Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

Ale fajna sprawa z tym edytorem. Teraz spędziłem trochę czasu nad ogarnianiem mat'sów. Poniżej efekt, zamieniający static mesha w "lodowe propsy" z kolcami, szronem, śniegiem i w ogóle, wszystko (prawie, prócz normalek) proceduralnie. Kolce są robione vertexshaderem. Dobre, bo jakąkolwiek siatkę by nie wrzucić, nawet jakiś przypadkowy shit, byle by zawierało uv coordy, to i tak zamienia na coś sensowniejszego.

 

mesh --[shader]--> efekt

udk_ice_material_test.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Dżaps, super klimat. Chyba nie zajarasz sie juz nowym, ciężko przejsc z tego na np. fantasy, ale mam nadzieje ze ci sie z kolei nie znudzi, bo zostanie pustka.

Poza tym, ja wymysle tylko dwójke śmiesznych ćpunów biegajacych za neonowym latawcem i zadanie wspiecia sie na 10 pietro i złapanie go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Jakbym robił taką grę z pokami, to bym dał ze 3-4 poki na początek i robił cały engine - chodzenie, rozmawianie itemy itp. - bo ataki w walce można zrobić jako obiekty które przejmują na chwilę kontrolę nad pokemonem ustalając jego x/y i wyświetlając jakieś tam wzorki/grafiki odpowiednie dla ataku. To już takie dopieszczanie, a najważniejsze rzeczy powinny być najpierw gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie pracuję nad technikami. System walk jest moim skromnym zdaniem najważniejszy. Ekwipunek i system poruszania się to już mam prawie zrobiony (przekopiować z innego projektu, wiem, lenistwo :P). System rozmów również (z innego projektu). Chce zrobić najpierw to co najtrudniejsze. Mam nadzieje, iż teraz jest wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piedro nie zrozum mnie źle, ale dlaczego tak ciężko pracujesz nad czymś, co mogłoby Ci zaszkodzić, a na pewno nie przyniesie Ci zysku ?? :) Wątpię, żebyś miał prawa do używania wizerunku, nazwy pokemonów.

 

Znowu przywalę w ten bęben, ale dla was fajnie byłoby zrobić coś, na czym można zarobić, albo przynajmniej do czego ma się pełne prawa :) Zaczynając pracę weźcie pod uwagę, że w przyszłości mogłoby wam się to przydać.

 

Jak publikujecie grę musicie mieć świadomość, o prawach autorskich. Czcionka, dźwięk, obrazek. Autorskie prawo osobiste NIGDY nie wygasa i nie można się go zrzec, ani nie można go przenieść na inną osobę. Znaczy to tyle, że gdy nabazgramy obrazek, to jesteśmy jego autorami na zawsze. I zawsze będzie obowiązek oznaczyć autora, gdy wykorzystamy jego pracę. Można się zrzec prawa majątkowego do swojej pracy, ale gdy ktoś użyje Twojej pracy i nie oznaczy Cię jako autora masz prawo pozwać go do sądu. (Trzeba oznaczyć autora nawet po jego śmierci). Jasne, że istnieją licencje takie jak creative commons 0, gdzie autor "zrzeka" się wszelkich praw, ale jak dla mnie i tak lepiej byłoby go oznaczyć, bo wedle prawa nie można się zrzec prawa autorskiego :)

 

Przestępstwa skarbowe i autorskie mogą zamienić każdą superprodukcję w supergrób dla autora. Nie tyle warto, co trzeba o tym pamiętać. W sądzie zawsze powtórzą Wam, że nieznajomość prawa nie zwalnia z konieczności jego przestrzegania ;)

 

A mówię o tym, bo wątpię, żebyście oznaczali autora czcionek w swoich grach które tu publikujecie. Jednak.. ja szukając czcionki do Alicji znalazłem taką (znalazła mi ją matka chrzestna projektu), która jest darmowa, ale nakazuje mi uznanie autorstwa(!)

 

Remake gier z nesa, użycie utworu, obrazka, wzorowanie się na czyimś projekcie.. Wiem, że fajnie żyć w nieświadomości, ale naruszenie praw autorskich może fajnie namieszać w życiu. Sam nie sprawdziłem praw do czcionek do srutka i boję się je teraz sprawdzić xD

 

Rozpisywać to się umiem..

Przypomniało mi się, że to nie jedyny problem. Np Darmowe Antywirusy czy programy typu Open Office zastrzegają sobie w licencjach "do użytku niekomercyjnego". Gdzie akceptując umowę, akceptuje się, że komputer jest nie jest używany w celach zarobkowych. Wyłączanie antywirusa gdy pracowało się nad komercyjnymi projektami (taka wymówka) nic nie da, bo zaakceptowało się umowę odnośnie instalowania aplikacji na urządzeniu. (To też zależy od tego kto jakiego ma prawnika).

 

To wszytko takie z przymrużeniem oka, bo wiadomo, że nie nie będą ścigać za byle co, ale z drugiej strony istnieją instytucie które zarabiają na takich sankcjach jak policjanci dający mandaty za przekroczenie prędkości w miejscu gdzie ograniczenie prędkości jest absurdalne. Trzeba pamiętać, że dużo jest osób które czychają na Twoje pieniążki i dużo jest możliwości, żeby się do nich dobrać. A im większy sukces, tym więcej osób będzie chciało mieć z niego zyski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piedro nie zrozum mnie źle, ale dlaczego tak ciężko pracujesz nad czymś, co mogłoby Ci zaszkodzić, a na pewno nie przyniesie Ci zysku ?? :) Wątpię, żebyś miał prawa do używania wizerunku, nazwy pokemonów.

 

Znowu przywalę w ten bęben, ale dla was fajnie byłoby zrobić coś, na czym można zarobić, albo przynajmniej do czego ma się pełne prawa :) Zaczynając pracę weźcie pod uwagę, że w przyszłości mogłoby wam się to przydać.

 

Jak publikujecie grę musicie mieć świadomość, o prawach autorskich. Czcionka, dźwięk, obrazek. Autorskie prawo osobiste NIGDY nie wygasa i nie można się go zrzec, ani nie można go przenieść na inną osobę. Znaczy to tyle, że gdy nabazgramy obrazek, to jesteśmy jego autorami na zawsze. I zawsze będzie obowiązek oznaczyć autora, gdy wykorzystamy jego pracę. Można się zrzec prawa majątkowego do swojej pracy, ale gdy ktoś użyje Twojej pracy i nie oznaczy Cię jako autora masz prawo pozwać go do sądu. (Trzeba oznaczyć autora nawet po jego śmierci). Jasne, że istnieją licencje takie jak creative commons 0, gdzie autor "zrzeka" się wszelkich praw, ale jak dla mnie i tak lepiej byłoby go oznaczyć, bo wedle prawa nie można się zrzec prawa autorskiego :)

 

Przestępstwa skarbowe i autorskie mogą zamienić każdą superprodukcję w supergrób dla autora. Nie tyle warto, co trzeba o tym pamiętać. W sądzie zawsze powtórzą Wam, że nieznajomość prawa nie zwalnia z konieczności jego przestrzegania ;)

 

A mówię o tym, bo wątpię, żebyście oznaczali autora czcionek w swoich grach które tu publikujecie. Jednak.. ja szukając czcionki do Alicji znalazłem taką (znalazła mi ją matka chrzestna projektu), która jest darmowa, ale nakazuje mi uznanie autorstwa(!)

 

Remake gier z nesa, użycie utworu, obrazka, wzorowanie się na czyimś projekcie.. Wiem, że fajnie żyć w nieświadomości, ale naruszenie praw autorskich może fajnie namieszać w życiu. Sam nie sprawdziłem praw do czcionek do srutka i boję się je teraz sprawdzić xD

 

Rozpisywać to się umiem..

Przypomniało mi się, że to nie jedyny problem. Np Darmowe Antywirusy czy programy typu Open Office zastrzegają sobie w licencjach "do użytku niekomercyjnego". Gdzie akceptując umowę, akceptuje się, że komputer jest nie jest używany w celach zarobkowych. Wyłączanie antywirusa gdy pracowało się nad komercyjnymi projektami (taka wymówka) nic nie da, bo zaakceptowało się umowę odnośnie instalowania aplikacji na urządzeniu. (To też zależy od tego kto jakiego ma prawnika).

 

To wszytko takie z przymrużeniem oka, bo wiadomo, że nie nie będą ścigać za byle co, ale z drugiej strony istnieją instytucie które zarabiają na takich sankcjach jak policjanci dający mandaty za przekroczenie prędkości w miejscu gdzie ograniczenie prędkości jest absurdalne. Trzeba pamiętać, że dużo jest osób które czychają na Twoje pieniążki i dużo jest możliwości, żeby się do nich dobrać. A im większy sukces, tym więcej osób będzie chciało mieć z niego zyski :)

Może tak jakiś dopisek tl;dr ?

nikt nie przeczyta takiej ściany tekstu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sie tym HDRem podniecacie. Ładny, ale serio za dużo go tam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kaszan88: Moim zdaniem za poważnie traktujesz swój projekt i za bardzo nastawiasz się na zysk. Ja nie mówię oczywiście że sprzedawanie gier Indie jest złe, jednak przeglądając twoje wcześniejsze posty można stwierdzić że "lecisz na kasę", posty typu nie mogę dopracować gry bo to kosztuje czas, czy wy to możecie potraktować sobie tworzenie gier jako hobby, a ja nie świadczą o tym nad wyraz, a ten ostatni post to już w ogóle, chciałoby Ci się szukać człowieka po necie który użył twojego obrazka w jakiejś grze żeby wysępić od niego jakieś 200 zł za prawa autorskie, tym bardziej że to "kosztuje czas" i trochę pieniędzy. Może prawa do pokemonów kosztują więcej, ale jest to projekt fanowski nie nastawiony na zysk, wiesz ile takich projektów w Internecie siedzi jak by teraz mieli ścigać każdego to by prędzej firma zbankrutowała poza tym to jest taka jakby pewna reklama marki do tego darmowa więc na pewno nie będą go ścigać tym bardziej że mają w tym swoje korzyści.

A wracając do twojej gry to raczej też traktuj to jako hobby, poświeć jej trochę więcej czasu może jeszcze coś wymyślisz co poprawi twoją satysfakcje z jej stworzenia nie śpiesz się, a nawet jak wydasz już grę to bądź otwarty na sugestie graczy. Gry Indie nie można nigdy skończyć zawsze będzie można w niej coś dodać, coś ulepszyć, tym bardziej że testy gry przeprowadzasz tylko ty i możesz nie wyłapać wielu błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japan, fajna muza. kto CI robi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze nie HDR, to najprostszy blur z progiem i mieszaniem. :D Trzeba przyznać, ze pasuje do NEONa.

żeby być dokładnym nazwałbym to 'machnięcie pędzlem' nie zaraz blur, bloom czy HDR :D fajny mix jeszcze wyszedł jak te odblaski spikselowałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...