Skocz do zawartości

gnysek

Administratorzy
  • Zawartość

    9080
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    19

Ostatnia wygrana gnysek w Rankingu w dniu 25 Kwiecień

gnysek posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

74 Duża Cegła Społeczności

1 obserwujący

O gnysek

  • Tytuł
    Właściciel GMCLANu
  • Urodziny 11/25/1987

Contact Methods

  • Website URL
    http://gnysek.pl/

Previous Fields

  • Team
    FABLE INSIDE
  • Steam
    gnysek
  • GG
    5027526
  • Nagrody
    Najbardziej pomocny uzytkownik (CA 2011)
  • last.fm
    gnysek
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Tak
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Tak
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Profile Fields

  • Skąd
    Banino / Trójmiasto

Ostatnie wizyty

75616 wyświetleń profilu
  1. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Porządnego klona HM w 3D nikt nie zrobił. Są jakieś gry co mają sadzenie roślin, ale tak samo im blisko do harvest moona jak do kazdej innej gry. Co do Stardew... kto jest na forum wystarczjaco długo, pamieta, ze robiłem taką grę. I pewnie jakbym miał grafika, to dziś moja gra a nie stardew by zarabiała Takze na polu 3d jest jeszcze miejsce, ale trzeba zrobić naprawdę dobrego klona (w sensie - wziać wszystko co najlepsze z Back to Nature i dodac z pozostałych ciekawe rozwiazania). Ja nawet mam troche pomysłow jak to zrobić, jaki pacing utrzymać (3 lata gry, w kazdym tygodniu coś nowego czeka na gracza do odblokowania).
  2. Ignis

    znam gry AAA które mają gorsze artworki. Tak o 90% gorsze.
  3. ja też robię tak, że gui wykrywam w begin stepie, jak się coś kliknie to ustawiam glolbal.gui_clicked = true;, a w end stepie albo na początku begin stepa (jeśli tylko jeden obiekt sprawdza eventy GUI) znów ustawiasz global.gui_clicked = false;
  4. Nad czym aktualnie pracujesz?

    No to nawet wiesz o jakiej grze myślę Co do kupowania różnych parcel to może aż tak to nie, ale w ostatniej części Story of Seasons na 3DS (to jest oryginalna seria która kiedyś miała nazwę Harvest Moon, ale potem ludzie z USA stwierdzili, ze sami będą robić gry o tej nazwie, zamiast tłumaczyć z JP), można np. budować i swobodnie przestawiać budynki na farmie, a także budować stoły, krzesła, szafy, płoty, ozdoby i ustawiać je na farmie i w mieście, czy nawet szyć ubrania i handlujesz tym wszystkim z zagranicznymi krajami (popyt/podaż), odblokowując sobie nowe możliwości (np. nowe zwierzęta, sadzonki czy materiały budowlane).
  5. Nad czym aktualnie pracujesz?

    Ja już wiem jaką bym zrobił grę z taką grafiką. Ale musiałbym ogarnąć do tego Unity, a chyba nie mam tyle czasu. Albo pieniędzy na ludzi i grafikę.
  6. Pole tekstowe - gryzie się z panelem.

    Dokładnie, w nowych wersjach GMS, draw_set_alpha() wpływa też na draw_sprite, więc może znikać dużo rzeczy. Ogólnie, draw_sprite korzysta z draw_get_alpha() zamiast z image_alpha. Z tego drugiego korzysta draw_self().
  7. Temat zbiorczy na drobnostki

    IDE jest 64bitowe, ale gry chyba nadal 32
  8. Jak stworzyć nieskończoną pętlę?

    A po co nieskończona pętla? Taka pętla nigdy nie narysuje nic na ekranie, bo wykonuje się nieskonczenie długo
  9. Tak myślę, że maska kolizji powinna być tylko na tym jasno-beżowym elemencie.
  10. Odniesienie względem muzyki

    audio_sound_get_track_position - ale to mało dokładne chyba jest.
  11. system ataku salwami oraz mapy

    Mapa nie musi być tak wielka. Wystarczy 1920x1080 i przesuwanie obiektów/tła zamiast widoku Co do robienia czegoś turowo, czy jedno po drugim: // create round = -1; round_time = 100; // step if (round == 1) { if (round_time > 100) { /// jakieś dowolne akcje round_time--; } else { round++; round_time = 100; } } elseif (round == 2) { ... /// kod jak wyżej } elseif (round == 99) { // oczywiscie moze byc mniej round = -1; // konczymy wykonywanie akcji } // wyzwolenie rund z dowolnego obiektu, np. event klawisza albo myszki: obj_rounds.round = 1; Oczywiście w GM8, zamiast -- i ++ piszemy -= 1 i +=1, ale używanie GM 8 to jak używanie Windowsa 95. Nie tylko nie zalecamy, ale jego nie da się już aktywować, więc mam prawo przypuszczać, że używasz pirata i nie jest to do końca legalne... nie chcemy być złośliwi i tego zgłaszać służbom, ale bądź ostrożny.
  12. [CSS] Box shadow w nowej kolumnie

    Wrzuć kod na JS Fiddle, będzie łatwiej testować. https://jsfiddle.net/
  13. OK: // create global.s = -1; // draw if (!surface_exists(global.s)) { // redraw tylko jak komputer usunie z pamieci surface, albo jeszcze go nie ma global.s = surface_create(1024, 768); // jesli potrzebujemy aktualizowac surface co klatkę, bo się zmienia, poniższy kod wyciągamy poza nawiasy klamrowe surface_set_target(global.s); draw_clear_alpha(c_white, 0); //maluje na przezroczysto draw_text(10, 10, "test"); // pamietaj, ze teraz wsystkie pozycje są relatywnie do 0,0 na surface, a nie od pozycji obiektu surface_reset_target(); } draw_surface(global.s, 10, 20); Jak nic nie pomyliłem z kolejnością argumentów, masz fajny gotowy tutorial
  14. Korzystając z vertexów, tai program powinen w sumie ograniczyć się do dwóch spritów i robić trójkącik w rogu. Jak to wyrenderujesz na surface, to nawet choćby była masakrycza wydajność, nie robisz tego co krok, tylko w momencie jak !surface_exists() ( ogólnie tak powinno się robić, nie redrewować surface jak istnieje i się nie zmienia ).
  15. Problem z obiektem we view

    Czy ten kwadrat jest rysowany jako sprite, czy za pomocą draw_rectangle() ? Jeśli sprite - sprawdź origin, może jest zły. Jeśli draw rectangle - ta funkcja ma tendencję do rysowania z offsetem 1px na niektórych kartach graficznych. Do tego malowanie wypełnionego oznacza przesunięcie o kolejny piksel (bo rysuje bez ramki, którą jest argument przeciwny). Stąd mogą być aż dwa piksele. Osobiście zalecam używanie sprite zamiast draw_rectangle().
×