Axe128 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Witam szukam silniku "3d" podobnego do tego z gry doom i starych rpg'ów.Najważniejsze jest to żeby był on na swój rodzaj turowy.Za wszelkie odpowiedzi dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Makary155 Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Do GM czy ogólnie? Bo silnik DOOMa jest na otwartym kodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kopyciak Opublikowano 22 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2011 Doom nie jest w 3D. To bardzo zaawansowane 2D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Axe128 Opublikowano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Nie wiedziałem ale chodzi mi o taki silnik 2d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platyna Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Doom nie jest w 3D. To bardzo zaawansowane 2D. Bredzisz. Doom jest 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alwin Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Doom jest oparty na silniku 2.5D , mapowaniu 2D. Ale jest zaliczany do silników 3d z tego co wyczytałem :unsure: http://www.moddb.com/engines/doom-engine Tu masz silnik podrasowany doomsday który w pełni obsługuje 3d. http://dengine.net/engine Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Widział ktoś połowę wymiaru? wtf? Nie ma połówek, jest wymiar albo go nie ma, proste. W doomie poruszasz się w 3 wymiarach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Widział ktoś połowę wymiaru? wtf? Nie ma połówek, jest wymiar albo go nie ma, proste. 2,5D to określenie na grę w której akcja dzieje się w 2D, ale jest przedstawiona w 3D. W doomie poruszasz się w 3 wymiarach. Tak? A można skakać, czy poruszać głową w górę i w dół? Bo poruszanie się po płaszczyźnie (nawet pokazanej w trzech wymiarach) to 2D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PoxiPol Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Mailosz znowu sie wykazal idiotyzmem. Czyli rozumiem ze taki np mario kart nie jest w 3d bo nie mozna kamera sterowac :D? W doomie chodzilo sie po schodach, i bylo duzo rzeczy np na podium. Sciany wyly ktore byly wyzsze od bohatera i inne tam. Wdg twojego posta, sparalizowane osoby widza tylko w 2 wymiarach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Nie można skakać ale można spadać bo jest zróżnicowanie wysokości sektorów, są też windy. Skoro możesz się poruszać po osiach x, y i z to akcja nie dzieje się na płaszczyźnie x, y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GMcliker Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Huderlord, proszę "pseudo 3D" : http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika_dwuip...%C5%82wymiarowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muuuuczek567 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Axe128: silnik graficzny nie może być turowy - sprecyzuj, o co dokładnie Ci chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 W doomie chodzilo sie po schodach, i bylo duzo rzeczy np na podium. W doomie 1? Bo jeśli tak to faktycznie jest to prawdziwe 3D (ale nie graficznie tylko fizycznie, bo graficznie silnik dooma po prostu wyświetlał w odpowiednim miejscu sprite-y odpowiedniej wielkości, a nie trójwymiarowe obiekty). Ale jak masz jakąś (czysto teoretycznie) gierkę samochodową o grafice 3D, ale w której jeździ się tylko po jednej płaszczyźnie, bez zmiany wysokości to fizycznie jest to gra 2D, choć przedstawiona w 3D. I to właśnie jest popularnie nazywane 2,5D. Inny przykład: Trine. Grałeś? Platformówka w której akcja dzieje się w 2D, ale grafika jest w 3D. BTW PoxiPol: Nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi. Przeczytaj ją jeszcze raz, i jeszcze raz,i jeszcze jeden, a potem trochę się nad tym zastanów no i może wtedy zrozumiesz. Człowiek, nawet sparaliżowany widzi wszystko w 3D, jak trójwymiarowe obiekty, a nie płaskie bitmapy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Ale z was filozofi. :o 3D to 3D. 2D to 2D. Myślisz, ze jak działa 3D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Myślisz, ze jak działa 3D? Wogóle nie działa. To jest tylko spsób przedstawienia czegoś. A jak się przedstawia grafikę w 3D a fizykę w 2D, to wychodzi "2,5D". OK, termin nie jest oficjalny, ale używany przez wiele osób (m.in. redaktorów CD-Action). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam014 Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika_dwuip...%C5%82wymiarowa - jak by ktoś nie wiedział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darlix Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Grafika w rzucie izometrycznym też daje złudzenie 3D, a jednak jest to 2D. Przykład gry 2,5D jest wykorzystywany w grach java, na telefon słabszy, aby nadać efekt trójwymiarowości. Przykład: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MagnusArias Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Dokładnie Darlix. Tak samo "2.5D" w rzeczywistości by wyglądało, jakbyś postawił dwie kartki obok siebie, pod jakimś dowolnym kątem i spojrzał na nie -> wyglądają płasko (jak grafika 2D), ale widzisz jednak 3D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 ale nie graficznie tylko fizycznie, bo graficznie silnik dooma po prostu wyświetlał w odpowiednim miejscu sprite-y odpowiedniej wielkości, a nie trójwymiarowe obiekty Jedynymi spritami w doomach I i II jakie były to particlesy, postaci, obstaclesy i itemy. Ściany nie były 'zlepkiem spritów' ( tak było w Wolfenstein 3D ) W doomach wykorzystano na ściany textury a na podłogi i sufity textury z UV texture mappingiem. Popatrz sobie na Wolfenstain 3D: podłogi i sufitu nie dało by się zrobić zlepkiem spritów bo te by częściowo zasłaniały to co stoi na niej, dlatego zdecydowano się przedstawić ją za pomocą pojedynczego koloru a nie jak ściany zlepkiem spritów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 W doomie 1? Bo jeśli tak to faktycznie jest to prawdziwe 3D (ale nie graficznie tylko fizycznie, bo graficznie silnik dooma po prostu wyświetlał w odpowiednim miejscu sprite-y odpowiedniej wielkości, a nie trójwymiarowe obiekty).Z tego wynika iż każda gra 3D jest tak na prawdę grą 2D, tylko te trójkąty są poddawane transformacjom... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 23 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2011 Doom jest nazywany grą 2.5D z powodu tego że wszystkie modele postaci i przeciwników są 2D i poruszają się w 3D środowisku ( podłoga, ściany itp. są 3D ). Grami 2.5D nazywa się gry które imitują 3D w 2D albo nie wykorzystuja w pełni 3D ( Doom , Hexen ). Co nie zmienia faktu że nie ma czegoś takiego jak silnik 2.5D . Są silniki 2D które potrafią imitować 3D i silniki 3D nie wykorzystujące w pełni dobroci środowiska trójwymiarowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Przepraszam, ale każda gra 3D imituje 3D. Jakby na to nie patrzeć, możesz zrobić screena i zapisać go. Widzisz tam tylko x i y. 3D to ogromna ilość obliczeń na obiektach 2D. Poza tym masz płaski ekran więc wszystko co na nim jest jest 2D. I proszę nie filozofować znów o tym, że "grafika 3D". 3D to macie dookoła siebie. :) Jak już mówiłem "3D to ogromna ilość obliczeń na obiektach 2D". Wylicza jakoś x,y,z, kąt ustawienia itp. Za pewne doom tak działa, jak i każda gra. Gry w Game Makerze robicie w "3D", a choć nie widzicie tych obliczeń itp TO SĄ, ponieważ są one wbudowane w użyte funkcje. EDIT: "3D to macie dookoła siebie." Żeby nie powiedzieć gorzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 "3D to ogromna ilość obliczeń na obiektach 2D" nie. to tak, jak bys powiedzial, ze najmniejsza czastka czlowieka jest komorka, a nie atom, w rzeczy samej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Ja i wszyscy Twórcy gier "imitujących" 3D i nazywający je grami 3D ( czyli 99% procent recenzentów, id soft ,Epic, ogólnie wiekszość graczy ,portale internetowe itp ) przepraszamy więc Ferrari za nasz jakże oczywisty błąd :) . Wytłumaczę bardzo łopatologicznie : Grami 3D nazywane są gry w których poruszasz się po trójwymiarowym świecie , masz trójwymiarowe obiekty itp. (np Quake , Unreal , GTA ) Grami 2D nazywane są gry w których poruszamy się po dwuwymiarowym świecie gry ( Super Mario Bros , Spelunky , Alien Territory ) Grami 2D imitującym 3D/zapożyczających pewne elementy 3D są gry które starają się dać złudzenie że poruszamy się po trójwymiarowym świecie gry ( np. Eye of the Beholder , 3D world - runner, większość izometrycznych gier, używanie parallax scrollingu ) Grami 2.5D nazywana jest część gier imitujących 3D ( 3D World-Runner dla przykładu ) oraz część gier niewykorzystująca w pełni środowiska 3D ( Doom , gry 3D z systemem poruszania ala 2D ) 3D jest terminem mówiącym że poruszasz się w trójwymiarowym świecie ,a nie że widzisz grę w trójwymiarze. Więc Twój głupi przykład z płaskim ekranem i screenem is hilarious. Doom jest uważany za grę 2.5D (co juz mówiłem) ponieważ nie jest w pełni grą 3D. Poruszamy się w świecie 3D gdzie znajdują się modele 2D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgadzam się z Crackkk-GM. Gry 2,5D to takie gry w których np. możesz poruszać się tylko w dwóch wymiarach (2D), ale grafika jest w 3D. Albo na odwrót: Możesz poruszać się w trzech wymiarach, ale jest to pokazane w grafice 2D. Jest to też nazywane "izometrycznym 3D". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarny Ass Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Czyli wikipedia mnie okłamała. :( (żarcik) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 "3D to ogromna ilość obliczeń na obiektach 2D" nie. to tak, jak bys powiedzial, ze najmniejsza czastka czlowieka jest komorka, a nie atom, w rzeczy samej Ja jeszcze dodam... www.eioba.pl/a1429/najnowsze_pogl_dy_na_budow_materii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 Zgadzam się z Crackkk-GM. Gry 2,5D to takie gry w których np. możesz poruszać się tylko w dwóch wymiarach (2D), ale grafika jest w 3D. Albo na odwrót: Możesz poruszać się w trzech wymiarach, ale jest to pokazane w grafice 2D. Jest to też nazywane "izometrycznym 3D". @M@ILOSZ Przeczytaj lepiej jeszcze raz co Crackkk napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@ILOSZ Opublikowano 24 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2011 @M@ILOSZ Przeczytaj lepiej jeszcze raz Crackkk napisał. Przeczytałem. Napisał to co ja. Dalej się z nim zgadzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się