Skocz do zawartości

[EP2]Walki robotów - Dyskusja


Uzjel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem jak zacząć więc będą same konkrety, szczególnie że temat przewalał się już chyba ze dwa razy w ciągu dwóch lat.

 

Konkurs: Walki robotów podzielony będzie na trzy epizody. Zadaniem uczestników będzie pisanie zachowań (SI) dla określonych elementów we wcześniej przygotowanej grze, zgodnie z założonymi regułami. Przykład: Jeżeli przygotowany byłby silnik gry typu bomberman, gracze musieliby napisać wzór zachowań dla bombermana. Nie mogliby pisać takich rzeczy jak spawnowanie bomb na całej mapie itd, itp. Wszystko będzie robione w GameMakerze. Konkurs stanowczo jest przeznaczony dla zaawansowanych i bardzo zaawansowanych użytkowników GameMakera. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby i mniej zaawansowani spróbowali swoich sił, bo postaram się aby wszystkie epizody miały dość łatwą bazę do zakodowania.

 

Będą nagrody - trwają negocjacje, ale jak dobrze pójdzie to będą naprawdę wyjątkowe. Mam na myśli nagrody rzeczowe i/lub cyfrowe, a nie rangę (która oczywiście też się pojawi).

 

Każdy epizod będzie trwał przynajmniej tydzień na napisanie SI - aby uczestnicy mieli dużo czasu. Uczestnicy będą dostawać projekt w GameMakerze i będą mogli pisać kod tylko w wyznaczonych miejscach. Wyniki będą prezentowane w najbardziej przyjaznej formie - film na YT lub Stream z pojedynków/walk/gry. Jeżeli epizod będzie się opierał na punktach - będą trzy próby z których będzie wyciągany najlepszy wynik. Jeżeli w epizodzie pojawią się losowe wartości - każdy będzie grał na tym samym seedzie. Gry będą pisane tak aby wyeliminować wszelakie nieuczciwości.

 

Forma raczej się nie zmieni. Moje pytanie brzmi: Czy są zainteresowani? Przydałoby aby zdecydowały się przynajmniej 4 osoby - jeżeli się zgłosi mniej to szkoda zachodu. Nie widzę przeszkód żeby zgłosiło się i 10 osób, film na YT będzie wtedy po prostu dłuższy.

Czekam na opinie do niedzieli 21.02 23:59. Jeżeli wykażecie zainteresowanie rozpoczniemy pierwszy epizod, który jest już gotowy i czeka na was.

 

Nie zgłaszajcie się w tym temacie - zgłoszeniem będzie nadesłanie pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Epizod pierwszy będzie polegał na zdobyciu średnio jak największej ilości punktów w jak najkrótszym czasie - boty nie będą ze sobą walczyły.

Epizod drugi, boty będą pojedynkowały się jeden na jeden. Każdy powinien powalczyć z każdym - chyba że będzie za dużo uczestników.

Epizod trzeci, wszystkie boty będą grały na tej samej mapie.

 

Za każdym razem mechanika gry będzie inna, więc nie będzie możliwości wykorzystania botów z poprzedniego epizodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny pomysł, może bym się skusił jeśli uda mi się gm'a zainstalować : f

 

EDIT: to ma być tak że będzie dostępny projekt z wyznaczonymi miejscami na własny kod tak? Nie lepiej by było zrobić tak jak zazwyczaj się takie rzeczy robi czyli gracz ma dostępne kilka komend i nimi komunikuje się z aplikacja sprawdzającą? gm pewnie nie obsługuje przekierowań wejścia wyjścia ale można to np zrobić że gracze piszą i czytają z plików. Ewentualnie wyjaśnij dokładnie jak same walki będą wyglądać( w sensie bierzecie przesłany plik i co dalej? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny pomysł, może bym się skusił jeśli uda mi się gm'a zainstalować : f

 

EDIT: to ma być tak że będzie dostępny projekt z wyznaczonymi miejscami na własny kod tak? Nie lepiej by było zrobić tak jak zazwyczaj się takie rzeczy robi czyli gracz ma dostępne kilka komend i nimi komunikuje się z aplikacja sprawdzającą? gm pewnie nie obsługuje przekierowań wejścia wyjścia ale można to np zrobić że gracze piszą i czytają z plików. Ewentualnie wyjaśnij dokładnie jak same walki będą wyglądać( w sensie bierzecie przesłany plik i co dalej? )

Nie nie lepiej, to jest straszne ograniczenie. I sporo roboty, to nie jest gra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajny pomysł, może bym się skusił jeśli uda mi się gm'a zainstalować : f

 

EDIT: to ma być tak że będzie dostępny projekt z wyznaczonymi miejscami na własny kod tak? Nie lepiej by było zrobić tak jak zazwyczaj się takie rzeczy robi czyli gracz ma dostępne kilka komend i nimi komunikuje się z aplikacja sprawdzającą? gm pewnie nie obsługuje przekierowań wejścia wyjścia ale można to np zrobić że gracze piszą i czytają z plików. Ewentualnie wyjaśnij dokładnie jak same walki będą wyglądać( w sensie bierzecie przesłany plik i co dalej? )

 

Bierzemy przesłany plik lub sam kod od autora, wklejamy do gierki i na YT streamujemy jak bot/boty grają.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli nie mając żadnego API do wywoływania, nie można robić spawnowania bomb po całej mapie, ale wszystko inne już tak?

chodzi mi o to, że bez jasnych zasad "czego robić nie wolno, a co można" to zacznę oszukiwać tylko po to, by było zabawnie. ja w robotach udostępniam zestaw funkcjonalności który gracze wykorzystują, nic poza tym i to są te jasne zasady, których nie można złamać. może iść w coś takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda czasu, jeżeli jakaś część kodu będzie uznana za szkodliwą lub nieuczciwą zostanie to po prostu powiedziane autorowi. Jeżeli autor będzie miał wątpliwości to zawsze może zapytać. Jasne, fajnie mieć wszystko pozabezpieczane, ale po prostu szkoda na to czasu. Poza tym robimy w GMLu, więc już przez to wszystko byłoby utrudnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lord to nie ma być gra tylko walki robotów

 

@Uzjel "wklejamy kod" nie ma sensu, opisz to dokładniej, bo teraz w sumie nic nie wiadomo o waszym(twoim?) pomyśle. Musicie dostarczyć jakieś API bo nawet jeśli ograniczycie się do tego że można pisać kod tylko w określonych miejscach, to ogarnięci ludzie i tak będą w stanie zrobić praktycznie wszystko. Ewentualnie można zrobić że jest dostęp do jakichś konkretnych danych które uczestnik może wykorzystać i musi napisać kod który zwróci pewne instrukcje( a nie wolno mu sterować grą bezpośrednio, tym musi się zajmować kod waszego projektu ). Głównie chodzi mi o zwrócenie uwagi właśnie na to, że nie można pozwolić uczestnikom na sterowanie grą bezpośrednio przez kod źródłowy. Dlatego chciałbym żebyś dokładniej wytłumaczył swoją wizję tego jak to ma wyglądać, a najlepiej pokazał jakiś uproszczony przykład/szablon, co pozwoli nam już teraz wskazać źródła ewentualnych problemów, które mogły wam umknąć. Bo jeśli takie rzeczy wyjdą w trakcie trwania, to konkurs straci cały sens : )

 

EDIT: czyli zakladamy, ze użytkownicy będą uczciwi, tak? Jesli nie będzie za dużo zgłoszeń to może to faktycznie ma sens i da się to ogarnąć : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do głowy przyszło mi kilka pytań:

1. Co jeśli kod jednego z graczy wywoła błąd w grze? Będzie on od razu dyskwalifikowany, czy będzie np. 1 szansa na naprawę błędu?

2. Co jeśli czyjś kod będzie bardzo niewydajny i gra zacznie przez to widocznie zamulać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...