Skocz do zawartości

Konrad-GM

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    2709
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    30

Ostatnia wygrana Konrad-GM w dniu 9 Maja

Użytkownicy przyznają Konrad-GM punkty reputacji!

Reputacja

59 Duża Cegła Społeczności

O Konrad-GM

  • Tytuł
    Legendary Hobo
  • Urodziny 31.07.1992

Contact Methods

  • Website URL
    https://lethiandev.github.io/

Previous Fields

  • Steam
    samael_x92
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Tak

Profile Fields

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

26150 wyświetleń profilu
  1. Jeżeli chcesz zamienić bieguny wartości 0.0 - 1.0 oraz 1.0 - 0.0 w oparciu o jedną zmienną, to najprościej użyć odejmowania, np.: // W zdarzeniu Create inicjujemy potrzebne nam zmienne // Licznik czasu oraz czas w jaki ma zmienić się alpha np. w 2 sekundy sekunda = 0.0; fade_time = 2.0; // Przy aktualizacji klatki dodajemy kolejne wartości zmiennej sekunda w zdarzeniu Step // Ale uwaga! Liczymy cząstkową sekundy na daną klatkę rysowania (tzw. delta time) var delta = 1.0 / room_speed; sekunda += delta; // Teraz możemy policzyć przezroczystość sprite'ów w zdarzeniu Step // Dodatkowo wa
  2. A czy przypadkiem konstruktor ChromeDriver nie przyjmuje pełnej ścieżki do pliku? Sam nie korzystam z Selenium w C#, ale podejrzałem inne konfiguracje i wszędzie z tego co widzę ludzie podają pełną ścieżkę, np.: https://tecadmin.net/setup-selenium-chromedriver-on-ubuntu/ (Przykład z Java, ale to chyba bez znaczenia) E: Nawet podejrzałem w dokumentacji selenium i jest napisane o podaniu pełnej ścieżki do katalogu z ChromeDriver.exe https://www.selenium.dev/selenium/docs/api/dotnet/html/M_OpenQA_Selenium_Chrome_ChromeDriver__ctor_5.htm
  3. GameMaker ma kilka funkcji związanych ze ścieżkami, możesz wykorzystać je aby "przewidzieć" pozycję po X czasie, np.: // Ścieżki działają na wartościach od 0 (początek) do 1 (koniec) // Dlatego na początek policzymy ile ścieżki (od 0 do 1) ludek przejdzie po 1 klatce var path_spd = 1 / path_get_length(path_index); // Mnożąc prędkość 1 klatki na ścieżce przez 20 możemy "przewidzieć" pozycję po 20 klatkach var predict = path_spd * speed * 20; // Instancje mają zmienną wbudowaną path_position // Zwraca ona aktualną pozycję instancji na ścieżce (od 0 do 1!) var from_pos = path_position; var
  4. Rozwiązań zapewne jest kilka w zależności od potrzeb, ale jeżeli chcesz mieć punktowe źródło oświetlenia, to można to rozwiązać dość prostą metodą liczenia odległości komórki od źródła światła. np. stosując taki pseudokod: grid = new int[32][32] light_x = 10 light_y = 10 light_pow = 3 for(y = -light_pow; y <= light_pow; y += 1) { for (x = -light_pow; x <= light_pow; x += 1) { distance = sqrt(x*x + y*y) luminance = max(0, light_pow - distance) grid[y + light_y][x + light_x] = luminance } } Jednak nie polecam wykonywać tego kodu co step, może jedynie gdy światło si
  5. Nie bardzo rozumiem kontekstu z jakiego obiektu wyciągasz ten "przykładowy kod", więc niewiele można z tego wywnioskować, ale mimo to jedna rzecz mnie niepokoi. Czy przypadkiem tego kodu: nie używasz w zdarzeniu Draw? Jeżeli tak, to prawdopodobnie instancjonujesz obiekty obj_ulepszenie_9/10 itd. w pętli, przez co tworzysz kolejne instancje tego samego obiektu zapychając pamięć i main loopa obsługując inne zdarzenia z tych obiektów. Jeszcze dodam, że funkcja instance_deactivate_object dezaktywuje obiekt, ale go nie zwalnia z pamięci, a to problemu nie rozwiązuje.
  6. Konrad-GM

    Vertexy się nie rysują

    float verts[]={ 0, 10, 0, 1, -10, -10, 0, 1, 10, -10, 0, 1 }; int vertexCount=3; glEnableVertexAttribArray(shader.attribute("vertex")); glVertexAttribPointer(shader.attribute("vertex"), 4, GL_FLOAT, false, 0, verts); Ten kawałek kodu nie zadziała, funkcja glVertexAttribPointer nie służy do wysyłania danych do karty graficznej https://www.khronos.org/registry/OpenGL-Refpages/gl4/html/glVertexAttribPointer.xhtml Musisz najpierw utworzyć bufor, wypełnić go danymi i dopiero potem możesz użyć go aby narysować coś na ekran, polecam przejrzeć https://learnopengl.co
  7. Dzięki, brakowało mi czegoś do tego typu gierki, było zwyczajnie "za sterylnie" i chciałem dodać kilka efektów, cieszę się, że się spodobało
  8. Tytuł: Neutron Star Gatunek: Gra akcji (?) Opis: Misją gracza jest obronienie swojej gwiazdy neutronowej przed atakiem kosmitów. Strzelamy do przeciwników wciskając klawisze A B X P które pojawiają się na ekranie (w dowolnej kolejności) Gra jest krótka i wystarczy na ok. 3 min grania, ale z racji, że klawisze są dość tęgo rozłożone to potrzeba trochę czasu pograć żeby dojść do wprawy. Taki układ przycisków był wymuszony przez zasady udziału w dżemie Mini Jam #74. Download: https://lethiandev.itch.io/neutron-star (grywalna w przeglądarce) Rozmiar pliku: Jakieś
  9. Dlatego ostateczny nasłuch trafia i tak do silnika gry, czy tamtejszy system dźwiękowy sobie z tym poradzi (np. Godot ładnie sobie radzi z zapętlaniem ale tylko WAV). Zatargetuj najczęściej używane silniki do gier, np. Unity, Godot i GameMaker, a jak masz nawet możliwość stwórz niewielki projekt do testowania dźwięków. W ten sposób będziesz wiedział jak to działa w praktyce i przy dźwiękach dodasz informację o kompatybilności. Ewentualnie i chyba najprostsze rozwiązanie - renderuj dźwięki (jak sugeruje @Jakim) do surowego WAV/FLAC (albo nawet MP3/OGG dla dłuższych ścieżek dźwiękowych, nie każd
  10. Zależy od silnika, np. Godot podczas importowania assetów ma opcję do modyfikowania jakości audio. Ale muzyki w formacie WAV to osobiście nie stosuję, tylko do efektów dźwiękowych bo szybciej się importują do projektu i ładują podczas samej gry. Taki OGG natomiast używam w Godotcie do streamingu muzyki, żeby nie ładować całego pliku do pamięci. No i jeszcze limity techniczne też mają wpływ, np WAV łatwiej zapętlić niż format OGG, przy streamingu słychać wyraźną pauzę.
  11. Konrad-GM

    Almora Darkosen

    Może jakiś Jekyll, stronka bez cms, php, mysql, tylko plain html, css i js z możliwością dodawania newsów w markdownie. Prywatne repo na GitLabie + Pipeline CI i nie będzie trzeba martwić się deployem.
  12. Konrad-GM

    Almora Darkosen

    Jakoś nie mogę się przyzwyczaić do wyskakującej ikonki podczas walki, wtedy z paska szybkiego dostępu próbuję potów używać przy jednocześnie wciśniętym atakowaniu, może źle w to gram Zszedłem ze ścieżki i nawet znalazłem jakiś domek w lesie, grób, skrzynię, przez to często schodzę ze ścieżek eksplorować Widziałem, że planujesz wydać też wersję PC po iOS. Powodzenia! Edit: Brata też namówiłem do ogrania Darkosena, kiedyś graliśmy w Almorę Online i mu się mega podoba też ta odsłona Edit2: BTW. Jak wejdzie się na stronę AD przez google to wyskakują jakieś dziwne sc
  13. Konrad-GM

    Almora Darkosen

    Pograłem jakiś czas, zdobyłem kilka lvli, pozwiedzałem kilka lokacji i... gra się mega przyjemnie, chociaż czasami sterowanie jest sztywne, nie zawsze działa używanie potów, podnoszenie rzeczy i trzeba mashować przycisk bo jakaś animacja się jeszcze nie skończyła. Jest też kilka problemów, może bardziej designerskich niż technicznych, np. główna linia fabularna na razie jest dość... cienka, znalazłem list, teraz mam znaleźć jakiegoś gościa i nie wkręciłem się w nią w ogóle, robiłem kolejne poboczne questy byle by pozbierać poziomy na dalsze wypady, a questy są typowe dla tego gatunku - idź zab
  14. Na pewno poprawnie połączyłeś się z telefonem przy `adb connect`? Może firewall jakiś blokuje ADB
  15. Nie testowałem tego na GMSie, ale możesz spróbować włączyć debuggowanie po wifi na androidzie ręcznie. 1. Podłącz telefon po USB i sprawdź w ADB wszystkie widoczne urządzenia: 2. Jak będziesz miał swoje urządzenie widoczne, przełącz ADB do trybu debugowania po sieci `tcpip`, wpisz coś takiego: Ale poza jedną rzeczą, w miejsce portu 5555 wpisz port jaki masz skonfigurowany w GMSie. Możliwe też, że zadziała jak podasz taki sam port jak tutaj. 3. Teraz możesz spróbować połączyć się z urządzeniem, ale najpierw znajdź IP telefonu w lokalnej sieci. Możesz odłączyć telefon od
×
×
  • Dodaj nową pozycję...