Skocz do zawartości

Konrad-GM

Użytkownicy
  • Postów

    2 728
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    44

Aktywność reputacji

  1. Lubię (+1)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od 3r3se7ven w Neutron Star - krótka gierka o rozwalaniu kosmitów   
    Tytuł: Neutron Star
     
    Gatunek: Gra akcji (?)
    Opis: Misją gracza jest obronienie swojej gwiazdy neutronowej przed atakiem kosmitów. Strzelamy do przeciwników wciskając klawisze A B X P które pojawiają się na ekranie (w dowolnej kolejności) Gra jest krótka i wystarczy na ok. 3 min grania, ale z racji, że klawisze są dość tęgo rozłożone to potrzeba trochę czasu pograć żeby dojść do wprawy. Taki układ przycisków był wymuszony przez zasady udziału w dżemie Mini Jam #74.
     
    Download: https://lethiandev.itch.io/neutron-star (grywalna w przeglądarce)
    Rozmiar pliku: Jakieś 8MB gzipped
     
     
    Autorzy:
    Programowanie i grafika: Ja
    Muzyka: Aim To Head - Artemis

    Screeny:




  2. Super (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Chell w GMCLANowe Cytaty: Reaktywacja   
  3. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla SimianVirus7 w Destrukcja otoczenia   
    Postanowiłem zrobić poradnik dość ciekawego efektu destrukcji otoczenia, coś a la wormsy. Nie wiedziałem, że tworzenie poradnika jest takie stresujące i czasochłonne.
    Zanim opublikuje go na YT chciałbym poznać waszą opinię:
    - ogólna jakość poradnika
    - merytoryka
    - mój angielski którym ostatni raz porozumiewałem się z moją panią od angielskiego w technikum parę lat temu (wymowa typu "egzampul, ziroł, du dis.). Są napisy dla tych którzy wyłączą dźwięk ale nadal chcieliby obejrzeć. (Odkąd usłyszałem swoją wymowę to przestaje się śmiać z hindusów na YT) 
     
    Po obejrzeniu go zrozumiałem, że to bardziej narracja tego co robię niż typowy poradnik, ale może akurat taka forma wypadnie dobrze.
    (dorobię polskie napisy jeśli będzie zielone światło)
     
     
  4. Super (+1)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od gnysek w Zbiory liczb   
    Takiej konstrukcji "jakisSet == 7" nawet nie ma python, jakbym zobaczył kogoś z pracy overloadującego tak operatory, udusiłbym gołymi rękoma. Tworzysz "set" czyli zbiór, w GML możesz wykorzystać do tego ds_map albo właśnie tablice i funkcja array_contains powinna być wystarczająca, ale ds_mapy mogą być szybsze przy dużym zbiorze liczb - przez praktycznie liniową złożoność hashowania i podejrzenia, czy klucz istnieje.
  5. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Adriann w Fantasy characters pack   
    Nowa paczka!
    https://clockworkmustache.itch.io/fantasy-characters-vol2
     
  6. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla SimianVirus7 w Nad czym aktualnie pracujesz?   
    Miałem robić tą grę na konkurs, ale tak mi się nie chciało, że postanowiłem uderzyć w końcu w shadery i trochę się ich poduczyć. To mój trzeci i jak na razie jestem bardzo zadowolony.
    - można wybrać barwę
    - próg koloru
    - próg blendowania / przejścia pomiędzy kolorem a skalą szarości. 



     
  7. Super (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Nirvan w Nad czym aktualnie pracujesz?   
    A ostatnio zrobiłem sobie designer weapon traili o taki, podinspirowany dawnym Game Makerowym Stick Online (btw pare tygodni temu powstał fanowski serwer public SO)
     
  8. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Wojzax w Galeria Grafik   
    żołnierz lowpoly

  9. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Nirvan w Nad czym aktualnie pracujesz?   
    Z cycklu "Detale na które nikt nie zwróci uwagi" 
    system oddechu dla postaci, synchronizowany z głośnością wydawanych dźwięków:
     
  10. Super (+1)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od Adriann w Winterblood   
    Teraz działa spoko 👌 Fajna i dość rozbudowana gierka, chowanie się za przeszkodami, różne rodzaje broni, może AI wymaga trochę dopracowania, bo jak raz zaalarmujesz przeciwnika to ten leci bezpośrednio do nas a nie ostatniej znanej pozycji, byłoby to nawet ciekawe do ściągania i flankowania wrogów.
  11. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Adriann w Winterblood   
    Update ze sporą optymalizacją, okazało się że gracz wykrywał cały czas potencjalny najbliższy punkt strzału dla pięciu pocisków a wrogowie patrolując układali ścieżki do gracza. :d
    Dodatkowo jak już odpaliłem to dodałem dodatkową ikonkę, jak wróg zauważy gracza a jest poza polem widzenia to na krawędzi ekranu wciąż pojawi się wykrzyknik ale ze strzałeczką. Wrzuciłem zmiany w obu miejscach.
    Wersja na operę wciąż nie jest idealna, polecam pobrać wersję na pc
     
     
     
  12. Przykro (+0)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Adriann w Winterblood   
    Tytuł: Winterblood Gatunek: Top down shooter Opis: Miałem kilka dni z innym komputerem bez dostępu plików z głównym projektem więc zainstalowałem game makera i zrobiłem sobie mały challange. Pod wpływem nostalgii chciałem w kilka dni stworzyć top down shooter w stylu tych sprzed dobrych 10 lat :D Ostatecznie w niecały tydzień wyszło coś bardziej na zasadzie złożonego prototypu ale i tak chciałem się tym z wami podzielić. Starałem się nie naśladować nowoczesnych strzelanek jak np Enter the Gungeon a iść swoją drogą. Jedynie pewne elementy są zaczerpnięte z tych gier jak kamera ze wspomnianej gry czy drzwi zbliżone do hotline miami. Gra to klasyczna strzelanka z dodatkowymi osłonami. Trzymając shift postać kuca i nie jest widoczna dla spacerujących wrogów. Jeśli jesteśmy blisko beczki lub skrzyni i wciśniemy shift to ta ściemni się sugerując że chroni nas przed kulami wrogów. Obecnie dość łatwo zainteresować sobą wrogów, Ci zaczną nas gonić jeśli nas zobaczą(jak pisałem kucanie przy skrzyniach przed tych chroni), strzeli się w nich lub zbyt blisko nich albo usłyszą krzyk kolegi. Reagowali też na leżące ciała ale nie miałem tego czasu dopracować więc w tej wersji powinni zupełnie je olewać. Wrogów nie da się obecnie zgubić, będą gonić gracza aż go zabiją albo sami zginą. W grze są trzy mapy gdzie celem jest pokonanie wszystkich wrogów, można je przechodzić w dowolnej kolejności i nie ma jako takiego zakończenia. Myślę że po obecnym projekcie spróbuję kontynuować ten koncept. Zastanawiam się w jakim kierunku można to kiedyś pchnąć, narazie wyobrażam sobie grę w stylu Bonda w zimowych lokacjach. Działałoby to na tej zasadzie że niektóre misje skupią się na akcji, inne na skradaniu. Stosunkowo łatwo będzie tu dodać takie rzeczy jak granaty dymne czy ciche wykończenia wrogów przy skradaniu. Będę bardzo wdzięczny za wszelkie konstruktywne opinie, przypominam że to nie jest pełna gra :d Sterowanie: WSAD poruszanie QE/rolka myszki/1,2,3 zmiana broni SHIFT kucanie R przeładowanie Lewy przycisk myszy to strzelanie Download: https://clockworkmustache.itch.io/winterblood Opera: https://gx.games/pl/games/8slam0/winterblood/ Rozmiar pliku: 8.7mb Autor: Adrian Marzec Screeny: #Edit naprawiłem filmik, fpsy spadały z włączanym game makerem w tle :D

    Winterblood.rar
  13. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla LolikZabijaka w Parszywy Dywersant   
    Tego nie przewidziałem xd Tak czy siak, dobrze, że o tym mówisz, bo ta funkcja będzie wyłączana, co level będą ustawiane checkpointy
     
    @Edit - Dodałem też alternatywny tryb sterowania - ośmiokierunkowy, więc w pełnej wersji, będzie można sobie wybrać.
  14. Haha (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Korodzik w Parszywy Dywersant   
    Bo nie wyłączyłeś domyślnych klawiszy quicksave'owania F5 i F6 
  15. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Wojzax w Nad czym aktualnie pracujesz?   
  16. Przykro (+0)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od Chell w Ragdoll na amimacji szkieletowej   
    Chcesz zasymulować fizykę bez znajomości chociaż podstaw newtonowskiej fizyki? To myślę może już lepiej byłoby to zlecić komuś do zrobienia i nie zaglądać w kod. Jak tak bardzo chcesz uprościć fizykę, to chociaż zawsze aplikuj przyśpieszenie grawitacyjne, przynajmniej do momentu, aż ludzik nie zastygnie na platformie. IMO napisałeś za mało szczegółów, jak Twój kod aktualnie wygląda i chociaż dołącz krótki filmik, żeby było widać w czym problem.
  17. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla gnysek w timer   
    Zakładając, że A to ilość sekund, przez którą gracz może jeszcze grać, np. 8520 sekund:

    liczba godzin: A div 3600
    liczba minut: A div 60 mod 60
    liczba sekund: A mod 60
     
    I możesz wywalić prawie połowę kodu i ifów.
     
    Natomiast rysowanie wygląda wtedy tak:
    function draw_remaining_time(seconds) { _s = ""; if (seconds >= 3600) { _s += string(seconds div 3600) + " hours, "; } if (seconds >= 60) { _s += string((seconds div 60) mod 60) + " minutes, "; } return _s + string(seconds % 60) + " seconds"; }  
  18. Super (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Adriann w NecroArcher   
    Witajcie!
    Jak pewnie widzieliście bo wrzucałem tu i tam pracuję nad grą NecroArcher czyli platformówką akcji z tytuowym uroczym łucznikiem. 
    Postanowiłem założyć ten post bo ruszyłem ze zbieraniem wishlisty na steamie oraz itch.io, gorąco zapraszam: 
    https://store.steampowered.com/app/1903710/NecroArcher/
    https://clockworkmustache.itch.io/necroarcher
    Gra jest dość prostą strzelanką ubogaconą przedmiotami, sklepami czy kasynem. Starałem się zachować stylistykę retro i dość nowoczesne jak na ten gatunek rozwiązania w kwestii mechaniki. Chyba najważniejszą cechą gry jest zróżnicowanie, każda misja dodaje minimum jednego nowego przeciwnika lub inną przeszkodę.
    Cóż, tyle, premiera w wakacje
     

  19. Super (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla SimianVirus7 w Nad czym aktualnie pracujesz?   
    Wykrywane były poprzez bbox prostokątny, dlatego czasem strzelając w jedno miejsce, kolizja występowała ale ściana i tak była za daleko, żeby cokolwiek się "oderwało" - już naprawione. 
     
    Em, co robić? ? Są jakieś funkcje do tego, czy tu chodzi o "buffer_create" itp?

     
    Checked ✓

     
    oh, stop it you ?


    Dźwięków jeszcze nie dawałem, no i nie wiem jak zrobić, żeby rzucanie granatu było bardziej... fajne.
    Untitled Project.mp4   (Mam nadzieje, że te posty nie będą brane jako spam) 
  20. Lubię (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Uzjel w Nad czym aktualnie pracujesz?   
    @SimianVirus7

  21. Super (+1)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od Adriann w Optymalizacja Światła   
    Tak szczerze powiedziawszy, bez sensownego dostępu do wielowątkowości, to byłoby to zapewne trudne do osiągnięcia - ale jakby mocno skupić się na optymalizowaniu, to może nawet w miarę sensowny klatkarz można uzyskać.
     
    Kilka propozycji jak można zoptymalizować rysowanie fog of war:
    Nie aktualizuj wszystkich jednostek, ale tylko komórki, które są zajęte przez jednostki. Do tego możesz wykorzystać "słownik", np. tworzysz loopa po liście monitor_list tak jak do tej pory, ale przy okazji zapisujesz w której to komórce jednostka rysowała swój fog of war i np. przed shroud_clear_position może sprawdzić, czy tej komórki już nie liczyłeś, taki pseudo kod: var dict = new Dictionary for unit of unit_list: if dict.has(key: unit.x + '_' + unit.y)): continue shroud_clear_position(unit.x, unit.y) dict.set(key: unit.x + '_' + unit.y, value: unit.shroud_radius)  jeżeli każda jednostka ma własny shroud_radius, to możesz przed shroud_clear_position zapełnić nową listę ale tylko z jednostkami o największym shroud_radius na daną komórkę.
    Dodatkowo możesz zoptymalizować samą funkcję shroud_clear_position - https://www.redblobgames.com/grids/circle-drawing/ polecam Nie modyfikuj tablicy shroud_grid jednostkami poza ekranem, monitor_list powinien posiadać tylko jednostki, której pierścień fog of war może być widoczny. Możesz spróbować też brać tylko wycinek z listy monitor_list i co kolejna klatka aktualizować tylko część jednostek - jeżeli aktualizacja tablicy będzie się działa np. 15x na sekundę to raczej nikt nawet nie zauważy zastosowanego triku. Jeżeli jeszcze na coś wpadnę to chętnie się podzielę pomysłami.
  22. Lubię (+1)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od Adriann w Optymalizacja Światła   
    Jeżeli chodzi o mikro-optymalizacje, to przełączanie stanu karty graficznej np. `gpu_set_blendmode` wyrzuciłbym poza loopa, ale to pewnie niewiele zmieni i tak. Tego typu fog of war można też zrobić na tablicach, większe komórki i aktualizowałbyś je jedynie gdy jednostka przekroczy jej granicę. A rysować mógłbyś też tylko wycinek takiej tablicy na surface bez znaczenia ile jednostek jest na ekranie. Minus taki, że byłoby to bardziej "rozpikselowane", ale możesz spróbować wygłądzić krawędziie jakimś shaderem.
  23. Lubię (+1)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od Adriann w Optymalizacja Światła   
    Jeżeli rysujesz duszki na surface to X i Y będą zawsze 0,0 i nie "podąża" za kamerą tak jak by można było się spodziewać, ale możesz spróbować odjąć pozycję kamery żeby przesunąć rysowanie duszków na właściwą pozycję, oraz duszka "black rectangle" możesz rysować na pozycji 0,0
  24. Wow! (+1)
    Konrad-GM przyznał(a) reputację dla Wojzax w Nad czym aktualnie pracujesz?   
    Lowpoly postacie z edytowalnymi częściami (uczę się pisać skrypty Edytora) Szybki shader w którym wybieramy trzy kolory do gradientowej tekstury każdego elementu stroju Trochę typowych animacji Taki miał być prosty projekt, jak się postaram z elementami stroju to może komuś się przyda
     

  25. Wow! (+1)
    Konrad-GM otrzymał(a) reputację od snake_developer w Szukamy programisty do wykonywania gier komputerowych na poważnie   
    Pozycjonowanie - DodajOszusta.pl (archive.org) 
    wiem, że stare, ale odnoszę wrażenie, że dalej aktualne

    PS. ale te obrazy to mistrzostwo muszę przyznać
×
×
  • Dodaj nową pozycję...