nowy_user Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Hej mam naprawdę dziwny problem... Ukończyłem projekt w GMS 1.4999, i eksportuję go do .exe (wybieram opcję Single runtime executable.) -eksport na platformę Windows. Do tego momentu wszystko jest w porządku, program eksportuje się do .exe i mam jeden plik - zgodnie z przewidywaniami. Pakuje go do zipa, i wrzucam na serwer. Z ciekawości pobrałem tego zipa na mój inny komuter - Macbook. Oczywiście wiem, że taki plik .exe przygotowany pod Windowsa nie odpali mi się na Macu, ale nie to jest tu sednem problemu. Wyobraźcie sobie, że z ciekawości rozpakowałem tego zipa za pomocą jakiegoś MAC'owskiego odpowiednika Winrara ( jakiś dekompresor) , i.... w co nie mogę do tej pory uwierzyć, rozpakowało mi paczkę w taki sposób, że w folderze pojawił się nie tylko plik .exe , ale także wszystkie included files — dokładnie tak jakbym przy tworzeniu apki wybrał opcję : 'Compressed Applications Zip', a ja przecież wybrałem 'Single runtime executable'. To oznacza, że przy pomocy jakiegoś dekompresora, uzytkownicy mogą mieć dostęp do included files. Czy ja mam jakieś zwidy, czy rzeczywiście można sobie tak łatwo zdekompresować pojedyńczy .exe stworzony w GMS 1.4999 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 "Single runtime executable" to tak naprawdę samo rozpakowujący się zip, który odpala exe ze środka. Na Windowsie jak go odpalasz to rozpakowuje się chyba do folderu %appdata% Dlatego nie jest to najfajniejsza opcja. Wręcz przeciwnie. Jeżeli z jakiegoś powodu komputer ci się wyłączy podczas gry to śmieci zostaną rozpakowane i ukryte "gdzieś". Instalator pozwala na pełne odinstalowanie danych, a zip na ich usunięcie bo je widzisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Oki, dzięki za informacje, czyli po prostu przed stworzeniem zipa albo instalatora muszę pousuwać zbędne 'Included files' (zwłaszcza te dotyczące assetu GMLive ) oraz niektóre z 'Extensions' . Oby tylko nie zcrashowało mi to apki w najmniej oczekiwanym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Lipca 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 To jest taki stary i mało znany feature ZIPa, że mógł być EXEkiem. Niektóre instalatory w rzeczywistości są zipami i można im zmienić rozszerzenie, aby je rozpakować. RAR tego już nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cross Opublikowano 26 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 Hej jak w prosty sposób zrobić tak, żeby za każdym kliknięciem myszki zmienna zwiększała sie o 1, ale tylko do 10 i następne kliknięcie będzie zmniejszało zmienną o 1 aż do zera. Gdy będzie zero, to znowu będzie zwiększana i tak w koło. Chodzi mi o to, czy jest jakaś funkcja od tego, coś jak funkcja clamp(x, 0, 10); która zwraca liczbę z przedziału od 0 do 10, nawet jak dalej będziemy zwiększać X. Tylko mi potrzeba jeszcze żeby robiła się pętla zwrotna. EDIT: for() while() odpada, bo pętla wstrzymuje kod, aż do jej zakończenia, a nie o to mi chodzi. y += add; if(y == 10){ add = -1; } else if(y == 0){ add = 1; } chodzi o takie coś, ale skrócone :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 27 Lipca 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Są dwie opcje. Pierwsza: //create way =1; //event myszki if (way == 1) { y += 1; if (y == 10) way = 0; } else { y-=1; if (y == 0) way = 1; } Druga: //create result = 1; //event myszki result++; if (result==10) result = -10; y = abs(result); cross 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2019 Hej, mam drobnostkę dotyczącą display_get_width / display_get_height. W przypadku podłączonego monitora do laptopa, program odbiera za pomocą tych funkcji szerokość i wysokość tylko monitora z laptopa, nawet jeśli przeniosę okno z grą na drugi moniotr - znacznie większy. Czy ktoś wie, jakiej funkcji mam użyć, aby window_get_width / window_get_height dotyczyło monitora, na którym okno z grą jest aktualnie wyświetlane? Z góry dzięki za pomoc i pozdawiwam, Dawid Maj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 GM tego chyba nigdy nie obsługiwał. A nawet wydaje mi się, że display_get_width / display_get_height podają sumę rozmiaru obu monitorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 @nowy_user dodane 6 sierpnia, jak na zamówienie, sprawdza ile ekranów jest: https://marketplace.yoyogames.com/assets/8517/display_measure Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2019 53 minuty temu, gnysek napisał: @nowy_user dodane 6 sierpnia, jak na zamówienie, sprawdza ile ekranów jest: https://marketplace.yoyogames.com/assets/8517/display_measure Właściwie to chyba nawet na zamówienie, bo zadałem podobne pytanie na GMC i ten użytkownik też mi tam odpisał... asset działa tylko na Windowsa, a mi zależało też na MAC'u, ale możliwe, że skorzystam z tego programu. Pozdrawiam, nowy_user Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murczak Opublikowano 13 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2020 Gdy klikam aby wystartować grę to gra po naładowaniu włącza się tak jak widać na załączonym obrazku. Byłbym bardzo zadowolony gdyby ktoś mógł mi wytłumaczyć czemu tak się dzieje i jak to naprawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Wygląda na to że masz ustawione w pierwszym room width i height room albo view na bardzo małą wartość. Pokaż screena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murczak Opublikowano 14 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2020 Width i height mam ustawione na 1080 na 720 więc nie wydaje mi się żeby to było tak mało :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 15 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2020 A twój view? gnysek 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murczak Opublikowano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 A mógłbym się dowiedzieć gdzie jest view bo dopiero zacząłem używać tego programu i nie wszystko jeszcze ogarniam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Stycznia 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2020 Nie było tam nigdzie napisu VIEW ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
murczak Opublikowano 18 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 No właśnie nie wiem gdzie ma być to view. Czy ktoś może powiedzieć dokładnie gdzie to jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 18 Stycznia 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2020 Drugi tab. Wiesz, że ten program ma coś takiego jak dokumentacja (przycisk F1 podaj, Menu Help też ma skrót) i tam jakbyś wpisał view to wszystko jest opisane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sutikku Opublikowano 16 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2020 jeśli tworze var x=buffer_create(), a potem go nie usuwam, to on ciągle siedzi w pamięci, do wyłączenia gry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 17 Lutego 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2020 Jak piszą w dokumentacji do polecenia buffer_create - "pamiętaj aby usunąć z pamięci", więc tak, siedzi tam ciągle i nie ma garbage collectora. Garbage collector w GMie jest na instancje z niezaznaczonym persistent i tablice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SimianVirus7 Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 Pytanie o game maker: studio Można jakoś pozyskać listę folderów, a później plików w tym folderze? Chciałbym zrobić eksplorator plików muzycznych i powiedzmy, że mam główny folder nazwany "Music", a w nim foldery o niewiadomej mi nazwie, a w tych folderach pliki muzyczne też o niewiadomej nazwie. Tyle wiem, że trzeba będzie zrobić jakąś tablice trzymającą ścieżki. Albo jestem zbyt zmęczony, żeby wpaść na pomysł, albo tego po prostu w gm:s nie da się zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 3 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2020 14 minut temu, SimianVirus7 napisał: Można jakoś pozyskać listę folderów, a później plików w tym folderze Tak, ale ogranicza cię sandbox Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 10 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2020 Hej, mam pytanie, bardziej związane z gamedevem niż z samym GMem, ale nie wiedziałem, gdzie je wrzucić więc podsyłam tutaj. Mam problem, mam ok 50 -60 zdjęć (kwadratowych z ostrymi rogami) i chcę z nich zrobić tzw roudned rectangle, czyli kwadratowe zdjęcia z zaokrąglonymi rogami. Czy wiecie w jaki sposób mogę to zrobić najszybciej, tak aby nie musieć każdego kwadratu przycinać z osobna? Czy są do tego jakieś programy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2020 @nowy_user osobiście korzystam z ImageMagick, a jak zaokrąglić rogi jest nawet opisane w dokumentacji IM - http://www.imagemagick.org/Usage/thumbnails/#rounded nowy_user 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 10 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2020 Dzięki Konrad za podesłanie, zainstaluję program i popróbuję, mam nadzieję, że będzie można wykonać całą operacje dla wielu obrazów jednocześnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 10 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2020 ImageMagick ma jeszcze komendę mogrify dla wielu plików, ale jeżeli nie zadziała zawsze możesz skrypt napisać, np. pod windowsa w konsoli wpisz: for %f in (*.png) do convert %f ( +clone -alpha extract -draw "fill black polygon 0,0 0,15 15,0 fill white circle 15,15 15,0" ( +clone -flip ) -compose Multiply -composite ( +clone -flop ) -compose Multiply -composite ) -alpha off -compose CopyOpacity -composite %~nf_rounded_corners.png Pod Linuxa działa to trochę inaczej np dla windowsa usunąłem znaki \ przy nawiasach i zamieniłem pojedyncze ' na " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 15 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Hej mam krótkie pytanie, jak poprawnie aktualizować grę webową, tak aby nie było żadnych 'glitchy' graficznych po stronie użytkownika? Za każdym razem gdy wrzucam grę na ten sam adres, to obawiam się, że pojawią się jakieś 'farmazony graficzne'. Czy można jakoś tego uniknąć? Czy może za każdym razem powinienem uploadować każdą aktualizację do innego folderu i robić jakieś przekierowanie z adresu starszych wersji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 15 Maja 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2020 Hm, w sumie nie wiem jak GM wczytuje grafiki, ale można by, tam gdzie jest ich lista, podmienić nazwy i dodać jakies ?ver=1 itp. za każdą aktualizacją, to przeglądarka pobierze nową wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nowy_user Opublikowano 29 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 Ok, natomiast jak sprawić, żeby przy aktualizacji, aplikacja wgrała się na nowo ze wszystkimi assetami, a nie próbowała wczytywać z cache? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 29 Maja 2020 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2020 W kodzie JS na pewno jest lista plików które potrzebuje, dodaj do nich ?version=xxxx i powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się