Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

Całość jest renderowana do surface (użycie funkcji redraw). Na każde światło przypada po 1 surface, tylko że z określoną jakością (zeskalowanym rozmiarem) (tutaj mają po .25, czyli na 1 piksel cienia, odpowiada za 4x4). Po wypaleniu świateł (czyli po uwzględnieniu cieni), wszystko jest mixowane do jednego, i potem naklejanie na ekran. Do post processingu używam jeszcze surface służącego za bufor, tzn. przeskakuje z jednego (ekranowego) na drugie, czy ewentualnie odwołuję się do jakiegoś. No i jest jeszcze jeden, odpowiedzialny za interface. Plus jeszcze parę. Tak, bez świateł, to będzie z 8 (z czego 3 mają rozmiar 512x512, i jeszcze jeden, ale istnieje tylko chwilę, bo generuje i zapisuje "szum"). Namieszałem. Ciężko się odnaleźć ogólnie. ; )

(a ten "blur" jest wynikiem utraty jakości świateł przez skalowanie. Mógł bym też rysować penumbrę, ale to jest z założenia wolne)

Wyłączasz automatyczne rysowanie?

No bo ja próbowałem coś takiego robić i nie mogłem wykombinować jak wyświetlić surface na którym wywołuję redraw. Bo z wyłączonym auto rysowaniem event draw kontrolera który ma wyświetlić tego surfaca nie działa, więc ekran jest czarny i musiałbym dawać screen refresh ale nie wydaje mi się to optymalne.

Tak to wygląda https://gmclan.org/up539_14_postprocess.html surface się nie rysuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Huder, powiem ci tak: nie mam gm81. A jeśli chodzi o całą "technologię", to:

Cała gra ma miejsce w jednym obiekcie.

Create jak create, robię surface wielkości ekranu.

Draw, mam całą logikę i rysowanie.

Begin step: Targetuje tego surface, robię redraw, zamykam target. Potem go rysuję (surface).

Destroy: Usuwam.

Cały post process jest liczony w begin step, od momentu zapisania redrawa do surface, a wyświetleniem go.

Btw. postaram się zaraz upnąć exe, na potwierdzenie że działa. ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PsychoGameAlpha.jpg

gierka, w której manipulujemy otoczeniem poprzez moce psychokinetyczne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
PsychoGameAlpha.jpg

gierka, w której manipulujemy otoczeniem poprzez moce psychokinetyczne :)

sam to skręcasz?

w czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yup, poza terenem.

tworze to w ramach nauki silnika w nowej robocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elementem logiczno-zręcznościowym gry jest przemieszczanie skrzynek na odpowiednie "buttony" (te niebieskie), aby otwierać drzwi / gasić lasery

PsychoGameAlpha2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki.

 

jak już wspominałem przy poprzednim screenie, gra od gdzieś tak października śmiga na wii, screeny trzaskam za pomocą karty telewizyjnej, dlatego obrazki wyglądają jak wyglądają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ja sie dolacze do enginow :)

bez_tytu_u1f83a.png

silnik tower defensa.

 

mam juz prawie wszystko. Zastanawiam sie czy wydac gre, czy silnik, bo niektóre rzeczy są prowizoryczne, jak na przykład ta piekna kolejka nastepnych mobow. Zamiast naklejajac na surface sprity mobow wkurzylem sie i zrobilem sprita z ustawionymi 9 mobami pionowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...