Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Postów

    9745
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    109

Ostatnia wygrana gnysek w dniu 27 Stycznia

Użytkownicy przyznają gnysek punkty reputacji!

2 obserwujących

O gnysek

  • Urodziny 25.11.1987

Informacje

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Użytkownik Godot
    Nie
  • Steam
    gnysek

O mnie

Edytowalne przez adminów

  • Właściciel GMCLANu

Ostatnie wizyty

97808 wyświetleń profilu

Osiągnięcia gnysek

Madman

Madman (13/13)

250

Reputacja

10

Odpowiedzi społeczności

  1. Przypomniałeś mi czasy koło 2011/2012, gdy robiłem Pacmana na PSP (na fizycznej konsoli). No ale gdzie tam jeden etap pac mana, a gdzie to co Ty zrobiłeś! Gdyby był rok 1990 mógłbyś z tym jechać do Nintendo i tłoczyć.
  2. ale obstawiam, że tworzysz je w roomie, do którego nie wracasz, właśnie żeby zapobiegać duplikatom?
  3. Dobrze przeczuwasz, że raczej nie zda to egzaminu. Jak wyjdziesz z gry to i tak te dane utracisz, i tak będziesz musisz je więc zapisywać, żeby gracz po ponownym odpaleniu gry wrócił do ostatniego miejsca, więc generalnie - i tak będzie jakiś system do przemycania tych danych inaczej niż przez "persistent". Używanie "Persistent" przy roomach prowadzi też do wielu problemów, bo jak masz np. Creation Code, to niektóre rzeczy mogą się ponownie tworzyć, a jak do tego masz jeszcze jakiś obiekt który jest persistent, no to zaczną się tworzyć duplikaty - co gorsza, jak taki obiekt będzie dokładnie nad drugim, to tego nawet nie zauważysz. Moim zdaniem jedyne "persistent" jakiego można używać, to jakiś globalny obiekt który kontroluje grę, oraz ewentualnie gdy coś przenosisz z roomu do roomu (ja korzystam z tego tylko w obiekcie który przyciemnia/rozjaśnia ekran, oraz w przypadku komunikatu o odblokowaniu achievementu).
  4. Są napisy, jest pokaz na początku (to fajne, nie każdy tak robi!). Co bym zmienił ? Przywitanie i opis efektu bym zrobił przed/w trakcie pokazu. Wywaliłbym też GMS2 z nazwy, bo program się tak nie nazywa już od niemal roku Wersję Polską chętnie bym wrzucił na GMCLANowego youtube'a gdybyś chciał
  5. Dokładnie, array_contains(jakisSet, liczbaKtórąSprawdzamy) załatwia sprawę.
  6. Nie wiem dokładnie o co pytasz (bo akurat ten przykład da się też zapisać za pomocą tablic), ale taki zestaw danych (liczb, tekstów) można w GM przetrzymywać w tablicy, w ds_map lub ds_list bez problemu, więc są co najmniej 3 sposoby. Python zresztą też umożliwia to w tablicach: https://www.w3schools.com/python/python_arrays.asp
  7. Ja jestem bardziej ciekaw dokąd zmierzają te nie-pikselowe prace, znając moje tempo prac nad grą, wyrobisz się na tyle, że jak będę potrzebował zainwestować w grafika, to daleko nie będę szukał
  8. A widzisz, myślałem, że chcesz w drugą stronę. A jak sytuacja wygląda z włączonym app surface i ręczny rysowaniem go w Post Draw ? Ewentualnie sprawdź jaki jest rozmiar app_surface - może musisz go... zmienić, żeby pasował do rozmiaru 960x540
  9. Powiem, że nie mam pojęcia o co chodzi, bo u mnie rozmazuje jak należy: Podsyłam mój testowy projekt, może przeglądając go znajdziesz różnice w ustawieniach (sprawdź też Game Options): https://gmclan.org/up23_18_surface_test.html
  10. Jest zasobożerne, natomiast sposób optymalizacji zależy od tego, co tam się dzieje. Nie wiemy czemu tych sprawdzeń jest tak wiele, ale skoro są co 1,5 sekundy, to zacząłbym od zastanawiania się, czy wszystkie muszą robić to w tej samej sekundzie. Może mogą robić to po kolei - w każdym kroku jeden lub kilka? 1,5 sekundy przy 60 FPS to 90 eventów step, zatem niemal wspomniana setka. Nie wiem czy to się przyda, ale podam ogólny kod na wykonywanie kodu co klatkę obrazu przez n instancji danego obiektu (w przykładzie: 3): // CREATE: obecnie = 0; ile_co_klatke = 3; // STEP: var liczba_instancji = instance_number(nazwa_obiektu); for(var i = obecnie; i < min(liczba_instancji, obecnie + ile_co_klatke); i++) { with(instance_find(nazwa_obiektu, i)) { // instance_find() pozwala wybrać n-tą instancję danego obiektu // tutaj kod, który chcemy wykonać - jesteśmy w "with", więc kod wykonuje się w kontekście wybranej instancji // może być też skrypt, lub odwołanie do eventu, np. user event tejże instancji } } obecnie = i; // ponieważ wykonało się "i++", wartość będzie o 1 większa niż mniejsza z liczb w funkcji min() // nie zwiększamy tej wartości w pętli, gdyż zaburzyłoby to wynik funkcji min() if (obecnie == liczba_instancji) { obecnie = 0; }
  11. gnysek

    mam problem

    Nie no, zawsze można zmienić GMa na inne programy Np. Enigmę!
  12. gnysek

    mam problem

    Musisz kupić tak jak ja, kompa który ma na raz kartę Radeona i Nvidii
  13. gnysek

    mam problem

    albo kiepski komputer
  14. 1) myślę, że w dzisiejszych czasach przydałby się jakiś tutorial. Niby się etapy rozwijają po kolei, ucząc, ale trzeba scrollować i szukać co można było jeszcze kliknąć, a gra mogłaby to podać na tacy - z drugiej strony, nie będę go wymagał w prototype 2) planujecie wyjście na komórki? etap na ostatnim screenie nie wygląda jakby na nie pasował, tak samo sterowanie.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...