
Pieter
Użytkownicy-
Postów
1994 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
O Pieter
- Urodziny 23.05.1990
Informacje
-
Użytkownik GameMaker Studio 2
Tak
-
Użytkownik GameMaker Studio
Tak
-
Użytkownik GameMaker 8
Tak
-
Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
Tak
-
Użytkownik Unity
Nie
-
Użytkownik Godot
Nie
O mnie
-
Skąd
Czę-owa --> My-ów.
-
Płeć
Male
- Adres www
Edytowalne przez adminów
- ╭∩╮╭∩╮
Osiągnięcia Pieter

Master of Forums (10/13)
0
Reputacja
-
Hah doskonale pamiętam te czasy jak widać niektórzy jeszcze tu wracają.
-
ba :D do tej pory się chwale haha
-
No elo. W sumie zaglądam od czasu do czasu ale raczej nie pisze. Pracuje obecnie w Katowicach, planuje przeprowadzkę do Warszawy. Jakoś leci :)
-
Sprawa jest skomplikowana, w zależności od rodzaju NATu i ogólnych założeń. Ogólnie fajnie jest kiedy wysyłając pakiet UDP do serwera otwieramy port UDP i jest dostępny na połączenia z każdego ip. Sprawa się komplikuje kiedy router sprawdza czy otrzymał odpowiedź UDP z tego samego adresu IP do którego wysłał pakiet. Wtedy można zastosować technikę "zgadywania" portów. Wiadomo, że podczas hole punching musisz wysłać pakiety UDP "każdy do każdego", jednak te pakiety giną i nie jesteś wtedy wstanie stwierdzić, które porty były użyte... Co do portów i tego co pytałeś: http://samy.pl/pwnat/ to Ci się może przydać Klient -> NAT -> SERWER -> NAT -> Klient to prosta sprawa nie wymagająca zbyt brain stormingu, sprawy się komplikują kiedy mamy klient->nat->nat -> klient 2 -> nat -> nat -> klient... W grę wchodzi zgadywanie otwartych portów i inne rzeczy, w zależności od konfiguracji NAT. Niestety nie da się stworzyć idealnej dziury p2p udp. Ale można wykorzystać hole punching do wysyłania danych po UDP z serwera do klienta (gdzie normalnie nie jest to możliwe gdy klient jest za NAT).
-
[GM:Studio] Networking - Czyli co i jak
Pieter odpowiedział(a) na Piotrek1910 temat w Gotowe Skrypty, przykłady, dodatki, silniki 3D dla GM
bullshit, wystarczy napisać serwer w C++ choćby i nawet... -
Witam! Powoli rozszerzam "przykład" platformówki, który umieściłem w tym temacie, ale w pewnym momencie natrafiłem na problem z którym nie mogę sobie poradzić. Mianowicie, mimo unikania eventu collision i używania place_meeting, zatrzymuje się w ścianie i innych obiektach. Wszystko jest ładnie i pięknie kiedy origin mam ustawiony na 0x0 dla każdego obiektu, lecz gdy ustawiam go na center (24x24) to wszystko zaczyna się sypać i najlepsze jest to, że nie mogę dojść dlaczego... przykład obrazujący problem: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1685437...problem-0.1.zip miejsca w które trzeba zajrzeć: obj_player -> step -> komentarze collisions oraz to samo w obj_simple_physics. EDIT: zła nazwa tematu, zmieniłem.
-
Platformówka a'la Super Meat Boy
Pieter odpowiedział(a) na Pieter temat w Gotowe Skrypty, przykłady, dodatki, silniki 3D dla GM
masz racje, trzeba zaraz za vsp = 0; grounded = 0; w linijce 67. Zaraz wrzucę aktualny przykład. -
Platformówka a'la Super Meat Boy
Pieter opublikował(a) temat w Gotowe Skrypty, przykłady, dodatki, silniki 3D dla GM
Jako iż znowu zaczynam swoją przygodę z GM po dłuuuugim czasie, przygotowałem sobie w ciągu pół godziny mały przykład silnika gry platformowej. Wzorowałem się na super meat boy i wiem, że nie jest to jeszcze tak responsywne jak oryginał ale zmierzam w tą stronę :) Brakuje tu jeszcze zwiększania prędkości gracza na podstawie czasu trzymania wduszonego przycisku ale to już drobnostki. Może komuś się przyda, choć to nic naprawdę specjalnego i nasi bardziej doświadczeni twórcy nie znajdą tu nic ciekawego dla siebie ale miło by było uzyskać opinie oraz konstruktywną krytykę od wszystkich. ficzery: - wszystko można skonfigurować - wall sliding klawisze: - A - lewo - D - prawo - SPACJA - skok Przykład przygotowany w GM:S, ale w paczce znajdują się pliki dla GM8.1 oraz GMS: EDIT: 0.3: - poprawiony błąd (https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=30350&view=findpost&p=411443) 0.2: - ulepszony response na skoki - poprawna kolizja z sufitem https://dl.dropboxusercontent.com/u/1685437...n/platf-0.3.zip -
Tak, jest połączenie z wifi. Nie chce narzekać ale czy po prostu kupiłem kota w worku i niekompletny produkt? rozumiem, że GM:S jest cały czas w produkcji ale... kodu z błędem nie ma, po prostu aplikacja z androidem nie łączy się z serwerem (zwracane -1). tak, to była moja pierwsza myśl :) myślę też, że błąd może leżeć jednak gdzieś po stronie gm:s, próbowałem z różnymi serwerami i odpowiadającymi na nich portami. EDIT: OK rozwiązano. Błąd znajduje się w funkcji network_resolve która zwraca randomizowane dane zamiast prawdziwego IP dla androida :(
-
Czy GM:S w najnowszej wersji ma obsługę network dla modułu androida? Ponieważ łączenie się ze stroną po porcie 80 w funkcji network_connect_raw zawsze zwraca mi -1 gdzie w wersji windowsowej udaje się połączyć.
-
przynajmniej viral w świat poszedł (czytaj wykop.pl)
-
Włączanie i wyłączanie telewizji.
Pieter odpowiedział(a) na LolikZabijaka temat w Pytania początkujących
on = false, off = true? no proszę ja Ciebie...