Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Zawartość

    9154
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    23

Ostatnia wygrana gnysek w Rankingu w dniu 12 Grudzień

gnysek posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

88 Złoty Człowiek

1 obserwujący

O gnysek

  • Tytuł
    Właściciel GMCLANu
  • Urodziny 11/25/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://gnysek.pl/

Previous Fields

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Steam
    gnysek
  • GG
    5027526
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • last.fm
    gnysek
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Banino / Trójmiasto

Ostatnie wizyty

76588 wyświetleń profilu
  1. Czy GM domyślnie rysuje poza viewem?

    No jak każdy sprite będzie miał kod do sprawdzania, czy jest w środku view czy poza, to samo sprawdzanie może zająć więcej czasu, niż rysowanie bez tych warunków.
  2. Wydarzenia typu Pixel Heaven

    PGA ?
  3. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    No chyba nie: https://en.oxforddictionaries.com/definition/facebook- może w jakimś wolnym tłumaczeniu, ale generalnie wcześniej nie było takiego słowa.
  4. Czy GM domyślnie rysuje poza viewem?

    Sprity poza view są odrzucane przez DirectX/OpenGl. Także to powyżej to nieprawda Btw. zamiast robić fora, jest taka funkcja draw_sprite_tiled(), jeśli już nie chce używać backgroundów (a teraz sprite i background to to samo).
  5. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Ikona jest dobra, mój kumpel Andrew zaprojektował (chociaż teraz ma już na imię Allison, bo zmienia płeć xD).
  6. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    jak już powiedziałem, tam tęgie głowy nad tym siedziały, które są warte na giełdzie kilkaset milionów. Więc.. ta dyskusja do niczego nie doprowadzi, a już nikt na pewno się tym nie przejmie. Dodam tylko, że kodowa nazwa GMS2 to Zeus, więc może i YYG chciało nazwę zmienić, ale Playtech nie pozwolił.
  7. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    ok, rozumiem, że "tworzący gry" jest gorszy od "jedności", "nierealizmu", "spustoszenia" czy "konstruktora" musicie brać pod uwagę, że specyfika języka angielskiego jest inna niż polskiego, i tam można nazywać sobie produkty "jabłko", "zawsze", "dziewiczy", "twarzoksiażka". Także, em, z polskiej perspektywy na to nie patrzcie.
  8. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    I to jest świetny argument. Poza tym, GMS jednak jest dla indyków, większe firmy potrzebują zawsze wsparcia dla vertexów i 3d nawet w grze 2d (bo można fajne efekty osiagać), także wybiorą unity.
  9. Jak zabezpieczacie swoje gry w GMS?

    No to na noobów md5 z paru zmiennych zapisane jako jedna z wartości w save wystarczy. Zwłaszcza, że klucz doklejany do stringa będzie ukryty w grze (najlepiej z paru zmiennych go zmontować).
  10. Jak zrobić sprytną pętlę?

    Jak do X przypiszesz, to zmieni się pozycja Ale faktycznie, wygląda, że ma to sens, tak długo jak to jest hierarchia 1-1-1-1... i "inferiorTo" ma id instancji, nie nazwę obiektu.
  11. Kolejność wykonywania kodu

    Generalnie tak, kod jest wykonywany od id obiektu 100000 do 100000+n, aczkolwiek aktywowanie/deaktywowanie może zmienić kolejność. Wszystko oczywiście jest w dokumentacji: http://docs2.yoyogames.com/source/_build/2_interface/1_editors/events/index.html#object_event_order
  12. Jak zabezpieczacie swoje gry w GMS?

    Można zawsze odczytywać DLC online, też za pomoca klucza, ale prędzej czy później ktoś go odczyta z EXE. Nie da się w 100% zabezpieczyć, więc nie warto czasem tracić na to czasu i po prostu zrobić jakieś proste zabezpieczenie, które odrzuca "noobów" komputerowych, bo prawdziwych hakerów i tak nie przechytrzysz. Pytanie, czy oni w ogóle kupią grę czy już od początku spiracą. Niestety, w tym biznesie musisz założyć, że 50% graczy to będą tacy, co mają grę z "lewego" źródła. I wtedy właśnie zaczyna sie dyskusja, czy piracąc okradasz dewelopera. Gracze twierdzą, że nie, bo wtedy gry by nie kupili, ale deweloper powie, że tak, bo widzi, że połowa graczy przyniosła 0$ dochodu (a prawda jest taka, że nawet jak 1% z tych piracących jednak by kupiła grę gdyby nie było pirata, to zarobisz 1% wiecej, czyli jednak straciłeś kasę na nich). Rynek muzyczny ma jeszcze gorzej
  13. Jak zabezpieczacie swoje gry w GMS?

    DLC powinno być pobieralnym plikiem, wtedy sobie tak od nie odblokują. I najlepiej wtedy w pełnej grze mieć sekretny klucz, oraz wynik hashowania pliku DLC, ale nigdy zawartości DLC - wtedy znalezienie treści tego pliku jest niemal niemożliwe (no, może z tęczowej tablicy przypadkiem by trafili, ale to jest 0,0001% szansy). Oczywiście wtedy jest szansa, że DLC będzie piracone... no i tak to wygląda zawsze.
  14. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Ma, od chyba początku istnienia. I co to zmienia? Gdyby YYG uważało, że nazwa marketingowo jest zła, zmieniłaby ją przy okazji premiery GMS2 2 lata temu. Ale nie zmieniła, a pamiętaj, że poza YoYoGames siedziała nad tym firma PlayTech, mająca w 2017 roku 800 milionów euro przychodu. Więc tam byle bubki nie pracują - ot chociażby, PlayTech jest firmą dzięki której od 2 dni LOTTO można kupić na komórce, oraz firmą która obsługuje jedyne w polsce legalne kasyno online (tez Totalizatora Sportowego). Tak więc nawet polski rząd korzysta z ich usług (bo właścicielem Totalizatora jest skarb państwa). Twoje osobiste obiekcje mają się nijak, do decyzji panów w garniturkach na górze
  15. Problem z zadawaniem obrażeń

    1) w jakim evencie obiektu jest ten kod ? 2) jaki jest event klikniecia myszką/klawiszem, żeby zadać atak ? może zamiast pressed/released masz po prostu event i tworzy się tyle obiektów zabiereających energię ile klatek obrazu trzymasz przycisk ?
×