Skocz do zawartości

Sutikku

Użytkownicy
  • Postów

    740
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana Sutikku w dniu 6 Lipca

Użytkownicy przyznają Sutikku punkty reputacji!

O Sutikku

  • Urodziny 07.04.2001

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Nagrody
    Najlepsza zapowiedz (CA 2015)
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Płeć
    Male
  • Interests
    Anime&Manga

Ostatnie wizyty

18273 wyświetleń profilu

Sutikku Osiągnięcia

Forum Infiltrator

Forum Infiltrator (8/13)

  • Patron Unikat

Najnowsze odznaki

4

Reputacja

  1. Sutikku

    checkpoint - 2021

    W ramach odświeżenia tematu robię nowy checkpoint - już po maturce, całkiem fajne wyniki, poniekąd za namową ludzi stąd oraz mojego nowego szefa złożyłem papiery na informatykę zaocznie.
  2. Cześć wszystkim, w ramach pobudzenia ruchu na forum, znowu mam problem. Przeciwnik chodzi po ścieżce, czy mogę przewidzieć na której pozycji ścieżki się znajdzie za X klatek? Patrzyłem po dokumentacji, ale jakoś nie znalazłem rozwiązania. Jeśli to ma znaczenie, to ciągle siedzę na gms 1.4
  3. Dzięki za odpowiedzi, nawet wyszło, aktualizuje mapę światła za każdym razem gdy gracz przejdzie z jednej komórki do drugiej, więc dość rzadko. Max FPS mało spadł, więc wydajność super, a używałem draw_rectangle() na surface. Chciałem jeszcze dodać żeby światło było ograniczone przez bloki, ale koniec końców zrezygnowałem, bo nie wygląda to aż tak dobrze jak sobie wyobrażałem.
  4. Cześć, myślę zrobić w grze oświetlenie oparte o ds_grid, tj. jedna komórka odpowiadała by np kwadratowi 64x64px. Przypuśćmy, że grid jest 5x5, a w środku jest źródło światła o mocy 3. Sąsiednie komórki będą miały moc oświetlenia już 2, a jeszcze dalej 1. Coś takiego funkcjonowało w minecrafcie, tylko w trójwymiarze. Chyba wiem jak to zrobić na milion pętl, ale zastanawiam się nad wydajniejszym rozwiązaniem. Nakieruje mnie ktoś w jaki sposób coś takiego osiągnąć?
  5. Sutikku

    checkpoint - 2021

    @gnysek dzięki za rady w tym kierunku, ta matura z informatyki to raczej furtka gdyby się okazało, że nie mogę znaleźć tak szybko pracy i jednak studia by się przydały. Zdania są mocno podzielone, jedni powiedzą żeby studiować, inni - że coraz mniej patrzą na papier i trzeba coś umieć. Może pora stworzyć jakiś certyfikat do uzyskania na GMCLANie, żeby wpisać do CV? 😛
  6. Sutikku

    checkpoint - 2021

    Za tydzień mam maturę (a za trzy maturę z informatyki) i mam wielką nadzieję, że uda mi się zacząć pracę jako programista bez robienia studiów, bo szkoda mi czasu. Wrócę tu za rok, jak czas zweryfikuje.
  7. W zasadzie to tylko drobnostka, ale taka tu cisza, że nowy temat nie zaszkodzi. Któryś już raz podchodzę do networkingu, tylko tym razem UDP i zastanawiam się, jaką strategie wysyłania pakietów obrać? 1. Wysyłam pozycje graczy, co jakiś czas wysyłam informacje o położeniu jakichś przedmiotów, wysyłam pakiet do obliczania pingu i co nowa rzecz, to wysyłam ten pakiet niezależnie od innych. 2. Wysyłam np. co 10ms jeden wielki pakiet zawierający wszystkie informacje (a zapewne w tym również te, niekoniecznie potrzebne). Jak tak czytam w internecie czasem, to mam wrażenie, że czytam o tym 2 sposobie, ale jakoś nie wydaje mi się, żeby to tak miało wyglądać? Czy może jest tak, że GM sam łączy te małe pakiety w jeden duży, jeśli naraz jest pare wysyłanych? Mam nadzieję, że wiadomo o co mi chodzi.
  8. Czy twoja gra korzysta z viewów? Jeśli dobrze rozumiem, to gdzieś trzeba odjąć/dodać view_xview i view_yview, albo coś rysujesz w draw_gui, choć powinno być w draw, lub na odwrót.
  9. Żaden z wrogów się nie powtarza? Bo gdyby np. było dwóch wrog1 na mapie, to wtedy zamiast distance_to_object(), jest funkcja instance_nearest(x,y,object), która zwróci najbliższego z nich. Ale w taki sposób jak ty chcesz, to może zrób to tablicą, czyli zamiast 5 zmiennych, zrób tablice w[] i przypisuj w[0]=distance_to_object(wrog1), w[1]=distance_to_object(wrog2) itd... Potem w pętli for, szukasz najwyższej z tych wartości najblizszy=0 for(var i=0; i<5; i++) { if(w[i]<w[najblizszy]) najblizszy=i; } Wiesz już który z nich to najbliższy, bo jego indeks jest zapisany w zmiennej najblizszy, możesz zrobić 5 ifów, if(najblizszy==0) then strzel_do_wrog1(), choć to mało eleganckie rozwiązanie.
  10. GMS robi backupy samemu, nie mam go teraz na komputerze żeby sprawdzić, ale chyba gdzieś %localappdata%
  11. Projekt jest w gms 1.4? Jak tak możesz mi podesłać na pw to looknę
  12. Pytanie z zakresu elektroniki, bo się na tym nie znam, a próbuje coś zbudować. Mam zasilanie 12V i podpięte do niego dwa urządzenia (tzn. tak jest w planie). Czy jeśli jedno pracuje na 0.1A, a maksymalne natężenie to 0.5A, a drugi na 3A, to czy temu o niższym poborze nic się nie stanie przy włączeniu tego drugiego? Próbowałem znaleźć informację w internecie, ale nie wiem pod jakim hasłem szukać. W tym przypadku wolałbym się nie uczyć na błędach, jeśli jest tu jakiś elektronik to byłbym wdzięczny za pomoc.
  13. To akurat nie są te druciki w formie włosków, tylko chudziutkie pojedyncze, które odizolowałem. Z faktu kwarantanny mam małą swobodę zakupów, znajdę jakiś rozpuszczalnik w standardowym domowym zapleczu? Jakiś zmywacz do paznokci, WD40. A jeśli nie, to w jaki celować, coś słyszałem, że izopropylen.
  14. Zawsze mi tu ktoś pomoże, nie będę zakładał specjalnie konta na elektrodzie. Próbuję nauczyć się lutować, kupiłem sobie kable jack (końcówka z jednej strony, z drugiej ucięte), mam dużo zepsutych słuchawek. Mam jakąś tanią lutownicę oporową. Kabelki od kupionego jacka idzie posrebrzyć, cyna się go łapie, ale przewody słuchawkowe na odwrót, cyna od nich ucieka, w ogóle się nie chce ich złapać. I tak w zasadzie kończy się moje lutowanie wszystkiego. Z topnikiem czy bez. Ktoś ma jakieś rady? Udało mi się to zlutować na zasadzie, że z cyny uformowała się kulka i w nią wepchnąłem przewody od słuchawek, ale po zaizolowaniu to wygląda śmiesznie, a poza tym mam w planach ambitniejsze projekty i tam ten bajer nie przejdzie.
  15. jeśli tworze var x=buffer_create(), a potem go nie usuwam, to on ciągle siedzi w pamięci, do wyłączenia gry?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...