kępa, GM8 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=YRnyVypnmx4 ---------- Tytuł: Astro-Gather: Moon 2560 Gatunek: kosmiczna strzelanka 2D Opis: opis gry pod filmem, demo kolejnej części Astro-Gather Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa, Jakub Dziembaj Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=XwIGu_tXdjs ---------- Tytuł: Na Mokradłach – Demo Gatunek: Demo animacji wody i zmian pór dnia z efektami dźwiękowymi przyrody Opis: opis dema pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Efekty dźwiękowe: Przemysław Kępa Film: https://www.youtube.com/watch?v=JsPXZaJD-Oc --------- Tytuł: Dark Swamps Demo 1 i 2 Gatunek: dark rpg, oldschool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=p0HRGiPnEJw https://www.youtube.com/watch?v=M3sqMgAXCjA ---------- Tytuł: Przygodówka 2D Demo Gatunek: action-adventure 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Fabuła: Przemysław Kępa Grafika: Przemysław Kępa Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=EYn8VZETXbE ---------- Tytuł: Theta Caedis, Demo Gatunek: Przygodówka Sci-fi, oldchool 2D Opis: opis gry pod filmem Programowanie: Przemysław Kępa, GMS1.4 Aktor: Jakub Dziembaj Fabuła: Paweł Królak Grafika: Przemysław Kępa, Ariel Owczarek Muzyka i dźwięki: Przemysław Kępa Filmy: https://www.youtube.com/watch?v=MtxcU2qYk7s
    2 punkty
  14. gnysek

    Przewidywanie pozycji gracza

    Nie, nie konwertowałem, ale pobieranie już działa https://gmclan.org/plik/199
    2 punkty
  15. Borek

    Almora Darkosen

    Siemanko! Almora w końcu doczekała się obsługi gamepada! Teraz będzie możliwość portowania gry na konsole przenośne i stacjonarne. Jeszcze tylko przepiszę system rozdzielczości i dopasowywania ekranu, bo od samego początku jest to bolączka tej gry ( gra pisana 12 lat temu ) Linki do pobrania: Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.GearStudio.AlmoraDarkosen iOS: https://apps.apple.com/us/app/almora-darkosen-rpg/id1594920342
    2 punkty
  16. art22pl

    Szklarnia 360

    Tytuł: Szklarnia 360 Gatunek: Symulator Opis: Pobijaj rekordy zbiorów, udoskonalaj formy sadzenia i zbieraj pieniądze. Zapoznaj się ze szklarnią i sadzeniem warzyw, zobacz czy się do tego nadajesz! Gra może służyć jako mini poradnik i pozwoli wam poczuć przedsmak prowadzenia domowej szklarni. Download: GooglePlay Rozmiar pliku: 42mb Autorzy: Artur Orlecki Screeny: Dodatkowe info: Stwórz własną grę na podstawie zdjęć 360! Udostępniam dla was skrypt 360 - Marketplace
    2 punkty
  17. 3r3se7ven

    świniołap

    Tytuł: Śwniołap Gatunek: Labirynt, arcade, autofight; wypadek edukacyjny, ale ukończony; dawno, ale wrzucam; Opis: WASD tuptasz ludzikiem bo labiryncie, łapiesz ikonki świń, jak nałapiesz wszystkie to następny poziom labiryntu; gra wynikła jak potomstwu tłumaczyłem jak się to robi; Download: grisjaggare.zip Download źródła yyz: grisjaggare.yyz_.zip Rozmiar pliku: dwa megi wykonawczy, 114kilo źródło yyz Autorzy: Programowanie: ja z młodym Fabuła: fabuła? Grafika: poprzerabiane grafiki z łapanki Muzyka: dźwięków nie ma, są obrazki dźwiękonaśladowcze Screeny: Gra pod windę, za pierwszym odpaleniem grafika się dopasowuje, więc może być dziwne wyświetlanie. Od drugiej razy działa normalnie. Backspace włącza fullscreen. Instrukcja pod F2.
    2 punkty
  18. O w mordę jeża, animacja ruchu!! Nowa era! ...Tylko co to za dziwne zoomowanie widoku?
    2 punkty
  19. dyzmek

    Survival Matters Ridoks

    Opis -Przerobiona wersja Survival Matters. w grze sterujemy bohaterem, który został porwany, nie wiemy dlaczego ani przez kogo. zmiany w stosunku do pierwszej wersji gry. szybszy bohater. więcej amunicji i broni. dodano nowe ester eggi dodano przedmioty kolekcjonerskie (sekrety), gdy gracz je znajdzie, czeka go niespodzianka. nowy typ wrogów. fabuła gry pozostaje taka sama jak w Survival Matters. Tworząc produkcję inspirowałem się różnymi grami , filmami ale ubrane to wszystko we własne pomysły .Zapraszam do gry i oceny. możesz wesprzeć moją pracę poprzez symboliczną wpłatę subskrybuj udostępnij kanał dyzmek . Screen 1 screen 2 Screen 3 Gatunek Retro , akcja, boomer shooter story . Link do pobrania https://dyzmek.itch.io/survival-matters-ridoks
    2 punkty
  20. gnysek

    Problem ze ścieżkami

    to akurat robiliśmy - ale o mp_grid_draw zapomniałem, dzięki za tip! Jakby ktoś chciał zobaczyć moją wersję powyższego, zrobioną w 40-60 minut, to jest tutaj: https://gmclan.org/uploader/plik/21277,worker_placement
    2 punkty
  21. Uzjel

    Beta GMCLANu v4

    I trzeba czasami odświeżyć, żeby zobaczyć zaktualizowane nowości z forum, wszedłem na inne urządzenie i miałem stan z przed kilku dni. Dopiero refresh pomógł.
    2 punkty
  22. Wojo

    Męczymy AI z ChatGPT

    Jedyne co tu zrobiłem sam to ściągnąłem grafikę samochodu z internetu. Całość została zrobiona w czystym JS i myślę, że imponującym jest fakt zrobienia tego przez bezpłatną sztuczną inteligencję. Nie jest to jakoś zbytnio wyszukane, ale myślę, że zręczny programista zrobi z tego typu narzędzi fajny kolaż redukując tym samym swój czas pracy kilkunastokrotnie. W chwili obecnej już można tworzyć proste gierki mobilne właściwie pisząc dwa albo trzy zdania.
    2 punkty
  23. Kuzyn

    Męczymy AI z ChatGPT

    Osobiście przy GM użyłem go raz do systemu kolizji (prosiłem go o przerobienie istniejącego kodu z dodatkowymi warunkami) i udało mu się, a danych wejściowych miał dosyć mało. Później wprowadzili move_and_collide i wszystko poszło na marne 🤣 Natomiast bardzo często używałem go w pracy do tworzenia skryptów w google sheets (apps script), które później można użyć do obrabiania danych czy jakichś tam spraw organizacyjnych. Jak ktoś ma zamiar używać tego częściej to moje spostrzeżenia są takie: Bot będzie starał się stworzyć kod dosłownie tak, jak mu to napisaliście. Jeśli zastosowaliście jakieś skróty myślowe, to będzie się to rozjeżdżać z rzeczywistością. Najlepiej rozpisać mu wszystko w krokach z jak największą ilością danych, żeby rezultat był zbliżony do tego co chcecie osiągnąć. Nie raz widziałem na Twitterze czy wręcz artykuły na stronach krzyczące, że głupi bot nie robi tego co sobie ktoś wymyślił, więc się z nim schowajcie bo żaden z niego pożytek. No tak, tylko nikomu nie przyszło do głowy, że on nie jest od interpretacji myśli, tylko tego co mu człowiek literkami napisał na wejściu. Często pomaga pisanie do niego wymieniając konkretne działania od myślników albo pisanie 1 by 1. Najpierw prosimy go o coś ogólnego/pierwszego. Jak się uda wygenerować dobry kod i działa to lecimy dalej. Nie zawsze radzi sobie ze zrobieniem wszystkiego na raz, ale to raczej kwestia tego o czym pisałem powyżej. On interpretuje tylko tekst, nie nasze zamiary. Najprawdopodobniej bot będzie używał najprostszych metod na osiągnięcie celu, co w przypadku takiego apps script odbija się na wydajności. Można prosić go o optymalizowanie danego rozwiązania, ale nie zawsze się to sprawdza bo on będzie próbował optymalizować to co już ma, a nie stosować alternatywne rozwiązania. Przykładowo: mamy 1000 wierszy po kilka kolumn z danymi i chcemy je przerobić. Jeśli napiszemy tak wprost do bota, to będzie budował kod tak, żeby operować na wierszach i kolumnach i powtarzać dane akcje na arkuszu. Nie przyjdzie mu do głowy, że arraye będą szybsze i lepiej jest dane zapisać do arraya, obrobić je tam i później wypluć rezultat. Pomijając, że samo działanie na arkuszach jest wolne, to po 400 wierszach drastycznie spada prędkość pracy skryptów. Bot tego nie wie, więc warto sugerować mu korzystanie z arraya w takich sytuacjach.
    2 punkty
  24. Uzjel

    Męczymy AI z ChatGPT

    Ja używam prawie codziennie, ale trochę do innych rzeczy. Sprawdzam, czy kod można zoptymalizować i generuję prostą dokumentację. Przykład //Opisz proszę ten kod, jest w języku GML: //Zwraca listę drzwi w postaci ds_mpay function scan_entrances(_doors,_list){ var _check = 0b_10000 for(i=0;i<5;i++) { if _doors & _check > 0 { ds_list_add(_list,i) } _check = _check >> 1 } return _list } Rezultat: Ten kod w języku GML definiuje funkcję o nazwie scan_entrances, która przyjmuje dwa argumenty: _doors i _list. Funkcja ta zwraca listę drzwi w postaci ds_list. Poniżej znajduje się krótkie objaśnienie poszczególnych linii kodu: var _check = 0b_10000 - tworzy zmienną _check i przypisuje do niej wartość binarną 0b_10000, czyli dziesiętnie 16. Ustawienie tej wartości pozwala na porównanie poszczególnych bitów zmiennej _doors. for(i=0;i<5;i++) - rozpoczyna pętlę, która wykona się pięć razy. if _doors & _check > 0 - sprawdza, czy wartość zmiennej _doors po AND z _check daje wynik większy niż 0. Wykorzystanie operatora AND (&) pozwala na porównanie poszczególnych bitów. Jeśli wynik jest większy niż 0, to oznacza, że bit dla aktualnie sprawdzanego drzwi jest ustawiony na wartość 1. ds_list_add(_list,i) - jeśli warunek w linii 3 jest spełniony, to dodaje wartość i do listy _list. Wartość ta oznacza indeks drzwi, które są otwarte. _check = _check >> 1 - po każdej iteracji pętli przesuwa wartość _check o jeden bit w prawo. Dzięki temu następna iteracja pętli porówna kolejny bit w zmiennej _doors. return _list - zwraca listę _list, zawierającą indeksy otwartych drzwi. Podsumowując, funkcja scan_entrances służy do skanowania zmiennej _doors, która przechowuje informacje o stanie otwarcia pięciu drzwi. Funkcja zwraca listę zawierającą indeksy drzwi, które są otwarte.
    2 punkty
  25. I am Lord

    Foto-galeria

    Teraz laptop na kajak, nago i przebijasz Threefa 😂
    2 punkty
  26. Chell

    Foto-galeria

    wracam do tematu 20kg grubszy, ale szczęśliwy - pierwszy raz programowanie w phpie się opłaciło, wygrałem kajak na PHPersach w przyszłym roku mam nadzieję że złapiemy się na piwko z jakimiś forumowiczami
    2 punkty
  27. A jak zrobiłeś Healthbar w lewym dolnym rogu w swojej grze?
    2 punkty
  28. Korodzik

    Męczymy AI z ChatGPT

    jakby ktoś pytał: posiadacze subskrypcji na ChatGPT mogą korzystać z modelu czytającego strony internetowe
    2 punkty
  29. Wojo

    Survival Matters V 1.0

    Jestem właśnie po ukończeniu tej gry i opiszę swoje wrażenia w skromnej recenzji Survival Matters to najnowsza gra stworzona przez dyzmka, która jest jego pierwszą produkcją w stylu boomer shooter. Z całą pewnością mogę powiedzieć, że sprostał wyzwaniu jakim jest stworzenie gry w 3D, która jest ciekawa, grywalna. Można zauważyć, że garściami czerpie z wielu dobrych gier oraz filmów akcji i mimo, że zależy mi na pozostawieniu tej nutki tajemnicy jaką kryje za sobą fabuła to mogę śmiało powiedzieć, że gracze będą usatysfakcjonowani fabułą i tym jak głęboko wciąga świat gry. Kolejnym z bardzo silnych punktów Survival Matters jest mnogość przyjętych rozwiązań, które wprowadzają powiew świeżości do gier dyzmka i mogą stanowić inspirację dla innych twórców gier niezależnych. W trakcie samej rozgrywki gracze będą korzystać z kilku rodzajów broni i przy używaniu każdej z nich opracują swoją taktykę bądź strategię. W grze można jednocześnie poczuć się jak w Metal Gear Solid, Wolfenstein 3D, Brutal doom i Serious Sam. Ścieżka dźwiękowa skomponowana przez dyzmka jest przyjemna i jego ambientowe ścieżki dźwiękowe wprowadzają odpowiedni klimat przy tym co aktualnie dzieje się na ekranie. Brak dubbingu podobnie jak w poprzednich produkcjach dyzmka jest zastąpiony syntezatorem mowy, ale według mnie nie jest to złe rozwiązanie i pokazuje jak przy dobrych pomysłach można przeskoczyć niesprzyjające warunki, którymi w tym przypadku jest brak zatrudnienia aktorów głosowych. Poziom trudności tak jak w poprzednich grach dyzmka jest hardkorowy, ale dodanie checkpointów sprawia, że jest odpowiednio wyważony i pozwala na uniknięcie sytuacji, w której niedoświadczony i niecierpliwy gracz będzie wyrywał sobie włosy z głowy Kilka błędów, które się pojawiły w grze zgłosiłem dla dyzmka i zostaną naprawione, ale mimo to według mnie gra jest jedną z topowych pozycji wśród gier dyzmka. Gratuluję
    2 punkty
  30. Kuzyn

    Beta GMCLANu v4

    Moja opinia o ciemnym motywie na PC. 1. Kolor tekstu w nawigacji zmieniłbym na biały. Strasznie się to zlewa z takim tłem, wygląda jak coś nieaktywnego/nieklikalnego. 2. Albo jaśniejszy czerwony, albo jakieś inne tło/kolor tekstu dla tego guziczka. 3. Główne nazwy zmieniłbym na białe a oznaczenia dat ewentualnie na te niebieskie, ciężko się czyta niebieski tekst, jeszcze na ciemnym tle. 4. Tutaj bym dał na datę taki sam kolor jaki mógłby być w punkcie 3. 5. Tutaj podobnie, niech oznaczenia czasowe mają ten sam kolor. 6. Tekst zdecydowanie na biało, nicki może białym boldem tak jak jest u góry przy discordzie, a czas na niebiesko.
    2 punkty
  31. Jakim

    Magnetizer [NES]

    Cieszę, że się podoba! Gra została ukończona, powstał także skromny trailer gry: Link do gry pozostaje ten sam. Myślę, że nie ma co tworzyć nowego wątku: można z kolei ten przenieść w stosowne miejsce.
    2 punkty
  32. gnysek

    Survival Matters

    Przez dodanie trzeciego wymiaru łatwiej się chyba połapać, niż w dwóch wymiarach
    2 punkty
  33. Tymon

    Edytor plansz

    Nie lubię takich skryptów jak ten którego używasz :P Dlatego napisałem własny: Wszystko w scripts: zapisz //zapisz(nazwa_mapy); //UWAGA! //Wykonywac tylko 1 raz na 1 step! //Nazwa pliku: file_name = argument0; zmienne_n = 0; obiekty_n = 0; //Lista obiektow do zapisania: dadaj_obiekt('ob_gracz'); dadaj_obiekt('ob_przeciwnik'); dadaj_obiekt('ob_platforma'); dadaj_obiekt('ob_data'); //Lista zmiennych obiektow (wszystkich) do zapisania: dodaj_zmienna('x',0); dodaj_zmienna('y',0); dodaj_zmienna('sprite_index',0); dodaj_zmienna('image_index',0); dodaj_zmienna('direction',0); //Tylko dla obiektu 'ob_data': dodaj_zmienna('skin','ob_data'); dodaj_zmienna('tlo','ob_data'); //Reszta Cie nie interesuje :P instance_deactivate_all(1); instance_activate_all(); file_open_write(file_name); for(n=0;n<instance_count;n+=1;) { i = instance_id[n]; if instance_exists(i) { for(a=0;a<obiekty_n;a+=1;) { if obiekty[a] = string(object_get_name(i.object_index)) { file_write_string('['+string(object_get_name(i.object_index))+';'); for(b=0;b<zmienne_n;b+=1;) { dd=false; if zmienne[b,1] != '0' { if zmienne[b,1] != string(object_get_name(i.object_index)) { dd=true; } } if dd=false { execute_string('val = i.'+string(zmienne[b,0])+';'); if is_string(val) { val = '"'+string(val)+'"'; } file_write_string(string(zmienne[b,0])+';'+string(val)+';'); } } file_write_string(']'); break; } } } } file_close(); dadaj_obiekt //dadaj_obiekt(nazwa_obiektu); obiekty[obiekty_n] = string(argument0); obiekty_n += 1; dodaj_zmienna //dodaj_zmienna(nazwa_zmiennej,nazwa_obiektu); zmienne[zmienne_n,0] = string(argument0); zmienne[zmienne_n,1] = string(argument1); zmienne_n += 1; odczytaj //odczytaj(nazwa_mapy); //UWAGA! //Wykonywac tylko 1 raz na 1 step! //Uzywac tylko w pustym roomie :) Wiadomo dlaczego. file_name = string(argument0); file_open_read(file_name); map_str = file_read_string(); file_close(); dt = string_count('[',map_str); dt2 = string_count(']',map_str); if dt != dt2 { show_error('To nie plik mapy!',1); exit; } repeat(dt) { temp = string_replace_all( string_replace_all( string_copy(map_str,0,string_pos(']',map_str)-1),'[',''),']',''); map_str = string_replace(map_str,'['+temp+']','') obiekt=string_copy(temp,0,string_pos(';',temp)-1); temp=string_replace(temp,obiekt+';',''); dt3 = string_count(';',temp)/2; n = 0; repeat(dt3) { zmienna[n] = string_copy(temp,0,string_pos(';',temp)-1); temp = string_replace(temp,zmienna[n]+';',''); wartosc[n] = string_copy(temp,0,string_pos(';',temp)-1); temp = string_replace(temp,wartosc[n]+';',''); n += 1; } execute_string('i=instance_create(0,0,'+obiekt+');'); n=0; repeat(dt3) { execute_string('i.'+zmienna[n]+'='+wartosc[n]+';'); n+=1; } } I tyle. Działa to trochę powoli ale sprawnie :) Liczę że pojawię się w creditsach jeśli wasze gry się ukażą ;) EDIT Jeszcze przykład: https://gmclan.org/up152_11_mapa.html Dodać na GMC? ;]
    2 punkty
  34. gnysek

    Nad czym aktualnie pracujesz?

    żebym ja pamiętał jakie Ale jeśli chodzi o Images, to jest to zgłoszone: https://github.com/YoYoGames/GameMaker-Bugs/issues/3184 i przez jakiś czas było w kolumnie "planned - IDE" ale tymczasowo zniknęła Także wygląda, ze to wszystko wróci.
    1 punkt
  35. gnysek

    Przegląd mojej twórczości w GM

    Te gry mają świetną grafikę (chociaż dla dzisiejszej młodzieży trochę retro) i potencjał, żeby wyjść na mobilki. Ja bym zastanowił się nad dalszymi pracami zwłaszcza nad tymi bardziej przygodowymi.
    1 punkt
  36. LionX Dagger

    Galeria Grafik

    taki tam przerobiony startowy screen z legend of zelda na nes
    1 punkt
  37. pk100

    Nad czym aktualnie pracujesz?

    Witajcie po dłuższej przerwie! Przez kilka lat bawiłem się w wolnym czasie w tworzenie efektów dźwiękowych i sprzedawanie ich na AudioJungle, czas jednak leci, markety takie jak AJ się skończyły i można było zająć się innymi projektami. Próba powrotu do GMa, wciąż na 1.4 - taki projekcik chodził mi po głowie, roboczy tytuł Orbital Patrol, opis pod filmem: Przy okazji na playliście są inne moje projekty z dawniejszych czasów. Mam jeszcze pytanie do osób co są na bieżąco w temacie: co się stało z polskim amatorskim game-devem? Wszystkie fora jakie pamiętam pozdychały, ogłaszało się tam sporo osób szukających współpracy itp. Gdzie teraz takich ludzi szukać gdybym chciał stworzyć jakiś konkretny projekt?
    1 punkt
  38. gnysek

    Przewidywanie pozycji gracza

    Można, ale ja już zrobiłem założenie bez wbudowanych zmiennych. Ale można jak najbardziej, opisałem to w artykule: https://gmclan.org/artykul/101
    1 punkt
  39. Uzjel

    Przewidywanie pozycji gracza

    Chciałem podrzucić przykład, który sam zrobiłem prawie 14 lat temu Ale coś się nam z pobieraniem zepsuło, no i nie wiem czy @gnysek konwertował na nową wersję GMa. W każdym razie tak jak gnysek napisał + przeliczenie za ile klatek doleci pocisk do przeciwnika w danej pozycji. Nie jest to oczywiście 100% gwarancja celności, bo obiekt może zmienić kierunek, ale jest to jakiś punkt wyjścia.
    1 punkt
  40. 3r3se7ven

    świniołap

    A jakoś tak bardziej informacyjnie? W oknie po restarcie co konkretnie się dzieje? Printscreen? Cóż mogę. Od lat nikt takiego przypadku pod windami 7-10 nie zgłaszał. //edit : Zgaduję że nie stanowi problemu ściągnięcie yyz i puszczenie z ide? I kompilacja wg własnego sprzętu?
    1 punkt
  41. Hej! Ja do placeholderów używam https://www.flaticon.com/.
    1 punkt
  42. Kuzyn

    Problem ze ścieżkami

    Uprzedziłeś mnie z odpowiedzią Dzięki za pomoc i dodam jeszcze, czemu objCitizen nie mógł znaleźć ścieżki. Ano dlatego, że źle ustawione maski budynków zajmowały zbyt dużo komórek w gridzie i cel wskazany dla objCitizen był w niedostępnej komórce. Także uczulam na sprawdzanie tego również!
    1 punkt
  43. I am Lord

    Męczymy AI z ChatGPT

    A jak to jest ze zwrotami sugerującymi coś zamiast wydawać rozkazy że ma być to i to. Wczoraj gadałem z nim kilka godzin próbując zrobić generator labiryntu. Utknął na jednym problemie z którym ja sam także miałem kłopoty z wymyśleniem rozwiązania. Ale gdy użyłem właśnie zwrotów sugerujących, a może użyjemy tego lub tego to będzie lepiej. Wtedy zmienił kompletnie podejście do rozwiązania problemu i się udało dokończyć generator z kilkoma bugami które jeszcze są do poprawy. (Tak sam mógłbym je poprawić ale za cel w tym projekcie obrałem zasadę że nie chcę ingerować w jego kod.) Sugestie wydają się być ciekawym narzędziem też.
    1 punkt
  44. gnysek

    Beta GMCLANu v4

    W tym tygodniu mniej poprawek, bo sporo walczyłem z menu na mobilkach (jeszcze nie jest idealnie), ale teraz menu górne ma ikonę otwierania z prawej (jak na forum), jest w jednym elemencie a nie dwóch (więc nie ma dwóch hamburgerów), jest przyklejone do góry strony, menu dolne też jest nieco lepsze (mam nadzieję, że zwłaszcza na iphone będzie spoko) i udało mi się naprawić problemy z z-indexami i nakrywaniem się elementów. W tym tygodniu będę walczył z pozostałymi podstronami i elementami które zeskakują do nowej linijki (zwłaszcza przyciski) na mobilkach. Będę też pracował nad wyświetlaniem info, że na coś głosowaliśmy. Lista zmian w wersji 0.4: - GMC-T-85 - można sprawdzić kto dodał polubienia newsów - info o autorze newsa jest znacznie mniejsze (i dodatkowo na dole wpisu), co ułatwia czytanie - GMC-T-74 - dodano przeźroczystość starych ikon gif/png (może wymagać CTRL+Shift+R) - zmiana górnego menu na komórkach, zmiana przycisków wysuwania sidebara na mobilkach - zmiana wyświetlania nowych komentarzy/nowych postów na głównej na mobilkach (od teraz: slider/karuzela) - poprawki filtrowania newsów po kategorii - przesunięcie info o wersjach GM do sidebara - menu dolne na mobilkach - poprawki CSSów dla kodu GML w trybie ciemnym - panel z informacją o wersji beta da się tymczasowo zamknąć (ale ustawienie to nie jest zapisywane) - ikonami trybu jasny/ciemny nie są już żarówki, a słońce i księżyc
    1 punkt
  45. Adriann

    Winterblood

    Tytuł: Winterblood Gatunek: Top down shooter Opis: Miałem kilka dni z innym komputerem bez dostępu plików z głównym projektem więc zainstalowałem game makera i zrobiłem sobie mały challange. Pod wpływem nostalgii chciałem w kilka dni stworzyć top down shooter w stylu tych sprzed dobrych 10 lat :D Ostatecznie w niecały tydzień wyszło coś bardziej na zasadzie złożonego prototypu ale i tak chciałem się tym z wami podzielić. Starałem się nie naśladować nowoczesnych strzelanek jak np Enter the Gungeon a iść swoją drogą. Jedynie pewne elementy są zaczerpnięte z tych gier jak kamera ze wspomnianej gry czy drzwi zbliżone do hotline miami. Gra to klasyczna strzelanka z dodatkowymi osłonami. Trzymając shift postać kuca i nie jest widoczna dla spacerujących wrogów. Jeśli jesteśmy blisko beczki lub skrzyni i wciśniemy shift to ta ściemni się sugerując że chroni nas przed kulami wrogów. Obecnie dość łatwo zainteresować sobą wrogów, Ci zaczną nas gonić jeśli nas zobaczą(jak pisałem kucanie przy skrzyniach przed tych chroni), strzeli się w nich lub zbyt blisko nich albo usłyszą krzyk kolegi. Reagowali też na leżące ciała ale nie miałem tego czasu dopracować więc w tej wersji powinni zupełnie je olewać. Wrogów nie da się obecnie zgubić, będą gonić gracza aż go zabiją albo sami zginą. W grze są trzy mapy gdzie celem jest pokonanie wszystkich wrogów, można je przechodzić w dowolnej kolejności i nie ma jako takiego zakończenia. Myślę że po obecnym projekcie spróbuję kontynuować ten koncept. Zastanawiam się w jakim kierunku można to kiedyś pchnąć, narazie wyobrażam sobie grę w stylu Bonda w zimowych lokacjach. Działałoby to na tej zasadzie że niektóre misje skupią się na akcji, inne na skradaniu. Stosunkowo łatwo będzie tu dodać takie rzeczy jak granaty dymne czy ciche wykończenia wrogów przy skradaniu. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie konstruktywne opinie, przypominam że to nie jest pełna gra :d Sterowanie: WSAD poruszanie QE/rolka myszki/1,2,3 zmiana broni SHIFT kucanie R przeładowanie Lewy przycisk myszy to strzelanie Download: https://clockworkmustache.itch.io/winterblood Opera: https://gx.games/pl/games/8slam0/winterblood/ Rozmiar pliku: 8.7mb Autor: Adrian Marzec Screeny: #Edit naprawiłem filmik, fpsy spadały z włączanym game makerem w tle :D Winterblood.rar
    1 punkt
  46. Cześć! Box Kid Adventures można aktualnie kupić 50% taniej na Steam i itch.io Od czasu premiery gra doczekała się integracji z Steam Workshop, tak więc można łatwo dzielić się swoimi poziomami z całym światem.
    1 punkt
  47. Korodzik

    GMCLANowe Cytaty: Reaktywacja

    Kurczę, dobre to. Nie wiem, czy on to sam napisał, czy skądś skopiował (Google nic nie znalazło), ale dobre ;)
    1 punkt
  48. Wojo

    Banana Massager [GooglePlay wow]

    Idź się pochwal starym co zrobiłeś
    1 punkt
  49. exp

    GMCLANowe Cytaty: Reaktywacja

    wstawiamy też posty z valhalli? bo jeśli tak to:
    1 punkt
  50. Korodzik

    GMCLANowe Cytaty: Reaktywacja

    :boxed:
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...