Skocz do zawartości

Konrad-GM

Użytkownicy
  • Zawartość

    2678
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    24

Ostatnia wygrana Konrad-GM w Rankingu w dniu 21 Grudzień 2019

Konrad-GM posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

48 Duża Cegła Społeczności

O Konrad-GM

  • Tytuł
    Legendary Hobo
  • Urodziny 07/31/1992

Contact Methods

  • Website URL
    https://lethiandev.github.io/

Previous Fields

  • Steam
    samael_x92
  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Tak
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Tak

Profile Fields

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnie wizyty

23209 wyświetleń profilu
  1. Skalowanie obrazu na mobilki

    O, a tego nie wiedziałem, czyli najlepiej jakby wspierać oba ratio 16:9 oraz 19,5:9
  2. Szukam grafik do gry

    Często grafik z doświadczeniem myśli zupełnie inaczej ;P Ale dlaczego miałby to robić? Że za darmo? Albo za "procent"? Sorry ale jeżeli już ktoś się zgodził na procent, to teraz staje się tym "doświadczonym" grafikiem co już więcej na procent niczego Ci nie zrobi Żeby zarobić te miliony to IMO trzeba mieć dużo szczęścia. Nawet gry AAA z dużym budżetem na reklamę mogą słabo się sprzedawać, faktor tym większy, im bardziej gra jest "indie" Popytaj się innych grafików w branży o wycenę, bo na cenę może wpływać sporo czynników i zapewne każdy wyceni Ci je inaczej. Może nawet uda Ci się podłapać studenta co dopiero zaczyna w branży, będzie taniej, ale większe ryzyko, że będą to mocne średniaki, chyba, że gość utalentowany ale nie zna cen rynkowych
  3. Skalowanie obrazu na mobilki

    Jeżeli będziesz trzymał się proporcji 16:9 to większość ekranów jest ok, czarne paski pojawiają się tylko na jakichś abominacjach Obsłużenie wszystkich możliwych rozdzielczości jest IMO bardzo trudne, osobiście też próbowałem rozwiązywać ten problem w swoich aplikacjach (nie tylko grach). dlatego nie widzę niczego złego w trzymaniu się ustalonych proporcji, to sporo ułatwia pracę (polecam 16:9, najbardziej popularne). Jeżeli z jakiejś przyczyny takie rozwiązanie Ci nie odpowiada, możesz zawsze rysować UI po współrzędnych ekranowych, np. od prawego dolnego rogu (jeżeli np. pasek życia masz na dole po prawej stronie) a nie standardowo od lewego górnego, pamiętaj też, że na mniejszych ekranach elementy mogą na siebie nachodzić. PS. W Godot jest nawet opcja rozciągania ekranu tak (tryb "2d"), żeby skalowało sprite'y do ustalonych proporcji np. 1280x720 (16:9), tzn. jeżeli miałbym ekran np. retina 3840×2160 to rozciągnie obrazki ale surface (render target) na którym będą rysowane ma oryginalny rozmiar 3840×2160 (chyba, że jest poza proporcją 16:9, to wtedy pojawiają się czarne paski), więc antyaliasing linii, i innych kształtów rysowanych dynamicznie działa poprawnie. A nawet jak sprite będą zeskalowane w dół, to po ich rozciągnięciu na większym ekranie nie będzie tragedii.
  4. Szyfrowanie PHP - > C# - > PHP

    Jeżeli przechowujesz dane typu karty kredytowe, to fakt, może jakaś dodatkowa warstwa by się przydała. Niemniej jak ktoś Ci już wejdzie na serwer i będzie mógł przeglądać pliki i bazę danych - to Twoje "dodatkowe" zabezpieczenie i tak nie będzie działać, po prostu nie trzymaj kart kredytowych na serwerze, bo jeden wyciek może Cię kosztować sporo Spróbuj może szyfrowanie AES, MySQL nawet ma funkcję wbudowaną AES_ENCRYPT. W C# masz też systemową klasę System.Security.Cryptography.Aes (powinno działać też na Mono). Btw. Jeżeli zależy Ci na szyfrowaniu połączenia Serwer -> Klient, to w zupełności wystarczy Ci SSL (bo próbujesz szyfrować dodatkowo dane w PHP, których i tak nikt nie zobaczy), nikt nie podejrzy takich danych, serio, nie ma czegoś "lepszego".
  5. Szyfrowanie PHP - > C# - > PHP

    A nie możesz wysłać w POST/GET parametru? np. secret_key i sprawdzić w PHP, czy się zgadza i dopiero wysyłać dane? Jeżeli secret_key jest niepoprawny to nie wysyłaj nic i tyle.
  6. Szyfrowanie PHP - > C# - > PHP

    Ale SSL właśnie to robi, co chcesz osiągnąć. Szyfruje w jedną jak i drugą stronę i tylko te dwa endpointy potrafią zaszyfrować/rozszyfrować wiadomość. Jeżeli używasz protokołu HTTP (GET oraz POST) to ja nie rozumiem, po co Ci jeszcze jakieś inne szyfrowanie... Jeżeli Mono to pewnie pozostaje Ci użycie jakiejś biblioteki 3rd party. Ale jaka jest "najlepsza" to nie mogę powiedzieć, bo w Mono nie pracuję (HttpClient powinien być też dostępny w Mono) Dodatkowo napisałeś, że chcesz programem w PHP wysłać coś do C#, tylko, że C# nie odbierze CI informacji, jak nie jest serwerem (nie odbierze POST). Jeżeli zakładasz serwer w C#, to też możesz skorzystać z połączenia po SSLu, działa na tej samej zasadzie.
  7. Szyfrowanie PHP - > C# - > PHP

    SSL, jest nawet .NET-owa funkcja pod C# https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/api/system.net.security.sslstream?view=netframework-4.8, a jakiś konkretny protokół Cię interesuje? Bo jeżeli PHP to podejrzewam, że chodzi o HTTPS, .NET-owy HttpClient też obsługuje SSL-a out of the box.
  8. instance_nearest

    1. Użyj "dziedziczenia" (ustaw parent w GMie), w sensie dodaj obiekt obj_enemy i obiektom m. in. obj_zombi ustaw parent = obj_enemy (zrób to dla wszystkich wrogich jednostkach), wtedy wystarczy Ci tylko jedna funkcja od sprawdzania najbliższej instancji obj_enemy: if distance_to_object(obj_enemy)<250 { var potwor = instance_nearest(x,y,obj_enemy) var pocisk = instance_create(x,y,obj_pocisk) pocisk.direction = point_direction(x,y,potwor.x,potwor.y) } obj_pocisk Create Event: speed = 10 2. Sprawa się komplikuje, musisz pobrać wszystkie obiekty obj_enemy o dystansie < 250 i sprawdzać, od najbliższego, czy przypadkiem nie ma kolizji między obj_zolnierz a obj_sciana np. funkcją collision_line. (może ktoś ma lepszy pomysł nawet, ja nie bardzo )
  9. ilość wszystkich instancji w roomie

    Daj zwykłą białą teksturę
  10. Obracające się drzwi 3d

    1. Źle używasz trygonometrii do obracania wektorów, potrzebne są 2 funkcje trygonometryczne, cos i sin, coś takiego: // x' = x * cos α - y * sin α // y' = x * sin α + y * cos α var angle = degtorad(ruchdrzwi); var rx = cos(angle); var ry = sin(angle); d3d_draw_wall( x - 4 * rx, y - 4 * ry, 25, x + 4 * rx, y + 4 * ry, 10, sprite_get_texture(spr_drzwi,1), 1, 1 ) 2. Użyj macierzy, macierze są super // Wersja powyższego rozwiązania, ale przedstawione jako macierz: // [cos α -sin α] // [sin α cos α] var angle = degtorad(ruchdzwi); d3d_transform_set_rotation_z(angle); d3d_transform_add_translation(x, y); d3d_draw_wall(-4, 0, 25, 4, 0, 10, sprite_get_texture(spr_drzwi, 1), 1, 1) d3d_transform_set_identity();
  11. Porady odnośnie delta time w projekcie.

    Albo szybciej, ~2x szybciej, wystarczy przerzucić się na monitor 120hz/144hz/240hz i gra może okazać się niegrywalna. Ale to oczywiście dotyczy jak update będzie zsynchronizowany do odświeżania ekranu, jeżeli będzie cap na FPS 60fps, to wtedy posiadanie monitora o wyższym odświeżaniu nie ma kompletnie tutaj znaczenia, ale też odpada płynniejsza animacja i zysk z posiadania "szybszego" monitora jest żaden.
  12. Intro obrazkowe+wyświetlający się pod obrazkiem tekst

    Używasz funkcji sprite_get_number, która zwraca Ci liczbę klatek danego sprite, ale z kodu na rysowanie widzę, że używasz oddzielnych sprite a nie klatek jednego sprite. To Ci nie ma prawa zadziałać bo zwyczajnie wywołanie `sprite_get_number(spr_ilustracja4)` zwraca Ci prawdopodobnie wartość '1'. Może użyj funkcji array_length_1d zamiast sprawdzania klatek sprite'a. (pamiętaj, że funkcja dla tablicy z jednym elementem tablica[0]=100 zwróci Ci wartość '1', a indeksujesz tablice od '0') W draw może daj też warunkowe sprawdzanie, czy klatkę możesz wyświetlić if (index == 0) { // draw ilustracja1 }
  13. Grafika wektorowa

    Tak, GMS 1.4 radzi sobie z wektorową grafiką, ale z tego co wiem wspiera jedynie format SWF: https://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/216755938--GMS-S-Vector-Sprites GameMaker nie rastruje wektorów do bitmapy jako tekstura, tylko posługuje się poligonami, więc skalowanie takich sprite'ów nie powinno dawać efektu pikseli.
  14. [PHP] Wybierz unikalne elementy z tablicy jednowymiarowej

    Może array_unique?
  15. [PHP] dziwny błąd o whitespace

    No do pisania pluginów w wordpressie w zupełności wystarczy, powodzenia.
×