Skocz do zawartości

SimianVirus7

Użytkownicy
  • Zawartość

    90
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    2

Ostatnia wygrana SimianVirus7 w Rankingu w dniu 8 Październik

SimianVirus7 posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

4 Neutralny

O SimianVirus7

  • Tytuł
    Smart Newbie
  • Urodziny 11/15/1997

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Leszno
  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

1264 wyświetleń profilu
  1. Strzały po krzywej linii

    O kurczę dziękuje za tak obszerne wyjaśnienie, podziwiam^^ Już mniej więcej wszystko ogarniam, dziękuje
  2. Strzały po krzywej linii

    Dziękuje! Chodzi dokładnie tak, jak chciałem. Patrząc i analizując Twój kod, widziałem gdzie popełniałem błędy i nie rozumiem tylko tej linijki (prawdopodobnie dlatego, że występują tam dwie funkcje matematyczne ._.) // glowna funkcja przesuniecia var factor = sin((distance / start_distance) * pi); // i tu też do końca nie wiem, dlaczego mnożymy przez pi var maxlen = sqr(log2(start_distance)); // <---------------- TEJ var offx = lengthdir_x(maxlen * factor, angle90); var offy = lengthdir_y(maxlen * factor, angle90); Wynik bardzo mnie zadowala, plus dodałem wybieranie czy pocisk ma lecieć z dołu czy z góry :> https://imgur.com/a/60zCDPN
  3. Strzały po krzywej linii

    Eh, poddaje się ._. Próbowałem to ogarnąć przez te 3 dni wraz z poradnikiem https://csanyk.com/2012/10/game-maker-wave-motion-tutorial/ ale no nie wychodzi mi to. Mógłbyś dać swój przykład na inny hosting, bo nie mam do niego dostępu Chcę jeszcze troszkę popróbować. Dzięki za pomoc^^
  4. Siemanko^^ Jako, że jestem burak z matmy, potrzebuję pomocy. Chcę zrobić aby wróg atakował gracza magicznym kółkiem (super zaklęcie). Ale nie chcę tego robić w prosty sposób, jak: speed = 8; direction = point_direction(x, y, oPlayer.x, oPlayer.y); Graficznie: https://imgur.com/a/1qfdfk3 Mam na myśli, żeby zrobić to po linii pochyłej: https://imgur.com/lqZjX3M Próbowałem coś z sinusami, ale marny wynik (przypominam o beztalenciu do matematyki). Później coś zaświtało i całkiem przyjemny efekt wyszedł za pomocną ścieżek: ///rysuj sciezke var _pd = point_distance(x,y, oPlayer.x, oPlayer.y); bullet_path = path_add(); path_add_point(bullet_path, x, y, 100); //start path_add_point(bullet_path, x+ _pd/2, y+50, 100); //srodek path_add_point(bullet_path, oPlayer.x, oPlayer.y, 100); //koniec path_set_kind(bullet_path, true); path_set_precision(bullet_path, 8); path_set_closed(bullet_path, false); path_start(bullet_path, speed, path_action_stop, 0); i wyglądało to, jak na gifie powyżej, aczkolwiek tylko i wyłącznie wtedy, kiedy byłem z wrogiem w tej samej linii, czyli nasze y było takie samo, bądź zbliżone. Pobawiłem się chwilę z path_rotate ale nic z tego. Jakieś malutkie nakierowanie, jakby to zrobić? PS: przy okazji możecie mi powiedzieć jak osadzać gify, żeby nie było hiperłączy
  5. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Cóż, to nie bomba graficzna, ale mój zamiar jest taki, żeby w końcu zrobić fajnie grywalną, prościutką grę z dodatkiem tabeli wyników na www, gdzie również ma byś osadzona gra. Miałem zamiar ją zrobić w weekend sobota-niedziela, ale jednak nawet na taką prostą grę potrzeba czasu... a przynajmniej ja go potrzebuje https://media.giphy.com/media/4EFt4z4qlzzslDU8ua/giphy.gif
  6. Temat zbiorczy na drobnostki

    Tak jak napisałem wyżej, musisz zrobić coś na podobieństwo colission_rectangle, czyli wywal całkiem swoje collision_line, nie używaj tego. Nie wiem co znaczą twoje zmienne, ale jak na mój rozum, drugiego ifa też trzeba się pozbyć, zostaje tylko ten pierwszy (cokolwiek robi). Coś takiego, powinno być. if( (x >= vx and x <= vx+vw) and (y >= vy and y <= vy+vh) ) { //kod na strzelanie w gracza event_user(1) // shoot (co to jest?) shooting = true // do uzyskiwania wyniku prawda/fałsz nie używaj int'a tylko bool'a - zajmuje mniej komórek pamięci w Ramie (optymalizacja) } else { //kod na cokolwiek, kiedy gracza nie widzi shooting = false } Pokombinuj na różne sposoby. Ogólnie, mój kod: (x >= vx and x <= vx+vw) and (y >= vy and y <= vy+vh) Zwraca Ci wartość z czy przeciwnik wchodzi w view gracza. Dając "else" po tym if'ie, negujesz tą wartość, czyli wychodzi "false" Przypatrz się dobrze, spróbuj zrozumieć
  7. Temat zbiorczy na drobnostki

    Nope, w Create sprawdzi kod tylko raz przy tworzeniu instancji. Gra musi sprawdzać to co klatkę tak, żeby nie przeoczyła momentu kiedy wróg pojawia się w polu widzenia gracza, tak więc wklejasz to w Step. Jedynie co możesz dać w Create to zmienne, ale równie dobrze zamiast zmiennych własnych, możesz napisać od razu view_xview zamiast vx.
  8. Temat zbiorczy na drobnostki

    Lolik, musisz zrobić coś w stylu collision_rectangle, tylko na view'a. Dam Ci prosty kod, zmień go na własne potrzeby (uwzględnij spirte_width wroga itp) vx = view_xview; vy = view_yview; vh = view_hview; vw = view_wview; if( (x >= vx and x <= vx+vw) and (y >= vy and y <= vy+vh) ) { //kod na strzelanie w gracza } else { //kod na cokolwiek, kiedy gracza nie widzi }
  9. Latanie bokiem - drift

    No cóż, z pierwszym Ci nie pomogę ale powinienem mieć rozwiązanie na drugi problem. W twoim kodzie jak już w coś "przydzwonisz", to ustawiasz friction obiektu na 3, dlatego nie możesz dalej ruszyć pojazdem. Musisz ustawić friction z powrotem na 0. Proponuje alarmy, np: Create: alarm[0] = -1; Kolizja: if(speed > 1) { move_bounce_all(1) speed-=5 friction=3 alarm[0] = 0.5*room_speed; } Alarm[0]: friction = 0; W takim wypadku, po pół sekundy od kolizji znowu będziesz mógł prowadzić pojazd - czysto teoretycznie, bo nie sprawdzałem w praktyce, ale zapewne coś tą metodą osiągniesz
  10. Temat zbiorczy na drobnostki

    Zawsze wiedziałem, że programiści są nienormalni ale pisanie ekwipunku tylko to potwierdziło dzięki za odpowiedź
  11. Temat zbiorczy na drobnostki

    Czy siatki ds_grid są globalne czy lokalne? Chodzi mi o to, że jeśli w: object1 - create grid = ds_grid_create(width, height); object2 - create grid = ds_grid_create(width, height); To będą się one w jakiś sposób gryzły? czy po prostu jak są w oddzielnych obiektach to siebie nie widzą.
  12. Obrońcy Głogowa, odcinek 1

    Jak się już obejrzy pierwsze 2 minuty to nie idzie wyłączyć. Naprawdę przyjemnie się ogląda, a i zaśmiać można się nie raz ("kupsko jeszcze świeże" - tak, mam 20lat ale żarty o kupie wciąż śmieszą).
  13. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Raczej nie chodzi o jakość grafiki tylko o rodzaj. Masz fotorealizm, pixelart, typu borderlands (tak, nie wiem jak się nazywa). Niedawno wyszedł cuphead i pierwsze co słychać o tej grze, to o grafice właśnie, że jest jedyna w swoim rodzaju i to także przyciąga ciekawość ludzi.
  14. Temat zbiorczy na drobnostki

    Jak dołączyć float do int? Zmienić int w float, ale tak, żeby ten int było po przecinku. Coś takiego: zmienna = 0.hspeed zmienna = 0. && hspeed zmienna = 0. and hspeed zmienna = 0.+hspeed (tak wiem, to jest bez sensu, bo to zwykłe dodawanie dwóch liczb) Chodzi mi o to, żeby liczba przed przecinkiem zawsze wynosiła 0
  15. Animacje postaci

    Mistrzu, to wygląda przepięknie. Ja nie zrobiłbym czegoś takiego w tydzień a zgaduje, że zajęło Ci to mniej więcej 30 minut. Widzę, że trygonometria ma ogromny potencjał, więc czas na powtórki z książką od matematyki. Jedno mnie tylko zastanawia. Jak uporać sobie z maską, np tej piłki co skacze. Jej maska ciągle jest na jednej wysokości, gdy sprite hula w górę i w dół. Ale z tym mam nadzieje jakoś sobie poradzę
×