Skocz do zawartości

Luźna konwersacja o nowym projekcie


Uzjel

Rekomendowane odpowiedzi

po to na githubie, zeby inni mogli zobaczyc, jak pracujemy. w koncu ma to byc gra, z ktorej moznaby sie czegos nauczyc, nie? czy chcecie robic to wsio "sekretne"? szczerze, nie widze sensu, by ta gra byla sekretna, skoro gmclanowa gre robia mozgi to moglyby one podzielic sie wiedza z mniej ogarnietymi userami GMa, right?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Piszę DD, udostępnię jak będzie już jakiś kształt, mam nadzieję, że wam się spodoba.

 

ΨΧΞ zajmij się stroną techniczną, ja tych Gitów i Bitbucketów nie używałem jeszcze.

Projekt może być dostępny do podejrzenia, ale nie sądzę, że dużo osób będzie zainteresowanych stroną techniczną projektu. Dodatkowo, jeżeli z projektu coś wypali to i tak w pewnym momencie trzeba będzie go schować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

projekt na bitbucketcie zrobiony, ale lepiej zeby byl uzyty jak faktycznie cos z tego wyjdzie, tak czy siak projekt jest latwy do importowania z githuba. Uzjel, nazwa konta na githubie, plis :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Polecam manuala od gita :) A teraz koniec offtopu, bo to temat do pokazywania prac a nie do waszego projektu ;) Chcecie to załóżcie osobny temat (Psychix i Uzjel powinni mieć prawa wydzielenia postów na nowy temat).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaraz ogarne zarzadzanie projektem na Trello i tam opisze konsolowe komendy gita (najlepiej jest konsolowa wersje uzywac).

danke, Uzjel.

 

EDIT: Zakładajcie konta na Trello.com i ślijcie mi username Wasze, dodam Was do projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki, dzięki za zdanie.

sam jesteś od dupy strony.

a może bys tak wystawił w takim razie jakieś argumenty, lub powiedział, czemu zabieramy się od dupy strony? bo oceny wygłaszane bez poparcia są, jak wiemy, wiele warte <3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moi drodzy, od designu mamy goscia, ktory naqwet napisal na keidy przygotuje wstepny projekt, zdaje sie ze racja?

ja sie w design nei mieszam, wiec ogarniam sprawy techniczne i srodowiskowe, bo w tym moj udzial jest, racja?

od dupy strony byloby, gdybysmy teraz siedli i zaczeli robic grafe i kod, a tak sie nie dzieje, ot.

dzialamy wspolbierznie jezeli mozemy, nie czysto krokowo, sztucznie blokujac postep prac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały problem w tym, że nie powinno się działać współbieżnie. A przynajmniej doświadczony programista powinien być przy każdym "zdaniu" pitch doca żeby w razie czego powiedzieć "nie" i zamknąć feature już na starcie(no i tworzyć tech doc'a) lub zrobić prototyp żeby odp na pytanie: będzie fun? trudne do zrobienia? nieopłacalny feature? itp itd Najlepiej zrobić spotkanie teamu i razem stworzyć game proposal. To jedyne sensowne rozwiązanie, całość będzie akceptowalna jeśli chodzi o pomysły bazowe już od startu ze strony kodu/logiki/grafiki itp itd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cholender, no pacz, bo postawienie repo i srodowiska do merytorycznego zarzadzania projektem wymaga ode mnie znajomosci design doca D:

nadal: nie zabieramy sie jeszcze za robienie gry, przygotowujemy srodowisko w czasie, gdy powstaje wstepny projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"moi drodzy, od designu mamy goscia, ktory naqwet napisal na keidy przygotuje wstepny projekt, zdaje sie ze racja?

ja sie w design nei mieszam" -ehh chyba pisałem o tym+ nie o dd tylko pitch/concept docu, no ale dobra poddaje się bo wiem jak to się potoczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amateratsu: dobre zasady nie są złe, o ile nie wpycha się ich na siłę. przygotowanie środowiska technicznego jak i zarządzania projektem jest nijak związane z planowaniem projektu, bo w tym przypadku wiemy w czym to robimy i jakich narzędzi używamy, które ustaliliśmy razem i na jakie się już zgodziliśmy i nie zamierzam blokować swojej części pracy, która nie wymaga czekania na wynik pracy innej osoby, tylko dla tego, że ktoś uznał że muszę bo tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huder:

3e67824af93d05f7af716aede92e0e0a.png

mam ja w silniku algorytm malowania przejsc tilemapy, mozna by algorytm zaadaptowac. na przyklad z mapki zlozonej z kafli teren-woda robi ladne przejscia.

plik z definicja kafli: http://db.tt/mc8jjTaK

plik z definicja zasad malowania: http://db.tt/yo2f2Ere

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w Maze Strategy mam coś podobnego.

 

Uproszczony algorytm który nie sprawdza rogów wygląda tak:

GML
if ( instance_position( x + 32, y, o_solidWall ) ) image_index |= 1;

if ( instance_position( x - 32, y, o_solidWall ) ) image_index |= 2;

if ( instance_position( x, y + 32, o_solidWall ) ) image_index |= 4;

if ( instance_position( x, y - 32, o_solidWall ) ) image_index |= 8;

 

Wtedy poszczególne klatki sprita muszą być ułożone w odpowiedniej kolejności. w MS mam to bardziej rozbudowane bo sprawdzam jeszcze rogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w Maze Strategy mam coś podobnego.

 

Uproszczony algorytm który nie sprawdza rogów wygląda tak:

GML
if ( instance_position( x + 32, y, o_solidWall ) ) image_index |= 1;

if ( instance_position( x - 32, y, o_solidWall ) ) image_index |= 2;

if ( instance_position( x, y + 32, o_solidWall ) ) image_index |= 4;

if ( instance_position( x, y - 32, o_solidWall ) ) image_index |= 8;

 

Wtedy poszczególne klatki sprita muszą być ułożone w odpowiedniej kolejności. w MS mam to bardziej rozbudowane bo sprawdzam jeszcze rogi.

image_index =
  (instance_position( x + 32, y, o_solidWall ) != noone)*1 |
  (instance_position( x - 32, y, o_solidWall ) != noone)*2 |
  (instance_position( x, y + 32, o_solidWall ) != noone)*4 |
  (instance_position( x, y - 32, o_solidWall ) != noone)*8;

Nie mam pojęcia czy to GML trawi C:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
dzięki, dzięki za zdanie.

sam jesteś od dupy strony.

a może bys tak wystawił w takim razie jakieś argumenty, lub powiedział, czemu zabieramy się od dupy strony? bo oceny wygłaszane bez poparcia są, jak wiemy, wiele warte <3

:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zalapales, anty. inna sprawa, ze widze, iz od dawna masz jakas awersje do mnie, a ja nawet nie wiem o co poszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...