Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Zawartość

    9149
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    22

Ostatnia wygrana gnysek w Rankingu w dniu 7 Grudzień

gnysek posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

86 Złoty Człowiek

1 obserwujący

O gnysek

  • Tytuł
    Właściciel GMCLANu
  • Urodziny 11/25/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://gnysek.pl/

Previous Fields

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Steam
    gnysek
  • GG
    5027526
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • last.fm
    gnysek
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Banino / Trójmiasto

Ostatnie wizyty

76569 wyświetleń profilu
  1. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    ok, rozumiem, że "tworzący gry" jest gorszy od "jedności", "nierealizmu", "spustoszenia" czy "konstruktora" musicie brać pod uwagę, że specyfika języka angielskiego jest inna niż polskiego, i tam można nazywać sobie produkty "jabłko", "zawsze", "dziewiczy", "twarzoksiażka". Także, em, z polskiej perspektywy na to nie patrzcie.
  2. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    I to jest świetny argument. Poza tym, GMS jednak jest dla indyków, większe firmy potrzebują zawsze wsparcia dla vertexów i 3d nawet w grze 2d (bo można fajne efekty osiagać), także wybiorą unity.
  3. Jak zabezpieczacie swoje gry w GMS?

    No to na noobów md5 z paru zmiennych zapisane jako jedna z wartości w save wystarczy. Zwłaszcza, że klucz doklejany do stringa będzie ukryty w grze (najlepiej z paru zmiennych go zmontować).
  4. Jak zrobić sprytną pętlę?

    Jak do X przypiszesz, to zmieni się pozycja Ale faktycznie, wygląda, że ma to sens, tak długo jak to jest hierarchia 1-1-1-1... i "inferiorTo" ma id instancji, nie nazwę obiektu.
  5. Kolejność wykonywania kodu

    Generalnie tak, kod jest wykonywany od id obiektu 100000 do 100000+n, aczkolwiek aktywowanie/deaktywowanie może zmienić kolejność. Wszystko oczywiście jest w dokumentacji: http://docs2.yoyogames.com/source/_build/2_interface/1_editors/events/index.html#object_event_order
  6. Jak zabezpieczacie swoje gry w GMS?

    Można zawsze odczytywać DLC online, też za pomoca klucza, ale prędzej czy później ktoś go odczyta z EXE. Nie da się w 100% zabezpieczyć, więc nie warto czasem tracić na to czasu i po prostu zrobić jakieś proste zabezpieczenie, które odrzuca "noobów" komputerowych, bo prawdziwych hakerów i tak nie przechytrzysz. Pytanie, czy oni w ogóle kupią grę czy już od początku spiracą. Niestety, w tym biznesie musisz założyć, że 50% graczy to będą tacy, co mają grę z "lewego" źródła. I wtedy właśnie zaczyna sie dyskusja, czy piracąc okradasz dewelopera. Gracze twierdzą, że nie, bo wtedy gry by nie kupili, ale deweloper powie, że tak, bo widzi, że połowa graczy przyniosła 0$ dochodu (a prawda jest taka, że nawet jak 1% z tych piracących jednak by kupiła grę gdyby nie było pirata, to zarobisz 1% wiecej, czyli jednak straciłeś kasę na nich). Rynek muzyczny ma jeszcze gorzej
  7. Jak zabezpieczacie swoje gry w GMS?

    DLC powinno być pobieralnym plikiem, wtedy sobie tak od nie odblokują. I najlepiej wtedy w pełnej grze mieć sekretny klucz, oraz wynik hashowania pliku DLC, ale nigdy zawartości DLC - wtedy znalezienie treści tego pliku jest niemal niemożliwe (no, może z tęczowej tablicy przypadkiem by trafili, ale to jest 0,0001% szansy). Oczywiście wtedy jest szansa, że DLC będzie piracone... no i tak to wygląda zawsze.
  8. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Ma, od chyba początku istnienia. I co to zmienia? Gdyby YYG uważało, że nazwa marketingowo jest zła, zmieniłaby ją przy okazji premiery GMS2 2 lata temu. Ale nie zmieniła, a pamiętaj, że poza YoYoGames siedziała nad tym firma PlayTech, mająca w 2017 roku 800 milionów euro przychodu. Więc tam byle bubki nie pracują - ot chociażby, PlayTech jest firmą dzięki której od 2 dni LOTTO można kupić na komórce, oraz firmą która obsługuje jedyne w polsce legalne kasyno online (tez Totalizatora Sportowego). Tak więc nawet polski rząd korzysta z ich usług (bo właścicielem Totalizatora jest skarb państwa). Twoje osobiste obiekcje mają się nijak, do decyzji panów w garniturkach na górze
  9. Problem z zadawaniem obrażeń

    1) w jakim evencie obiektu jest ten kod ? 2) jaki jest event klikniecia myszką/klawiszem, żeby zadać atak ? może zamiast pressed/released masz po prostu event i tworzy się tyle obiektów zabiereających energię ile klatek obrazu trzymasz przycisk ?
  10. Jak zrobić sprytną pętlę?

    Załóżmy, że masz 10 obiektów w hierarchi. Rozumiem, że każdy ma numerek od 1 do 10. (albo 0 - 9). Czy zawsze kasujesz ostatni, czy też ze środka? Jeśli kasujesz ostatni, to robisz dwie zmienne: global.ilosc_kwadratow = 0; global.kwadraty = []; i jak tworzysz kwadrat to robisz: global.kwadraty[global.ilosc_kwadratow] = instance_create_layer(0,0,kwadrat,"layer"); global.ilosc_kwadratow++; i potem zwykły for od 0 do global.ilosc_kwadratow załatwia sprawę Oczywiście kasując zmieniasz tylko global.ilosc_kwadratow--; Jeśli możesz kasować te ze środka, no to musisz dorobić obsługę przesuwania elementów tablicy. Jeśli jednak jeden kwadrat może mieć kilka dzieci, no to sprawa się nieco bardziej komplikuje. Ale wtedy wystarczy, że każdy kwadrat ma lokalną tablicę ilosc_kwadratow = [] i zapisuje wszystkie swoje dzieci i też jakoś z tego wybrniesz - oczywiście to dużo więcej kodu do napisania.
  11. Jak zabezpieczacie swoje gry w GMS?

    Jeśli gra jest single player to szczerze... jeśli ktoś nie chce w nią normalnie grać, tylko oszukiwać, to mam to gdzieś. To jest jego wybór, że chce iść na łatwiznę, na grę innych to nie wpływa, więc psuje radość jedynie sobie (a może ją własnie zapewnia). Jeśli zapłacił za grę i oszukuje - no trudno, może kupił grę dlatego, ze może oszukiwać ? Szczerze, to bym się tym nie przejmował. Natomiast jeśli chodzi o zapisy z gier, to sobie w grze zrobiłem tak - jest jakieś tam pseudo hasełko, typu: "abc$xxx9". Wybieram sobie jakieś 4-5 rzeczy które są w sejvie i je doklejam do stringa: var checksum = md5(a+b+c+d+password); i zapisuję "sumę kontrolną" w sejvie. Jak wczytuję grę, to wtedy sprawdzam czy wartość tych a+b+c+d (i hasła które jest tylko exe) jest taka jak ten hash. To zapobiega modyfikowaniu zmiennych tak długo, aż ktoś nie ma tego hasła - ale jak je potrafi znaleźć to już żadne zabezpieczenie nie pomoże
  12. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Profesjonalne gierki w Unity, gdzie masz licencję, to chyba nie zawierają takiej wprost informacji, że są w Unity i ludzie też o tym nie wiedzą? Czy to czasem nie wina splash-screena, że Unity jest tak postrzegane ? Akurat mało gram na PC, ale znam sporo gierek na PlayStation w Unity i one nie są złe (aczkolwiek złych Sony praktycznie nie dopuszcza, chociaż Black Tiger jakoś przeszedł :P).
  13. Cinders

    Screena to ja też umiem odpalić, gdzieś mam jeszcze Magi 2 na PSP nawet, pokaż mnie to w ruchu
  14. Petycja dotycząca zmiany nazwy GMS

    Nie ma szefa GameMakera, właścicielem jest spółka PlayTech i skoro nie zmieniła nazwy, to znaczy, że ta jest marketingowo dobra - na pewno robili ankiety na ten temat na jakiejś grupie. Ogólnie się pośmiałem, czas wracać do obowiązków.
  15. Highway Madness (android)

    Royality free i tak wymaga wskazania pełnego źródła.
×