Skocz do zawartości

pankracy

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    289
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutralny

O pankracy

  • Tytuł
    Major User

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak

Ostatnie wizyty

3966 wyświetleń profilu
  1. pankracy

    CV 16 latka

    Oj tam czepiacie się;-) chłopak się stara... przecież liczą się dobre chęci
  2. Używam jeszcze w jednym obiekcie aplication_surface..tak było od początku w tym silniku gry...tylko usunąłem tą linijkę którą mi zasugerowałeś żebym to zrobił,bo wychodziły wtedy dziwne anomalia z rozdzielczością Zostawiłem sobie tak: na pełnym ekranie mimo,że mam view ustawiony na 1280x720 to gra uruchamia się na pełny ekran i pokazuje 1920x1080 ok tak mi odpowiada..zresztą to już dawno jest standardem i większość monitorów to obsłuży.. Natomiast w oknie gry samo dostosowuje sobie proporcje ekranu tylko muszę ustawić szerokość np 720p lub inną dowolną obj_glo
  3. Dziękuję...pomogło...miałeś rację w zdarzeniu create na sztywno miałem przypisaną nazwę dla przycisku.. Wiem,że gms 1.4 jest nie wspierany od 3 lat,ale sporo osób jeszcze go używa..ba nawet znam takich co jeszcze używają wersję 8.1 Gnysku powiedz mi jeszcze... uszczuplę kod żeby nie wklejać tu wszystkiego.. czy ta część kodu powinna być w zdarzeniu alarm[0] lub dowolny inny alarm? bo jak wrzucę to do zdarzenia step to gui się psuje...więc mam to w alarmie i jest teraz dobrze.. czyli mam dokładnie tak // create display_set_gui_size(1280, 7
  4. To nie pomaga...ale coś odkryłem...Gnysku i wygląda na to,że jest to przyczyna powstawania tego problemu otóż.. kiedy tutaj wstawię zamiast display_set_gui_maximize( window_get_width()/1280, window_get_height()/720 ); to display_set_gui_maximise( room_width/1280,room_height/720 ); Przecież mam włączone view w planszach gdzie mam scenerię gry i chodzę bohaterem..a view wszędzie jest ustawiony na 1280x720..wiadomo,że sceneria ma rożne wymiary,ale to nie ma wpływu na wyświetlanie się na warstwie GUI pauzy zegara i paska HUD prawda?
  5. Gnysek.. Uwierz mi że jest takaa sama rozdzielczość w trybie pełnoekranowym i w oknie czyli 1280x720 Sprawdziłem to jak podałeś mi kod draw_text(10,10, string(view_wport[0]) + ", " + string(view_hport[0])); ..i mi wyświetliły się te wartości na ekranie Wspomniałem Ci że wyłączyłem ten jedyny kod który miał te hport w kodzie i na włączonym tamtym kodzie tryb pełnoekranowy pokazywał 1920x1080 a okienkowy 1280x720..ale to wyłączyłem.. Pytasz czemu takie wartości tu zasugerowałem? display_set_gui_maximise(720/window_get_width(),0,360/
  6. Gnysek, Sprawdziłem... Nie mam w żadnym z obiektów kodu który zmienia gdzieś po drodze rozmiary. W menu gry idealnie wszystko wygląda bo tam nie używam view ponieważ menu gry jest w natywnej rozdzielczości 1280x720 a scenerie mają różne wymiary i włączony view gdzie wszędzie ustawiam podgląd gry na 1280x720 Skoro przy użyciu tego poniżej kodu te trzy obiekty pasek HUD zegar i pauza skalują się o te wartości to chyba jest to w porządku prawda? display_set_gui_maximise(720/window_get_width(),0,360/window_get_height(),0); One m
  7. jak pasek HUD ma pozycję x,y nie wycentrowaną tylko 0,0 to chyba tak myślę jest to wytłumaczenie dlaczego sam pasek HUD jest prawidłowo usytuowany..bo przecież jego pozycja nie zmieni po przełączeniu w tryb okienkowy.. ok już zajrzałem i sprawdzam teraz te wartości..
  8. czyli tak dać argument;-) display_set_gui_maximise(720/window_get_width(),0,360/window_get_height(),0);
  9. Źle mnie Gnysek zrozumiałeś... wyjaśniam ;-) użycie tych wartości display_set_gui_maximise(720/window_get_width(),360/window_get_height()); powoduje,że w trybie okienkowym pasek hud pauza i zegar mają dobry rozmiar..tylko umiejscowienie pauzy i zegara jest złe.Narysowałem to na tych dwóch obrazkach gdzie są umiejscowione;-) i teraz sztuczka.. jak ustawię te wartości na takie display_set_gui_maximise(1280/window_get_width(),720/window_get_height()); To wtedy pasek HUD,pauza i zegar jest takiej samej wielkości jak na pełnym ekranie
  10. Już usunąłem display_set_gui_size z tego poprzedniego kodu. Ja mam na środku pauze..jest w zdarzeniu draw GUI... zobacz obj_pauza_controller (wywołuje on obiekt obj_pauza na ekranie) step if keyboard_check_pressed(vk_escape) { if !instance_exists(obj_pauza) { instance_create(0, 0, obj_pauza); } } obj_pauza draw gui draw_set_color(c_fuchsia); draw_set_font(fn_pauza); draw_set_halign(fa_center); draw_set_valign(fa_middle); draw_text( display_get_gui_width()/2, display_get_gui_height()/2-200,"
  11. Gnysku tak.. Teraz pytanie dlaczego pauza i zegar narysowane na warstwie GUI (draw GUI) przy zmianie na tryb okienkowy nie chcą zmienić swojego położenia dopasowanego do okna gry...? Pomogło wyświetlić wartości na ekranie.. draw_text(10,10, string(view_wport[0]) + ", " + string(view_hport[0])); Przy wyłączonym tym poniżej kodzie ///Wyswietlanie widoku okna gry /* if (view_wport[0] != window_get_width() || view_hport[0] != window_get_height()) && window_get_width() != 0 { view_wport[0] = window_get_width(); v
  12. Gnysku, Teraz skaluje się pasek HUD do rozmiaru okna... Jeszcze jedna rzecz...nie chce skalować się pauza a skalowała się i zegar gry...który jest w prawym górnym rogu.. Jak jest na pełnym ekranie to wszystko ładnie wygląda i jest na swoim miejscu..kiedy przełączę na tryb okienkowy pasek HUD też się ładnie już skaluje,ale nie skaluje się pauza i zegar. Odkryłem tą zależność..jak włączę ten kod poniżej to zegar i pauza skalują się,ale wtedy pasek HUD nie skaluje się.... Jak to naprawić? Pauza i zegar też jest rysowany na warstwie GUI obj_g
  13. Wiesz..dokumentacja to pojęcie szeroko rozumiane:-) Nie przeczytałem książki gms...ale przeczytałem krótki opis tej funkcji... Z której zrozumiałem jak zrozumiałem. Gnysku, Czy pod obsługę innych monitorów niż mój muszę zmienić te wartości z 1,1 na dzielenie przez display_get_width() i ..._height() .?
  14. I dupka;-) teraz w trybie okienkowym są dobre proporcje paska hud,a w trybie pełny ekran pasek jest bardzo malutki..jeszcze mniejszy niż w trybie okienkowym.. create display_set_gui_maximize( 1, 1 ); draw gui display_set_gui_maximize( 720/window_get_width(), 360/window_get_height() ); Może muszą być większe te wartości niż 1?
  15. Łobuz z Ciebie;-) Dobra...pytam,bo nie używałem tej funkcji wcześniej... a napisałeś ją dwukrotnie z innymi wartościami stąd moje pytanie;-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...