Skocz do zawartości

pierwsza gra/ space sim


Nubosabuk

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: jeszcze nie wymyśliłem

 

Gatunek: ekonomiczna, space sim

 

Opis: Będzie to moja pierwsza gra. Głównym celem gry będzie kolonizacja kosmosu- eksploracja galaktyki,terra-formowanie planet, tworzenie kolonii i zarządzanie nimi, wydobycie, produkcja i handel dobrami. Gracz będzie miał do dyspozycji wielką galaktykę( galaktyka na screenie zawiera około 35 000 układów planetarnych, w których mamy do dyspozycji około 170 000 planet). Za każdym rozpoczęciem nowej gry, galaktyka wraz z gwiazdami i planetami jest generowana od nowa. Parametry ciał niebieskich są mniej więcej takie jakie są w naszej rzeczywistości i występują z podobną częstotliwością, czyli możemy znaleźć czerwone olbrzymy , błękitne giganty, czerwone karły, czy zwyczajne słoneczka takie jak nasze. Podobnie jest z planetami- skaliste, gazowe lodowe, małe, wielkie. Na pewno dodam jeszcze wiele innych obiektów takich jak czarne dziury, kwazary itp. Na dzień dzisiejszy gotowy jest generator galaktyki(tworzenie go, było póki co największą frajdą dla mnie:)), można poruszać się statkiem pomiędzy układami oraz je odwiedzać i poruszać się między planetami. Rysowana jest droga którą przebyliśmy, aby się nie zgubić zbyt łatwo, przybliżanie/oddalanie oraz mapka,ekran ładowania na którym można zobaczyć kształt generującej się galaktyki, no i menu ale niema co pokazywać:). Mam może duże ambicje, ale się nie poddaję i powolutku, małymi kroczkami tworze swoje dzieło. Jak widać jeszcze daleka droga przede mną:). Proszę o uwagi i sugestie, pomysły.

 

 

Autorzy:

Programowanie:
ja

Fabuła:
brak(póki co)

Grafika:
ja

Muzyka:
brak(póki co)

Screeny:

widok z gry

gra1__Medium_.png

gra2__Medium_.png

gra3__Medium_.png

ekran ładowania

loading__Medium_.png

układ planetarny

planety__Medium_.png

oraz mapa galaktyki w raz z aktualną pozycją gracza

mapa__Medium_.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się nieźle!

całe czarne tło wygląda moim zdaniem trochę sztucznie i monotonie. Dodaj jakąś mgławice albo coś...

No mgławice będą, ale póki co nie wiem jak zrobić(czyt. nie posiedziałem jeszcze nad tym) aby to dobrze wyglądało. Chciałbym aby były tez tworzone w miarę losowo, aby nie było sytuacji, że co jakiś czas w tle widać taką samą mgławicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe ile będzie FPS.

na pewno gdy tylko zauważę spadek FPS będę starał się to zoptymalizować:) póki co, oczywiście po paru optymalizacjach FPSy spadają dopiero gdy w galaktyce jest powyżej 100tys gwiazd, a taka duża liczba gwiazd nie jest potrzebna:) ( w sumie nawet gdyby gwiazd było by "tylko" 1000 to i tak jest to bardzo dużo dla jednego gracza, ale chcę stworzyć wrażenie ogromu wszechświata.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRAGNĘ TO TESTOWAĆ!!! : D

jak będzie więcej możliwości w grze niż tylko rozrywka typu "połącz kropki" to pewnie wrzucę tutaj, lecz radzę uzbroić się w cierpliwość:)

Tworzone dynamicznie w gmlu?

Jak chodzi Ci o wyświetlanie mapy: jest to statyczny obraz(PNG) wygenerowanej na początku gry galaktyki, jedynie pozycja gracza jest dynamiczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za bardzo pozytywne i bardzo mnie motywujące komentarze:)

Po pierwsze informacja o postępie prac:

-doszło płynne przybliżanie/oddalanie

- i układy planetarne, w których wielkości planet są w skali (czyli w takim modelowym układzie(takim jak nasz) różnica w wielkości/masie/gęstości pomiędzy np Ziemią, a Jowiszem będzie zachowana, Mj=317Mj, Rj=12Rz itd)

-odległości między orbitami planet są na tyle zwiększone aby dać iluzję wielkiej odległości(docelowo będą to przeskalowane jednosti astronomiczne-AU, ale niewiem czy to będzie miało sens)

 

Po drugie: Chciałbym się was poradzić.

Chcę się zająć teraz grafiką planet. Widzę cztery możliwości:

1) zostawić tak jak jest- czyli generowany jest kolor planety tylko (w przyszłości zależny od składu chemicznego/rodzaju),

2) ręcznie narysować pulę kilkuset(?) planet i wyświetlanie konkretnej grafiki z tej puli w zależności od rodzaju planety,

3) rysowanie na surface'ach grafiki wygenerowanej (i przypisanej do konkretnej planety) z puli gotowych drobnych kawałeczków/plamek/smug itp,

4) rysowanie na surface'ach grafiki całkowicie wygenerowanej przez komputer, uwzględniając rodzaj planety, jej parametry fizyczne i chemiczne.

pisząc to pytanie sam sobie odpowiedziałem co zrobię:

 

Chyba druga opcja: ręczne rysowanie planet pozwoli na stworzenie pewnego klimatu w grze i indywidualnego charakteru. Co prawda dużo pracy, pewnie więcej niż z opcją czwartą, lecz to by pozwoliło na dodawanie grafik od innych zainteresowanych osób, oraz samo rysowanie było by frajdą, chyba że mi się odwidzi po narysowaniu setnej planetki:P to w tedy opcja 3 lub 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro jesteś dobry w generatorach to może dał byś radę zrobić generator wyglądu planetek w osobnej aplikacji, który by surface zapisywał do pliku png potem mógł byś wprowadzić do niego ręcznie poprawki.

właśnie mi się odwidziało i chyba jednak generator zrobię, ale taki totalny, aby nic ręcznie nie dorabiać. A czy jestem dobry w generatorach? póki co zrobiłem jeden a i tak jeszcze nie na 100% gotowy. Uczę się od podstaw na tej grze właśnie:) zobaczymy co wyjdzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jak tam gra?

Czy będzie możliwość Multiplayer i modowania?

powoli ale do przodu:) zaczęły się studia i mam mniej czasu(a w sumie to sił bo mam zajęcia codziennie od 13 do 21 i potem się po prostu nie chce myśleć).

Pracuję teraz nad generowaniem grafiki dla planet i ogólnie nad właściwościami fizykochemicznymi planet.

 

Raczej nie będzie multi, a przynajmniej nie w tej wersji gry, bo pewnie musiał bym ją na nowo napisać. A modowanie- nie wiem, zobaczy się potem czy będę umiał dać taką możliwość:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci to ulży to mogę spróbować zrobić dla Ciebie ten generator planet. W sumie mam już nawet jego zarys w głowie :)

Tak się składa że nie robię gry tylko po to aby to skończyć ale także dlatego że sprawia mi to wielką frajdę. Dziękuję za propozycję ale dopóki mnie to nie przerasta zamierzam w miarę samodzielnie wszystko zrobić, oczywiście posiłkując się pytaniami i waszą wiedzą:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój pomysł wydaje mi się tak dobry, że aż żal mi byłoby go zmarnować (:D), ale OK, wykorzystam go kiedyś...

masz pomysł na generator planet czy na generator grafiki do planet? bo u mnie te dwie rzeczy są osobno- grafika planety zależeć będzie w pewien sposób on właściwości fizykochemicznych planety. Z tych właściwości stworzony będzie seed na podstawie którego będzie generowany wygląd ( a przynajmniej takie mam założenie wstępne). Planety już teraz w miarę ładnie wyglądają, bo jest to kula rysowana w 3D i oświetlana przez słońce następnie to rzutuję na surface i w ten sposób wyświetlana grafika jest już 2D. Teraz muszę wymyślić jak przełożyć seed na wygenerowanie tekstury którą pokryje kulę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pracuję nad generatorem planet, oto pierwsze efekty( są to zapisane surface). tekstura jest tworzona na takiej zasadzie jak opisałem wcześniej( oczywiście daleko jeszcze do efektu końcowego)

 

1_planeta_118179__Small_.png

2_planeta_118164__Small_.png

2_planeta_118174__Small_.png

3_planeta_118164__Small_.png

 

przy okazji może poradzicie mi jak obrócić kulę planety tak aby "biegun" nie był po środku surafece?

próbuję ją obrócić, ale to nie działa;/

GML
d3d_transform_set_identity();

d3d_transform_set_translation(-(half_aa-500),-(half_aa-500),0);

d3d_transform_set_rotation_z(90);

d3d_transform_set_translation(0,0,0)

d3d_draw_ellipsoid(half_aa-500,half_aa-500,0,half_aa+500,half_aa+500,1000,surface_get_texture(tekstura[numer]),-1,-1,64);

d3d_set_lighting(0);

d3d_transform_set_identity();

 

kod jest wykonywany na surface

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...