Skocz do zawartości

Enigma + Portowanie REAKTYWACJA


doctor

Rekomendowane odpowiedzi

No elo

Jako, że minęło sporo czasu od mojego siedzenia tutaj, a Game Maker Studio niestety nie umarło (xD) to może czas reaktywować projekt portowania testowych Waszych projektów na Enigma-dev.

Fajnie jeśli projekt, który wrzucacie możecie dać na Open Source w całości, założę Githuba i będę umieszczał takie projekty (ZSRR motzno).

Tak tylko przypomnę, że Enigma-dev to projekt mający na celu stworzenie otwartoźródłowej wersji Game Makera. Na razie projekty można kompilować oficjalnie na Windowsa, MacOS, Linuksa i FreeBSD; nieoficjalnie na Androida.

Z powodu swojego podejścia kod jako tako powinien działać wszędzie poprawnie (co w przypadku GMS1.4 nie było oczywiste), a że jest Open Source (zamiast GMS, który ładował swoją turbo bibliotekę) możecie portować gry nie tylko w okół innych platform, ale też innych architektur sprzętowych (np. możecie przenieść grę na Raspberry Pi czy innego PinePhone).

___

Jeśli projekt nie jest skomplikowany, a nie macie praw do grafik (czy coś) to mogę spróbować dopasować je z OpenGameArt.
Warto mniej więcej zdawać sobie sprawę z przenośności kodu - jeśli używa np. DLLek (już chyba niepraktykowane, ale jednak) to ciężko takie coś przenieść :D Nie wiem czy jest obsługa standardu plików z GMS2, ale ze wcześniejszych na pewno jest, więc można "uwolnić" stare gry jeśli nie rozwijacie ich czy coś :P

Lista licencji. https://wiki.debian.org/DFSGLicenses

No i jak macie pytania to śmiało xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak ktoś by chciał to by sam sobie porta strzelił, bez Twojego udziału :) Nie wiem jaki obecny jest poziom Twojej wiedzy z GMLa ale jeśli za dużo się nie zmieniło od czasu gdy cośtam wydawałeś to z pierwszą grubszą implementacją byś sobie nie poradził gdyby coś się wywaliło, kopiuj-wklej to nie portowanie xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Dnia 30.12.2020 o 23:18, doctor napisał:

co w przypadku GMS1.4 nie było oczywiste

 

Przypomnę, że piszesz o programie który wyszedł 5 lat temu, a styczeń to w sumie 4 lata od bety 2.0...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2021 o 11:55, Wojo napisał:

Pomimo wszystkich żarcików z linuksa i wolnego oprogramowania ja pozostaję pełen podziwu ze względu na wierność jednej idei - idei wolnego oprogramowania.


Kiedy Was będą bić dildami serwery Microsoftu, ja będę grał w SuperTuksa
 

Dnia 3.01.2021 o 19:56, adam014 napisał:

kopiuj-wklej to nie portowanie xD

To akurat nie problem, coraz więcej funkcji działa na Enigmie, a reszta to szukanie odpowiednika
 

20 godzin temu, gnysek napisał:

Przypomnę, że piszesz o programie który wyszedł 5 lat temu, a styczeń to w sumie 4 lata od bety 2.0...

I załatali te błędy? Wątpię. Zresztą śmiesznie by było gdyby załatali w 2.0, a nie chcieli w 1.4 jak było wsparcie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie wiem jakie błędy masz na myśli. Ale jeśli pokażesz mi jedna grę która źle działała w GMS a dobrze działa na Enigmie i łatwiej ją sprtowac na Enigmie odszczekam swoje żarty z tego tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gnysek
Nie ma znaczenia czy łatwo coś sportować na Enigmę, skoro jest kompatybilny z Game Makerem.

 

Ogólnie zauważyłem dwa bugi kiedy pisałem grę, z czego jeden znany (mówię o 1.4), czyli:
- Simple effects nie działają na HTML5
- Zmiana rozdzielczości nie działała poprawnie w runnerze Ubuntu jeśli była ona zmieniana przez kod gry

I ten drugi błąd zgłosiłem i został olany. W kodzie gry miałem takie coś, że na start "obj_init" sprawdzał rozdzielczość monitora użytkownika i uruchamiał na pełnym ekranie grę odpowiednio wyliczając sobie wartości. I w wersji na Ubuntu o ile wartości były poprawne, to zmiana nie działała.

Nie jestem tutaj od decydowania czy Enigma lepsza czy GMS, bo oba mają swoje zalety i wady. Na przykład zaletą GMSa może być to, że wspomaga odchudzanie czy jeśli masz agresywną żonę - poprawia krążenie.

Mi tam bardziej zależy na tym, by ktoś np. jak kiedyś napisał grę i porzucił (by np. zająć się innym projektem), a gra jest fajna to można ją udostępnić światu na licencji Open Source.

Mi przeniesienie Occulta z GMS1.4 na Enigmę zajęło z 20 minut. Chyba z 3 funkcje trzeba było inaczej napisać, ale zdaję sobie sprawę, że to może być znacznie trudniejsze w przypadku bardziej skomplikowanych projektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na drivie ostatniego rozgrzebanego KnockOuta 2D, mógłbym Ci dać do sportowania dla sprawdzenia Twoich umiejętności bo kodu jest mnóstwo :) Ale jestem pewny że nic z tego nie będzie - z tego co pamiętam używa Castera do dźwięków (to akurat dało by się przepisać na zwykłą obsługę audio) ale z animacją szkieletową już nie pójdzie w 20 min, muszę ściągnąć i przejrzeć bo nie jestem pewny czy to ogarniał DLL czy skrypty. Zastanawia mnie jak Enigma sobie radzi z dynamicznym dociąganiem zasobów bo dane szkieletów i grafiki do nich są czytane z zewnętrznych plików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak :P

"Ej, chcę, by Wasze gry przetrwały i może były rozwijane"
- Cisza

"Enigma-dev"
- DOPIERDOLIMY MUUUU xd

Nie no, ale jak ktoś ma jeszcze stare kody źródłowe i chce się nimi podzielić na licencjach Open Source (tutaj możecie wybrać jaką, byle zgodną z DFSG) to piszcie xd Chyba, że wszystko teraz na Discord siedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Dnia 8.01.2021 o 21:57, doctor napisał:

GMS jest jak Windows - szpieguje. Część osób tego nie lubi

Znów masz jakieś dziwne i nieaktualne teorie. Wraz z wejściem GDPR usunięto z GMSa opcję zbierania danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie fair, pobite gary!

Część działa, część nie. Niestety GMowcy nie wiedzą do czego służy protokół git ani jak pisać gry i powstają gry z wbudowanymi DLLkami :( Nie róbcie tego.

Ogólnie wolę i tak portować projekty zamknięte na otwarte.

No i oczywiście jest moja gra, ale dość prosta (chyba najtrudniejszym kodem jest u mnie Data structures XD)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.01.2021 o 07:55, adam014 napisał:

Szkoda słów. Git to nie protokół tylko system kontroli wersji w którym do komunikacji używane są protokoły HTTPS i SSH xD

 

W dokumentacji jest też info, że można odpalić protokół GIT, chociaż faktycznie nie o to chodziło.

 

Dnia 17.01.2021 o 08:37, gnysek napisał:

Ja widzę dziesiątki projektów bez dll, mnóstwo też jest przykładów, świetne właśnie do testow.


Sprawdzę. Jakieś tam znalazłem i skompilowałem, ale prawda taka, że nie wiem czy jest jak w oryginale (funkcja może działać niepoprawnie mimo tego, że się kompiluje).
Ciekawe czy masz jakiś cel czy po prostu mile wspominasz Jajogejs :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Nie, ja po prostu z niejednego pieca jadłem chleb i dawno przestałem narzekać na wiele rzeczy. Prawda jest taka, że jak dobrze popracujesz z jakimś programem, to zawsze się okazuje, że ma milion błędów i dwa miliony brakujących funkcji. A jak znajdziesz drugi, lepszy, to po czasie jednak brakuje mu czegoś, co miał ten pierwszy, albo robi to gorzej. No tak już jest, więc nie ma sensu wyolbrzymiać problemów jednej firmy, zwłaszcza, że osoba która ma doświadczenie potrafi większość problemów obejść, lub może nawet rozumie, że to wcale nie problem, tylko tok rozumowania nie ten.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Administratorzy
W dniu 30.12.2020 o 23:18, doctor napisał:

a że jest Open Source (zamiast GMS, który ładował swoją turbo bibliotekę)

 

Patrz pan, GameMaker dziś udostepnił open-source swój runner w HTML5, Enigmę będzie można w końcu zrobić kompatybilną z najnowszym GMem ;)

 

https://github.com/YoYoGames/GameMaker-HTML5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności
W dniu 5.01.2021 o 21:28, doctor napisał:

Kiedy Was będą bić dildami serwery Microsoftu, ja będę grał w SuperTuksa


zawsze lubiłem Ferviego :D facet całe swoje forumowe życie poświęcił na FOSS, sama jego egzystencja jest laurką dla Linusa Torvaldsa, a mimo tego był zupełnie autoświadomy i podchodził z dużym dystansem do swojej pasji + miał bardzo specyficzne poczucie humoru xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Godzinę temu, Chell napisał:

facet całe swoje forumowe życie poświęcił na FOSS

 

w sumie się podśmiewaliśmy, ale jak zobaczyłem kod źródłowy mp_potential_step w HTML5 to od razu mam ochotę go przepisać do GML i sobie dodatkowo dostosować do własnych potrzeb, więc są zalety FOSS :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 14.11.2022 o 15:34, gnysek napisał:

 

Patrz pan, GameMaker dziś udostepnił open-source swój runner w HTML5, Enigmę będzie można w końcu zrobić kompatybilną z najnowszym GMem ;)

 

https://github.com/YoYoGames/GameMaker-HTML5

Ty mi lepiej powiedz czy ty umiesz budować gry bez IDE :P  Ale chyba się nie da w tym stadium, ale w sumie pracowałeś przy tym, więc może wiesz lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
19 godzin temu, doctor napisał:

Ale chyba się nie da w tym stadium

 

Jak mawiają na zachodzie, RTFM - https://manual.yoyogames.com/Settings/Building_via_Command_Line.htm . Niestety, wymaga to wersji Enterprise.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...