Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

arcadiadev.jpg

 

Mały comeback do starego projektu Arcadia ;]

 

Na razie zacząłem dłubać w animacji szkieletowej postaci, systemem walki - na razie zwykły atak bierze pod uwagę obronę przeciwnika, nasz atak, naszą szanse na trafienie przeciwnika jak na razie działa dobrze :) No i trochę placeholderowej grafiki otoczenia + HUD na razie działa rysowanie health barów z aktualną wartością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to dobry sposób ponieważ jest prościej zmieniać wygląd postaci, zamiast tworzyć nową animację z inną zbroją tylko podmieniam grafikę zbroi do rysowania ;]

 

Co do health barów zrobiłem tak:

GML
/*

argument0 - sprite

argument1 - x

argument2 - y

argument3 - actual value

argument4 - max value

argument5 - subimage of actual sprite

*/

 

draw_sprite(argument0,0,argument1,argument2) // Grafika pod kółkiem

draw_sprite_part(argument0,argument5,0,sprite_get_height(argument0)*(1-(min(1,max(argument3/argument4,0)))),sprite_get_width(argument0),

sprite_get_height(argument0)-(sprite_get_height(argument0)*(1-(min(1,max(argument3/argument4,0))))),

argument1,argument2+sprite_get_height(argument0)*(1-(min(1,max(argument3/argument4,0))))) // kółko z aktualną wartością

draw_sprite(argument0,1,argument1,argument2) // ramka</span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie, zmień jeszcze sprite_get_height() na zmienną bo będzie szybciej i przejrzyściej. min(max()) w 8.1 i GM:S możesz zamienić na clamp(). A co do animacji szkieletowej to chodzi mi o to że nikt tego i tak nie wykorzystuje. 2-3 animacje ataku i 10 różnych postaci. :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:o

 

2IL7M9k.jpg

jak narysowałem coś takiego 20 lat temu to mój kuzyn sie bardzo śmiał że robie gry komputerowe na kartce ;( :crying: chlip :crying: :(

trauma wyszła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

A w jakim środowisku to wszystko zamierzacie wykonstytuować? Macie już ogólnie jakieś wstępne modele itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jakim środowisku to wszystko zamierzacie wykonstytuować? Macie już ogólnie jakieś wstępne modele itp?

 

Wybrany silnik to Unity3D. Koncept gry to sidescrolling platformer w kompletnym 3D.

Jest nas w tym momencie około 22.

 

Są graficy od concept artów, modeli 3D, teksturowania... Lud od dźwięku, voice actorzy, composerzy muzyki, pisarze i programiści. :P

Tak na marginesie, projekt powstał z jednego wątku na reddicie for fun. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...