PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Witam. W między czasie tworzenia Soullanda i ProLogos pomyślałem, że skoro już dawno bo ponad rok nie zrobiłem żadnej gierki, więc postanowiłem się wziąść za jakiś mały projekt mini gierki, co by przetestować XenoNowego multiplaya. Pamiętacie jak pokazywałem screeny z Colloseum, a niektórzy mogli pograć w wersję testową, ale projekt rzuciłem bo miał zbyt wolny rendering a i grafika gry była nienajlepsza. No ale w końcu XenoN jest już na takim poziomie, że można tworzyć już na nim gry więc zacząłem projekt mini-gry: The Towers. Gra będzie w trybie Online. Każdy gracz będzie miał swojego avatara, który będzie posiadał jedną z mocy 4 żywiołów (ogień, woda, ziemia, wiatr) lub jedną z dwóch nadprzyrodzonych mocy (które pozostaną na razie tajemnicą), którą będzie udoskonalał walką i treningiem na arenie na własnej wyspie lub u przeciwnika. W skrócie można ją określić jako arenaRPG. A na razie pokażę Wam model wyspy z areną. Dodam, że będziemy mogli w czasie całej gry zwiedzić calutką wyspę (na razie bez drzew, ale doda się je wkrótce) w poszukiwaniu jakichś artefaktów. Będziemy mogli również w pełni niszczyć teren (chociaż nad tym się jeszcze zastanawiam). Modele poniżej przedstawione wyglądają tak samo w grze jak i na screenach niżej (no może bez cell shadingu (grube krawędzie), ale myślę nad tym czy je dodać). Niedługo dodam modele avatarów, ale całą grę zamierzam skończyć w nie dłużej niż tydzień. Zapytacie się pewnie: czemu tak szybko? A no dla tego, gdyż z XenoNem to robienie dobrej nieskomplikowanej gry idzie w miare szybko :) To koniec już marudzenia i daję screeny: http://img84.imageshack.us/img84/6776/towersscreen1kp6.jpg http://img84.imageshack.us/img84/1220/towersscreen2sf7.jpg http://img244.imageshack.us/img244/6197/towersscreen3ay1.jpg http://img84.imageshack.us/img84/7265/towersscreen4zp1.jpg http://img244.imageshack.us/img244/5214/towersscreen5zz4.jpg http://img91.imageshack.us/img91/5586/towersscreen6be3.jpg http://img155.imageshack.us/img155/7718/towersscreen7xc2.jpg http://img143.imageshack.us/img143/3817/towersscreen8dy0.jpg http://img143.imageshack.us/img143/8440/towersscreen9zx7.jpg http://img143.imageshack.us/img143/7708/to...screen10kr6.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maxius Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Nie no super robota :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Ładnie wygląda :) I brzmi też nie gorzej :D Czekam aż skończysz ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Narazie za wiele tego nie ma (głównie chodzi mi o urozmaicenie wyspy), ale zobaczymy co z tego wyjdzie ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 No, zobaczymy jak wydasz ile to jest warte ;] . Swoją drogą, jak skończysz silnik fizyki, to zrób w Xenonie coś w stylu Garry's Moda ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadekkleofas Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Cel Shading. Mniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 @marmot: Chodzi o dowolną manipulację i interakcję z fizyką świata? (bo nie znam zbytnio tego garry's moda - lookam na wiki). Jak tak, to od początku widniało to na liście celów silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Cel Shading. Mniam.To samo chciałem napisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 @PsichiX: Miałem na myśli, żebyś zrobił taką grę pokazową, że można w niej zrobić wszystko i wszystko zawsze zachowuje się zgodnie z prawami fizyki. Taka piaskownica małego majsterkowicza - masz części, łączysz je w całość i to Ci działa zgodnie z prawami fizyki. Np. w Garry's Modzie możesz wziąć zwykły samochód, doczepić do niego dwa silniki rakietowe o słabej mocy i działa Ci to mniej więcej tak jak samochód z nitro ;p . Albo ja to wykorzystałem w celu przerobienia poduszkowca w samolot pionowego startu, co mi się nawet udało, ale dziwnie się nim steruje ;D . Najlepiej w sumie oddaje to opis gry z Steam: Garry's Mod jest piaskownica pelna fizyki. W przeciwienstwie do typowych gier, tu nie ma z góry ustalonych celów lub zadan. Dajemy Ci narzedzia i zostawiamy je Tobie do zabawy. Mozesz wstawiac obiekty i laczyc je ze soba, by budowac wlasne urzadzenia. Czy bedzie to samochód, rakieta, katapulta czy cos, co nie ma jeszcze nazwy, zalezy tylko i wylacznie od Ciebie. O coś takiego mi chodzi - można by wtedy bardzo dokładnie przetestować możliwości silnika fizycznego Xenona ;] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farkraj Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 To jest rysowane w paintcie czy jak? :o ja tak nieumiem fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maximal Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 No właśnie, Psichixie, czy te screeny to są jakieś rendery, czy może efekt działania Xenona? =p @Marmot: Hm, ciekawy ten Garry's Mod, muszę go obcykać. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Max: to na razie render sketchup'a na openglu, a efekty sa identyczne w gmowym directx, chociaz w xenonie tez by tak samo dzialalo, ale tam jeszcze nie dalem ladowania wavefront Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Solmis Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Miodzio... :P Czekam na trailera, bete... @PsichiX: FPS, TPS czy jeszcze coś innego? ;D EDIT: FPP? TPP?... xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 @UP: arenaRPG ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
propaganja Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 To samo chciałem napisać. i ja ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Maja 2008 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Nawet fajnie z Cellshadingiem wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalu Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 wygląda nieźle zobaczymy co z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morrighan (AoM) Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Już mi się podoba, screeny niczego sobie, fabuła również ciekawa, ale, czy w ciągu tygodnia dasz radę osiągnąć pożądany efekt? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 W planach bylo nawet mniej niz tydzien - to takie wyzwanie dla mnie i XenoNa - ale musialem doliczyc ewentualne kilka dni na "dopieszczenie" co by gra poza grywalnoscia miala ladne efekty. Zobaczymy czy podolam, jesli tak, to dowiode ze z XenoNem mozna bardzo latwo i szybko stworzyc gre :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lenin Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 dowiode ze z XenoNem mozna bardzo latwo i szybko stworzyc gre Nie wszystkim tak łatwo zrobić coś z XenoNem, dla Ciebie o tyle łatwiej, że sam go pisałeś i wiesz co do czego służy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Dla tego zaczalem pisac tutki i chyba zaloze jakies forum gdzie bedzie mozna zglaszac pytania. w sumie kto chce moze zawsze mnie spytac odnosnie XenoNa - ja nie gryze, a i chetnie zawsze pomoge :) W koncu dla Was go pisze, wiec zalezy mi na tym by sie przydał ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 PsihiX, a jest napisana dokumentacja? Jeśli nie to od tego zacznij. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Jest napisana: https://gmclan.org/up1105_2_XenoN_Core_v0_7...__Dokument.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 MiniGierka zapowiada się nieźle :) na pewno sobie w nią pyknę i to nie raz :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 PsihiX w czym pisesz ten XenoN? Jeśli Cpp to może spróbuj pisać multiplatformowo, bo widze że planujesz używac OpenGL, wtedy ten projekt by był ######sty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 27 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 C++. Wlasnie na multiplatformowosc powoli przechodze. Konrad podrzucil mi ostatnio dobra biblioteczke ala winapi tyle ze multiplatformowa, wiec na linuxa tez bedzie mozna cos zrobic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 PsichiX, a do pisania dokumentacji polecam: WinCHM ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kofel Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 PsihiX, w sensie do tworzenia GUI? Polecam wxWidgets. ;] Jakbyś chciał i bym ja potrafił bym mógł testować to na Mac OS X. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Hmmm... Xenon na Linux? No nie powiem, brzmi ciekawie. Przydałoby się wtedy zrobić jakiś edytor gier dla Xenona bez GM ;p . Napisanie czegoś w stylu GM, co konwertowałoby kod do C++ i następnie kompilowało go nie jest aż takie trudne, sam próbowałem swego czasu takie coś do ClanLiba robić, ale z braku chęci przestałem ;p . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Także jestem za Xenonowym edytorem :) I do tego by aplikacje przyśpieszyły ;p Ps. A czy będzie dostępny Xenon SDK ( dla C++ )? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się