Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Dzisiaj
-
Wojo obserwuje zawartość Męczymy AI z ChatGPT
-
Jedyne co tu zrobiłem sam to ściągnąłem grafikę samochodu z internetu. Całość została zrobiona w czystym JS i myślę, że imponującym jest fakt zrobienia tego przez bezpłatną sztuczną inteligencję. Nie jest to jakoś zbytnio wyszukane, ale myślę, że zręczny programista zrobi z tego typu narzędzi fajny kolaż redukując tym samym czas swój pracy kilkunastokrotnie. W chwili obecnej już można tworzyć proste gierki mobilne właściwie pisząc dwa albo trzy zdania.
-
Teraz kolejne zmiany pójdą pewnie dopiero w okolicy 8-9 czerwca, bo właśnie wspomnianą ligę bym chciał przepisać, a tego jest niestety sporo (linii kodu jak linii, ale pozostaje kwestia testowania).
-
- Wczoraj
-
Ja to z nim zawsze rozmawiam na zasadzie: 🤣 I tak, sugestia go nakierowuje na jakieś rozwiązania. Trzeba mu jak najwięcej mówić o tym co nie działa, jak ma działać a jaki na dany moment jest rezultat. Wtedy może wyciągać jakieś wnioski. Ale trzeba być precyzyjnym, bo może np. początkowe założenia zmienić.
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Męczymy AI z ChatGPT
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Męczymy AI z ChatGPT
-
o kurde liga? Po takim czasie bym brał udział.
-
A jak to jest ze zwrotami sugerującymi coś zamiast wydawać rozkazy że ma być to i to. Wczoraj gadałem z nim kilka godzin próbując zrobić generator labiryntu. Utknął na jednym problemie z którym ja sam także miałem kłopoty z wymyśleniem rozwiązania. Ale gdy użyłem właśnie zwrotów sugerujących, a może użyjemy tego lub tego to będzie lepiej. Wtedy zmienił kompletnie podejście do rozwiązania problemu i się udało dokończyć generator z kilkoma bugami które jeszcze są do poprawy. (Tak sam mógłbym je poprawić ale za cel w tym projekcie obrałem zasadę że nie chcę ingerować w jego kod.) Sugestie wydają się być ciekawym narzędziem też.
-
Osobiście przy GM użyłem go raz do systemu kolizji (prosiłem go o przerobienie istniejącego kodu z dodatkowymi warunkami) i udało mu się, a danych wejściowych miał dosyć mało. Później wprowadzili move_and_collide i wszystko poszło na marne 🤣 Natomiast bardzo często używałem go w pracy do tworzenia skryptów w google sheets (apps script), które później można użyć do obrabiania danych czy jakichś tam spraw organizacyjnych. Jak ktoś ma zamiar używać tego częściej to moje spostrzeżenia są takie: Bot będzie starał się stworzyć kod dosłownie tak, jak mu to napisaliście. Jeśli zastosowaliście jakieś skróty myślowe, to będzie się to rozjeżdżać z rzeczywistością. Najlepiej rozpisać mu wszystko w krokach z jak największą ilością danych, żeby rezultat był zbliżony do tego co chcecie osiągnąć. Nie raz widziałem na Twitterze czy wręcz artykuły na stronach krzyczące, że głupi bot nie robi tego co sobie ktoś wymyślił, więc się z nim schowajcie bo żaden z niego pożytek. No tak, tylko nikomu nie przyszło do głowy, że on nie jest od interpretacji myśli, tylko tego co mu człowiek literkami napisał na wejściu. Często pomaga pisanie do niego wymieniając konkretne działania od myślników albo pisanie 1 by 1. Najpierw prosimy go o coś ogólnego/pierwszego. Jak się uda wygenerować dobry kod i działa to lecimy dalej. Nie zawsze radzi sobie ze zrobieniem wszystkiego na raz, ale to raczej kwestia tego o czym pisałem powyżej. On interpretuje tylko tekst, nie nasze zamiary. Najprawdopodobniej bot będzie używał najprostszych metod na osiągnięcie celu, co w przypadku takiego apps script odbija się na wydajności. Można prosić go o optymalizowanie danego rozwiązania, ale nie zawsze się to sprawdza bo on będzie próbował optymalizować to co już ma, a nie stosować alternatywne rozwiązania. Przykładowo: mamy 1000 wierszy po kilka kolumn z danymi i chcemy je przerobić. Jeśli napiszemy tak wprost do bota, to będzie budował kod tak, żeby operować na wierszach i kolumnach i powtarzać dane akcje na arkuszu. Nie przyjdzie mu do głowy, że arraye będą szybsze i lepiej jest dane zapisać do arraya, obrobić je tam i później wypluć rezultat. Pomijając, że samo działanie na arkuszach jest wolne, to po 400 wierszach drastycznie spada prędkość pracy skryptów. Bot tego nie wie, więc warto sugerować mu korzystanie z arraya w takich sytuacjach.
-
Chell zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Foto-galeria
-
E no dobre. To można byłoby tak zaoszczędzić na czasie i nerwach przy uzupełnianiu @param @description w skryptach. Zawsze mnie to denerwowało
-
I am Lord zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Męczymy AI z ChatGPT
-
SimianVirus7 zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Męczymy AI z ChatGPT
- Ostatni tydzień
-
Kiedy liga? Będę Cię męczył publicznie, żebyś jakieś terminy podawał
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Foto-galeria
-
Uzjel zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Foto-galeria
-
Uzjel obserwuje zawartość Męczymy AI z ChatGPT
-
Ja używam prawie codziennie, ale trochę do innych rzeczy. Sprawdzam, czy kod można zoptymalizować i generuję prostą dokumentację. Przykład //Opisz proszę ten kod, jest w języku GML: //Zwraca listę drzwi w postaci ds_mpay function scan_entrances(_doors,_list){ var _check = 0b_10000 for(i=0;i<5;i++) { if _doors & _check > 0 { ds_list_add(_list,i) } _check = _check >> 1 } return _list } Rezultat: Ten kod w języku GML definiuje funkcję o nazwie scan_entrances, która przyjmuje dwa argumenty: _doors i _list. Funkcja ta zwraca listę drzwi w postaci ds_list. Poniżej znajduje się krótkie objaśnienie poszczególnych linii kodu: var _check = 0b_10000 - tworzy zmienną _check i przypisuje do niej wartość binarną 0b_10000, czyli dziesiętnie 16. Ustawienie tej wartości pozwala na porównanie poszczególnych bitów zmiennej _doors. for(i=0;i<5;i++) - rozpoczyna pętlę, która wykona się pięć razy. if _doors & _check > 0 - sprawdza, czy wartość zmiennej _doors po AND z _check daje wynik większy niż 0. Wykorzystanie operatora AND (&) pozwala na porównanie poszczególnych bitów. Jeśli wynik jest większy niż 0, to oznacza, że bit dla aktualnie sprawdzanego drzwi jest ustawiony na wartość 1. ds_list_add(_list,i) - jeśli warunek w linii 3 jest spełniony, to dodaje wartość i do listy _list. Wartość ta oznacza indeks drzwi, które są otwarte. _check = _check >> 1 - po każdej iteracji pętli przesuwa wartość _check o jeden bit w prawo. Dzięki temu następna iteracja pętli porówna kolejny bit w zmiennej _doors. return _list - zwraca listę _list, zawierającą indeksy otwartych drzwi. Podsumowując, funkcja scan_entrances służy do skanowania zmiennej _doors, która przechowuje informacje o stanie otwarcia pięciu drzwi. Funkcja zwraca listę zawierającą indeksy drzwi, które są otwarte.
-
Teraz laptop na kajak, nago i przebijasz Threefa 😂
-
gnysek zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Męczymy AI z ChatGPT
-
Ja tam wolałem Pixel Heaven w ten weekend, chociaż od nas z pracy jechał kolega (może widziałeś, bo ma ponad 2 metry xD).
-
Wojo zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Foto-galeria
-
wracam do tematu 20kg grubszy, ale szczęśliwy - pierwszy raz programowanie w phpie się opłaciło, wygrałem kajak na PHPersach w przyszłym roku mam nadzieję że złapiemy się na piwko z jakimiś forumowiczami
-
Chell zareagował(a) na odpowiedź w temacie: Healthbar wroga (gra3d) w prawym górnym rogu
-
Healthbar wroga (gra3d) w prawym górnym rogu
I am Lord odpowiedział(a) na dyzmek temat w Pytania początkujących
A jak zrobiłeś Healthbar w lewym dolnym rogu w swojej grze? -
Cześć wszystkim! Chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami dotyczącymi wykorzystania ChatGPT w procesie tworzenia gier za pomocą Game Maker Studio 2 (GMS2). ChatGPT, który jest sztuczną inteligencją rozwijaną przez OpenAI, może być naprawdę pomocny dla programistów korzystających z GML (GameMaker Language) - języka skryptowego używanego w GMS2. Przede wszystkim, ChatGPT może służyć jako narzędzie do zdobywania wiedzy i pomocy przy programowaniu. Możemy zadać pytania dotyczące konkretnych problemów lub koncepcji i otrzymać odpowiedzi od ChatGPT. Na przykład, jeśli mamy trudności z zrozumieniem jakiegoś aspektu skryptowania w GML, możemy zadać pytanie i uzyskać wyjaśnienie od ChatGPT. Ponadto, ChatGPT może służyć jako generatorek kodu. Możemy opisać ChatGPT, jakie zachowanie gry chcemy osiągnąć, i poprosić o wygenerowanie kodu, który to zrealizuje. Oczywiście, będziemy musieli odpowiednio dostosować generowany kod, ale może to być świetnym punktem wyjścia, szczególnie dla mniej doświadczonych programistów. Warto również wspomnieć, że ChatGPT może dostarczać inspiracji i sugestii dotyczących rozwiązań problemów programistycznych. Często wystarczy opisać problem, z którym się zmagamy, i otrzymamy od ChatGPT różne pomysły i sugestie na rozwiązanie. Należy jednak pamiętać, że ChatGPT nie zastąpi nam pełnoprawnego programisty. To narzędzie, które może wspomagać nas w procesie tworzenia gier, ale nie zawsze dostarcza idealnych lub optymalnych rozwiązań. Zawsze warto samodzielnie sprawdzić i przetestować generowany kod oraz przystosować go do naszych potrzeb i preferencji. Wnioskiem jest to, że ChatGPT może być wartościowym narzędziem dla twórców korzystających z Game Maker Studio 2 i języka GML. Może ono pomóc w zdobywaniu wiedzy, generowaniu kodu i dostarczaniu inspiracji. Jednak należy korzystać z niego z umiarem i zawsze samodzielnie oceniać i dostosowywać generowane przez niego rozwiązania. Czekam na Wasze opinie na ten temat! Czy ktoś z Was korzystał już z ChatGPT przy tworzeniu gier w GMS2? Jakie macie doświadczenia? Dajcie znać!
-
W jednym skrypcie mi definiował swoją implementację clampa() po czym mu powiedziałem że jest taka funkcja wbudowana i się poprawił haha
-
speed += acceleration; if (speed > maxSpeed) { speed = maxSpeed; } ja tam wolę: speed = min(maxSpeed, speed + accelleration);
-
Ogólnie to nie, tyle, że można kazać botowi przeczytać tekst ze strony internetowej. Wygodniejsze to niż kopiowanie-wklejanie.
-
Właśnie zauważyłem że mój nie jest podłączony do internetu i ma wiedzę tylko z 2021. Na tej subskrypcji wiedza jest realtime? Użyłem tamtego wyżej wygenerowanego kodu i nagrałem filmik jak działa. Kod kamery też sobie wygenerowałem przez chatGPT: aa dodałem jedynie wytracanie prędkości podczas driftu.
-
jakby ktoś pytał: posiadacze subskrypcji na ChatGPT mogą korzystać z modelu czytającego strony internetowe
-
Wpadłem na głupi pomysł aby zadawać pytania botowi https://chat.openai.com/ o kod GameMakera. Wygenerowałem kilka ciekawych odpowiedzi, może pomęczmy trochę to AI Zadawajcie pytania o jakikolwiek kod, i postujcie jak traficie na ciekawą odpowiedź. Co wy na to? To ja zacznę: Pytanie było: "Can you write code in a Game Maker:Studio2 scripting language "GML"? Odpowiedział że potrafi więc zadałem kolejne: Show me a code for arcade top-down car game physics, only movements without collision. Zaznaczyłem że kod ma być pozbawiony wykrywania kolizji. Napisał mi bardzo podstawowy kod ala sterownie statkiem kosmicznym w asteroids więc pociągnałem temat dalej. Chciałem by dopisał kod na driftowanie. Oto finalny rezultat: /// Initialize Variables var speed = 0; var maxSpeed = 5; var acceleration = 0.2; var deceleration = 0.1; var rotationSpeed = 4; /// Movement Controls if (keyboard_check(vk_up)) { // Accelerate forward speed += acceleration; if (speed > maxSpeed) { speed = maxSpeed; } } else if (keyboard_check(vk_down)) { // Accelerate backward speed -= acceleration; if (speed < -maxSpeed) { speed = -maxSpeed; } } else { // Decelerate when not pressing movement keys if (speed > 0) { speed -= deceleration; if (speed < 0) { speed = 0; } } else if (speed < 0) { speed += deceleration; if (speed > 0) { speed = 0; } } } if (keyboard_check(vk_left)) { // Rotate counter-clockwise image_angle -= rotationSpeed; } else if (keyboard_check(vk_right)) { // Rotate clockwise image_angle += rotationSpeed; } /// Apply Movement var motionX = lengthdir_x(speed, image_angle); var motionY = lengthdir_y(speed, image_angle); x += motionX; y += motionY; Kurcze ciekawe no, zaraz sobie przetestuję Dołączacie do zabawy?
-
Ależ smutny wyraz twarzy! Uśmiechnij się
- Wcześniejsza
-
U mnie wszystko wygląda jak czarne Ale chyba wiem o co chodzi - że bloki mają ten sam kolor co tło, a nie powinny? To faktycznie byłaby kosmetyczna zmiana.
-
Co do wersji ciemnej, to proponuję coś takiego jak w załączonym screenie - po prostu przyciemnione tło, a zobacz jak teraz odróżniają się od siebie bloki - nie są zlane w jedną całość. Zrobiłem to na szybko różdżką tylko jako podgląd
-
Ostatnie aktualizacje statusu
-
Byłeś tu tylko 4 dni... Ale to wystarczyło. Kiedy raz wchodzisz na GMClan, GMClan będzie w tobie już zawsze.· 2 odpowiedzi