Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Postów

    9 822
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    143

Ostatnia wygrana gnysek w dniu 23 Lutego

Użytkownicy przyznają gnysek punkty reputacji!

3 obserwujących

O gnysek

  • Urodziny 25.11.1987

Informacje

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Użytkownik Godot
    Nie
  • Steam
    gnysek

O mnie

Edytowalne przez adminów

  • Właściciel GMCLANu

Ostatnie wizyty

234 320 wyświetleń profilu
  1. Hint: jak ktoś nie chce instalować gry, wystarczy zmienić nazwę pliku na .zip i wypakować
  2. Przerabiałem raz grę w ten sposób, ale pozbyłem się też "instance_create" i zrobiłem to jak należy - co to jest za hardcore... więc gratulacje, że poświęciłeś na to czas. Z jednej strony właśnie przez te "skrypty kompatybilności" nie jest to idealne, z drugiej jednak pokazuje, że nawet te stare gry przy odrobinie pracy da się przerobić. U mnie pracę ułatwiło skorzytanie z edytora kodu nie-GM, gdzie można było robić find&replace na wszystkich plikach (w tym .yy) i korzystać z regexpa - to załatwiło naprawdę sporo roboty.
  3. Wydaje mi się, że własnie tak to działa - pierwsza osoba jest i graczem i hostem Na koniec zdecydowanie ciężko - bo trzeba mieć pewne założenia o przesyle danych i ich odbiorze.
  4. Udało nam się sprawdzić, że wersja Steam działa bez problemów, natomiast nie wiem czy ona się przypisze do konta jeśli się ze steamem nie łączyło wcześniej, czy trzeba było połączyć te konta > 6 lat temu.
  5. Niby jest możliwe, ale (jak już pisaliśmy na Discordzie) - to trzeba zgłaszać do YYG i wspierać się ich forum.
  6. Czyli nie zajrzałeś w to co podesłałem. Tam klient i serwer to jest jedna gra, ale żeby przetestować na dwóch graczy, trzeba odpalić dwa okienka, co nie? Możesz też odpalić jedno u siebie i jedno na drugim komputerze, ale to więcej czasu, bo trzeba wyeksportować grę za każdym razem, a ja skonfigurowałem to tak, że można testować na jednym komputerze po prostu odpalając z GMa, bez eksportowania gry za kazdym razem.
  7. GM jakiś czas temu wprowadził online webowy, oparty na rollbacku (jak w bijatykach), ale nie rozwijają go chwilowo i pracują nad wersją v2, więc pominę, bo to kulawe rozwiązanie - jak gdzieś w sieci znajdziesz w temacie online w GM słowo rollback, to możesz na tę chwilę ominąć czytanie Wystarczy korzystać z funkcji wbudowanych w GM, jakiś czas temu stworzyłem takie przykłady gierek, przypominające to, jak wysyłało się dane z pomocą 39dll (aczkolwiek nie uważam, aby to było skomplikowane, to było IMHO mega proste). https://github.com/gmclan-org/gm_networking - zwykły networking. https://github.com/gmclan-org/gm_boomers_networking - funkcje mają nazwy jak w 39dll. Oba przykłady o ile pamiętam mają rozszerzenie, które przy uruchomieniu projektu z IDE automatycznie odpali drugą kopię gry, żeby móc testować.
  8. Z zasobów archive.org wynika, że strona gamem istniała już w sierpniu 2001, ale musiała istnieć przed poniższą datą, bo najstarszy news jaki znalazłem dotyczy usunięcia zawartości ze strony. Sam GameMaker 3.3 został wydany w kwietniu 2001, a 4.0 w lipcu 2001, niestety to niewiele mówi - strona zarówno mogła, jak i nie musiała istnieć już między tymi datami. Na stronie http://nickman77.republika.pl:80/odpo.htm jest to pierwszy news w dziale Newsy od początku istnienia strony do 2002 roku, z tego dnia mamy kolejnego newsa, a następne są za 4 i 5 dni - obstawiałbym więc, że gamem mogło powstać 25-26 sierpnia 2021, zwłaszcza, że był to weekend (so-nd). W tych czasach strony generalnie ruszały w weekendy, gdyż kto nie miał stałego łącza, korzystał z modemu - 1 listopada 2002 (pon. ale było wolne) gdy powstał GMCLAN, czy 14 czerwca 2003 gdy wrzuciłem swoje hmt.pl . Start gamem w weekend obstawiam więc na > 90%.
  9. gnysek

    My Duty

    Myślę, że grze by nie zaszkodziło, gdyby otoczenie miało większe konstrasty, pozwalające stwierdzić, gdzie można sie poruszać, a gdzie są ściany.
  10. Ja tu doprecyzuję, że w najnowszych wersjach GM wygląda to tak: - utworzenie instancji - ustawienie zmiennych z Variable Definitions (w object properties) - ustawienie zmiennych z Structa przekazanego w instance_create_... (tylko instancja z kodu) - ustawienie zmiennych z create - ustawienie zmiennych z instance creation code (tylko instancja z rooma) - reszta kodu Dodaktowo, mamy jeszcze operator ??=, dzięki któremu można w create obejść problem, że zmienna została ustawiona przez structa i go nadpiszemy, ale warunkiem jest, żeby w Variable Definitions dać zmiennej wartość "undefined".
  11. Jakbyś na początku więcej wyjaśnił, to łatwiej byłoby pomóc Myślałem, że może chodzi o nie-GMowy projekt. Świetnie, że znalazłeś rozwiązanie i się nim podzieliłeś - to jedna z takich funkcji, o których wiele osób mogło nie słyszeć, bo HTML5 nie jest szczególnie wybieranym eksportem. Btw. - w niedalekiej przyszłości YYG planuje podmienić eksport HTML5 na WASM (niemal taki sam jak do GX.games, ale bez całej tej otoczki od Opery). Nowy runtime będzie mieć tylko WASM dla przeglądarek (gdyż tak łatwiej jest obejść niektóre problemy odtwarzania w JS niektórych GMowych rozwiązań). Warto będzie trzymać rękę na pulsie i pilnować, czy powyższa funkcja tam wciąż działa, bo na pewno jest przydatna
×
×
  • Dodaj nową pozycję...