Skocz do zawartości

Konrad-GM

Użytkownicy
  • Zawartość

    2650
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    17

Ostatnia wygrana Konrad-GM w Rankingu w dniu 8 Sierpień

Konrad-GM posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

37 Mała Cegła Społeczności

O Konrad-GM

  • Tytuł
    Legendary Hobo
  • Urodziny 07/31/1992

Contact Methods

  • Website URL
    https://lethiandev.github.io/

Previous Fields

  • Steam
    samael_x92
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Tak

Profile Fields

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

22012 wyświetleń profilu
  1. GM Studio 1,konwersja z gm8.0

    GameMaker Studio 1 już od dawna nie jest na sprzedaży z tego co się orientuję, ale GMS2 nie powinien mieć większego problemu do importu starszych projektów. IMO najlepsza strona skąd można pobrać GMS2 bez wirusów ani innych trojanów to - https://www.yoyogames.com/get
  2. Animacje mp4-gif

    Nikt raczej nie bawi się w takie rzeczy, bo jest to po prostu nieopłacalne/mega brzydkie w rozwiązaniu. Ale zawsze możesz nagrać filmik chociażby GifCamem i zapisać sobie jako gif - http://blog.bahraniapps.com/gifcam/
  3. Animacje mp4-gif

    Też nie polecam nagrywania wideo i potem odgrywania tego w grze jako klatki Sprite, w najlepszym przypadku zawalisz pamięć VRAM. Na Marketplace jest kilka rozszerzeń, które służą do odtwarzania video w GMie, może znajdziesz coś co Ci będzie odpowiadać - https://marketplace.yoyogames.com/search/results?utf8=✓&query=video+playback
  4. Pytanie graficzne

    Zgodnie ze sztuką, to powinieneś zacząć od: 1. Rysowania wszystkich obiektów które nie są w żaden sposób przezroczyste-półprzezroczyste. 2. Rysujesz przezroczyste/pół-przezroczyste obiekty względem ich odległości od kamery, od najdalszego sprite do najbliższego. Możesz manipulować zmienną depth, żeby otrzymać dość zadowalający efekt. Co prawda problem będziesz miał z ogrodzeniem np., bo może być szersze niż sprite wroga a wtedy mogą i tak nachodzić na siebie bo będziesz liczył odległości od ich środka. Więc możesz podzielić to dodatkowo aby postacie rysować zawsze na końcu, ale też względem odległości od kamery. Tutaj zaczyna się zabawa Dla nie-przezroczystych ścian rysuj je na początku, daj im wysoki depth, np. `depth = 10000`. Następnie rysując pół-przezroczyste ogrodzenie odlicz im depth od odległości od kamery i dodaj jakieś przesunięcie (żeby jednak rysować postacie na końcu), cos a'la `depth = point_distance(camera.x, camera.y, self.x, self.y) + 5000`, a na końcu rysując postacie ustaw im depth już bez przesunięcia `depth=point_distance(camera.x, camera.y, self.x, self.y)` E: Chociaż nie, jak będziesz ogrodzenie rysować to Ci i tak zasłoni bohaterów, może jednak przydzielaj depth każdemu pół-przezroczystemu obiektowi w ten sam sposób: `depth=point_distance(camera.x, camera.y, self.x, self.y)` i nie rób za dużych ogrodzeń.
  5. Pytanie graficzne

    Usunąć kanał alpha ze spritów. Ale wtedy będą to kloce a nie kształtne babeczki. Źle przydzielasz depth, bo gdybyś odwrócił kolejność rysowania to powinno działać. To naucz się żyć z blendingiem brzegów z przezroczystymi pikselami. Dokładnie, to jest ten sam problem co z blendingiem i interpolacją pikseli. Możesz spróbować shader napisać, który discardowałby Ci półprzezroczyste piksele. Ale żaden program do obróbki grafiki Ci tego nie naprawi, bo to nie w tym problem. E: GameMaker też ma opcję usuwania półprzezroczystych pikseli, opisane jest to tutaj: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/216754778-Optimizing-Your-Games Dokładniej chodzi o funkcje tj. draw_set_alpha_test, draw_set_alpha_test_ref_value
  6. Pytanie graficzne

    Tak działa mieszanie pół-przezroczystych obiektów, jeżeli rysujesz je w pierwszej kolejności. Spróbuj ustawić sprite-owi niższy depth (np. -1), żeby najpierw rysować ściany. Możesz też wyłączyć interpolację, wtedy brzegi nie będą mieszać się z sąsiadującymi, przezroczystymi pikselami.
  7. Nie jestem prawnikiem, ale z tego co wiem to prawa autorskie do swojej gry masz już na starcie, o ile nie używasz kodu (bądź jego części) ani assetów, które były redystrybuowane pod inną licencją - wtedy musisz uzgadniać szczegóły z autorami kodu/assetów. Rejestracja firmy jak i logo firmy to już oddzielny temat i IMO jak dopiero zaczynasz prowadzić działalność to nie ma co sobie tym głowy zaprzątać - na początek zarejestruj firmę i zdobądź pieniądze żeby zainwestować w rejestrację patentów A co do rejestracji scenariusza gry, czy jego świata to nie mam pojęcia, pewnie też w urzędzie patentowym musiałbyś to załatwić.
  8. Przesiadka na GMS - Crash

    Na szczęście od GM:S już to poprawili.
  9. A czy zapis/odczyt pliku nie jest przypadkiem synchroniczny? BTW. Często też widziałem metodę, która chroniła stary zapis gry tworząc plik tymczasowy na czas zapisu i dopiero po wykonaniu zapisu usuwał stary plik i podmieniał nazwy.
  10. Temat zbiorczy na drobnostki

    To może znajdź, na którym etapie występuje u Ciebie ten problem, potem staraj się go naprawić. BTW. Zapisujesz tekst w bazie, musisz się upewnić, że format JSONa też jest poprawny. Edit. Albo timeout dostajesz od serwera, albo za mało pamięci masz przypisane do Nginxa/Apache i też przerywa połączenie. Sprawdź to Postmanem albo w przeglądarce (musisz formularz POST stworzyć, albo przerób skrypt na GETy), czy to samo dostajesz.
  11. Temat zbiorczy na drobnostki

    A zrób requesta Postmanem i upewnij się, czy Ci ten skrypt zwraca całość tekstu i go nie ucina, to wtedy będzie ewidentnie gdzieś problem po stronie GMa. Raczej ten kod echo json_encode($response); Nie powinien powodować ucinania znaków, ale możesz na wszelki wypadek sprawdzić to funkcją json_last_error_msg.
  12. Temat zbiorczy na drobnostki

    Cześć, a dostajesz jakiś błąd, czy string jest niepełny? Jakiego typu jest to pole do którego zapisujesz jsona?
  13. Maska kolizji ataku bohatera

    Co do zapętlania animacji, to jak @gnysek wspomniał już, GM je zapętla bo tak działa w nim animacja Może dodaj limit jakiś na image_index, np. coś takiego: if zegarAtaku > 0 && atakBierzacy == 0 { sprite_index = spr_player_attack; image_speed = 0; image_index = clamp(89-(zegarAtaku), 0, 89); zegarAtaku -= 0.5; } Co do drugiego problemu, to może spróbuj warunkowo clamp-ować image_index: if wPowietrzu == true && drabina == false { sprite_index = spr_player_air; var cmin = 0, cmax = 0; if vspd <= -1 { cmin = 0; cmax = 5; } else if vspd >= 1 { cmin = 5; cmax = 10; } else { cmin = 5; cmax = 5; } klatkaAnimWPowietrzu = clamp(klatkaAnimWPowietrzu + 0.5, cmin, cmax); image_index = klatkaAnimWPowietrzu; } Dodałem zmienną klatkaAnimWPowietrzu to musisz ją dać w Create i resetować (klatkaAnimWPowietrzu = 0) zawsze przy skakaniu.
  14. Znana gra w innym wydaniu

    Też nie miałem czasu nawet zacząć, mam tylko rozplanowane co chciałem zrobić, ale prawie nic okodowane. Głównie teraz praca czas mi zabiera, ale jak będzie 2nd edycja to odświeżę swój pomysł pewnie
  15. A może wystarczy vy + view_hview - 120 + 5
×