Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administratorzy

almora_inv-150x150.jpg

 

A ja aktualnie pracuję nad tym. Zamiast spędzać godziny nad tworzeniem zabezpieczeń dla serwera, oraz optymalizacją pakietów, a co się z tym wiąże pewnym ograniczaniem gameplayu, zdecydowaliśmy się stworzyć grę single player, gdzie żaden tryb nas nie będzie ograniczał, a oszukując będziesz nie fair tylko wobec siebie, więc nie przeszkodzisz w radości z gry innym. Parę rzeczy które w multiplayerze poszły do kosza w singlu wróci i tak w Almorze wpadłem dziś na pomysł menu w formie ekranu pauzy - mogę teraz bezproblemowo zatrzymać grę, tak aby spokojnie wymienić inventory czy użyć potionów nawet w środku walki.

 

P.S. Proszę nie komentować samego faktu tworzenia Almory w singlu, a jedynie ten screen i pomysł na menu - sam temat o grze powstanie pewnie na dniach w odpowiednim dziale i to tam będziecie mogli nas pochwalić i zganić za nowe pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brzydkie toto :<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Gdyby jeszcze GM w locie takie rzeczy robił... muszę pamiętać też o wydajności, rysowanie kilka razy tak dużej grafiki z kanałem alpha, żeby zasymulować blur mija się z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gnysku, to bedzie przeciez pausescreen, wiec przy wlaczeniu pausescreena robisz render do surfacesa, blurujesz surfacesa, z niego sprite i masz gotowa ostatnia zblurowana klatke gry. wtedy bedzie OSOM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Pomysł był taki, aby w lewym dolnym rogu (tam pod HP gdzie jest teraz wolne miejsce) był taki mały np. 200 x 150 px zrzut z gry z widoczną postacią, no ale będę jeszcze eksperymentował z tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Lepiej daj jak mówi Huder, ja tak miałem w Pure Rocket Ownage jak się kliknęło escape podczas gry i nie było żadnych problemów z wydajnością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej - wszystko ok. ale tło na blurze, że hoho. Tak nawiasem to chciałem się spytać ile osób robi grę ? Bo jeśli tylko Ty to będzie to mega pracochłonne, nie trudne ale pracochłonne. Ja po jakiś 2-3 poważniejszych podejściach wymiękłem. RPG to koszmar. No ale nie będę ojca uczył dzieci robić i chętnie bym pomógł ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Tak jak wyżej - wszystko ok. ale tło na blurze, że hoho. Tak nawiasem to chciałem się spytać ile osób robi grę ? Bo jeśli tylko Ty to będzie to mega pracochłonne, nie trudne ale pracochłonne. Ja po jakiś 2-3 poważniejszych podejściach wymiękłem. RPG to koszmar. No ale nie będę ojca uczył dzieci robić i chętnie bym pomógł ;).

Podejrzewam, że to dlatego prace nad Almorą trwają już kilka lat i twórcy (gnysek i borek chyba większość grafy robi) przerzucili się na singleplayer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz ^^ jakby pisać gre w C++ ,napewno wydajnośc by się poprawiła ,ale czas robienia Almory w C++ to stary... a jak ktoś nie ma czasu a pasjonuje go to(robienie gier) to co wybierze?? GML ,jest mniej czasochłonny jeśli chodzi o robienie gier ,a jakby się w nim dłużej pobawić ,mozna zrobić całkiem niezłe efekty(tak myśle) ,chociaż cierpią na tym troche gracze pod względem FPS'ów/wydajności servera.

Przykład(jeśli chodzi o wydajność)? Odpalam server almory i clienta na 1 kompie

Procesor:1,7GHz

Karta Graficzna:64mb

RAM:512

Typ kompa:Laptop

Almora po próbie wyjścia z obszaru respawnu ,wyświetlło mi się okno BIOS'u a następnie res kompa...

Co jak co ,ale nawet S4 League mogłem odpalić na kompie i mieć 40-60 FPS'ów ,tylko czasem 0.1 - 12 przy większym obciążeniu.

S4 League - wymagania są takie same jak mój procek,karta graficzna i ram.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
Ale dlaczego gnysku, siedzisz jeszcze przy GMLu? To się opłaca tak pracować, a w innym języku by było wydajniej i lepiej? Czy może mam trochę zaburzony programopogląd :P

Niech lepiej już kończy Almorę w tym gmie, bo się nie doczekamy nigdy ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przydaloby się ;d ,pożycze od siorki laptoka ona tam ma z 2x lepszego więc almora powinna tam chodzić na luzie :thumbsup: ,a ja mam takie pytanie co do C++ ,jakbym już potrafil napisać gre taką w 2D ,żeby była grawitacja ,chodzenie i strzelanie to ile by to mogło mi zajać dni pracując tak z 6h dziennie?

Pytam bo po skończeniu projektu ,chcialbym zacząć prace z C++ ,a jestem ciekawy tego ile to zajmuje komuś kto to już potrafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od kilkunastu godzin prostą grę, do kilku miesięcy na zaawansowany projekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
No przydaloby się ;d ,pożycze od siorki laptoka ona tam ma z 2x lepszego więc almora powinna tam chodzić na luzie :thumbsup: ,a ja mam takie pytanie co do C++ ,jakbym już potrafil napisać gre taką w 2D ,żeby była grawitacja ,chodzenie i strzelanie to ile by to mogło mi zajać dni pracując tak z 6h dziennie?

Pytam bo po skończeniu projektu ,chcialbym zacząć prace z C++ ,a jestem ciekawy tego ile to zajmuje komuś kto to już potrafi.

To zależy od projektu, frameworka jaki sobie napiszesz i tego jak dobrze znasz c++.

Nie będziesz pracował 6h dziennie, więc takie wyliczanie czasu nie ma sensu za bardzo.

 

Sympatyczny to jest C#.

Jak dla kogo, dla mnie sympatyczny jest c++.

 

Oj tam c++ nie jest trudny. Tosz to taki gm bez większości funkcji. Wystarczy dobry fremwork (YXE dawaj Xenona!!!) i pracuje się nad grą całkiem sympatycznie.

Tylko, że tu się musisz martwić jeszcze tysiącem innych rzeczy, np. strukturą programu, itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...