Skocz do zawartości

Mastodont

Użytkownicy
  • Postów

    11
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Mastodont

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Sporo 😮 Tak czy siak dziękuję wam za porady :)
  2. Jeżeli w okienku jest około setki obiektów i wszystkie co 1,5 sekundy przeszukują teren dookoła siebie za pomocą collision_circle_list() o promieniu 30-100 pikseli w poszukiwaniu konkretnego typu obiektu, to jest to mocno zasobożerne? Jeżeli tak, to czy istnieje szybszy i bardziej optymalny sposób na takie działanie?
  3. Mam poniższy kod: draw_set_halign(fa_center); draw_text_ext(x,y,global.local_question,string_height("ĄŹ"),870); draw_set_halign(fa_left); Global.local_question to na początku pusty string i dodaję do niego kolejną literę co chwilkę, aż będzie się zgadzał z inną zmienną. To działa poprawnie - tekst wyświetla się litera po literze. Ale ponieważ go centruję, to rozjeżdża się na boki. Zaczyna od jednej litery w centrum i z każdą kolejną robi się coraz dłuższy. A chciałbym, żeby pierwsza litera wyświetlała się już w tym samym miejscu co końcowy string. Ale nie mogę wpaść na pomysł, jak to dobrze zrobić... Z góry dzięki za pomoc.
  4. Przez nowy super, hiper świetny GM2 straciłem projekt. Straciłem na chwilę prąd podczas pracy (ale pisałem kod i nie zapisywałem nic), a po ponownym włączeniu komputera już nie mogę go załadować. Wyskakuje "this project is an older format and will need to be converted" (xD), a potem "Project load failed". Unable to load" XD Jedyne co widzę, że da się jeszcze zrobić to utworzyć zasoby o tych samych nazwach, a potem przeciągać pliki GML z poprzednich zasobów. W jaki sposób naprawić poprzednią wersję? Gdzie GMS2 robi backupy? Czy przy ogólnej biedzie opcji i tego już nie ma?
  5. Szkoda, "depth=-y" było proste i wygodne, a tak trzeba kombinować.
  6. Czy korzystając z application_surface też muszę go czyścić? Bo w sumie tylko rysowałem w "draw gui begin" przed "shader_reset();" Ale nawet jakbym stworzył najprostszy surface: surface_set_target(target_surface); draw_sprite(backg,0,x,y) surface_reset_target(); To i tak po chwili zaczyna klatkować. Co ciekawe - sprawdzam i na P9 i na P30 i zaczyna klatkować mniej więcej w tym samym czasie. Więc to chyba nie sprzętowo. Chyba po prostu spróbuję z innym shaderem... Inne pytanie: dlaczego w GM2 potrzebne są takie tutoriale jak poniższy: https://www.youtube.com/watch?v=rcMHwdvEDy0&feature=emb_logo Czym to się różni od zwykłego "depth"?
  7. Depth przy rysowaniu application_surface działa jak należy i wydawało się wszystko być ok, problem pojawił się gdzieś indziej. Używam shadera, który po dłuższej chwili na urządzeniu z Androidem zaczyna "lagować". FPS-y nie spadają, natomiast efekt shadera zaczyna jakby klatkować. Czy to normalne na Androidzie? Nigdy wcześniej nie używałem shaderów.
  8. Nie do końca mam pojęcie jak zastosować tutaj application_surface Kombinuję i niewiele wychodzi. Chciałbym na tym surface rysować większość obiektów w grze (poza chociażby interfejsem). Ale tak czy siak natknąłem się na inny problem - przy rysowaniu na surface wartość depth nie ma żadnego znaczenia. Wcześniej stworzony obiekt zawsze rysuje się wyżej, a chciałbym, żeby to było zależne od pozycji Y.
  9. Kombinowałem, ale jaki port nie wybiorę kończy się błędem: No connection could be made because the target machine actively refused it. (10061) Komputer i telefon są w tej samej sieci, mogę pingować telefon i jest ok. Po odłączeniu kabla pokazuje, że moje urządzenie jest "offline"...
  10. Pytanko: w jednym obiekcie mam surface wielkości całego roomu. Inne obiekty normalnie się w nim nie wyświetlają, a chciałbym, żeby rysowały się w tym surface. Dlatego obiektom, które chcę rysować w tamtym surface odznaczam "visible", a potem w step daję: surface_set_target(core.target_surface); draw_self(); surface_reset_target(); Czy to normalna metoda czy powinienem to robić inaczej?
  11. Witam, od jakiegoś czasu nie działa mi kompilacja wifi na Androida przez USB wszystko śmiga jak należy, natomiast gdy próbuję przetestować aplikację przez WiFi problem jest następujący: Compile failed, please check... A w source control: "E:\Programy\GameMaker-Studio\adt-bundle-windows-x86_64-20140702\sdk\platform-tools\adb" get-state error: no devices/emulators found Compile finished: 20:39:49 Pamiętam, że kiedyś uruchamiał się web server, następnie odpalało się runner na telefonie, pobierało i można było testować. Teraz web server w ogóle się nie pojawia. Nieważne czy runner na telefonie uruchomię przed czy po. Web server normalnie działa dla html5. GMS 1.4 jak co
×
×
  • Dodaj nową pozycję...