Skocz do zawartości

MAGI - Magical Strategy Game


TeeGee

Rekomendowane odpowiedzi

hmmm, no rozumiem =)

po prostu pare ikonek wydało mi się bardzo podobnych do tych z BG/BG2 i to wszystko =)

ja nic nie stwierdziłem, a tylko zapytałem

 

bo nie daj Boże jeśli by tak było to wiadomo, że gra okazałaby się klapą i black isle by wytoczyło mu proces

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 858
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

hmmm, no rozumiem =)

po prostu pare ikonek wydało mi się bardzo podobnych do tych z BG/BG2 i to wszystko =)

Zdarza się. =p

 

khem... Zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rynkowymi, na produkt nowego autora, który niczego wcześniej nie wydał, nie będzie dużego popytu, jeżeli cena będzie tak wygórowana. 20 dolców za grę z Game Makera??? LoL
Dla Ciebie 20$ to dużo, ale dla ludzi mieszkających np. w USA to normalna cena, jak na taką grę. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O znowu ruch w temacie ;). Jak miło. Zwłaszcza, że mam właśnie czas odpowiedzieć (praca mnie pożarła do reszty)...

 

Mag_Ognia:

 

Dzięki wielkie. Jestem pewien, że Wasze wsparcie zapewni MAGI jakieś fajnie miejsce w tym konkursie... nawet jeśli jest on imho jakiś dziwny ;).

 

kvachu:

 

Ikonki są moje własne i prawdę mówiąc - moim zdaniem nawet nie przypominają tych z BG. Może idea jest podobna, ale bez jaj - ikonki czarów to ikonki czarów - zawsze z grubsza będą podobne ;).

 

TeoTN:

 

No sorry, ale kompletnie mnie rozwaliłeś... ech...

 

Zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami rynkowymi, na produkt nowego autora, który niczego wcześniej nie wydał, nie będzie dużego popytu, jeżeli cena będzie tak wygórowana. 20 dolców za grę z Game Makera??? LoL

 

Zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami logiki, nie poucza się innych na tematy, o których sie nie ma pojęcia ;). Mówienie osobie, która od 3 miesięcy bardzo łądnie dorabia sobie na jakiejś grze, że ta gra się nie sprzeda, to czysty nonsens. W tym miesiącu moje zarobki z MAGI były większe niż moja pensja w CD Projekt RED.

 

Skąd w ogóle wytrzasnąłeś te "ogólnie przyjęte zasady rynkowe"? Nie wiem czy wiesz, ale jedna z nich mówi, że niezależnie od doświadczenia autora, zaniżanie ceny to głupota, która implikuje niską jakość produktu. Ludziom wisi ile autor wydał gier i na jakim enginie je robił, oni po prostu chcą dobrej gry. A jak im się podoba, to kupują.

 

Dużo gier indie powstaje na gotowych engine'ach, w tym kilka na GM - to po prostu oszczędza czas. Niektóre z nich były naprawę poważnymi sukcesami komercyjnymi (Cute Knight) i żadna nie kosztowała poniżej 20$. Zresztą - w tej chwili Paul Eres wydał swoje Immortal Defense i ciągnie 23$ od kopii. Gra jest robiona na GM i sprzedaje mu sie świetnie... i tak - to jego pierwszy komercyjny tytuł.

 

I ostatni argument, który już podał Maximal (dzięki btw) - 20$ to nie jest dużo. A dla kogoś w USA wręcz bardzo mało. A jeszcze weź pod uwagę moje koszty, opłaty za e-commerce, transfer i podatek dochodowy. Muszę przecież na kopii zarabiać, a nie tracić ;).

 

Serio - wkurzają mnie takie komentarze - pomyśl zanim napiszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie co ma do tego GM... jezeli gra jest dobra to nie wazne w jaki sposob byla robiona... Ludzie kupuja gre w ktora graja a nie informacje o pracy nad nia i oceniaja tak gre... MAGI jest dowodem ze w GM jak najbardziej mozna zrobic dobra gre... w demo MAGI gralem dluzej niz w niejedna profesjonalna gre...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale majac na mysli profesjonalna chodzilo mi o gry tworzone prez firmy na ktore sie wydaje kupe kasy...

 

Hmm... w sumie nie nazwałbym wszystkich tych gier indie/casual amatorskimi. Są robione przez małe zespoły i w ogóle to inny model biznesu, ale jednak to porfesjonałka pełną gębą. Czasem nawet wychodzi bardziej "fachowo" niż wielkim molochom ;). Nie mówiąc o naprawdę dobrych zyskach - często większych niż dostaje przeciętny pracownik dużej korporacji (bo mniej gości do podziału ;)).

 

Oczywiście MAGI to nadal jednak dość amatorski projekt. Zaczynał jako amatorka i jednak to nie ta sam kaliber co Bejewelled (choć o ile więcej radochy ;)). No... może powiedzmy, że to pół-profesjonalna gra - w sumie odkąd pracuję w CD Projekt RED, mogę się chyba uważać za profesjonalistę ;).

 

A btw - MAGI będzie miało swoje pięć minut w jakiejś azjatyckiej TV (dostanę DVD z nagraniem :D), a demko pojawi się na cover discu w PC Zone. Podpisałem też umowy z GarageGames i Manifesto i gra niedługo powinna się u nich ukazać. Obecnie finalizuję umowy. Idzie wolno, bo Wiedźmin pochłania 90% mojego czasu, ale zawsze jednak do przodu. Otarłem się też o sklepy w Niemczech i USA, ale ostatecznie odmówiłem - umowy mi nie odpowiadały.

 

Valdemor:

 

Dzięki. Inwestycja się faktycznie zwróciła... i to bardzo. Z usług Roba na pewno nieprędko zrezygnuję... nawet jeśli to najwolniejszy człowiek na świecie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko GM + ogólne zasady programowania. Jakbym musiał, to bym dał sobie radę z C++, tylko po co ;). Nie każda robota w przemyśle growym, to programowanie. W zasadzie programowanie to tylko część. Ja bardziej mierzę w projektowanie, kodowanie engine'ów to nie mój konik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oke po prostu myślałem jak wspominałeś o pracy, że może zajmujesz się programowaniem grafiki ;] Bo chciałem uzyskać kilka informacji.. A tak o twojej grze to jestem pełen podziwu, że potrafiłeś tak zoptymalizować kod i nie potrzeba do odpalenia gry kompa wypasionego pod niebo.. ;P(to był powód przez, który przesiadłem się na c++)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Nad optymalizacją faktycznie sporo pracowałem i to w kilku etapach.

 

Prawdę mówiąc, większość GM-owych gier haczy właśnie przez brak optymalizacji, a nie ogólną powolność engine'u. Na C++ było by oczywiście szybciej, ale to dużo więcej roboty no i o wiele trudniejszej...

 

Ja wyszedłem z założenia, że dobry kod na GM i tak bedzie szybszy niż zły w innym języku ;). A oszczędzony czas można zawsze poświęcić na marketing, który jest tak naprawdę tą "większą połową" sukcesu ;).

 

W sumie opłaciło się. MAGI się sprzedaje, ja nauczyłem się od grzyba o robieniu gier i dostałem pracę, a pensja z CD Projektu + kasa z MAGI powoduje, że zacząłem całkiem wygodne życie ;). Tylko cholera czasu na nic nie mam :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nom Tu masz racje tworzenie w c++ to ogromna praca.. setki godzin nauki.. kolejne setki pisanie zdobywanie doświadczenia.. Myślisz, że coś umiesz.. a im więcej się uczysz tym więcej do nauki ;P matma,fiza,algorytmika,API,biblioteka graficzna i STL i wiele wiele więcej grr no można się pochlastać ;P A w gm gotowy silniczek, nie trzeba edytora mapy robić ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ma się z głowy zarządzanie zasobami, debugger, podstawy ruchu i kolizji, obsługę pamięci, cząsteczki i takie tam.

 

GM jest naprawdę fajny, tylko trzeba z nim nie przeginać i znać jego ograniczenia. Muszę powiedzieć, że ostatnio coraz bardziej doceniam ten program i moja następna gra też chyba będzie w GM (mam 3 projekty do wyboru - żaden nie jest zbyt intensywny jak na możliwości GMa).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi gm nie wystarczy ponieważ kieruje się w stronę gier 3d ;P Od września 2 LO a ja w humanie jestem ;D Nie dość, że będę musiał się uczyć do szkoły i c++ i DirectX to jeszcze majcy bo inaczej informatyka papa.. Szczególnie, że chcę w Wa-wie infe studiować ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziex ale zamierzam iść na Polsko-Japońską prywatną na zaoczne i jednocześnie zdobywać doświadczenie pracując w jakiejś firmie.. Tylko w tej szkole przez część czasu uczysz się prawdziwego programowania gier.. Na UW głównie jest majca sama niestety ;/ Problemem będzie tylko znaleźć robotę bo mieszkanie i wyżywienie mam już za friko załatwione ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. O tej Polsko-Japońskiej szkole też dobre rzeczy słyszałem, choć UW to zawsze prestiż.

 

Robotę w W-wie nie tak trudno znaleźć, tyle że nie zawsze to jest robota marzeń (McDonalds anyone?) ;). No... ale my tu okropnie z tematu schodzimy i zrobiliśmy sobie mini-chat. Chyba pora skończyć.

 

A wracając do MAGI - właśnie kończę pracę nad updatem 1.2.2. W zasadzie jest już gotowy, ale musze jeszcze demko zrobić. Zmiany to głównie bug-fixy i parę drobnych usprawnień. Najważniejsze to zmiana systemu sejwów na taki, który się nie wiesza w starciu z supersound.dll i będzie kompatybilny z nadchodzącymi wersjami MAGI.

 

Po wersji w 1.2.2 zabieram się za 1.2.5, a potem 1.3. W obu wypdakach zmiany i dodatki bedą znaczne (5 nowych postaci!). Dokładne info jest na moim forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ilości sprzedaży już mówiłem kilka razy, że nie podam ;). Sorry. Wystarczy Wam wiedzieć, że efektywnie dostaję drugą pensję, czyli de facto pieniądze z tego są.

 

Uaktualnienia też już chyba kiedyś opisywałem, ale niech stracę ;). Wysyłam po prostu maile do wszystkich klientów (na samym początku ręcznie, teraz to już by było raczej niemożliwe, więc mam automat). W mailu jest info o zmianach i jednorazowy link do nowej wersji gry. Kto chce, ten ściąga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Update 1.2.2:

 

Właśnie wypuściłem kolejny update do MAGI. Tym razem nic tak poważnego jak ostatnio - ot poprawki kilku bugów, nowy system sejwowania (kompatybilny pomiędzy wersjami - oczywiście tylko w fullu ;)), trochę lepszych dzwięków i fajniejsza grafika pola walki.

 

To ostatnie powinno sie Wam spodobać, zwłaszcza tym, którzy narzekali na świeczniczki i ich cienie ;).

 

Poważniejsze zmiany przyjdą w wersji 1.2.5 i 1.3 - szczegóły na moim forum. Obecny update to głównie przymiarka i łatka na bugi.

 

Nowe screeny: (kliknij aby powiększyć)

screen1th.jpgscreen2th.jpgscreen4th.jpg

 

Piszcie jak się Wam podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karus99:

 

Nie, nie mam. A po co Ci?

 

@guxio:

 

Wieczorkiem Ci wyślę po prostu ;). Ponieważ kupowałeś w specyficzny sposób, to nie ma Cię na mojej liście klientów i nie dostajesz automatycznych maili z aktualizacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że odbiegam od tematu rozmów ale czy tak gra powstała w GM(w co nie wieżę iż było by to nie legalne) czy w jakimś języku ??:) Pytam dla mojej jasności :) (ten kto pyta nie błądzi :) ) i przepraszam jeśli wcześniej było takie pytanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eXcLiFe:

 

Tak, gra jest w GM. Zresztą to bardzo łatwo poznać (albo wyczytać w readme ;)). A jak ktoś był na forum od dłuższego czasu, to nawet miał okazję obserwować proces powstawanie tej gierki...

 

karus99:

 

Dzięki wielkie. Wysyłaj kiedy tylko zechcesz ;).

 

Reszta:

 

No powiedzcie, że świeczniczki są fajne ;). Tak się nad nimi starałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeczki bardzo ładne TeeGee :) Widzę, że w końcu dałeś się przekonać z padaniem cienia, bo już wcześniej kilka osób to sugerowało ;)

 

EDIT: Ehh dla jasności - kierunek padania cienia każdej ze świeczek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...