Skocz do zawartości

SimianVirus7

Użytkownicy
  • Zawartość

    85
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana SimianVirus7 w Rankingu w dniu 16 Listopad 2017

SimianVirus7 posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

3 Neutralny

O SimianVirus7

  • Tytuł
    Smart Newbie
  • Urodziny 11/15/1997

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Leszno
  • Płeć
    Male

Ostatnie wizyty

1190 wyświetleń profilu
  1. Temat zbiorczy na drobnostki

    Tak jak napisałem wyżej, musisz zrobić coś na podobieństwo colission_rectangle, czyli wywal całkiem swoje collision_line, nie używaj tego. Nie wiem co znaczą twoje zmienne, ale jak na mój rozum, drugiego ifa też trzeba się pozbyć, zostaje tylko ten pierwszy (cokolwiek robi). Coś takiego, powinno być. if( (x >= vx and x <= vx+vw) and (y >= vy and y <= vy+vh) ) { //kod na strzelanie w gracza event_user(1) // shoot (co to jest?) shooting = true // do uzyskiwania wyniku prawda/fałsz nie używaj int'a tylko bool'a - zajmuje mniej komórek pamięci w Ramie (optymalizacja) } else { //kod na cokolwiek, kiedy gracza nie widzi shooting = false } Pokombinuj na różne sposoby. Ogólnie, mój kod: (x >= vx and x <= vx+vw) and (y >= vy and y <= vy+vh) Zwraca Ci wartość z czy przeciwnik wchodzi w view gracza. Dając "else" po tym if'ie, negujesz tą wartość, czyli wychodzi "false" Przypatrz się dobrze, spróbuj zrozumieć
  2. Temat zbiorczy na drobnostki

    Nope, w Create sprawdzi kod tylko raz przy tworzeniu instancji. Gra musi sprawdzać to co klatkę tak, żeby nie przeoczyła momentu kiedy wróg pojawia się w polu widzenia gracza, tak więc wklejasz to w Step. Jedynie co możesz dać w Create to zmienne, ale równie dobrze zamiast zmiennych własnych, możesz napisać od razu view_xview zamiast vx.
  3. Temat zbiorczy na drobnostki

    Lolik, musisz zrobić coś w stylu collision_rectangle, tylko na view'a. Dam Ci prosty kod, zmień go na własne potrzeby (uwzględnij spirte_width wroga itp) vx = view_xview; vy = view_yview; vh = view_hview; vw = view_wview; if( (x >= vx and x <= vx+vw) and (y >= vy and y <= vy+vh) ) { //kod na strzelanie w gracza } else { //kod na cokolwiek, kiedy gracza nie widzi }
  4. Latanie bokiem - drift

    No cóż, z pierwszym Ci nie pomogę ale powinienem mieć rozwiązanie na drugi problem. W twoim kodzie jak już w coś "przydzwonisz", to ustawiasz friction obiektu na 3, dlatego nie możesz dalej ruszyć pojazdem. Musisz ustawić friction z powrotem na 0. Proponuje alarmy, np: Create: alarm[0] = -1; Kolizja: if(speed > 1) { move_bounce_all(1) speed-=5 friction=3 alarm[0] = 0.5*room_speed; } Alarm[0]: friction = 0; W takim wypadku, po pół sekundy od kolizji znowu będziesz mógł prowadzić pojazd - czysto teoretycznie, bo nie sprawdzałem w praktyce, ale zapewne coś tą metodą osiągniesz
  5. Temat zbiorczy na drobnostki

    Zawsze wiedziałem, że programiści są nienormalni ale pisanie ekwipunku tylko to potwierdziło dzięki za odpowiedź
  6. Temat zbiorczy na drobnostki

    Czy siatki ds_grid są globalne czy lokalne? Chodzi mi o to, że jeśli w: object1 - create grid = ds_grid_create(width, height); object2 - create grid = ds_grid_create(width, height); To będą się one w jakiś sposób gryzły? czy po prostu jak są w oddzielnych obiektach to siebie nie widzą.
  7. Obrońcy Głogowa, odcinek 1

    Jak się już obejrzy pierwsze 2 minuty to nie idzie wyłączyć. Naprawdę przyjemnie się ogląda, a i zaśmiać można się nie raz ("kupsko jeszcze świeże" - tak, mam 20lat ale żarty o kupie wciąż śmieszą).
  8. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Raczej nie chodzi o jakość grafiki tylko o rodzaj. Masz fotorealizm, pixelart, typu borderlands (tak, nie wiem jak się nazywa). Niedawno wyszedł cuphead i pierwsze co słychać o tej grze, to o grafice właśnie, że jest jedyna w swoim rodzaju i to także przyciąga ciekawość ludzi.
  9. Temat zbiorczy na drobnostki

    Jak dołączyć float do int? Zmienić int w float, ale tak, żeby ten int było po przecinku. Coś takiego: zmienna = 0.hspeed zmienna = 0. && hspeed zmienna = 0. and hspeed zmienna = 0.+hspeed (tak wiem, to jest bez sensu, bo to zwykłe dodawanie dwóch liczb) Chodzi mi o to, żeby liczba przed przecinkiem zawsze wynosiła 0
  10. Animacje postaci

    Mistrzu, to wygląda przepięknie. Ja nie zrobiłbym czegoś takiego w tydzień a zgaduje, że zajęło Ci to mniej więcej 30 minut. Widzę, że trygonometria ma ogromny potencjał, więc czas na powtórki z książką od matematyki. Jedno mnie tylko zastanawia. Jak uporać sobie z maską, np tej piłki co skacze. Jej maska ciągle jest na jednej wysokości, gdy sprite hula w górę i w dół. Ale z tym mam nadzieje jakoś sobie poradzę
  11. Animacje postaci

    Niestety przykładu nie mogłem pobrać, bo moje konto nie jest do tego upoważnione ( Kod błędu: 2C171/1 ) Ale ogarnąłem mniej więcej o co chodzi Jeśli postać ma chodzić po sinusoidzie, to taki efekt osiągnąłem. Za chwile zacznę się z tym bawić i pewnie dojdę do jakiegoś ciekawszego efektu. Dziękuje za rady EDIT: Połączyłem jeszcze pomysł od Threefa z nogami i to wygląda naprawdę nieźle. Podoba mi się! Dziękuje PS: Tak, jestem 97 ale mam troszkę trudności z matmą. Na maturze zabrakło mi tylko jednego punktu, żeby ją zdać
  12. Animacje postaci

    @Threef O tak, stany są wspaniałe. Dopóki ich nie odkryłem, zawsze miałem problem z określeniem kiedy grasz został trafiony. W sumie, kodowanie animacji w ten sposób wydaje się dość fajnym sposobem. @Czołg Krymski Po raz kolejny niestety muszę powiedzieć, że jestem bucem z matmy (dlatego też nie daje sobie wielkich nadziei w programowaniu) ale to animowanie z wykorzystaniem trygonometrii bardzo mnie intryguje. Mam wyobrażenie tego jako "najtańszy" sposób na najlepszą animacje postaci. Mały wysiłek = wielki efekt. Mogę gdzieś zobaczyć wykorzystanie Twojego pomysłu? Chodzi mi o efekt końcowy ale i malutkim kodem, albo jakimś krótkim wytłumaczeniem bym nie pogardził. Czekam z niecierpliwością na odpowiedź
  13. Animacje postaci

    Hej tam po drugiej stronie monitora Pytanie raczej luźne, czysto informacyjne, które pomoże mi nieco znaleźć drogę do łatwiejszego programowania^^ Jak radzicie sobie z animacją postaci? Ostatnio myślałem, czy zrobienie czegoś na podobiznę animowania postaci z Unity byłoby dobrym pomysłem w GM. Dotychczas robiłem to na dwa sposoby. Animacje postaci wkładałem razem z kodem sterowania i to jest pierwszy sposób, od którego chyba każdy zaczynał. Później próbowałem to robić bardziej przejrzyście i animacje postaci wkładałem do osobnego skryptu z podpisem "animacje". A co gdyby zrobić taki "animator controller" jak jest w Unity. Zrobić prowizoryczne, tekstowe drzewko w skrypcie. Strata czasu czy dobry pomysł? Chciałbym poznać wasze sposoby, gdzie umieszczanie kod na animacje postaci. Pozdrawiam i gratuluje ładnej szaty graficznej forum (chociaż sentyment do starej pozostaje).
  14. Boring Cubes

    No cóż, dla mnie ta gra pasowałaby na androida. Nie gram już w gierki na smartfonie, bo są zbyt rozbudowane (tak wiem, to brzmi dziwnie), a ta pewnie by mi przypadła do gustu. Sam tworzyłem malutkie gry i tylko w nie grałem na telefonie, bo były bardzo proste. Dodać menu, wybór map, tak żeby było widać progres i wyszła by fajna gra na andka, a przynajmniej miałbyś jednego pewnego gracza (mnie :jezor: ).
  15. c# - część nazwy pliku

    Faktycznie, ustawienie domyślnie wyświetlania jako "nie zainstalowano" jest rozsądnym pomysłem ale często piszę program bez uprzedniego planowania dlatego często wychodzą mi takie utrudnienia. Pętlę zastosowałem dlatego, że to była moja jedyna opcja, z którą udało mi się wyszukiwanie folderu, którego znam tylko część nazwy. Przy następnym tworzeniu jakiegokolwiek programu, będę kierował się Twoimi podpowiedziami :thumbsup:
×