Skocz do zawartości

Uzjel

Administratorzy
  • Postów

    2 015
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    15

Ostatnia wygrana Uzjel w dniu 20 Lipca 2023

Użytkownicy przyznają Uzjel punkty reputacji!

6 obserwujących

O Uzjel

  • Urodziny 12.03.1992

Informacje

  • Team
    OxGames
  • Nagrody
    Najlepsza gra (CA 2011)
    Najlepsza gra (CA 2010)
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Użytkownik Godot
    Nie
  • Steam
    Uzjel23

O mnie

Ostatnie wizyty

78 671 wyświetleń profilu
  1. @pk100 Cała aktywność naszej społeczności przeniosła się na Discorda, zapraszamy! Dlaczego używasz 1.4, skoro 2.3 jest za darmo?
  2. Chciałem podrzucić przykład, który sam zrobiłem prawie 14 lat temu Ale coś się nam z pobieraniem zepsuło, no i nie wiem czy @gnysek konwertował na nową wersję GMa. W każdym razie tak jak gnysek napisał + przeliczenie za ile klatek doleci pocisk do przeciwnika w danej pozycji. Nie jest to oczywiście 100% gwarancja celności, bo obiekt może zmienić kierunek, ale jest to jakiś punkt wyjścia.
  3. Hej! Ja do placeholderów używam https://www.flaticon.com/.
  4. Dodatkowo polecam rysować ścieżki chociażby dla debugowania + rysować mp_grid_draw, żeby zobaczyć czy siatka odpowiednio się wygenerowała. I na koniec jeszcze taki tip, jak nie chcemy żeby ścieżka była taka "kwadratowa" można użyć np tego: https://marketplace.yoyogames.com/assets/1687/optimized-path
  5. Uzjel

    Męczymy AI z ChatGPT

    Dokładnie, lepiej dmuchać na zimne
  6. I trzeba czasami odświeżyć, żeby zobaczyć zaktualizowane nowości z forum, wszedłem na inne urządzenie i miałem stan z przed kilku dni. Dopiero refresh pomógł.
  7. Kiedy liga? Będę Cię męczył publicznie, żebyś jakieś terminy podawał
  8. Uzjel

    Męczymy AI z ChatGPT

    Ja używam prawie codziennie, ale trochę do innych rzeczy. Sprawdzam, czy kod można zoptymalizować i generuję prostą dokumentację. Przykład //Opisz proszę ten kod, jest w języku GML: //Zwraca listę drzwi w postaci ds_mpay function scan_entrances(_doors,_list){ var _check = 0b_10000 for(i=0;i<5;i++) { if _doors & _check > 0 { ds_list_add(_list,i) } _check = _check >> 1 } return _list } Rezultat: Ten kod w języku GML definiuje funkcję o nazwie scan_entrances, która przyjmuje dwa argumenty: _doors i _list. Funkcja ta zwraca listę drzwi w postaci ds_list. Poniżej znajduje się krótkie objaśnienie poszczególnych linii kodu: var _check = 0b_10000 - tworzy zmienną _check i przypisuje do niej wartość binarną 0b_10000, czyli dziesiętnie 16. Ustawienie tej wartości pozwala na porównanie poszczególnych bitów zmiennej _doors. for(i=0;i<5;i++) - rozpoczyna pętlę, która wykona się pięć razy. if _doors & _check > 0 - sprawdza, czy wartość zmiennej _doors po AND z _check daje wynik większy niż 0. Wykorzystanie operatora AND (&) pozwala na porównanie poszczególnych bitów. Jeśli wynik jest większy niż 0, to oznacza, że bit dla aktualnie sprawdzanego drzwi jest ustawiony na wartość 1. ds_list_add(_list,i) - jeśli warunek w linii 3 jest spełniony, to dodaje wartość i do listy _list. Wartość ta oznacza indeks drzwi, które są otwarte. _check = _check >> 1 - po każdej iteracji pętli przesuwa wartość _check o jeden bit w prawo. Dzięki temu następna iteracja pętli porówna kolejny bit w zmiennej _doors. return _list - zwraca listę _list, zawierającą indeksy otwartych drzwi. Podsumowując, funkcja scan_entrances służy do skanowania zmiennej _doors, która przechowuje informacje o stanie otwarcia pięciu drzwi. Funkcja zwraca listę zawierającą indeksy drzwi, które są otwarte.
  9. Z każdym updatem robi się coraz lepiej, bardzo, bardzo fajnie
  10. Teraz jest bardzo-bardzo fajnie. Jedyne co to na mobilkach z bardziej zaokrąglonymi rogami elementy menu dolnego są ucinane.
  11. Kiedyś GM miał wsparcie dla AdColony, teraz nie wiem jak jest. Tutaj masz artykuł dotyczący konfiguracji, ale nie wiem czy działa bo jest z przed 5 lat. https://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/216754578-Ads-AdColony-v1-3-
  12. No, jak chcesz to w to brnij, ale chyba wygodniej by było, tak jak pisaliśmy wyżej
  13. A jak kursor umieścisz wewnątrz ścian do rozbicia to jak się zachowa?
  14. Ja bym tak tego nie robił. Rozbijesz się na wykrywaniu kolizji ze ścianami. Offset powinien nie wpływać na pozycję, a tylko na rysowanie. Podobnie jak w moim najnowszym tutorialu ?
  15. Mix Runescape z Oblivionem (przez te brwi)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...