Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Zawartość

    9225
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    28

Ostatnia wygrana gnysek w Rankingu w dniu 6 Luty

gnysek posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

114 Złoty Człowiek

1 obserwujący

O gnysek

  • Tytuł
    Właściciel GMCLANu
  • Urodziny 11/25/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://gnysek.pl/

Previous Fields

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Steam
    gnysek
  • GG
    5027526
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • last.fm
    gnysek
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Banino / Trójmiasto

Ostatnie wizyty

77578 wyświetleń profilu
  1. System logowania / Chmura w GM

    zdaje mi sie, ze zadna z gmclanowych produkcji nie zapisywała danych w bazie/na serwerze, ale lokalnie w plikach, na komputerze na którym stał ów serwer.
  2. Problem z kompilacją na androida

    Przypominam, że support dla 1.4 skończył się w sierpniu 2019, wiec jeśli coś nie działa to: a) jeśli nie jesteś na wersji 1.4.9999 zainstalują ją (tylko kanał beta) b: jeśli na niej jesteś i nie działa, to może być winą zmian w architekturze androidowej i nic już nie poradzisz ale z tym adb bym sprawdził, bo też miałem takie jajca, że nie widziało urządzenia, albo szybko rozłącząło (to była jakaś Xperia). Przed każdym odpaleniem musiałem z konsoli odłączyć sprzęty, odpiąć i podpiąć USB.
  3. Draw GUI pod spodem

    zrobić event pre-draw (i odznaczyć "clear background color") ? pre-draw chyba będzie wymagał dodania pozycji viewa do rysowania, ale sprawdź. Ja tak jakieś surface rysowałem w którymś projekcie.
  4. Wifi i mikrofon

    Mikrofon musisz ręcznie przestawić albo z paska koło zegara, albo z urządzęń - mam ten sam problem na windowsie/linuksie. Jak podłączę słuchawki z mikrofonem i drugi monitor, to mam nagle dwa monitory i 3 głośniki (PC, słuchawki, kabel HDMI). Trzeba to ręcznie zmienić - komputer wszystko widzi, ale się sam nie przełącza. Windows 10 zapamiętuje ustawienie, wiec jak odłączas sprzęt generalnie wraca do poprzedniego, a jak podłączasz to znów przełączy na tamten wybór (chociaż czasem różnie z tym bywa - zawsze warto się upewnić). Do tego każdy program/gra potrafi mieć swoje ustawienia dźwięku, gdzie można wybrać źródło niezależnie od Windowsa, też warto sprawdzić (nawet przeglądarki mają takie coś, jak korzystasz ze streamu dźwięku/wideo).
  5. Jak chcesz naprawdę na skróty, to ustawiaj obiekty solid i rozciągaj je na całą wysokość danej ściany. W przypadku powyższego screena, można na 5 obiektach zrobić całe kolizje w grze zmieniając x-scale / y-scale . Jak etapy nie są ogromne, albo dodasz deaktywację poza ekranem, to naprawdę wdajnościowo nie będzie problemem, a cały powyższy problem poleci do kosza.
  6. Temat zbiorczy na drobnostki

    No tak, w każdy stepie ustawiasz ammo na weapon[waponh, 1], czyli 20. Chyba chciałeś tak: if mouse_check_button(mb_left){ if weaponh > 0{ if ammo > 0 { weapon[weaponh, 1] -= 1; } } } Pamiętaj, w GM nie ma referencji, jak kopiujesz to wartość zmiennej, ale to są dwie różne zmienne.
  7. [GMS1.4] Przeglądarki

    Uuu, z oauth lekko nie będzie. Moja propozycja: 1. łączysz się w tle ze swoją stroną i tworzysz jakieś nowe, randomowe ID, dodajesz je do bazy danych [ID | result | tokeny] i ustawiasz result na 0. 2. otwierasz w przeglądarce stronę, np. mojastrona.pl?user=<wczesniejsze ID>. Tworzysz sesję php, zeby tego usera widzieć. 3. przekierowujesz na oauth 4. jak logowanie sie skończy, wracasz na swoją stronę 5. ustawiasz w bazie "UPDATE tabela SET result = 1 WHERE randomowe_id = <twoje id>". Wyświetlasz komunikat "możesz wrócić do gry". Gra cały czas w tle robi, np. co 2-3 sekundy zapytanie do serwera, typu: mojastrona.pl?check=<wczesniejsze id>. Jak dostanie 1, to przy okazji dajesz tokeny i tyle. Tak to generalnie działa chyba w apkach, gdzie się logujesz przez www (a przynajmniej ja tak to widzę). Oczywiście warto dodać jakieś zabezpieczenia, żeby randomowo nie móc podać id i się zalogować na kogoś, jak już wszystko działa. Dane w tabeli result bym kasował po godzinie, max 24h.
  8. Temat zbiorczy na drobnostki

    Wszystko zależy od ustawień masek kolizji spritów, ale generalnie... step i collision są wykonywane tyle samo razy (tzn. liczba klatek / sekunda). W stepie można jakoś ograniczyć event kolizji czasem, więc może być wydajniejsze. Co do dokładności - no to zalezy własnie od ustawień spritów (jednego z nich, bo jak jeden jest pixel-perfect a drugi nie, to i tak pixel-perfext sprawdzanie będzie).
  9. Poruszyła was jakaś scena w grze 2D?

    This War of Mine i Valiant Hearts (głównie przez historycznie wycinki, wielu rzeczy nie wiedziałem).
  10. Nad czym aktualnie pracujesz?

    też drugi
  11. [GMS1.4] Przeglądarki

    Nie rozumiem jaki jest problem w wykonaniu geta za pomocą http_request ? przecież efekt po stronie serwera będzie taki sam, jak otworzenie w przeglądarce ? chyba, że chcesz jakiś JS wykonać? musisz podać wiecej szczegółów, bo ja też uważam, że http_request wystarczy.
  12. Sprzedaż aplikacji - 2 pytania

    Pamiętaj, że jeśli już pracujesz, to prowadzenie działalności jest prostsze, bo części zusów nie trzeba płacić Z tego linku wynika też, że faktycznie możesz co miesiąc te 1050 zarobić bez rejestrowania firmy: https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-nierejestrowana-dzialalnosc-jako-dodatkowe-zrodlo-przychodow - w sumie jak przekroczysz próg to i tak opłaci się założyć firmę, bo na zusach naprawdę niewiele stracisz a zyskasz np. odpisy (programista dużo nie odpisze, ale ja z 500zł zyskuję, głównie na hostingu, komórce i samochodzie).
  13. Sprzedaż aplikacji - 2 pytania

    1. To zależy co napiszesz w licencji tak naprawdę. 2. To nie jest prawda. Zgodnie z polskim prawem, jeśli masz zarobek w sposób ciągły, a nie masz umowy o pracę/zlecenie, to jest działalność gospodaracza i MUSISZ założyć firmę. Jeśli jednak zarobek jest jednorazowy, wystarczy opodatkować te pieniądze podatkiem 18%. Nie ma czegoś takiego, że "google daje", bo Google jest firmą z Irlandii, więc daje na tamtejszych zasadach, ale jak pieniądze dotrą do polski to zasady zaczynają być polskie. Tutaj też częsta pułapka - kwota wolna od podatku, czyli 3091zł. To nie jest tak, ze jak pracujesz a dodatkowo sprzedasz program, to do 3091 nie płacisz podatku. Podatek dochodowy jest od WSZYSTKICH pieniędzy razem wziętych zarobionych w danym roku. Tak więc ja np. w tym roku z pierwszej faktury sobie 3019zł odjąłem i nie płaciłem podatku, ale od reszty już 18% poszło (do tego VAT, ZUS). Niektórzy uznają, że jak kasa od google jest raz na miesiąc, to nie prowadzisz ciągle działalności w PL i to już zalezy od interpretacji lokalnego US tak naprawdę, w niektórych faktycznie na 18% byś ujechał. Zwłaszcza, że teoretycznie nawet polski vat zapłacono. Jest jedno rozwiązanie na granicy legalności - jeśli pieniądze są zarobione w walucie obcej i do sprzedaży doszło zagranicą kraju, no to jak dostaniesz przelew można to uznać za zarobek zagraniczny (jakbyś był zatrudniony tam). Wtedy na polskim PIT wpisujesz to jako przychód z zagranicy 0%. ALE jak zrobią dokładną kontrolę i poproszą o umowę zagraniczną, wszystko się posypie i zapłacisz 75%. Na kontrole mają bodaj 5 lat
  14. Cinders

    <suchar> Na walentynki dla ukochanej - KupCiuszki </suchar>
  15. Wyśrodkowanie textu

    Ale możesz przecież rysować na jednym surface, nie musisz mieć 50. Rysuj, czyść, rysuj, czyść. To powinno być w miarę stabilne. ale glScissor to by naprawdę ratował sporo, nawet gry rpg na starych konsolach wykorzystywały to do obcinania tekstów.
×