Skocz do zawartości

Threef

Moderatorzy
  • Postów

    2 911
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    14

Ostatnia wygrana Threef w dniu 27 Maja 2023

Użytkownicy przyznają Threef punkty reputacji!

O Threef

  • Urodziny 03.01.1993

Informacje

  • Team
    Huuuge Games
  • Nagrody
    Najlepszy Uzytkownik (CA 2014)
    Najlepszy Uzytkownik (CA 2012)
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Użytkownik Godot
    Tak
  • Steam
    threef_games

O mnie

Edytowalne przez adminów

  • Lawful Evil

Ostatnie wizyty

59 626 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Threef

  1. Widać, nachodzi na siebie, bo nie sumujesz ich ze sobą. Pokombinuj z innymi blend modes
  2. Polecam https://www.youtube.com/playlist?list=PLFt_AvWsXl0cq5Umv3pMC9SPnKjfp9eGW Co prawda pan Sebastian robi to pod Unity, ale opisuje problem od podstaw. Bardzo rzadki przypadek gdy polecam komuś tutorial na YT
  3. No to bardzo prosto. Zamiast resetować jumps=2 tylko przy kolizji z podłożem wykrywaj też czy ta kolizja będzie za x kratek. Najprostsze rozwiązanie to (nie ważne jakiej funkcji używasz) place_meeting(x, y+max(0,vspeed+gravity)*2, podłoże) // *2 jest jako 2 klatki w przyszłość // max(0,vspeed+gravity) max() robimy by brać pod uwagę tylko gdy postać spada. A same vspeed+gravity to nasza prędkość która będzie się zwiększać o gravity co klatkę Edit: w razie jakby obiekt poruszał się szybciej niż jest jego wysokość to trzeba zastosować collision_line() pomiędzy punktami
  4. Klasyczny problem bazodanowy. Pewnie twoja tabela ma inne formatowanie niż dane
  5. Rozwiązanie jakie ja używam u siebie w jednym projekcie to stworzenie zaokrąglanego nie zamkniętego path dla pocisku. Punkt początkowy i końcowy mamy. Wystarczy dodać pomiędzy nimi jeszcze jeden punkt w x = mean( x1, x2 ) i y = mean( y1, y2 )-50 Pocisk będzie podążał po path całkiem ładnym łukiem
  6. Kod będzie wydajny o ile font_add_sprite_ext() użyjesz tylko raz (np w create). Brakuje ci też na pewno tutaj draw_set_font()
  7. @Konrad-GM dał całkiem ok rozwiązanie. Ja bym jedynie wyeliminował distance = sqrt(x*x + y*y) i zamiast tego light_pow podnosił do potęgi. Ale to i tak zapisanie tych świateł jest najmniejszym problemem. Rysowanie ich będzie o wiele bardziej obciążać zasoby. I o ile nie będzie zrobione dobrze (zapisane na surface raz) to będzie zbytnio spowalniać grę. Been there done that
  8. Discord powstał już jakieś 2-3 lata po tym jak ludzie rozeszli się. My z Uzjelem próbowaliśmy ratować co się da organizując konkursy. Odpływ jest tak jak mówi @gnysek do FB i innych portali. Zwyczajnie użytkownicy którzy byli z nami długo wiedzieli na temat GM wystarczająco by nie zadawać pytań o niego i jedynie korzystali z vallhalli. I z czasem okazało się że FB jest lepszy do wrzucania luźnych tematów i fotek z nad Bałtyku niż sprawdzanie czy na forum już jest temat "nasze fotki z Bałtyku"
  9. Threef

    checkpoint - 2021

    Ojojoj. Właśnie sobie uświadomiłem, że 3 lata temu robiłem to samo co teraz. Od prawie 5 lat siedzę w Szczecinie gdzie się przeprowadziłem za pracą i tak sobie pracuję. Jako tester automatyczny PrZy GrAcH. Z testerów mam największy staż w projekcie, a drugi największy na 650 osobową firmę. Jako że firma używa własnego silnika do gier to ja rozwijam nasz własny framework do testów. A jako że zwolniło się teraz kilka osób naraz to muszę tymczasowo przejąć obowiązki testera manualnego w teamie więc robię to samo co 3 lata temu. Przez ostatnie kilka lat, po godzinach, pracowałem głównie nad 4 gramy. 3 mobilki z gatunku idle i "2 Guys 1 Gun" które było designowane na Ouya. Czego wielce żałuję, bo mam teraz do przerobienia zbyt wiele. 2g1g leży głęboko w szufladzie i tylko pęcznieje DD gdy uda mi się wpaść na coś nowego co połączy zaplanowane akty gry w spójną całość. Mobilki ciągle są rozwijane i żadna nie zobaczyła światła, bo je polishuję, balansuję i zbieram kasę na release. Temat szkoły i matury poruszyliście? Nie przydaje się wcale. Jedynie pytają o nią w ankietach w internecie. ? A skończyłem technikum informatyczne o specjalizacji sieci komputerowe. Maturę pisałem dla jaj, z czego tylko czułem się na siłach. Informatyka, rozszerzona Matma, geografia, biologia. Do niczego się nie przygotowywałem. Próbowali mi zabronić, ale system nie kara za zbyt wiele matur napisanych. Nawet niezdanych. A zaliczyłem wszystko. Na studia nie szedłem, bo po co? 2 Lata temu miałem ofertę prowadzić zajęcia na uczelni wyższej. lol W życiu prywatnym 10/10. Tutaj poznałem świetną dziewczynę. Mieszkamy razem od drugiego miesiąca znajomości. Teraz siedzi za moimi plecami i razem za mną zdalnie pracuje w tej samej firmie. 3 razy zmienialiśmy mieszkania już. Teraz mieszkamy w świetnej okolicy, mamy 2 koty i w przyszłym tygodniu mamy zaczynać kurs prawa jazdy.
  10. Google Play w zeszłym roku wprowadził wymaganie że każde apk wrzucone do sklepu musi być 64bit. Dalej przyjmują 32bit ale tylko gdy jest obok niego już 64bit (masz wtedy 2 wersje dla kompatybilności wstecznej). GM:S1.4 nie ma możliwości kompilacji do 64bit więc to co zrobisz nie możesz zuploadować do Google Play Store. Bardzo dużo za coś, co jest nielegalnie sprzedawane i może przestać działać z dnia na dzień. Support dla 1.4 skończył się już dawno temu. Wystarczy jeden pretekst, jaki pisał wcześniej gnysek i program przestanie działać całkowicie. Nie ma najmniejszego sensu inwestować czasu i pieniędzy w 1.4, bo i tak trzeba będzie z czasem dokonać zmian w projekcie przenosząc go do 2.0
  11. Jedyna szansa teraz to kupić od resselerów kluczy. Czy ktoś kupił klucze jak były na Humble Bundle i teraz trzyma licząc że ktoś kupi i zarobi na tym. Nie ma sensu kupowować od takich osób. Niech ich pieniądze pozostaną tam gdzie są. Przekazane na środki charytatywne
  12. 1.4 nie tworzy aplikacji 64 bitowych więc tworząc coś na Androida nie będziesz mógł wrzucić tego do sklepu Google Play. Inne sklepy wciąż wchodzą w grę... ale sam możesz siebie zapytać ile takich znasz. 1.4 utracił wsparcie i nie będzie już rozwijany. Poza tym nie da się kupić już z legalnego źródła 1.4
  13. W room edytorze zmienić mu skalę na -1. I od takich drobnych pytań mamy specjalny temat:
  14. Chyba chodzi ci o to: draw_sprite_part(sStamina_bar, 0, 0, _h -(stamina/100)*_h, _w, _h, 15, room_height/2 - _h/2)
  15. Jak chcesz za to komuś zapłacić to szukaj najlepiej na https://www.fiverr.com/ albo https://www.upwork.com/
×
×
  • Dodaj nową pozycję...