Uzjel Opublikowano 15 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2016 Można zmieniać od 1500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Jak zrobić Hbor i Vbor które ustawia się w zakładce view room editora? Chodzi o odstęp jaki wybrany obiekt/punkt powinien utrzymać od kamery. Coś bardzo banalnego, ale głowa mnie dziś boli i chcę to jeszcze dziś skończyć. -_- Ustalmy sobie zmienne GML Hbor=200 Vbor=130 player.x=8746 player.y=7613 view_xview[0]=clamp(view_xview[0],???,???) view_yview[0]=clamp(view_yview[0],???,???) Edit: Bardzo dużo czasu mi to zabrało. Gdyby ktoś szukał: GML view_xview[0]=clamp(view_xview[0],o_player.x-view_wview[0]-Hbor,o_player.x-Hbor) view_yview[0]=clamp(view_yview[0],o_player.y-view_hview[0]-Vbor,o_player.y-Vbor) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Pomocy!!!!!!!! coś (ktoś) przepisał skype <_< Na jajca z skype nie odbieram :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 19 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2016 Odinstaluj wtyczkę skypa z chroma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 28 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2016 Czy tylko ja mam ultra upierdliwego buga z zaznaczaniem/przesuwaniem obiektów w room editorze? Trzymam shift zaznaczam kilka obiektów które chce przesunąć w takim ułożeniu w inne miejsce i mam 30% szans że będe mógł przesuwać (bo na ogół nie mogęich ruszyć albo poruszam jednym).Całkowicie losowo - działa lub nie - robiąc zawsze identycznie.To samo dzieje się przy kopiowaniu i wklejeniu.Doprowadza mnie to już do nerwicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Jakie warunki trzeba spełnić żeby zrobić apk na Iphone? Z tego co słyszałem to -potrzebny komp z IOs (i to w miarę nowy) -iphone lub ipad Coś jeszcze?Jak to wygląda z GM? Bo na stronie widzę https://www.yoyogames.com/legacy Wersja dla Maca, oparta na GM7???? Jak wygląda sprawa z GMS, jeżeli zrobiłem grę na andka i teraz chcę zrobić wersje IOS co muszę dokładnie mieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 http://help.yoyogames.com/hc/en-us/article...stribute-To-iOS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Dzięki.Czyli jest to 10x bardziej skomplikowane niż myślałem.Ktoś przerobił już i działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2016 Dziś zauważyłem że mam keystore który wygenerowałem dla poprzedniej "gry" sprzed roku projektu szkoleniowego- są tam powpisywane bzdury (wypelnilem tylko żeby zadzialal export).Czy mogę to teraz zmienić bez problemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Jest jakiś sposób by zwinąć tego typu kod, w jeden for? Oba fory wykonują ten sam kod tylko jeden w przód a drugi w tył. Może jakieś działanie matematyczne zamiast ifa? GML if ( petlaWprzod ) { for ( /*for ktory odlicza w przod*/ ) { // Jakis kod } { else { for ( /*for ktory odlicza w tyl*/ ) { // Ten sam kod co wyzej } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Tak 0+i oraz 0-i Sorry pisze z telefonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Hmm to może na przykładzie prawdziwym: Mam takie coś i jedyna różnica to definicja forów. var i = 2; mogę wyciągnąć przed fora i tam ifem ustalić czy ma być i = 2 czy i = dsSize-4 Kierunek iteracji też można łatwo zmienić mnożąc przez 1 lub -1 ale co z tym warunkiem i < dsSize oraz i >= 0 GML if ( !fN ) { for ( var i = 2; i < dsSize; i += 2 ) { var cX = list[|i ]; // current vertex var cY = list[|i+1]; var pX = list[|(i+2*prevDir)]; // previous vertex var pY = list[|(i+2*prevDir)+1]; var len = point_distance(cX*sX, cY*sY, pX*sX, pY*sY); var dir = point_direction(cX*sX, cY*sY, pX*sX, pY*sY); var nx = lengthdir_x(1, dir-90), ny = lengthdir_y(1, dir-90); // flat normals d3d_model_vertex_normal_texture(model, (cX-oX)*sX, (cY-oY)*sY, (h-oZ)*sZ, nx, ny, 0, xo+len/uv, yo+(h*sZ)/uv ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (pX-oX)*sX, (pY-oY)*sY, (h-oZ)*sZ, nx, ny, 0, xo, yo+(h*sZ)/uv ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (pX-oX)*sX, (pY-oY)*sY, (0-oZ), nx, ny, 0, xo, yo ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (pX-oX)*sX, (pY-oY)*sY, (0-oZ), nx, ny, 0, xo, yo ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (cX-oX)*sX, (cY-oY)*sY, (0-oZ), nx, ny, 0, xo+len/uv, yo ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (cX-oX)*sX, (cY-oY)*sY, (h-oZ)*sZ, nx, ny, 0, xo+len/uv, yo+(h*sZ)/uv ); } } else { for ( var i = dsSize-4; i >= 0; i -= 2 ) { var cX = list[|i ]; // current vertex var cY = list[|i+1]; var pX = list[|(i+2*prevDir)]; // previous vertex var pY = list[|(i+2*prevDir)+1]; var len = point_distance(cX*sX, cY*sY, pX*sX, pY*sY); var dir = point_direction(cX*sX, cY*sY, pX*sX, pY*sY); var nx = lengthdir_x(1, dir-90), ny = lengthdir_y(1, dir-90); // flat normals d3d_model_vertex_normal_texture(model, (cX-oX)*sX, (cY-oY)*sY, (h-oZ)*sZ, nx, ny, 0, xo+len/uv, yo+(h*sZ)/uv ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (pX-oX)*sX, (pY-oY)*sY, (h-oZ)*sZ, nx, ny, 0, xo, yo+(h*sZ)/uv ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (pX-oX)*sX, (pY-oY)*sY, (0-oZ), nx, ny, 0, xo, yo ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (pX-oX)*sX, (pY-oY)*sY, (0-oZ), nx, ny, 0, xo, yo ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (cX-oX)*sX, (cY-oY)*sY, (0-oZ), nx, ny, 0, xo+len/uv, yo ); d3d_model_vertex_normal_texture(model, (cX-oX)*sX, (cY-oY)*sY, (h-oZ)*sZ, nx, ny, 0, xo+len/uv, yo+(h*sZ)/uv ); } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ediepl Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 GML for(blabla; ((fn<1)&&( i < dsSize )) || ((fn>0)&&( i >= 0 )); blabla) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ok dzięki, nie pomyślałem :P użyłem GML // if normals are flipped then 'for loop' must run backward if ( !fN ) { var iterDir = -1; var i = 2; } else { var iterDir = 1; var i = dsSize-4; } for (; ( !fN && i < dsSize ) || ( fN && i >= 0 ); i += 2*(-iterDir) ) { // fbdf } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Komar Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Hejka parę pytań: Jak mam rozumieć użycie podwójnych znaków, przykładem &&, xx lub yy? Oraz drugie, użycie wykrzyknika przed znakami np !x +=10 (wyjęte z przykładu o platformówkach), rozumiem mniej więcej że jest to wskazanie(?) siły z jaką ma obiekt się skierować, mniej więcej tak to rozumiem Znalazłem parę przykładów z takimi rzeczami, ale nie jestem w stanie na ten moment tego pojąć a widzę że przydałyby się w tym co próbuję zrobić (patrzę głównie na podwójne znaki w kodzie...) ;-; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 http://www.gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=9 Te operatory są dość uniwersalne w różnych językach programowania, więc może znajdziesz lepsze wytłumaczenie gdzieś indziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 && to operator logiczny AND, jeżeli wyrażenia po lewej i po prawej stronie operatora są oba prawdziwe, wynik działania operatora również jest prawdziwy; w przeciwnym wypadku operator zwraca fałsz. xx i yy to zapewne zmienne, nazwane tak przez autora przykładu z braku pomysłu na lepszą nazwę. Wyrażenie "!x += 10" nie ma sensu (przynajmniej w GML), chyba że to jest jakiś obskurny kod... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Cała sytuacja wygląda tak że w bardzo podstawowych przykładach zwyczajnie zmieniaj rzeczy i sprawdzaj co to zmienia. Nie ma czegoś takiego jak podwójne znaki. xx i yy zwyczajnie są nazwami zmiennych. Mogą być jakie tylko chcesz byle byś się w nich nie gubił. Wyjątek jest chyba taki że nazwa nie może się zaczynać od cyfry ani znaków specjalnych. Nie może być też słowem kluczowym. Nie możesz np nazwać zmiennej "exit", albo "while". Słowami kluczowymi są też wymienione przez ciebie &&. Oznacza to to samo co "and". Są jeszcze || oznaczające "or" Wykrzyknik natomiast oznacza zaprzeczenie. W przykładzie jaki podałeś nie ma to sensu i chyba będzie zwracać błąd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Komar Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Dziękuję, dręczyło mnie to od paru dni bo w pewnej czesci przykładów to zostało zastosowane :s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2016 Jak używać reklam w Androidzie po ostatnich aktualizacjach? Można tak jak kiedyś (extension z AdMob) czy teraz tylko poprzez Google Play APK Expansion od Yoyo a poprzednie nie działają?Mam już od dawna system reklam- teraz przepadł i muszę kombinować od nowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 jaka była funkcja, żeby wszystkie liczby były dodatnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 jaka była funkcja, żeby wszystkie liczby były dodatnie? abs() Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 7 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2016 Jak używać reklam w Androidzie po ostatnich aktualizacjach? Można tak jak kiedyś (extension z AdMob) czy teraz tylko poprzez Google Play APK Expansion od Yoyo a poprzednie nie działają?Mam już od dawna system reklam- teraz przepadł i muszę kombinować od nowa? Tak ;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 11 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2016 Jak mam parę dźwięków które będą często pojawiały się w grze, to jakiej opcji kompresji mam użyć? Czy ma być uncompressed? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 12 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2016 Tak. I wczytywane z pamięci. Chyba o tym też trzeba przygotować jakiś tutorial. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Penguin Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Przepraszam że przeszkadzam, ale można się zapytać jaki kod by pasował do... Albo przykład: Jestem sobie wikingiem :red_bandana: i zjadam sobie jabłko (jedno) i nagle wszystkie jabłka znikają... Wiem że to proste, tylko że zapomniałem kodu :( Za odpowiedzi Dzięki :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Przepraszam że przeszkadzam, ale można się zapytać jaki kod by pasował do... Albo przykład: Jestem sobie wikingiem :red_bandana: i zjadam sobie jabłko (jedno) i nagle wszystkie jabłka znikają... Wiem że to proste, tylko że zapomniałem kodu :( Za odpowiedzi Dzięki :D Chyba musisz wstawić wszystkie jabłka do tablicy, a przy zjedzeniu, pętle: GML instance_destroy(apples) Chyba że w gm wystarczy wpisać: GML instance_destroy(obj_apple) i się niszczą wszystkie obiekty o takiej nazwie albo zrobić: GML if(instance_exists(obj_apple)){ instance_destroy(); } i się niszczą kolejne obiekty po kolei... Bądź zrobić pętle sprawdzającą liczbę jabłek w roomie... Sory że tak różnymi metodami, ale już zapomniałem jak działają niektóre funkcje gamemakera xd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Ej mam pytanko wiecie jakich trzeba by było użyć wzorów, żeby obliczyć trasę lotu statku kosmicznego? Chodzi o to że jakie jest załamanie lotu statku kosmicznego, przez grawitację planety obok której przelatywał... Ze szkoły znam wzór na prędkość tego przyciągania grawitacyjnego, ale jak wskazać zmianę kierunku no i ogólnie krzywą :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Wyznacz to symulacyjnie pętlą :P grawitacja chyba się zmniejsza o odległość do kwadratu i jakiś współczynnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matrix_ Opublikowano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2016 Wyznacz to symulacyjnie pętlą :P grawitacja chyba się zmniejsza o odległość do kwadratu i jakiś współczynnik? Tak zamierzam A co z wyznaczeniem łuku? :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się