Gibki Kaktus Opublikowano 2 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2016 Tak z ciekawości, wam też podczas ustawiania obiektów/titlesów edytor chodzi wolniej niż wiesiek 3 na wysokich? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 A masz tak zawsze czy tylko jak juz masz napakowany room? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Czołg Krymski Opublikowano 3 Lutego 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 to może być to. Przeraziło mnie gdy powiedziałeś, że te wszystkie bloczki są obiektami. Jeżeli nie zamierzasz robić z nimi jakiejś interakcji czyt. kopanie itd jak w terrari to musiałbyś naprawdę o to zadbać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Właśnie jak wywaliłem wszystkie obiekty i title ustawiam :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Witam, czy istnieje jakaś funkcja, która wyłącza np. event mouse left press ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 Ale po co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pręcik Opublikowano 3 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2016 nie koniecznie może funkcja, a jakiś sposób na to by jakaś akcja się nie uruchomiła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 No if (warunek) { tutaj twoja akcja} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 4 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2016 Wystarczy, że nie dasz tego eventu i nie będzie się uruchamiał.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Pytam chyba o to już trzeci raz na tym forum, ciągle zapominam. Ale jak się oblicza ile surface zżera pamięci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 W*H*4 Bajtów to przestrzeń grafiki samej w sobie w pamięci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 W takim razie jeśli mam surface 2048x2048, to zajmuje to 16777216 bajtów, czyli jakieś 16MB, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am vader Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Bliżej temu do 17MB, ale tak. Oczywiście warto zawsze dodać te 10% "oddechu" do obliczonych wymagań w razie co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Ktoś wie, co robią te niebieskie cosie na drzewach w grze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 6 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2016 Znacie moze jakieś darmowe programy do animacji szkieletowej. Chyba, ze Spine w wersji trial mozna uzywać legalnie tzn. Gdy wystawie swoją gre, nie będę miał problemy z prawem (wciąz się gubie z pojęciem "licencja komercyjna") Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Mam przycisk na którym ma być tekst-który jest wywołany przez ten przycisk.Jak zrobić żeby text był na przycisku bo zawsze jest ukryty pod... Mogę to zrobć tworząc osobny obiekt który rysuje na tym przycisku ale to rozwiązanie jest do bani bo takich przycisków będzie 30 i nie mam zamiaru robić z tej okazjii 60 obiektów..Jak zmienić depth samego eventu draw? edit.już mam , nie robić draw_self() na końcu tylko na początku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 @Ignatus, pamiętaj, że kod wywołuje się od początku do końca. To, co napiszesz pierwsze w draw pierwsze się pokaże, czyli po prostu przykrywałeś tekst przyciskiem ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 8 Lutego 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Mam problem nie wiem dlaczego Obiekt hero bez ustawionego sprite'a Sprite pants_1_s W Game Start obiektu hero mam: GML globalvar pants_index_s; pants_index_s=pants_1_s sprite_index=pants_index_s Potem wykonuje się Draw obiektu hero w którym mam m.in.: GML draw_sprite_ext( sprite_index, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); Na początku gry wywala mi błąd, że próbuje rysować nieistniejącego sprajta w tej linijce którą podałem. Nie wiem dlaczego tak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 a po co żeś to w game start wepchnął, użyj create poczytaj se w manualu o eventach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Może nazwa tego spritu jest taka sama jak nazwa czegoś innego? Ale chyba GMS przed tym sam ostrzega. Game start działa tylko w 1 roomie tak btw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 Nie. Po prostu Draw odpali się wcześniej niż game start. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 8 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2016 help mówi co innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Tak czy siak, potem zapewne dodasz menu, a wtedy game start w hero, który nie będzie w menu nie będzie się wykonywał, także create jest lepsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 9 Lutego 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 a po co żeś to w game start wepchnął, użyj create poczytaj se w manualu o eventach Problem jest taki że stwierdzenie pants_index_s=pants_1_s chciałem dać tylko raz na początku gry, potem możnaby go było zmieniać (a gra będzie w wielu roomach). No ale zrobię to jakoś w create, dodam jakiś warunek nie wiem jaki. A w ogóle to dlaczego eventy nie wykonują się w takiej kolejności jak na liście, to strasznie mylące :( @EDIT: Macie jakiś pomysł jak wykonać coś w create tylko raz, tak żeby w kolejnym roomie nie wykonywało tego znowu? chciałem to zrobić na kolejnej zmiennej globalnej, ale nie mogę nawet nadać jej początkowej wartości bo potem będzie jej tę wartość nadawało co rooma. :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Stwórz nowy room, który potem będzie menu. W nim daj tylko tę zmienną oraz to, że przechodzisz do następnego pokoju :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Wojzax Opublikowano 9 Lutego 2016 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 No i to jest najlepsze wyjście, w sumie nawet wygodne. Dzięki :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Jeśli mam dezaktywowane np. wszystkie obiekty solid, a potem użyje with(solid_blocks), to with() się wykona tylko w aktywowanych, czy we wszystkich obiektach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Dezaktywacja obiektu ukrywa jego egzystencję dla wszystkich mechanizmów w GM-ie. Nie możesz się odwoływać do obiektu i jego danych. Zatem with() wykona się tylko w aktywnych obiektach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ignatus Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Błache pytanie Licznik czasu gry Room 60fps Step: GML czas+=1 if(czas=60){global.sekundy+=1 czas=0} if (global.sekundy=60){global.minuty+=1 global.sekundy=0} if (global.minuty=60){global.godziny+=1 global.minuty=0} Jak to potem przedstawiam to uparcie idą tylko sekundy w nieskończoność,nigdy nie przeskakuje na minuty i nie resetuje sekund,dlaczego? edit:Jak zrobiłem >= to zaczeło działać- choć nie ukrywam że nie wiem dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Może: GML if(czas>=60){global.sekundy+=1 czas-=60} Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się