Skocz do zawartości

Ranking


Popularna zawartość

Wyświetla najczęściej polubioną zawartość od 08/07/17 uwzględniając wszystkie działy

  1. 8 punktów
    Przepraszam, masz rację.
  2. 7 punktów
  3. 7 punktów
    Siemka, jeżeli czytasz tę wiadomość najprawdopodobniej pomogłem Ci w czymś przez Steam lub Skype. Zostaw reputację pod tą wiadomością lub którąś inną w temacie i napisz posta informującego innych, że w czymś pomogłem ;) Jeżeli jesteś tu bez powodu zapraszam do kontaktu na Steam aby pograć w gry lub pomóc w jakimś problemie z game makerem 1.4 ! Mój profil Steam
  4. 6 punktów
    Hej. Troszkę mnie nie było. Wracam do robienia gier sobie. Tym razem całkowicie dwuwymiarowy projekt. Zaczęło się od Ludum Dare, a teraz sobie szlifuję i mam w planach stworzenie jakiegoś przygodowego fabularnego horroru. Oczywiście nic nie skończę jak zwykle, żeby nie było niedomówień już na starcie.
  5. 6 punktów
    Nowy rok, nowe menu Postaci, Statki, Skrzynki, Skiny, na dole Ustawienia
  6. 5 punktów
    Ostatnie dwa tygodnie były masakryczne pod kątek ilości pracy, ale w końcu skończyłem swój algorytm do którego podchodziłem już z 4 razy
  7. 5 punktów
    próbna animacja nóg, spróbuję też jakoś związać górną część tułowia żeby odpowiednio się cała wyginała przy chodzeniu
  8. 5 punktów
    Zrobiłem takie śmiszne pseudo 3d, nawet fajne można animować i w ogóle największy problem przy czymś takim to oczywiście kolejność rysowania, trzeba podzielić kierunki na 6 stref i rysować konkretne części ciała w kolejności eh
  9. 5 punktów
    https://www.yoyogames.com/blog/64/using-motion-planning http://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/movement and collisions/motion planning/index.html Najprościej użyć do ruchu wroga wbudowanej funkcji mp_potential_step(xgoal, ygoal, stepsize, checkall) gdzie: xgoal, ygoal - współrzędne gracza stepsize - szybkość ruchu w pixelach na klatkę checkall - tutaj true (jeśli wróg ma omijać wszystkie obiekty po drodze) lub false (jeśli wróg ma omijać obiekty solid po drodze) Oczywiście nie jest to idealne rozwiązanie, funkcja polega na tym że program sprawdza przeszkody w najbliższym otoczeniu i zmienia kąt wroga tak aby je omijał, ale nie ma tutaj ogólnego planu więc wróg będzie się często zacinał lub chodził w kółko. Plusem jest mało obliczeń na klatkę. użycie mp_potential_step daje niezłe wyniki przy prostych przeszkodach Lepsze jest użycie funkcji z serii mp_grid, za pomocą funkcji takich jak mp grid_add_cell, add_rectangle, czy add_instance tworzysz mapę kwadracików i dodajesz informację które kwadraciki omijać. Potem dzięki mp_grid_path ustalasz dla obiektu optymalną trasę omijającą przeszkody (oczywiście wróg będzie się poruszał wzdłuż kratek czyli w ośmiu kierunkach). To podejście jest trudne do zoptymalizowania, jak masz dużą mapę, dużo przeciwników i każdy z nich na poczekaniu aktualizuje sobie pozycję gracza i ciągle oblicza nową trasę może być to mocno niewydajne, ale z drugiej strony będziesz miał pewność że przeciwnik się nie zatnie (ew. uzna że np. nie ma możliwości dojścia do gracza)
  10. 5 punktów
    W końcu moje paczki zostały zatwierdzone, parę osób chciało video z testem obciążeniowym to zrobiłem i mnie rozwaliło jak ciekawie potrafi to wyglądać
  11. 5 punktów
    Skończyliśmy właśnie prace nad nowym logo Dodaliśmy też podtytuł, więc teraz gra nazywa się "Ignis: Duels of Wizards"
  12. 5 punktów
    Hej. Naprawdę serce się raduje, że w końcu czuć tu powiew świeżości i osobiście jestem jak najbardziej za tym, by przywrócić to forum do dawnej świetności. Dlatego wnoszę tu małą inicjatywę jaką miałyby być zalecenia innych użytkowników wobec tego jak nowa strona miałaby funkcjonować. Sorencje, że wylatuję z tym w valhalli, ale wiecie. Gdyby moderacja podłapała pomysł to byłbym wdzięczny gdyby dało się to jakoś przypiąć gdzieś. Także proszę wysuwać tu swoje idee i odnosić się do pomysłów innych, a później wspólnymi siłami postaramy się wcielić je w życie. Ja zacząłbym od wrażeń estetycznych. Jestem na tak, ale aktualna surowość domyślności szablonu pewnie odpycha świeżaków, dlatego zalecałbym nadać stronie jakiegoś charakteru.W tym celu moglibyśmy zrobić -mały konkursik/przetarg na nowe logo. Każdy chętny mógłby coś zaprojektować i wrzucić, a potem prosta ankieta i bum. -Do tego dobrym zagraniem byłoby samoscrollujące się okienko z wyselekcjonowanymi "grami naszej społeczności", gdzie będą jakieś Warlocksy, Top Haty, Catch the clowny z grafikami, może nawet animowanymi: Zapraszam do dyskusji
  13. 4 punkty
  14. 4 punkty
    ostatni post ze stycznia widzę, welp spoczko się gra na switchu, fajny oldschoolowy klimacik jest
  15. 4 punkty
    Trochę miałem przerwy, ale wyszukiwanie drogi i rysowanie brzegów (na razie proste więc trochę kanciaste) zrobione. Całość działa w 30 fps (z minimalnymi spadkami, ale tylko przy obliczaniu trasy) na dość słabiutkim MyPhonie Fun4.
  16. 4 punkty
    Takietam pierwsze testy z trybem multiplayer. No i placeholderowa grafika, moze poza postaciami. https://led.feen.us/5xe4e10v.mp4
  17. 4 punkty
    Heksagonalny system turowy to straszna męka w GMie, ale chyba jestem na dobrej drodze. Określanie realnej odległości z uwzględnieniem zasięgu i przeszkód zrobione Jakby ktoś miał kiedyś problemy to polecam https://www.redblobgames.com/grids/hexagons/ Pięknie opisane mechaniki heksagonalne z interaktywnymi przykładami (wprawdzie nie w GMie ale zawsze coś)
  18. 4 punkty
    Prace nad paczką na unity asset store, spoglądanie w dany punkt z wieloma trickami poprawiającymi wygląd takiej animacji W filmie omawiam mniej więcej jak co działa, może komuś przydadzą się takie informacje
  19. 4 punkty
  20. 4 punkty
    rasizm na gmclanie w formie generatora postaci (początki)
  21. 4 punkty
    Najpierw pomyślałem "jezu, co za lamerski cringe temat, ciekawe czy w nim odpowiedziałem". A później się okazało, że to ja go założyłem.
  22. 4 punkty
    99% ludzi na tym forum właśnie zastanawia się, czy ich obrażasz, czy mówisz po somalijsku, czy jednak cały czas programujemy
  23. 4 punkty
  24. 4 punkty
  25. 4 punkty
    Mam nadzieję że do Twojego serca <3
  26. 4 punkty
    A ja ostatnio to pracowałem na GMCLANem :D
  27. 4 punkty
    Dnia dzisiejszego, po ponad prawie 16 latach piastowania tej funkcji, postanowiłem ostatecznie pożegnać się ze stanowiskiem głównego administratora. Od dzisiaj do grona adminów powrócił Gnysek i razem z Uzjelem będą prowadzić serwis. Formalne prawa własności prawdopodobnie także przekażę Gnyskowi, gdyż to on będzie ponosić koszta techniczne związane z utrzymaniem serwisu. A ja? Cóż, póki co pozostaję technicznie jednym z adminów i ta ranga, na rzecz zwykłego użytkownika, zostanie mi zniesiona za jakiś czas. Nowej ekipie życzę wytrwałości w tworzeniu serwisu. Wytrwałości, której niestety zabrakło mi w okresie zeszłych kilku lat. Dziękuję wszystkim użytkownikom za wspólnie spędzone chwile i gratuluję cierpliwości w użeraniu się ze mną. :) O gmclanie nie zapominam i mam zamiar służyć pomocą i dobrą radą, a jak mi starczy czasu, to może jeszcze z Wami posiedzę. Szczególne podziękowania składam zaś użytkownikowi @new_user za ten nostalgiczny wpis w shoutboxie, który dał mi tchnienie by jeszcze raz coś z tym zrobić oraz uświadomił, że pora ustąpić miejsca. ps. Spokojnie, strona portalu wróci zapewne na dniach, gdyż sprzężenie z nowym forum nie jest trudne, ale trzeba jeszcze trochę prac konserwacyjnych przeprowadzić. Jeszcze raz dzięki!
  28. 4 punkty
    Skin banana. Nie ma za co.
  29. 4 punkty
    Moja luźna propozycja bazująca na pomyśle @gnysek
  30. 3 punkty
    Elo, w sumie nie wiedziałem w jakim dziale to umieścić ale popełniłem bloga i chciałem wam zaprezentować pierwszy wpis http://jakrobicgry.pl/mam-zajbisty-pomysl-na-gre/ Chciałem, zeby był trochę bardziej kompleksowy niż typowe 2 strony A4 no i mam nadzieję, że znajdzie się w nim trochę przydatnych informacji. Przy czym starałem się trafić w jakiś sposób również w osoby, które za dużo styczności z robieniem gierek jeszcze nie miały. Co myślicie?
  31. 3 punkty
    No ale dlaczego, jak inaczej zakryjesz przed graczem to co za ścianą? Trochę jeszcze miałem problemów ale chyba jest ok twitter.com/mothonedev/status/1048259981202673664
  32. 3 punkty
    Trochę nowych rzeczy, ale zamiast wziąć się za poważne strzelanie musiałem zrobić eksperyment pseudo3d w formie tych neonowych słupów
  33. 3 punkty
    Wybacz wojzax ale mi się to nie podoba. Chyba, że ci ludzie pochodzą z jakiejś gry o symulatorze bezdomnych. Serio, pod moim blokiem są podobnie wyglądający ludzie.
  34. 3 punkty
    Próbuję bawić się w odtwarzanie filmowych scen w pixelach
  35. 3 punkty
    prawdziwa poezja. masz jakieś pomysły na rozgrywkę, fabułę? szkoda żeby takie piękno się zmarnowało tymczasem zwiększam nadal liczbę dodatków do postaci, prawdziwy zlot pasztetów @EDIT:
  36. 3 punkty
    no np. ja nie umiałbym zrobić fpsa, ale jakbym dostał gotowy silnik, to raczej potrafiłbym zrobić grę na nim opartą i pewnie o to chodzi rubinowi. ale są złośliwe skrzaty z was
  37. 3 punkty
    Tytuł: Prism Lagoon Gatunek: Edytor 3D (program) Autor: 1pietras Opis: Prism Lagoon to nowy sposób na szybkie i wygodne tworzenie poziomów do GameMaker'a Wygodne środowisko do pracy Prism Lagoon pozwala na dowolne rozszerzanie okna aplikacji, jak i wewnątrz niej. Wszystkie opcje są pogrupowane w zakładkach, dzięki czemu korzysta się z niego tak wygodnie w z innych popularnych edytorów 3D Nieograniczone możliwości edycji Prism Lagoon pozwala na swobodną manipulację obiektem, jego ukryciem czy zablokowaniem. Zmianą tekstury lub modelu. Dzięki czemu twój obiekt może być identyczny do tego z edytora. Dodatkowo jest możliwość dodania własnych parametrów, które są widoczne podczas edytowania obiektu. Robisz grę 2D? Świetnie! Zablokowanie kamery do widoku 2D, zapisywanie wartości Z jako głębokość (depth), oraz wiele innych udogodnień pozwala na szybkie tworzenie poziomów, także 2D Dodatkowo Prism Lagoon pozwala na bardzo szybkie załadowanie nowej mapy, bez ponownego uruchamiania gry! Od teraz podejrzenie zmian na poziome będzie natychmiastowe. Kiedy to będzie gotowe? Stworzenie takiego edytora wymaga wielokrotnego przetestowania wielu skomplikowanych funkcji, dlatego Prism Lagoon potrzebuje jeszcze trochę czasu. Z pewnością podam tutaj notkę o tym, kiedy program pojawi się na GameMaker'owym Marketplace. Do programu zostanie dołączona przykładowa gra z udostępnionym kodem, aby ułatwić zaimportowanie modułu ładowania poziomów do swojej gry. Czy potrzebowalibyście coś takiego przy tworzeniu swoich gier ? Jakie funkcje powinienem dodać ? Chętnie się dowiem, co sądzicie na ten temat
  38. 3 punkty
    Marian Janusz Paździoch!
  39. 3 punkty
    To bardzo łatwe,sprawdzasz czy x,y twojej postaci jest na danym obj_woda,jeżeli tak wtedy movement_speed=/2 Najlepszą do tego funkcją bedzie place_meeting.
  40. 3 punkty
  41. 3 punkty
    Moi mili! Jeżeli nie żyjecie 3 metry pod ziemią (albo i żyjecie, ale mama płaci za internet) słyszeliście o Nintendo Labo - zestawie kartonowych rozszerzeń do Switcha. Jeżeli natomiast umiecie łączyć fakty w locie spodziewacie się już, o co chodzi w tym konkursie. Waszym zadaniem jest przygotowanie gry z kontrolerem kreatywnym. Nie musicie ograniczać się do klawiatury w roli gitary z guitar hero czy leżącej na podłodze i liczącej użytkownikowi pompki, ani do myszki użytej w charakterze bongosów (choć i to wszystko się łapie). Dajcie się ponieść i nie bójcie się korzystać z narzędzi, które wszyscy mamy w domu. Może i nie każdemu będzie się chciało samodzielnie składać Twój wymarzony kontroler, ale to nie problem, jeśli dobrze go sprzedasz. Dla zwycięzcy przewidziane jest 20 polskich złotych (jestem tylko uczniem xD) i, jeżeli będzie >8 uczestników, GameMaker Studio 2 Creator Edition od Uzjela. Czas macie do 28.02.18 23:59, także bring it on! Zwycięzca zostanie wyłoniony w demokratycznym głosowaniu.
  42. 3 punkty
    HTML5 nie lubi się ze złymi programistami
  43. 3 punkty
    to dziala tak samo jak w kazdym innym jezyku: jesli deklarujesz zmienna wewnatrz funkcji to istnieje ona tylkona czas wywolania tej funkcji, a wiec za kazdym kliknieciem wolasz myFunction(), a w niej masz lokalnie zainicjowanie zmiennej z wartoscia == 0 i nastepnie inkrementacja, to mozna uproscic do: // z: var a = 0; a++; //do: var a = 1; a wiec to, co musisz zrobic to wyciagnac te zmienna poza funkcje, zeby byla widoczna w calym programie, a wiec: <!DOCTYPE html> <html> <body> <button type="button"> <center> <p id="demo" onclick="myFunction()">Klikaj</p> </center> </button> <script type="text/javascript"> var a = 0; function myFunction() { a++; document.getElementById("demo").innerHTML=a; } </script> <b> </body> </html>
  44. 3 punkty
    autoportret w stylu nikasowym, bo chyba nigdy nie rysowałem swojej mordy
  45. 3 punkty
    żeby nie było, cały czas coś się w temacie dzieje: git aż pełen commitów
  46. 3 punkty
    tylko jeśli character.name == "Adriann" :*
  47. 3 punkty
  48. 3 punkty
    Cieszy mnie ta mobilizacja. Z entuzjazmem będę was podglądał jak zawsze.
  49. 3 punkty
    propozycja gnyska jest jak dla mnie bardzo na miejscu. Na pewno pasowałaby w realia programistyczne no i idzie z duchem czasu. Nie patrzcie na to gówienko co wyskrobałem wcześniej, wstyd. Usunąłbym, ale czekam tylko aż mnie chell zjedzie, by mu przykrości nie robić. Tak czy inaczej jestem za inwencją gnyska, ale dobrze byłoby pokombinować, by jednak jakoś zawrzeć w logo ten kultowy młot. Posiedzę dzisiaj to coś jeszcze pokombinuję sam.
  50. 3 punkty
    koniecznie poodpinalbym wiekszosc przypietych tematow (poza tymi z ogloszeniami), bo jak sie na mobilnej scrolluje i scrolluje te tematy z ostatnimi odpowiedziami 3 lata temu to wieje groza poza tym dodalbym naliczanie postow w valhalli albo mozliwosc zmiany wlasnej rangi od 1250 postow
×