Skocz do zawartości

Nubosabuk

Użytkownicy
  • Postów

    45
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Nubosabuk

  • Urodziny 08.12.1986

O mnie

  • Skąd
    Gdańsk
  • Płeć
    Male
  • Adres www

Osiągnięcia Nubosabuk

Chicken

Chicken (1/13)

0

Reputacja

  1. Chcę zrobić przesuwanie viewa w ten sposób: przesuwam myszką z wciśniętym mb_middle -ekran się przesuwa gdy poruszamy myszką (ale się nie centruje na niej!)- podobnie jak w http://maps.google.pl. Czyli tak naprawdę mouse_x i mouse_y się nie zmienia, a zmienia się view_xview i view_yview. Nie potrafię wpaść na pomysł jak to rozwiązać.
  2. dzięki za obszerną odpowiedź. pokombinuję :)
  3. w mojej grze (https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=27269 ) mam mnóstwo obiektów- jest kilkadziesiąt tysięcy obiektów gwiazd, każda z nich zawiera dane na temat samej gwiazdy jak i tablice z danymi na temat planet krążących wokół niej. Za każdym razem gdy odwiedzany jest układ planetarny, obiekt gwiazda generuje układ planet na podstawie tych danych. Póki co, są one w większości statyczne, lecz wprowadzając interakcje z planetą- wydobycie surowców, budowanie infrastruktury itp będę pewnie potrzebował wydajniejszego systemu zarządzania danymi, bo chyba bez sensu za każdym razem ładować do obiektu gwiazdy setki różnych informacji- przy tysiącach gwiazd zapchał bym pamięć lub za wolno by to działało. Jak się zabrać do zrobienia ogromnej bazy danych w pliku? tak jak grid jest dwuwymiarową tablicą to chyba potrzebował bym więcej wymiarów, ze względu na zagnieżdżenie danych (gwiazda->planeta->info o planecie-> i może coś jeszcze dalej). Co radzicie?
  4. to może być też po prostu bug z którym nic nie zrobisz, a minecraft ma ich pełno. Niektóre są śmieszne- na kompie kumpla zabicie kurczaka zawsze kończy się crashem gry, nieważne czy to on zabił czy któryś z innych graczy:)
  5. pracuję nad generatorem planet, oto pierwsze efekty( są to zapisane surface). tekstura jest tworzona na takiej zasadzie jak opisałem wcześniej( oczywiście daleko jeszcze do efektu końcowego) przy okazji może poradzicie mi jak obrócić kulę planety tak aby "biegun" nie był po środku surafece? próbuję ją obrócić, ale to nie działa;/ GML d3d_transform_set_identity(); d3d_transform_set_translation(-(half_aa-500),-(half_aa-500),0); d3d_transform_set_rotation_z(90); d3d_transform_set_translation(0,0,0) d3d_draw_ellipsoid(half_aa-500,half_aa-500,0,half_aa+500,half_aa+500,1000,surface_get_texture(tekstura[numer]),-1,-1,64); d3d_set_lighting(0); d3d_transform_set_identity(); kod jest wykonywany na surface
  6. masz pomysł na generator planet czy na generator grafiki do planet? bo u mnie te dwie rzeczy są osobno- grafika planety zależeć będzie w pewien sposób on właściwości fizykochemicznych planety. Z tych właściwości stworzony będzie seed na podstawie którego będzie generowany wygląd ( a przynajmniej takie mam założenie wstępne). Planety już teraz w miarę ładnie wyglądają, bo jest to kula rysowana w 3D i oświetlana przez słońce następnie to rzutuję na surface i w ten sposób wyświetlana grafika jest już 2D. Teraz muszę wymyślić jak przełożyć seed na wygenerowanie tekstury którą pokryje kulę:)
  7. Tak się składa że nie robię gry tylko po to aby to skończyć ale także dlatego że sprawia mi to wielką frajdę. Dziękuję za propozycję ale dopóki mnie to nie przerasta zamierzam w miarę samodzielnie wszystko zrobić, oczywiście posiłkując się pytaniami i waszą wiedzą:)
  8. powoli ale do przodu:) zaczęły się studia i mam mniej czasu(a w sumie to sił bo mam zajęcia codziennie od 13 do 21 i potem się po prostu nie chce myśleć). Pracuję teraz nad generowaniem grafiki dla planet i ogólnie nad właściwościami fizykochemicznymi planet. Raczej nie będzie multi, a przynajmniej nie w tej wersji gry, bo pewnie musiał bym ją na nowo napisać. A modowanie- nie wiem, zobaczy się potem czy będę umiał dać taką możliwość:)
  9. dzięki za szybka odp, zwłaszcza o tej porze :D
  10. Czy można zrobić coś takiego: po stworzeniu surface narysować na nim obiekt w 3d? Gdy kombinuję z kodem podobnym do tego poniżej to nie działa. GML grafika[numer]=surface_create(aa,aa); surface_set_target(grafika[numer]); d3d_start() draw_clear_alpha(c_white,0); d3d_draw_ellipsoid(x1,y1,z1,x2,y2,z2,texid,hrepeat,vrepeat,steps) d3d_end() surface_reset_target();
  11. Oprócz generatora mapy nie zamierzam wrzucać do gry zdarzeń losowych, ale jeszcze może mi się to odwidzieć:)
  12. właśnie mi się odwidziało i chyba jednak generator zrobię, ale taki totalny, aby nic ręcznie nie dorabiać. A czy jestem dobry w generatorach? póki co zrobiłem jeden a i tak jeszcze nie na 100% gotowy. Uczę się od podstaw na tej grze właśnie:) zobaczymy co wyjdzie:)
  13. Dziękuję wszystkim za bardzo pozytywne i bardzo mnie motywujące komentarze:) Po pierwsze informacja o postępie prac: -doszło płynne przybliżanie/oddalanie - i układy planetarne, w których wielkości planet są w skali (czyli w takim modelowym układzie(takim jak nasz) różnica w wielkości/masie/gęstości pomiędzy np Ziemią, a Jowiszem będzie zachowana, Mj=317Mj, Rj=12Rz itd) -odległości między orbitami planet są na tyle zwiększone aby dać iluzję wielkiej odległości(docelowo będą to przeskalowane jednosti astronomiczne-AU, ale niewiem czy to będzie miało sens) Po drugie: Chciałbym się was poradzić. Chcę się zająć teraz grafiką planet. Widzę cztery możliwości: 1) zostawić tak jak jest- czyli generowany jest kolor planety tylko (w przyszłości zależny od składu chemicznego/rodzaju), 2) ręcznie narysować pulę kilkuset(?) planet i wyświetlanie konkretnej grafiki z tej puli w zależności od rodzaju planety, 3) rysowanie na surface'ach grafiki wygenerowanej (i przypisanej do konkretnej planety) z puli gotowych drobnych kawałeczków/plamek/smug itp, 4) rysowanie na surface'ach grafiki całkowicie wygenerowanej przez komputer, uwzględniając rodzaj planety, jej parametry fizyczne i chemiczne. pisząc to pytanie sam sobie odpowiedziałem co zrobię: Chyba druga opcja: ręczne rysowanie planet pozwoli na stworzenie pewnego klimatu w grze i indywidualnego charakteru. Co prawda dużo pracy, pewnie więcej niż z opcją czwartą, lecz to by pozwoliło na dodawanie grafik od innych zainteresowanych osób, oraz samo rysowanie było by frajdą, chyba że mi się odwidzi po narysowaniu setnej planetki:P to w tedy opcja 3 lub 4.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...