Skocz do zawartości

Threef

Moderatorzy
  • Zawartość

    2795
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

Ostatnia wygrana Threef w Rankingu w dniu 10 Wrzesień

Threef posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

13 Dobry człowiek

O Threef

  • Tytuł
    Lawful Evil
  • Urodziny 03.01.1993

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.facebook.com/damian.komorowski

Previous Fields

  • Team
    Huuuge Games
  • Steam
    threef_games
  • Nagrody
    Najlepszy Uzytkownik (CA 2014) Najlepszy Uzytkownik (CA 2012)
  • last.fm
    Threef3F
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Szczecin
  • Płeć
    Male
  • Interests
    Uplifting/Progressive Trance
    Freerunning

Ostatnie wizyty

44159 wyświetleń profilu
  1. Gradle error.

    Zmień temp directory i cache directory GM a na coś krótkiego
  2. 15 lat GMCLANu - świętujemy ?

    Tak. Jakby ktoś nie potrafił wejść w piątek na imprezę to ma dzwonić. W końcu to moja firma tę imprezę organizuje.
  3. 15 lat GMCLANu - świętujemy ?

    Ale tutaj już mamy kogoś kto mówi że tym się zajmie. Mnie. A jeżeli chodzi o PGA to trzeba już się ogarniać. Już widzę że nie będę mieć czasu na spotkanie.
  4. Okno z formularzem do wypełnienia

    s="" for(string_lenght(string)) { s+="*" } draw_text(x,y,s) ?
  5. Jeżeli kategorii nie ma zbytu dużo to możesz je zapisywać w formie potęgi 2 a kategorię z podkategoriami trzymać jako jeden int. Potem wykonywać operacje binarne. Czyli kategorie wyglądałby tak: id | name 1 Komputery 2 Laptopy 4 PC 8 Telefony 16 Android 32 Windows Phone 64 iOS Wtedy telefon z androidem miałby kategorię 24. A komputer PC 5 Ale pierw poczytaj o postaci normalnej w bazach danych
  6. Dlaczego nie? Wystarczy odpowiednio rysować 2 kamery na ekranie,czyli tak jak wszystko w 3D w gm trzeba to robić ręcznie
  7. 15 lat GMCLANu - świętujemy ?

    No i co wy tam w Warszawie macie do zaoferowania? Kto to będzie organizować? W Szczecinie mamy wszystko.
  8. Temat zbiorczy na drobnostki

    W teorii teraz jedynie wyłączasz rysowanie. Dzięki temu kolizje dalej zachodzą poza ekranem, więc unikniesz dzięki temu sytuacji że np jakiś NPC utknie w drzewie gdy zbliżysz się. Ale jeżeli nie potrzebujesz sprawdzać kolizji to możesz równie dobrze dezaktywować obiekty. Jeżeli dezaktywujesz to lepiej wrzucić ten kod do drzew. Ale jeżeli nie to ja bym zrobił jeden obiekt który zarządzałby tym rysowaniem. Może to też robić gracz. No i 200 drzew to... ok. Ja przy tej technice w GM miałem 200000 obiektów w 30FPS na Pentium 4
  9. Temat zbiorczy na drobnostki

    Jeżeli dobrze przyjrzysz się temu jak się obraca kamera to zauważysz ze lewy górny punkt zostaje w miejscu ale pozostałe rogi się obracają dookoła punktu w lewym górnym rogu. Jeżeli obrócisz kamerę o 90 stopni to zamienią się osie. W górę będziesz mieć x a w prawo y. Wtedy szerokość ekranu która wynosiła np 1280 jest w przeciwną stronę. To co jest najbezpieczniej robić to w twoim wypadku operować na promieniu względem środka ekranu. var r = max(view_wview[0],view_hview[0])+margines var px = view_xview[0]+view_wview[0]/2 var py = view_yview[0]+view_hview[0]/2 with (drzewo) { if(point_distance(x,y,px,py)>r) { visible=false } else { visible=true } } Edit: A nie, bo właśnie w tym chyba problem. Musiałbyś wymnażać to przez sin i -cos z view_angle[0] żeby dawało ci dobrą pozycję środka kamery... Chyba. Nie jestem już w stanie odpowiedzieć. Z dużo wypiłem. :|
  10. Jak rozwiązujecie okna dialogowe?

    Ja mam jeden obiekt na całą grę którzy potrafi kolejkować okna i każde z g przyjmuje parametry jaka ma być treść, ile przycisków i co mają robić. Rysuje także ten obiekt
  11. Temat zbiorczy na drobnostki

    @Ignatus Drugie rozwiązanie, ale musisz uwzględnić rozmiar drzew. Niestety ale prawdopodobnie rysujesz tego za dużo. Poza tym nie rób if(rectangle_in_rectangle()){draw_sprite()} Rób w step: if(point_in_rectangle()) {visible =true} else {visible=false} W ten sposób całkiem wyłączasz event draw. To o wiele bardziej przyśpiesza bo dany obiekt wcale nie wykonuje eventu draw. Sprawdzenie punktu też jest szybsze niż prostokąta. Dobież tylko marginesy w rozmiarach sprite.
  12. Temat zbiorczy na drobnostki

    To mam już lepsze: liczba = 31352 wynik = liczba while(wynik>1) { wynik/=10 }
  13. Temat zbiorczy na drobnostki

    Jednym z pewnych rozwiązań jest zabawa stringami. Nie mam siły teraz myśleć więc czekam aż ktoś zaproponuje optymalniejsze rozwiązanie. zmienna = real("0."+string(zmienna2))
  14. Animacje postaci

    Z wykorzystaniem trygonometrii i podstawowej matematyki nie trzeba żadnego przykładu. Jeżeli zrobisz 2 nogi postaci i sprawisz żeby jedna noga miała y=ypostaci+sin(czas) a drugaa to samo tylko -sun() to już masz efekt o który chodzi.
  15. Animacje postaci

    U mnie jest to zawsze maszyna stanów. Ruch, pozycja i input gracza ustala stan. Wszystko musi być na tyle przejrzyste żeby wynikiem był jeden konkretny stan na podstawie którego musi narysować konkretną klatę animacji.
×