Skocz do zawartości

The Towers - Zapowiedź


PsichiX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W między czasie tworzenia Soullanda i ProLogos pomyślałem, że skoro już dawno bo ponad rok nie zrobiłem żadnej gierki, więc postanowiłem się wziąść za jakiś mały projekt mini gierki, co by przetestować XenoNowego multiplaya. Pamiętacie jak pokazywałem screeny z Colloseum, a niektórzy mogli pograć w wersję testową, ale projekt rzuciłem bo miał zbyt wolny rendering a i grafika gry była nienajlepsza. No ale w końcu XenoN jest już na takim poziomie, że można tworzyć już na nim gry więc zacząłem projekt mini-gry: The Towers. Gra będzie w trybie Online. Każdy gracz będzie miał swojego avatara, który będzie posiadał jedną z mocy 4 żywiołów (ogień, woda, ziemia, wiatr) lub jedną z dwóch nadprzyrodzonych mocy (które pozostaną na razie tajemnicą), którą będzie udoskonalał walką i treningiem na arenie na własnej wyspie lub u przeciwnika. W skrócie można ją określić jako arenaRPG. A na razie pokażę Wam model wyspy z areną. Dodam, że będziemy mogli w czasie całej gry zwiedzić calutką wyspę (na razie bez drzew, ale doda się je wkrótce) w poszukiwaniu jakichś artefaktów. Będziemy mogli również w pełni niszczyć teren (chociaż nad tym się jeszcze zastanawiam). Modele poniżej przedstawione wyglądają tak samo w grze jak i na screenach niżej (no może bez cell shadingu (grube krawędzie), ale myślę nad tym czy je dodać). Niedługo dodam modele avatarów, ale całą grę zamierzam skończyć w nie dłużej niż tydzień. Zapytacie się pewnie: czemu tak szybko? A no dla tego, gdyż z XenoNem to robienie dobrej nieskomplikowanej gry idzie w miare szybko :) To koniec już marudzenia i daję screeny:

 

http://img84.imageshack.us/img84/6776/towersscreen1kp6.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/1220/towersscreen2sf7.jpg

http://img244.imageshack.us/img244/6197/towersscreen3ay1.jpg

http://img84.imageshack.us/img84/7265/towersscreen4zp1.jpg

http://img244.imageshack.us/img244/5214/towersscreen5zz4.jpg

http://img91.imageshack.us/img91/5586/towersscreen6be3.jpg

http://img155.imageshack.us/img155/7718/towersscreen7xc2.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/3817/towersscreen8dy0.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/8440/towersscreen9zx7.jpg

http://img143.imageshack.us/img143/7708/to...screen10kr6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@marmot: Chodzi o dowolną manipulację i interakcję z fizyką świata? (bo nie znam zbytnio tego garry's moda - lookam na wiki). Jak tak, to od początku widniało to na liście celów silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PsichiX:

Miałem na myśli, żebyś zrobił taką grę pokazową, że można w niej zrobić wszystko i wszystko zawsze zachowuje się zgodnie z prawami fizyki. Taka piaskownica małego majsterkowicza - masz części, łączysz je w całość i to Ci działa zgodnie z prawami fizyki. Np. w Garry's Modzie możesz wziąć zwykły samochód, doczepić do niego dwa silniki rakietowe o słabej mocy i działa Ci to mniej więcej tak jak samochód z nitro ;p . Albo ja to wykorzystałem w celu przerobienia poduszkowca w samolot pionowego startu, co mi się nawet udało, ale dziwnie się nim steruje ;D . Najlepiej w sumie oddaje to opis gry z Steam:

Garry's Mod jest piaskownica pelna fizyki. W przeciwienstwie do typowych gier, tu nie ma z góry ustalonych celów lub zadan. Dajemy Ci narzedzia i zostawiamy je Tobie do zabawy.

 

Mozesz wstawiac obiekty i laczyc je ze soba, by budowac wlasne urzadzenia. Czy bedzie to samochód, rakieta, katapulta czy cos, co nie ma jeszcze nazwy, zalezy tylko i wylacznie od Ciebie.

O coś takiego mi chodzi - można by wtedy bardzo dokładnie przetestować możliwości silnika fizycznego Xenona ;] .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Max: to na razie render sketchup'a na openglu, a efekty sa identyczne w gmowym directx, chociaz w xenonie tez by tak samo dzialalo, ale tam jeszcze nie dalem ladowania wavefront

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP: arenaRPG ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W planach bylo nawet mniej niz tydzien - to takie wyzwanie dla mnie i XenoNa - ale musialem doliczyc ewentualne kilka dni na "dopieszczenie" co by gra poza grywalnoscia miala ladne efekty. Zobaczymy czy podolam, jesli tak, to dowiode ze z XenoNem mozna bardzo latwo i szybko stworzyc gre :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego zaczalem pisac tutki i chyba zaloze jakies forum gdzie bedzie mozna zglaszac pytania. w sumie kto chce moze zawsze mnie spytac odnosnie XenoNa - ja nie gryze, a i chetnie zawsze pomoge :) W koncu dla Was go pisze, wiec zalezy mi na tym by sie przydał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

C++. Wlasnie na multiplatformowosc powoli przechodze. Konrad podrzucil mi ostatnio dobra biblioteczke ala winapi tyle ze multiplatformowa, wiec na linuxa tez bedzie mozna cos zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... Xenon na Linux? No nie powiem, brzmi ciekawie. Przydałoby się wtedy zrobić jakiś edytor gier dla Xenona bez GM ;p . Napisanie czegoś w stylu GM, co konwertowałoby kod do C++ i następnie kompilowało go nie jest aż takie trudne, sam próbowałem swego czasu takie coś do ClanLiba robić, ale z braku chęci przestałem ;p .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...