Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Zawartość

    9499
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    55

Ostatnia wygrana gnysek w Rankingu w dniu 22 Lipiec

gnysek posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

161 Filar społeczności

1 obserwujący

O gnysek

  • Tytuł
    Właściciel GMCLANu
  • Urodziny 11/25/1987

Contact Methods

  • Website URL
    https://gnysek.pl/

Previous Fields

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Steam
    gnysek
  • GG
    5027526
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • last.fm
    gnysek
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Trójmiasto

Ostatnie wizyty

87410 wyświetleń profilu
  1. feeling przy strzelaniu

    Ale znalazłeś tam coś dobrego chociaż ? Bo nie wiem czy odwzorowanie oznacza, że sam próbowałeś, czy skorzystałeś z kodu.
  2. Trzy małe problemy z drabiną

    Widzę kilkanaście razy place_meeting(x,y,par_drabina), dlaczego nie przypiszesz tego do jakiejś zmiennej (tymczasowej), oraz nie wrzucisz w jeden warunek wszystkiego, co wymaga, aby ten warunek był spełniony? to by zwiększyło czytelność kodu, może wtedy znajdziesz swój błąd, zobacz: //bohater juz nie spada z drabiny if place_meeting(x,y,par_drabina) { zejsciezdrabiny = false; if (key_check(key.down)) { zejsciezdrabiny = true; } //bohater kiedy zetknie sie z ziemia //obj_podloze to puszcza drabine if (drabina = true && place_meeting(x,y+2,obj_podloze)) { drabina = false; } if (place_meeting(x,y-32,par_drabina) && place_meeting(x,y+1,par_drabina) && czas <= 0 && (key_check(key.up) || zejsciezdrabiny)) { drabina = true; vspd = 0; hspd = 0; } } //Ruch po drabinie if drabina == true { var __hsign = key_check(key.right) - key_check(key.left); var __vsign = key_check(key.down) - key_check(key.up); hspd = min(max(hspd+__hsign,-2),2); vspd = min(max(vspd+__vsign*2,-4),4); if __vsign == -1 && !place_meeting(x,y-100,par_drabina) { drabina = false; vspd = -10; } if __hsign != 0 { image_xscale = __hsign; } if !_na_drabinie || !place_meeting(x,y+32,par_drabina) { drabina = false; } } Poza tym, chyba nie pozostaje nic innego jak sobie za pomoca draw wyświetlać na ekranie wartości wszystkich zmiennych których używasz i wtedy zobaczyć, co w momencie gdy masz złą grafikę jest ustawione i będziesz wiedzieć, jaki przypadek obejść. Inaczej - trochę ciężko to będzie rozwiazać, bo to już jest problem mający w zależnościach wiele innych danych z gry których nie mamy i zrobiło się nieco zbyt kompleksowo.
  3. Dwa pytania...obiekty jako tła

    draw_sprite_tiled ?
  4. Trzy małe problemy z drabiną

    Yep, to generalnie nie jest proste zagadnienie i wymaga ściany kodu, więc ciężko się taki problem rozwiązuje. Trzeba spojrzeć szerzej, zajrzeć w projekt itd. Ja niestety aż tyle czasu nie znajdę, jak jakiś mam, to staram się naprowadzać
  5. Trzy małe problemy z drabiną

    Trochę za duzo kodu do analizy, nie chce mi się przyglądać. Ale na drugi problem to bym dodał sprawdzanie czy drabina jest pod bohaterem i kilka pikseli wyżej, to powinno załatwić sprawę.
  6. Dwa pytania...obiekty jako tła

    Tak, bo rysujesz go na jego Y, potem dodajesz pozycję y_view, wiec jak masz ekran o wysokości 800px i zjedziesz 800px w dół widokiem no to oczywiste, że poza ekran całość wyjechała, a potem jeszcze dodajesz y playera. Nie widzę prostszego sposobu, niż kartka papieru, długopis i napisanie sobie tych wszystkich 3 wartości, żeby wiedzieć co wyszło na koniec i dlaczego jest poza ekranem.
  7. Dwa pytania...obiekty jako tła

    Jeśli chcesz względem gracza, to trzeba dodać jakąś liczbę dotyczącą gracza, a tego tutaj nie widzę. Np.: draw_sprite(...., view_yview[0] + obj_player.y / 2);
  8. Glorious: Companions

    Dziwna ta mgła, wygląda, jakby część była pod wodą.
  9. Dwa pytania...obiekty jako tła

    W ogóle nie rozumiem co mówisz. Strzelam, że chcesz uzyskać paralaksę, tzn. każde tło przesuwa się w innym tempie względem gracza. Mam nadzieję ze nie poruszasz wartością y tego tła, tylko samo view_yview[0] się zmienia?
  10. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    Zadziała każda czcionka monospace, np. Courier New, Lucida Console, Consolas itp. Nie możesz łamać tylko przed kolejną spacją, bo jak słowo jest dłuższe niż maks. szerokość, to nigdy nie złamie, gdzieś musi być na twardo A samo łamanie jest w skrypcie który podałem w moim pierwszym poście. Wystarczy przerobić kod, zeby zamiast łamać przypisywał do kolejnego elementu tablicy. Tu masz moją konsolę: https://marketplace.yoyogames.com/assets/2444/in-game-console
  11. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    ja tak teraz jeszcze dodam, ze ogólnie to konsola ma zazwyczaj czcionkę o stałej szerokości, więc dzielenie na kolejne linijki jeśli można tekst łamać w dowolnym miejscu jest dziecinnie proste i łatwo to do tablicy przypisać, bo znasz limit znaków i nie musisz liczyć szerokości/wysokości.
  12. Glorious: Companions

    A gdzie przepraszam sutki? Równouprawnienie jest, leśne stwory też mogą być kobiece!
  13. Jak wykryć nowe linie w stringu?

    Generalnie to się nie da. Ale można podejść do tego inaczej. Najpierw złamać tekst, a wtedy policzyć linie. Do tego jest już gotowy customowy skrypt: https://www.gmlscripts.com/script/string_wordwrap string_wordwrap(string,length,break,split) - string to tekst, length to długość, break to znak łamania, a split to true/false czy łamać słowa w połowie.
  14. Tło jest zawsze "w tle" (background), ewentualnie na "pierwszym planie" (foreground). Jak chcesz mieć pomiędzy obiektami w grze, to już nie jest tło Wtedy musisz użyć obiektu i np. draw_sprite_tiled, zależnie co chce uzyskać.
  15. Ustaw żeby był widoczny i usuń draw_self, bo jak rozumiem, to przeszkadza ? nie da się rysować niewidocznej rzeczy. Jak nie chcesz wyświetlać sprite, to albo nie ustawiaj sprite, albo w create ustaw go na -1, albo dodaj event draw (to już masz) i nie dawaj draw_self().
×