-
Postów
9740 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
98
Ostatnia wygrana gnysek w dniu 29 Kwietnia
Użytkownicy przyznają gnysek punkty reputacji!
O gnysek
- Urodziny 25.11.1987
Informacje
-
Team
FABLE INSIDE
-
Nagrody
Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
-
Użytkownik GameMaker Studio 2
Tak
-
Użytkownik GameMaker Studio
Tak
-
Użytkownik GameMaker 8
Tak
-
Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
Tak
-
Użytkownik Unity
Nie
-
Użytkownik Godot
Nie
-
Steam
gnysek
O mnie
-
Skąd
Trójmiasto
-
Płeć
Mężczyzna
- Adres www
-
Hobby
Tworzenie gier, wiadomo
Edytowalne przez adminów
- Właściciel GMCLANu
Ostatnie wizyty
96388 wyświetleń profilu
Osiągnięcia gnysek
-
Szczupłe postaci poruszają rękami i nogami tak samo, jak te co mają 150kg, przybliżyłbym im łokcie, dłonie, kolana i stopy do środka symetrii.
-
Jak dla mnie to jest odtwarzacz wideo.
-
Windows Action Center przestało działać po zainstalowaniu Game Maker Studio 2!
gnysek odpowiedział(a) na KraigOrn temat w Pytania początkujących
Obecny stabilny GM nie korzysta z najnowszej wersji .NET, a bodaj z czwartej. Dopiero wersja 2022.5 będzie korzystać z .NET 6. Także wygląda, że to zbieg terminów. -
Windows Action Center przestało działać po zainstalowaniu Game Maker Studio 2!
gnysek odpowiedział(a) na KraigOrn temat w Pytania początkujących
Przeszukałem sieć, ale jedyny wynik na ten temat to... ten temat w którym teraz odpisuję. Wygląda, ze nikt nie miał takiego problemu. Spróbowałbym po prostu wszystkich standardowych rozwiązań na znikające centrum powiadomień. Raczej nie winiłbym za to GameMakera, ale bardzo możliwe, że winny jest np. .NET, który przy okazji jest instalowany. Wejdź w "Dodań i usuń programy" i posortuj je po dacie, może spróbuj przeinstalować .NET. Btw., doinstalowałeś wszystkie aktualizacje z Windows Update dla .NET? -
Świetnie to wygląda, jak typowa nie-disneyowa bajka z lat '90. W sumie jedyne co mi się nie podoba, to font, ale fanów visual novelek kreską na bank ta gra przyciągnie. Zauważyłem też na ostatnim screenie, że pojawiają się dialogi dwóch postaci na raz - bardzo fajnie, np. Cinders i Solstice od TeeGee takiego czegoś nie miały, a mogłoby to zwiększyć immersję (tam zamiast tego, postać która mówiła była rozjaśniana).
-
Zakładając, że A to ilość sekund, przez którą gracz może jeszcze grać, np. 8520 sekund: liczba godzin: A div 3600 liczba minut: A div 60 mod 60 liczba sekund: A mod 60 I możesz wywalić prawie połowę kodu i ifów. Natomiast rysowanie wygląda wtedy tak: function draw_remaining_time(seconds) { _s = ""; if (seconds >= 3600) { _s += string(seconds div 3600) + " hours, "; } if (seconds >= 60) { _s += string((seconds div 60) mod 60) + " minutes, "; } return _s + string(seconds % 60) + " seconds"; }
-
Ten pojazd w 3D urywa jajca, szkoda, ze potem nie ma więcej animowanych elementów, bo naprawdę ładnie to wygląda.
-
Cień w top down, współrzędna Z(?)
gnysek odpowiedział(a) na SimianVirus7 temat w Pytania początkujących
Już nie chciałem na to zwracać uwagi, ale ja też bym zamienił ghost_x z x. Dla kolizji ważniejsza będzie pozycja gdzie jest cień, mniej ważne rysowanie. Ewentualnie przy kolizjach będzie trzeba sprawdzać offset jako wysokość, ale wciąż zamiana tych zmiennych ułatwia całość, bo można skorzystać z wbudowanych kolizji, zamiast rzeźbić własny kod. -
Cień w top down, współrzędna Z(?)
gnysek odpowiedział(a) na SimianVirus7 temat w Pytania początkujących
A nie wystarczy rysować cienia na pozycji ghost_x i ghost_y ? Z tego co rozumiem, to jest aktualna pozycja granatu "na podłodze", a jego lewitacja jest uzyskiwana przez dodanie offx i offy. -
A załączałeś profilowanie w debuggerze? Ono całkiem sporo mówi: I teraz najśmieszniej, bo jak zmieniłem draw_rectangle na draw_sprite, to udało mi się uzyskać 60 FPS, ale to wciąż słabiutko. To by trzeba jakoś zoptymalizować, na zasadzie sprawdzania całych stref gdzie ta mgła jest, a gdzie jej nie ma (np. obszar 128x128px) i wtedy malować za jednym zamachem większe czarne prostokąty. No i nie aktualizować co klatkę wszystkich pozycji. Albo zwiększyć rozdzielczość mgły, żeby nie było aż 8000 komórek na raz na ekranie.
-
Czym jest cam_cell_width ?? Wygląda trochę, jakbyś może rysował poza ekranem. Nie wiem też czy ma sens ta ciągła zmiana wielkości GUI.
-
Ja bym zrobił: gpu_set_blendmode(bm_subtract); draw_set_color(c_black); with(objUnit){ draw_circle(x-camera_get_view_x(view_camera[0]),y-camera_get_view_y(view_camera[0]),200,0); } gpu_set_blendmode(bm_normal); Wtedy blend mode nie będzie tyle razy zmieniany.
-
Dziwne, że przy tylu obiektach laguje, robiłem już testy, gdzie 10000 obiektów daje radę, zresztą dobrym przykładem jest Forager - https://www.yoyogames.com/en/blog/forager-optimization-in-gamemaker
-
camera_apply();