Skocz do zawartości

SimianVirus7

Użytkownicy
  • Zawartość

    140
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    7

Ostatnia wygrana SimianVirus7 w Rankingu w dniu 18 Czerwiec

SimianVirus7 posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

16 Dobry człowiek

O SimianVirus7

  • Tytuł
    Cadet
  • Urodziny 11/15/1997

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Leszno
  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

2053 wyświetleń profilu
  1. list = ds_list_create();

    ds_list - są to skrypty wbudowane, możesz je znaleźć w dokumentacji game makera Jeśli masz jakieś skrypty zewnętrzne od kogoś, to zapewne są w zakładce skrypty. A jak nie tam, no to sam musiałeś je gdzieś wkleić.
  2. A spróbuj wywalić ten kod na kończenie gry. Daj jakiś warunek, który nigdy się nie spełni albo po prostu zakomentuj to wszystko. Jeśli nadal będzie ten błąd to masz coś zdublowane. Skoro te wszystkie przykłady, które Ci dajemy nie działają to musisz się pobawić w debugowanie. O! I jeszcze możesz spróbować dać: if (global.life > 0) { global.life -=1; show_debug_message("Sie wykonalem"); // Dodaj wpis do konsoli, w celu debugowania } else { if (can_finish == false) { if (alarm[0] == -1) { // zacznij tylko gdy jeszcze się nie odlicza alarm[0] = 60; // 150 to 5 sekund } } else { if (global.pScore >= 500) //Sprawdz czy wynik nadaje sie do highscore,ale musi zostac spelniony warunek punktowy { var s=highscores[| ds_list_size(highscores) - 1]; //Czy punkty kwalifikuja sie na top 10 if (ds_list_size(highscores) < 10 || s[?"score"] <= global.pScore) { room_goto(rm_save_score); exit; // zakoncz wykonywanie eventu step w tej klatce } } room_goto(rm_game_over); } } I zależnie ile masz ustawionych global.life tyle razy powinieneś dostać w konsoli tekst o treści "Sie wykonalem"
  3. No i wkleił xD Ogólnie, jeśli ten kod: if (global.life > 0) { global.life -=1; } else { if (can_finish == false) { if (alarm[0] == -1) { // zacznij tylko gdy jeszcze się nie odlicza alarm[0] = 60; // 150 to 5 sekund } } else { if (global.pScore >= 500) //Sprawdz czy wynik nadaje sie do highscore,ale musi zostac spelniony warunek punktowy { var s=highscores[| ds_list_size(highscores) - 1]; //Czy punkty kwalifikuja sie na top 10 if (ds_list_size(highscores) < 10 || s[?"score"] <= global.pScore) { room_goto(rm_save_score); exit; // zakoncz wykonywanie eventu step w tej klatce } } room_goto(rm_game_over); } } Masz w stepie, to Gnysek ma rację. Twój główny if "if (global.life > 0)" wykonuje się co jedną klatkę gry - bardzo bardzo szybko - dlatego musisz go zaimplementować tak, aby był sprawdzany TYLKO RAZ na jedną śmierć w rundzie. Albo daj coś takiego, chociaż wydaje mi się, że może to wprowadzić mały galimatias: obj_game_controler Create: SprawdzTylkoRaz = true; Step: if (global.life > 0 and SprawdzTylkoRaz == true) { global.life -=1; SprawdzTylkoRaz = false; } else { SprawdzTylkoRaz = false; if (can_finish == false) { if (alarm[0] == -1) { // zacznij tylko gdy jeszcze się nie odlicza alarm[0] = 60; // 150 to 5 sekund SprawdzTylkoRaz = false; } } else { SprawdzTylkoRaz = false; if (global.pScore >= 500) //Sprawdz czy wynik nadaje sie do highscore,ale musi zostac spelniony warunek punktowy { SprawdzTylkoRaz = false; var s=highscores[| ds_list_size(highscores) - 1]; //Czy punkty kwalifikuja sie na top 10 if (ds_list_size(highscores) < 10 || s[?"score"] <= global.pScore) { room_goto(rm_save_score); exit; // zakoncz wykonywanie eventu step w tej klatce } } SprawdzTylkoRaz = false; room_goto(rm_game_over); } } (Masz tak bardzo nieczytelny kod, że nie wiem, czy we wszystkich miejscach w if'ach dałem "SprawdzTylkoRaz = false;" PS: To jest jak na razie moja najbardziej wyczekiwana gra tego roku
  4. Znana gra w innym wydaniu

    Spoko, ja też za dużo czasu nie mam, spędziłem łącznie może z 3 godziny. W takie buble też się fajnie gierczy, szczególnie jeśli to gry na konkurs
  5. Znana gra w innym wydaniu

    To nie moja gierka xD tylko chodzi mi o to, że wbił się w temat konkursu zrobił Age od empires w pierwszej osobie
  6. Znana gra w innym wydaniu

    Ja robię. Jak na razie pracę idą pomału, ale coś tam powstaje. Mam nadzieje, że nie jestem jedyny, bo jestem ciekawy tych gierek. Wczoraj wpadłem nawet na takie coś https://www.youtube.com/watch?v=tPaF7nEFW_k
  7. A w obj_game_controller dodałeś alarm[0] jako event? Bo inaczej (przynajmniej kiedyś tak było) alarm[0] jest nieaktywny. Musisz dać alarm[0] jako event, a w nim jakąś akcję np. skrypt w którym jest zamieszczona jakakolwiek linijka kodu, może być sam komentarz "//cześć jestem komentarzem i podtrzymuje alarm[0] przy życiu"
  8. Może źle użyłeś alarmu, albo nadpisałeś jakiś. Jak chcesz zrobić po swojemu, czyli zmiennymi, to zrób tak: Create: czas = 3*room_speed; //mnożenie wartości przez room_speed daje Ci sekundy Step: ///kontroler odpowiedzialny za giniecie bohatera if (global.life==0 and czas==0) { game_end(); if(global.pScore >= 500) //Sprawdz czy wynik nadaje sie do highscore,ale musi zostac spelniony warunek punktowy { var s=highscores[|ds_list_size(highscores)-1]; //Czy punkty kwalifikuja sie na top 10 if(ds_list_size(highscores)<10 || s[?"score"]<=global.pScore) { room_goto( rm_save_score ); } else //jesli nie kwalifikuje sie na top 10 { room_goto( rm_game_over ); } } else //jesli nie kwalifikuje sie do highscore { room_goto( rm_game_over ); } } czas = max(0, czas-1); //odliczaj do zera I rozumiem, że obj_game_controller jest cały czas aktywny, tak? no, bo jeśli nie, to odliczanie też nie jest aktywne, wtedy musisz to zrobić w innym, aktywnym obiekcie
  9. Raczej coś takiego: obj_player_ginie Create: obj_game_controller.alarm[0] = 3*room_speed; //Nastaw alarm dla obj_game_controller obj_game_controller Create: alarm[0] = -1; Alarm[0]: //Jestem komentarzem w kodzie, aby alarm zostal aktywny Step: ///kontroler odpowiedzialny za giniecie bohatera if (global.life==0 and alarm[0] = -1) // wlacz kontroler gdy alarm[0] wylaczy sie (przedtem nastaw go, na odliczanie) { game_end(); if(global.pScore >= 5000) //Sprawdz czy wynik nadaje sie do highscore { var s=highscores[|ds_list_size(highscores)-1]; //Czy punkty kwalifikuja sie na top 10 if(ds_list_size(highscores)<10 || s[?"score"]<=global.pScore) { room_goto( rm_save_score ); } else //jesli nie kwalifikuje sie na top 10 { room_goto( rm_game_over ); } } else //jesli nie kwalifikuje sie do highscore { room_goto( rm_game_over ); }
  10. No na te dwa problemy są bardzo proste rady. 1. Żeby od razu nie przechodził do tablicy wyników, stwórz alarm 2-3 sekundowy, który będzie robił za pause. "If (global.life == 0 and alarm[0] = -1) {//kod}". Przed tym sprawdzeniem musisz dać gdzieś alarm[0] = 3*room_speed. 2. A tutaj sam sobie odpowiedziałeś w pytaniu. Skoro ma być spełniony warunek, że od 5000 scoruf ma się dodawać wynik, no to daj ten warunek gdzieś. Warunki to if'y. If(score >= 5000)
  11. Animowana mgła 2D

    Z tego co widzę, to koleś zwyczajnie piszę shadera, a shadery są możliwe w game maker 1.4 / 2.0
  12. Znana gra w innym wydaniu

    Cześć Wszystkim! Dzisiaj po południu dostałem zgodę, a więc organizuje konkurs! Zadaniem jest stworzyć odmienną wersję gry, którą wszyscy znają, np. Skyrim jako strategia/karcianka. Gry nie będą monetyzowane w żaden sposób, a więc nikt nie powinien przyczepić się do praw autorskich. Możecie używać dowolnego silnika oraz technologii, ważne, abyście robili to w pojedynkę, ponieważ przewidziane są nagrody! 1 Miejsce - zwycięzca może wybrać nagrodę z miejsca 1, 2, 3; Human: Fall Flat - Steam Life is Strange Complete edition - Steam Company of Heroes 2 - Steam 2 Miejsce - zwycięzca może wybrać nagrodę z miejsca 2, 3; Random Premium Key - Steam Gothic Universe Edition (1-3) - Steam Minecraft Windows 10 edition - Microsoft 3 Miejsce; Grid 2 - Steam Dirt 3 - Steam Lego LoTR - Steam Lego Batman - Steam Pojedynkują się: Wszyscy którzy maja chęć, nie trzeba się nigdzie zapisywać. Temat: Znana gra w innym wydaniu. Zasady - Gra musi być tworzona w pojedynkę - Projekt tworzony od podstaw - Wybór silnika dowolny - Dozwolona gra 2D jak i 3D Zakończenie: 30 czerwca 2019 (niedziela), godzina 19:00. Ocenia/ją: zostanie założona ankieta dla ogółu - demokracja. PS: Użytkownik o nicku SimianVirus7 ma bana na nagrodę ale także może brać udział w konkursie. Głosy na jego pracę nie będą wliczane w ranking.
  13. Szukam programu

    Microsoft remote desktop będzie działać tylko wtedy, kiedy masz stałe/zewnętrzne IP. Jeśli Twój dostawca Ci tego nie oferuje, musisz otworzyć port 3389 na routerze oraz dostawcą też musi go otworzyć na serwerze, niektórym to robią darmowo a niektórzy za opłatą. A sprawdzałeś steam moonlight? Ale musisz mieć w kompie kartę od nvidia
  14. poziomy trudności w grze

    *Obj_enemy* - Step //obrazenia jakie zadaje nam wrog na danym poziomie if(place_meeting(x, y, obj_player) and alarm[8] == -1) { if(global.difficulty == "easy") && obj_player then global.hp -= 10;//6 uderzen wroga if(global.difficulty == "medium") && obj_player then global.hp -= 40;//4 uderzenia wroga if(global.difficulty == "hard") && obj_player then global.hp -= 30;//3 uderzenia wroga alarm[8] = 1*room_speed; //atakuj bohatera co sekunde } odp. Albo czegoś nie wiem, albo ten kod po prostu nie ma sensu. Przetłumacz go sobie powoli - jeśli poziom trudności na easy/medium/hard oraz obiekt gracz (ale co obiekt gracz?) to global.hp odejmij 10/40/30. Zapewne, choć nie jestem jasnowidzem, chodzi Ci o kolizjie, czyli musisz dać: if(global.difficulty == "easy") && place_meeting(x,y,obj_player) then global.hp -= 10;//6 uderzen wroga *obj_player* - end step (w ogóle nie wiem po co używasz end step, ja go nigdy nie używałem xD) if (global.hp <= 0) { global.life-- instance_destroy(); // <--------------------------------------- Teoretycznie, dalszy kod od tej linijki się nie kompiluje, iż aż ponieważ obiekt jest niszczony; instance_create(x,y,obj_player_ginie) with (instance_create(x,y,obj_entity_die)) { sprite_index = spr_player_die01; image_speed=(image_number/room_speed)/ 2//Czas zanim bohater sie odrodzi image_xscale = other.image_xscale; respawnObject = obj_player; respawnX = spawnX; respawnY = spawnY; physics = true; respawn = true; image_alpha=0 } audio_play_sound(dzwiek_anatol_ginie, 1, false); //odtwarzamy dzwiek gdy bohater ginie } odp. dałem Ci komentarz w kodzie ale z drugiej strony, mówisz, że bohater obraca się nogami i ginie, to tak, jakby jednak instance_create(x,y,obj_player_ginie) się wykonał. Niemniej przenieś instance_destroy();na sam koniec if'a PS: dajesz tyle kodu do przetworzenia, że równie dobrze, możesz zapodać projekt Musisz nauczyć się minimalizować problem.
  15. poziomy trudności w grze

    Ginie, bo pewnie hp ma cały czas na 0. Ale w sumie nie wiem jaki argument przypada za tym, że wyświetla się ekran śmierci, także zobacz czy ten argument czasem nie jest zapętlony w jakiś sposób. Coraz bardziej chce zagrać w ten Twój twór. Przez weekend mnie nie ma w domu, a na telefonie ciężko jest rozczytać kod, a poza tym jest jeszcze liga. Także na razie Ci nie pomogę.
×