Skocz do zawartości

Korodzik

Użytkownicy
  • Postów

    510
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    9

Ostatnia wygrana Korodzik w dniu 22 Listopada 2021

Użytkownicy przyznają Korodzik punkty reputacji!

1 obserwujący

O Korodzik

  • Urodziny 17.02.1991

Informacje

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Użytkownik Godot
    Nie
  • Steam
    JudgeDeadd

O mnie

  • Skąd
    zza węgła
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Adres www

Edytowalne przez adminów

  • Zawładnęła mną próżność rangowa!

Ostatnie wizyty

16801 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Korodzik

Elder Veteran

Elder Veteran (7/13)

39

Reputacja

  1. Korodzik

    NecroArcher

    Pierwsze, co ze screenów widzę, to to, że przydałaby się korekta angielszczyzny ("ammo to boomerang", powinno być "for"). A swoją drogą - amunicja do bumerangu? Musi wybrakowany jakiś, skoro nie wraca po rzuceniu
  2. Tak jakoś miałem przeczucie, że na pewno w GM:S jest jakaś super wymyślna funkcja, która czyni moją odpowiedź niepotrzebną
  3. Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem... Zakładam, że chodzi o coś takiego: sprawdź, jaki obrót (w lewo czy w prawo) najszybciej dotrze do kąta docelowego, i obróć się w tym kierunku? Odpowiedni kod wyglądałaby mniej więcej następująco (w GML'u nic nie robiłem od dawna, więc nie gwarantuję, że zadziała:) current_angle = kąt obecny target_angle = kąt docelowy turn_speed = siła obrotu if (current_angle != target_angle) { turn_dir = sign(sin(pi*(target_angle-current_angle)/180)); if (turn_dir == 0) turn_dir == 1; // Avoid the rotation stopping if current and target angle are at exactly opposite sides current_angle += turn_dir * turn_speed; } Aha, kąty na twoim obrazku są chyba niepoprawne (w GM:S 0 stopni = prawo, 90 stopni = góra) - taki szczegół. EDIT: Kod nieco dłuższy, ale pewnie bardziej wydajny (bo unikamy obliczania sin): if (current_angle != target_angle) { angle_diff = target_angle - current_angle; if (angle_diff > 180) angle_diff = angle_diff - 360; if (angle_diff < -180) angle_diff = angle_diff + 360; turn_dir = sign(angle_diff); if (turn_dir == 0) turn_dir == 1; // Avoid the rotation stopping if current and target angle are at exactly opposite sides current_angle += turn_dir * turn_speed; }
  4. Byłeś tu tylko 4 dni... Ale to wystarczyło. Kiedy raz wchodzisz na GMClan, GMClan będzie w tobie już zawsze.

    1. DIEGOVELASQUEZ
    2. Chell

      Chell

      patrz @I am vader, członek proteza team

  5. Nikt prawie nie aktualizuje statusu, to ja to zrobię, dla jaj :D

  6. Korodzik

    checkpoint - 2021

    Obroniłem w zeszłym roku doktorat z fizyki, za miesiąc zaczynam pracę na UW, obecnie (po raz pierwszy w życiu) szukam mieszkania do wynajęcia... szukam też dziewczyny, także po raz pierwszy w życiu. 3 lata temu jeszcze nawet nie myślałem o tym, co będę dziś robił, po prostu płynąłem z prądem... Za 3 lata marzyłoby mi się założenie z kimś rodziny, rozwój kariery. Mam przy tym sto innych ambicji, chciałbym nauczyć się języka japońskiego na przykład, albo rysowania - niekoniecznie na level master, wystarczy, żebym umiał dla satysfakcji skrobnąć coś fajnego.
  7. Przedstawiłem już wcześniej swoje opinie Dyzmkowi na Discordzie, ale podsumuję je też tutaj. Zacznijmy od tego, że - szczerze mówiąc - do dziś nie mam pojęcia, czy Dyzmek jest czyimś trollkontem, czy też te swoje gry publikuje na poważnie. Bo jeśli to drugie, to jest źle. Od wydania pierwszego Seida minęło bodajże 11 lat, ale nie zrobiłeś przez ten czas znaczących postępów. Na przykład grafika, która wygląda na razie ohydnie. Przez ten dziwny efekt wyostrzania wygląda wręcz gorzej, niż w pierwszych Seidach. Do tego wiele elementów wygląda jak robionych "na odwal się": rozjeżdżające się ściany, kratka (?) zrobiona z nierównych linii. No i błędy w grze też powinieneś poprawić - na przykład Seid zacina się na ścianach przy skoku. Naprawdę po tylu latach już powinieneś nauczyć się, jak zrobić poprawne sterowanie bohaterem. Rozumiem, że jesteś dumny z "oskryptowanych sekwencji" typu huśtanie się na haku czy wchodzenie do rury, ale nie wnoszą one do gry nic szczególnie ciekawego. Na razie mam takie wrażenie, że marzy ci się wyprodukowanie własnego Metal Gear Solid z epicką fabułą, i zaniedbujesz podstawy na rzecz "bajerów". Może i stali bywalcy gmclanu wybaczą ci te błędy ze względu na sentyment do starych Seidów. Ale większość ludzi po prostu nie chciałaby w to grać, w takim stanie, w jakim jest obecnie. W pierwszych grach z serii można choć było się pośmiać z zabawnych i absurdalnych tekstów, ale teraz gra o wiele zbyt poważnie podchodzi do swojej fabuły, więc nawet tamten rubaszny klimat został zatracony. Jakie miałbym sugestie? To, co mi się (autentycznie) całkiem podobało w poprzednich grach z serii, to uskakiwanie przed chmarami wolno lecących pocisków. Może skup się na czymś takim - to mogłaby być główna koncepcja gry. Grafikę na pewno trzeba poprawić. To, co widać na screenach, jest po prostu nieprzyjemne dla oczu. Niekoniecznie mówię, że masz stać się wielkim artystą, ale może popatrz na gry, które okazały się całkiem fajne mimo niskobudżetowej grafiki. Baba is You, Yume Nikki, Ao Oni, Undertale, gry Cactusa, jakieś jeszcze gry indie albo freeware'owe by się znalazły... Wszystkie one mają jakiś spójny styl, porządną estetykę, i są starannie wykonane - nie uświadczysz tam rozjechanych ścian. (Oczywiście nie twierdzę, że nowy Seid musi być hitem na miarę Undertale - ale zawsze lepiej jest inspirować się dobrymi grami.) I tak ogólnie - zastanów się, co potrafisz robić i co się mieści w twoich możliwościach, i skup się na tym, zamiast porywać się z motyką na słońce. (I z góry mówię, daruj sobie odpowiedzi w stylu "pełna wersja gry będzie lepsza", bo na razie oceniam to, co mam przed oczami.)
  8. Korodzik

    Wasze pulpity

    Wskrzeszę temat
  9. Poszukaj w archive.org. Tu masz stare kopie swojego uploadera: https://web.archive.org/web/20070127013702/https://www.gmclan.org/up863.html (styczeń 2007), https://web.archive.org/web/20070823064343/https://www.gmclan.org/up863.html (sierpień 2007) Poklikaj w linki - część plików (np. ESCAPE) da się ściągnąć, niestety wiele z nich się nie zachowało.
  10. Stare, bo stare, ale akurat na to trafiłem w komentarzach pod jednym newsem:
  11. Korodzik

    Quake 2

    Całkiem fajne, ale jak dla mnie trochę za trudne. Zwłaszcza ciężko się strzela w biegu. Ten boss na drugim poziomie (robot) dwa razy mnie przez to zabił i trzeci raz już mi się nie chciało grać. ps. Opcja "ray tracing" coś robi, czy to tylko taki żarcik?
  12. Sterowanie jest irytujące, wrogowie mogą chodzić po przekątnej, a ja nie - i gdzie tu sprawiedliwość? Poza tym gra jest trochę za trudna, zrezygnowałem po tym, jak trzeci raz zginąłem w świątyni i musiałem całą grę zaczynać od nowa (raz zabił mnie koleś znienacka wychodzący zza krawędzi ekranu, innym razem wróg zabił mnie przez ścianę.) Tym bardziej to frustrujące, że bohater za wolno się porusza. Ciekawy jest motyw skradankowy (zabijanie wroga jednym ciosem w plecy), ale trudno jest dogonić przeciwnika od tyłu. Co mi się spodobało - niemal profesjonalnie brzmiący lektor, mitologiczna tematyka oraz całkiem fajna muzyczka. Dziwna jest za to grafika, wszystkie postacie wyglądają jak kilkuletnie dzieci.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...