Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

Aktualnie od paru dni tworzę prostą grę razem z Soul Game Framework (prototyp XenoN Core 2 Framework), gdzie do kodu podszedłem bardzo profesjonalnie i dbam o pełną optymalizację. Dam jako tutorial mowiący, jak powinno sie pisać gry. Uczy to zupełnie innego podejścia niż w GM. Myślę, ze się przyda wielu osobom, chcącym tworzyć gry w C++ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ΨΧΞ w takim razie bende miał tutoriala ;d ,tylko bende musiał coś skubnąć z C++ żeby to zrozumieć B) ,bo prawde mówiąc tylko czytałem mini kursy typu program który wita jakimś napisem w konsoli ,czy kalkulator.

EDIT: Co do bonusów mi pasują :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zdecydowanie lepiej, tutaj mógłbyś się pokusić nawet na poeksperymentowanie z blend modami.

spróbuj np. multiply > draw_set_blend_mode_ext(bm_dest_color, bm_zero)

albo add > draw_set_blend_mode_ext(bm_one, bm_one)

 

Wiesz co ? Podsunąłeś genialny patent! Właśnie pobawiłem się tym i jest mega!

 

Edit: zaraz dam screena :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dodam jeszcze efekt odwrócenia kolorów.

GML
draw_set_blend_mode_ext (bm_inv_dest_color ,bm_inv_src_color ); //zmieniamy blending

draw_set_color (c_white ); //to ważne

//tutaj rysujesz jakiś kształt, np. koło; wszystko w tym kształcie będzie miało odwrócone kolory

draw_set_blend_mode( bm_normal); //wracamy do normalnego rysowania</span>

 

Jak chcesz zmienić kolory w obszarze oznaczonym jakimś sprite'em, to bez draw_set_color i rysujesz sprite'a (koniecznie białego, bo inaczej zadziała nie tak, jak powinno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

screen12platformshooter.png

 

użyłem draw_set_blend_mode_ext(bm_src_color,bm_dest_alpha) do bonusów i celownika. Na screenie tego może nie widać ale teraz bonusy wyglądają jak szklane kule :). A celownik dostał takiego fajnego efektu że jakby przekazuje swój efekt tłu i reszcie, nie wiem jak to nazwać :). Naboje i ogień z lufy (nie złapałem go) dostały tylko bm_add. Jeszcze poprawiłem paski życia itd.

 

Edit: Muczek, wypróbowałem twój kod ale u mnie zastosowania raczej nie znajdzie, ale dzięki za dobrą radę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
A celownik dostał takiego fajnego efektu że jakby przekazuje swój efekt tłu

To się nazywa przezroczystość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
No ba.

Czyli mam narysować nogę wysuniętą całkowicie, schowaną do połowy, niewidoczną, wychodzącą z 2giej strony, wysuniętą całkowicie z 2giej strony itd.?

 

Buuuu :crying:

Nieee, po co. Teraz jest już super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
@DarkTeam - ja się nie obraziłem ani nic tylko mnie irytują komentarze Chella oraz ironia w postach Anty'ego :)

 

@up - nieźle wygląda ten "laser" ;) Fajny celownik.

Człowieku, wrzucasz tu coś zrobione w dwie minuty, co ma być animacją chodzenia (3 klatki) człowieka widzianą z góry i oczekujesz, że będę ci dokładnie wymieniał co jest źle kiedy wszystko jest do dupy? Zrobienie dobrego sprita gotowego do animacji człowieka od góry to zadanie na kilka godzin dla kogoś doświadczonego w tym temacie, a samo animowanie jednej animacji, np. chodzenia to co najmniej drugie tyle.

 

Najpierw zobacz jak wygląda chodzący człowiek, później sobie to wyobraź w widoku z góry, a na końcu zabieraj się za animację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@m@rcixxx: W porównaniu do tych z przed kilku stron wygląda o niebo lepiej, tak trzymaj.

@ANtY, Chell i reszta: Przestańcie się tak od razu wyrywać, fakt zrobił słabą, 3-klatkową animacje ale wystarczyło mu to po prostu powiedzieć, a nie ostro krytykować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laser i celownik ,nie podobaja mi się ,jak dla mnie idziesz złym tropem ,niewiem dlaczego

robisz taki celownik(chyba że to koło ma swoją funkcje).Laser zrób grubszy a celownik ?

A chodźby tego typu > < gdybym miał jeszcze takie znaki z gory i dołu^^ a zapętlona animacja

wyglądałaby tak:

> < ,> < ,> < - zielony celownik zmieszany z białym ,taki wygładzony i dla mnie byloby miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...