Skocz do zawartości

Temat zbiorczy na drobnostki


Chell

Rekomendowane odpowiedzi

  • Filar Społeczności

to może być to. Przeraziło mnie gdy powiedziałeś, że te wszystkie bloczki są obiektami. Jeżeli nie zamierzasz robić z nimi jakiejś interakcji czyt. kopanie itd jak w terrari to musiałbyś naprawdę o to zadbać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam przycisk na którym ma być tekst-który jest wywołany przez ten przycisk.Jak zrobić żeby text był na przycisku bo zawsze jest ukryty pod...

 

Mogę to zrobć tworząc osobny obiekt który rysuje na tym przycisku ale to rozwiązanie jest do bani bo takich przycisków będzie 30 i nie mam zamiaru robić z tej okazjii 60 obiektów..Jak zmienić depth samego eventu draw?

 

 

edit.już mam , nie robić draw_self() na końcu tylko na początku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Mam problem nie wiem dlaczego

 

Obiekt hero bez ustawionego sprite'a

Sprite pants_1_s

 

W Game Start obiektu hero mam:

GML
globalvar pants_index_s;

 

pants_index_s=pants_1_s

 

sprite_index=pants_index_s

 

Potem wykonuje się Draw obiektu hero w którym mam m.in.:

GML
draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );

 

Na początku gry wywala mi błąd, że próbuje rysować nieistniejącego sprajta w tej linijce którą podałem. Nie wiem dlaczego tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
a po co żeś to w game start wepchnął, użyj create

poczytaj se w manualu o eventach

Problem jest taki że stwierdzenie pants_index_s=pants_1_s chciałem dać tylko raz na początku gry, potem możnaby go było zmieniać (a gra będzie w wielu roomach). No ale zrobię to jakoś w create, dodam jakiś warunek nie wiem jaki.

 

A w ogóle to dlaczego eventy nie wykonują się w takiej kolejności jak na liście, to strasznie mylące :(

 

@EDIT:

Macie jakiś pomysł jak wykonać coś w create tylko raz, tak żeby w kolejnym roomie nie wykonywało tego znowu? chciałem to zrobić na kolejnej zmiennej globalnej, ale nie mogę nawet nadać jej początkowej wartości bo potem będzie jej tę wartość nadawało co rooma. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Błache pytanie

 

Licznik czasu gry

 

Room 60fps

 

Step:

GML
czas+=1

 

if(czas=60){global.sekundy+=1 czas=0}

if (global.sekundy=60){global.minuty+=1 global.sekundy=0}

if (global.minuty=60){global.godziny+=1 global.minuty=0}

 

Jak to potem przedstawiam to uparcie idą tylko sekundy w nieskończoność,nigdy nie przeskakuje na minuty i nie resetuje sekund,dlaczego?

 

edit:Jak zrobiłem >= to zaczeło działać- choć nie ukrywam że nie wiem dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...