Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Liczba zawartości

    9642
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    71

Ostatnia wygrana gnysek w dniu 7 Maja

Użytkownicy przyznają gnysek punkty reputacji!

Reputacja

190 Filar społeczności

1 obserwujący

O gnysek

  • Tytuł
    Właściciel GMCLANu
  • Urodziny 25.11.1987

Contact Methods

  • Website URL
    https://gnysek.pl/

Previous Fields

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Steam
    gnysek
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • last.fm
    gnysek
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Trójmiasto

Ostatnie wizyty

92939 wyświetleń profilu
  1. Nie można rysować sprite obiektu, a jedynie istniejącej instancji. Albo uzyj nazwy sprite bezpośrednio, albo zrób jakiś fallback do zmiennej tymczasowej, że jak instancja jest to weź z niej sprite a jak nie ma to jakiś jaki masz ochotę
  2. Nie mam pojęcia jak wyglądają Twoje sprity, więc cieżko mo oceniać, czy trzeba coś przesuwać - to już musisz stwierdzić własnym wzrokiem
  3. Jeśli część ma być pod, a część nad, to nie da rady na jednym surface. Pozostaje faktycznie dać drugi obiekt na innym layerze / innym depth, który jest pod wszystkim. Jeśli jednak to jest tło, to niekoniecznie trzeba używać tego samego surface, można draw_sprite_part spróbować, ale oczywiście tutaj będzie sporo zabawy w obliczenie prawidłowego rozmiaru. Może łatwiej będzie jednak to surface malować, skoro już dobrałeś parametry
  4. Możesz za pomocą draw_surface_part narysować tylko część. Nie, ta zmienna będzie pilnować, żeby tylko jedno surface istniało. Surface zostaje skasowane przez GPU gdy włącza się wygaszacz albo komputer jest usypiany, lub gdy wyłączasz grę. Dlatego nie trzeba robić free w tej sytuacji, skoro i tak używasz tego surface często. surface_free raczej używa się, gdy wiesz, że już danego surface nie potrzebujesz (do końca gry, albo przez kilka sekund). Co do ponownego rysowania - jest funkcja draw_clear i draw_clear_alpha która pomaga wyczyścić surface.
  5. Jeśli będzie jedno surface, to nie będzie wyciek. Create: global.costam = -1; Draw: if (!surface_exists(global.costam)) { global.costam = surface_create(200,200); } surface_set_target(global.costam); ... surface_reset_target(); I żadnego wycieku nie ma, oraz możesz dowolnie używać tego surface ponownie (powtarzasz tylko kod z draw, już bez create, bo wtedy właśnie byłby memory leak).
  6. Pamiętaj, że jak ustawisz surface, to resetuje się view i lewy górny róg to 0,0, więc trzeba odjąć offsety viewa, może tu jest problem.
  7. Nie lepiej gdyby rybki pływały w pionie zamiast na płasko ?
  8. Jeśli to są kwadraciki i nie mają 255 odcieni alphy, to pewnie nawet można by się pokusić o tileset, aktualizowany tylko przy okazji ruchu i tylko w prostokącie o wysokości "średnica koła + wysokość dwóch kratek" i środku tam gdzie gracz. To by był taki fog of war, ale nie wiem, czy taki efekt jest właśnie porządany.
  9. W sumie to dziwne, że debugger nie ma licznika instancji... jest tylko tab z ich listą, ale żeby zauważyć ich nadmiar trzeba by zwrócić uwagę na malejący scrollbar co w tym przypadku pewnie byłoby trudne, bo za szybko się tworzą i od razu scrollbar jest najmniejszy z możliwych
  10. Zdecydowanie to drugie. Google premiuje wysokością w wynikach nowsze wpisy, a starsze spuszcza w klopie To też jedno z zadań które w pierwszej kolejności chcę zrobić - poprawić SEO strony. Żadnego więcej "index.php?artykuly=17", tylko np. "kursy-gml" nie będzie też "index.php?czytajart=38" tylko "artykul/surfaces-co-i-jak" itd.
  11. O właśnie, z warsztatu też niektórzy tutaj korzystali, pamiętam, że tam były kiedyś ambicje jak i wszędzie, całych kursów do tworzenia gier, tylko - tak jak wszędzie - napisano coś w okolicach tych 2000 - 2005 roku i potem już nigdy nie było takiej ilości i tempa. A potem co chwilka zamiast uzupełniać treści, to próbowali wystartować na nowo z nowym serwisem i nowymi możliwościami (a od zaplecze pewnie nową osobą która chciała wszystko napisać od nowa, po swojemu). Z tej perspektywy dobrze, że ja jednak zawsze opierałem się na kodzie Ranmy - może nie mamy na stronie rewolucyjnych zmian, ale pr
  12. Oczywiście, że nie miałem na myśli tego, że facebook ludzi od GMCLANu odciągnął, tylko to, że ludzie przestali tak korzystać z for internetowych w tym czasie, gdy on się pojawił. Bo ja wszędzie widzę odpływ w podobnym czasie. Lub po prostu to pokolenie, które miało 10-15 lat w okolicach 2000-2005 urosło, a nie przyszło nowe. Przecież użytkownicy których wymieniasz nie zadawali pytań, tylko inni, a to właśnie pytania nakręcały dyskusje. A gdzie są osoby które wymieniasz? Pracują, mają rodzinę, mają własne życie.
  13. Szczyt aktywności GMCLANu patrząc po postach to bodaj 2008-2010, patrząc jednak na inne strony które prowadziłem to szczytem forów internetowych i takich fanowskich stron były właśnie okolice 2008 roku, a ogólnie 2004-2010 było przynajmniej 2-3x lepsze niż teraz nawet w minimach. To nie jest czasem moment pojawienia się Facebooka i zmieniły się trendy prowadzenia rozmów?
  14. Ja dostałem TGF na płycie z KŚ jakoś w kwietniu 2003, na pewno to było w dniu, w którym był konkurs Kangur Matematyczny. Pamiętam, że się w tym bawiłem, aż ojca kumpel, który przyszedł mi zainstalować Windowsa XP, pobrał mi wcześniej na płytkę kopię całej strony gmclan.iglu.cz (bez forum) oraz gamemaker.nl wraz z wszystkimi grami. I już po dwóch dniach wiedziałem, że GM jest lepszy od TGF, niezależnie od popularyzacji i nigdy nie trafiając na STG. W okolicach października podłączono mi internet i obserwowałem GMCLAN z ukrycia, a przy okazji nowej wersji GMCLANu czułem się na tyle kumaty w tema
  15. Jeśli dobrze kojarzę, to tu gdzieś zaczyna się konflikt klikowy, przy którym topór wojenny zakopalo dopiero ZTG i SzczecinGamesShow, chociaż Fano po SGS próbował wmawiać na GMBlogu, że to stoisko ZTG i klików (a poza spoconymi t-shirtami nie pamiętam żeby pokazał cokolwiek). Hm, Ranma, a może jak lockdown się skończy to nagramy jakiś reportaż o historii GMClanu? btw. to mnie zawsze śmieszy, że @nowy_user z perspektywy wiedzy o scenie jest jednym z najstarszych
×
×
  • Dodaj nową pozycję...