Skocz do zawartości

nowy_user

Użytkownicy
  • Zawartość

    143
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana nowy_user w Rankingu w dniu 28 Grudzień 2018

nowy_user posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

11 Dobry człowiek

O nowy_user

  • Tytuł
    Cadet

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Ostatnie wizyty

1296 wyświetleń profilu
  1. Temat zbiorczy na drobnostki

    Oki, dzięki za szybką odpowiedź Pozdrawiam
  2. Temat zbiorczy na drobnostki

    Hej, krótkie pytanie, czy jest różnica w wydajności kodu pomiędzy użyciem eventu Collision a użyciem funkcji instance_place w evencie Step? Na chłopski rozum użycie eventu Collision powinno być wydajniejsze, zważywszy, że step jest sprawdzany co klatkę , ale z drugiej strony, czy nie jest przypadkiem tak, że jeśli stworzymy event Collision w danym obiekcie, i wrzucimy tam cokolwiek, choćby jedną linijkę kodu, to GM i tak musi co klatkę sprawdzać, czy pomiędzy dwoma obiektami doszło do kolizji, czy też nie? Podejrzewam, że po komplikacji kodu i tak wszelaki kod, który napisaliśmy jest jakby w Stepie, a poszczególne eventy to po prostu zbiór różnych if-ów. Tak to sobie wyobrażam, ale mogę się mylić. Ponadto, te kolizje w evencie Collision są chyba sprawdzane dokładniej aniżeli instance_place czy też position_meeting, więc koniec końców może wydajniej jest użyć ev Step i funkcji instance_place? Ciekaw jestem waszych spostrzeżeń. Pozdro nowy_user
  3. Sprzedaż aplikacji - 2 pytania

    Dzięki za odpowiedź. Zwłaszcza pierwsza przyniosła mi trochę ulgi… Co do drugiej odpowiedzi, raczej nie zamierzam rezygnować ze swojej pracy, natomiast po stworzeniu programu chciałbym jak najszybciej zacząć tworzyć trakcję sprzedażową — nawet jeśli będą raczej niskie kwoty rzędu kilkunastu złotych/msc na jedno konto. Ostatnio było dość głośno o działalności nierejestrowanej, więc chyba to będzie najlepsza opcja w takim przypadku jak mój. Podobno wprowadzili takie zasady, że jeśli dochody z działalności nie przekraczają 1050 zł to nie trzeba rejestrować działalności… oczywiście ciężko byłoby przeżyć za taką kwotę, więc zdaje się, że jest to rozwiązanie przystosowane właśnie dla osób, które pracują i chcą dorobić legalnie na boku. Muszę jeszcze o tym poczytać, ale wygląda na to, że w końcu politycy zrobili coś dobrego aby obudzić przedsiębiorczość Polaków. :-) Aż ciężko w to uwierzyć. Podejrzewam, że podatek też trzeba zapłacić, ale to można przełknąć. Bardziej chodzi mi o to, aby budować trakcję sprzedażową, niż zarabiać.
  4. Sprzedaż aplikacji - 2 pytania

    Powolutku dłubie sobie w moim projekcie i choć jeszcze sporo czasu upłynie, zanim będzie gotowy, to coraz częściej pojawiają mi się w głowie pytania dotyczące biznesowej części całego przedsięwzięcia. Zastanawiam się nad kilkoma rzeczami i może ktoś z Was będzie w stanie rozwiać moje wątpliwości. Dodam, że tworzę w GMS program, a raczej niewielką aplikację na desktopy, dedykowaną raczej dla firm niż indywidualnych klientów. Moje obawy dotyczą dwóch rzeczy: Powiedzmy, że uda mi się pozyskać kilku klientów i sprzedać program, a po np. czterech miesiącach, Windows albo MacOs wprowadzi jakieś aktualizacje, które sprawią, że program przestanie działać jak należy. Załóżmy, że nie będę w stanie wprowadzić aktualizacji, która naprawiałaby błąd. Czy w takiej sytuacji klienci mają prawo do zażądania zwrotu pieniędzy? I czy jest jest to jakoś związane z tym, czy produkt jest sprzedawany na zasadzie jednorazowej płatności, czy też na zasadzie rocznej subskrypcji? Z tego, co mi wiadomo, Google Play daje możliwość legalnej sprzedaży aplikacji, nawet jeśli autor nie ma założonej swojej działalności gospodarczej. To świetna możliwość dla tych twórców, którzy jeszcze nie wiedzą, czy ich aplikacja wypali, czy też nie, i chcą po prostu to zweryfikować. Niestety, zdaje się, że twórcy programów na desktopy nie mają takiego luksusu. Czy jest możliwość legalnej sprzedaży aplikacji na desktopy nie mając założonej firmy ? Oczywiście domyślam się, że własna firma to najbardziej opłacalne rozwiązanie, tym bardziej, jeśli mówimy o sprzedaży programu innym firmom — większość klientów będzie wymagała faktury — natomiast na początek wolałbym uniknąć wszelkiej papierkowej roboty, i skupić się na budowaniu trakcji sprzedażowej. Jeśli ktoś będzie miał jakiekolwiek wskazówki to będę wdzięczny :-) Pozdrawiam, nowy
  5. Cinders

    Dzięki za odpowiedź, pytałem, bo takie przykłady są zawsze bardzo inspirujące i motywujące, że przez tyle lat można osiągać sukcesy korzystając z GMa. I choć teraz rzeczywiście jest już coraz więcej komercyjnych projektów tworzonych w GMs, to pamiętam jak 12 lat temu zaprezentowałeś Magi... To była zupełnie inna liga, kosmos w porównaniu do innych Gm'owych projektów, nie tylko w Polsce, ale globalnie...wcześniej mało kto w ogóle wierzył, że można na grach tworzonych w GMie zarobić ( to chyba był jeszcze GM 5.3 ), nie mówiąc już o utrzymaniu się... Jeszcze raz gratuluję, tym bardziej, że jeśli dobrze kojarzę z Twojego bloga, zostawiłeś stabilną posadę testera czy bodajże programisty, na rzecz własnego studia Indie... odwaga jak widać popłaca, niech młodzi patrzą i się uczą !
  6. Cinders

    Wygląda niesamowicie, graficznie prezentuje się rewelacyjnie! Chciałbym przy okazji zapytać Cię TeeGee, tak z ciekawości( o ile to nie tajemnica), czy nad kolejnymi projektami dalej pracujesz w GMie, czy raczej Cinders i Solstice były ostatnimi grami napisanymi przez Ciebie w GMLu?
  7. Wyśrodkowanie textu

    Też o tym myślałem, problem w tym, że zamierzam mieć kilkadziesiąt takich boxów w jednym roomie, nawet ok 50 - 60 ... a z tego, co mi wiadomo, to surface są bardzo pamięciożerne... ale pokombinuje i może coś fajnego mi wyjdzie :-)
  8. Wyśrodkowanie textu

    Zgadza się Gnysek, bardzo dobrze Ci poszło, ja np. nie potrafię sobie wyobrazić kodzenia bardziej skomplikowanych skryptów tylko głowie, zwłaszcza od czasu, gdy korzystam z gmlive to większość robię metodą prób i błędów. Dzięki jeszcze raz za pomoc. Teoretycznie zastanawiam się, czy można jeszcze jakoś sprawić, aby tekst który wychodzi poza kwadrat od dołu ( czyli gdy napiszemy wystarczająco dużo tekstu) nie był w ogóle wyświetlany…. ale nie chciałbym nadwyrężać Waszej życzliwości i gościnności. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam :-) nowy_user
  9. Wyśrodkowanie textu

    Wygląda na to że teraz działa! Jutro jeszcze potestuje, ale myślę, że teraz będzie ok. Wielkie dzięki Panowie za pomoc, budujecie Polską scenę GMa !
  10. Wyśrodkowanie textu

    Gnysek, użyłem kodu według Twoich zaleceń, stworzyłem skrypt scr_wrap_words o następującej zawartości (dla GMS 1.4999): /// scr_wrap_words(string,w) var text = argument0, len = argument1; var stack = '', result = ''; for(i=1; i<=string_length(text); i++) { var c = string_char_at(text, i); if (string_width(stack + c)) > len { result += stack + '#'; if (c == ' ') stack = '' else stack = 'c'; } else { stack += c; } } result += stack; return stack; a następnie wywołałem go z mojego obiektu za pomocą skryptu: var text = scr_wrap_words('aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa',100); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(10, 10, 110, 210, false); draw_set_color(c_white); draw_text_ext(10, 10, text, 15, 100); Czyli jak widać , nawet nie kombinowałem ze spacją, a efekt jest taki: ... czyli ucięło kilkanaście pierwszych 'a' , tych które normalnie mieściłyby się w prostokącie, zostawiło tylko te, które miały wychodzić poza prostokąt, a dodatkowo, przed całym tekstem dodało literkę 'c', której w ogóle nie wprowadzałem. W takiej sytuacji nie dodawałem nawet podwójnej spacji, żeby się jeszcze bardziej nie wykrzaczyło. Hm.. co tu mogło pójść nie tak? EDIT chyba wiem co, w Twoim skrypcie na końcu powinno być return result; zamiast return stack; tak mi się wydaję, że po małej korekcie teraz już chyba działa ok :-) Wielkie dzięki za pomoc! EDIT 2 , a jednak jeszcze nie działa tak jak należy, dla kodu : var text = scr_wrap_words('Tymon Piotr Usprawiedliwienie',100); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(10, 10, 110, 210, false); draw_set_color(c_white); draw_text_ext(10, 10, text, 15, 100); wyświetla się takie coś: czyli tekst właściwie się zawija, nawet przy trzech spacjach przed danym słowem, ale są dwa problemy: 1) Zawija słowo Piotr, które spokojnie mogłoby się zmieścić cały w drugiej linijce. Kod powinien 'łamać' tylke te bardzo długie słowa, których długość (wyrażona w pikselach) wynosi więcej niż argument1. Czyli słowo Piotr powinno być tu przeniesione w całości do drugiej linijki, natomiast słowo Usprawiedliwienie jest właściwie podzielone 2) Skrypt dodaje niepotrzebnie literkę c na początku kolejnych linijek, bez żadnego powodu. Własciwie to nie dodaje tylko podmienia, i zamiast Piotr mamy Piocr.
  11. Wyśrodkowanie textu

    @Konrad-GM , dziękuję za ten kod, rzeczywiście działa, no prawie bez zarzutu. W sytuacji gdy przed tym dłuższym słowem dodamy więcej niż jedną spację tekst dalej będzie wychodzić poza kwadrat Po wpisaniu takiego kodu: var text = scr_wrap_words("Lorem ipsum dolor sit amet, andverylongwordthatmustbesplitted.", 100); draw_set_color(c_black); draw_rectangle(10, 10, 110, 210, false); draw_set_color(c_white); draw_text_ext(10, 10, text, 15, 100); Mamy następującą sytuację: Co ciekawe, jeśli zamieniłbym spację na jakikolwiek inny znak np. _ to działałoby bez zarzutu... tylko te przeklęte spacje psują cały efekt Gdybyś miał jakiś pomysł jak to naprawić to będę wdzięczny, choć już i tak dużo zrobiłeś wysyłając poprzedni kod. Dzięki i pozdrawiam! nowy_user
  12. Wyśrodkowanie textu

    Dzięki Gnysek, ale nie do końca mi o to chodziło... W Twoim przykładzie odnosimy się do ilości liter w danej zmiennej string, a mi chodzi po prostu o prawie taką samą funkcję jak draw_text_ext, gdzie możemy sobie wpisać długość linii ( wyrażoną w pikselach ) i po przekroczeniu tej wartości tekst jest przeniesiony do następnej linijki. To wszystko fajnie działa z funkcją draw_text_ext, do momentu, gdy jeden wyraz jest dłuższy ( w pikselach) od tej wartości podanej w draw_text_ext, wtedy dochodzi do takiej sytuacji, którą przedstawiam poniżej w obrazku: Chciałbym móc narysować tekst dokładnie tak jak to robię funkcją draw_tex_ext z tą jedną różnicą, że gdy dane słowo jest dłuższe ( w pikselach, a nie w ilości liter) niż wartość, którą podaje , to aby dzieliło ten wyraz i jego drugą część, która nie zmieściła się w jednej linijce, przeniosło do kolejnej linijki. Mam nadzieję, że teraz opisałem mój problem bardziej klarownie, będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam, nowy_user
  13. Wyśrodkowanie textu

    Panowie, mój problem jest nieco inny, ale też dotyczy tekstu , nie chciałem więc zakładać nowego tematu. Chodzi mi o zawijanie tekstu. Funkcja draw_text_ext pozwala na zawinięcie tekstu, jeśli przekroczy on odpowiednią ilość pixeli. Problem polega na tym, że dotyczy to tylko słów odseparowanych spacją. Jeśli string zawarty w tejże funkcji będzie składał się z jednego, długaśnego słowa, którego długość przekracza długość jednej całej linijki, to wrapowanie zostanie zignorowane . Czy wie ktoś jak sprawić, aby funkcja draw_text_ext wrapowała też pojedyńcze słowa, które są dłuższe niż długość jednej linijki? Będę wdzięczny za pomoc, nowy_user!
  14. Hej mam pytanie stricte graficzne. Znalazłem sobie fajne tło kosmosu ,1600 pxl x 1600 pxl , naprawdę mi się podoba i chciałbym użyć go w moim projekcie. Jest jeden problem , mój room ma 4500 pxl na 4500 pxl, więc tło nie pokrywa całego roomu. Niestety , tło jest tak stworzone, że jego prawa częśc nie jest symetryczna do lewej, tak samo górna nie jest symetryczna do dolnej, przez co zamiast jednolitego tła mam kilka dużych bloków, które nie pasują do siebie na krawędziach. Słabo znam się na grafice, ale podejrzewam, że są jakieś sprytne metody, które pozwalają przerobić dany obrazek, aby przy ustawieniu go jako tło, tworzył jedną całość bez widocznych elementów przejścia. Czy są jakieś programy do tego? A może najlepiej zastosować jakiś sprytny mechanizm w stylu kilku warstw nakładających się na siebie? Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.
  15. Usuwanie ds_list, czy to konieczne?

    Niestety mam tylko GMS 1.4, choć może niebawem przerzucę się na GMS2. Z tego co piszesz , to rzeczywiście trochę trzeba się nagimnastykować żeby używać ds_list bez uszczerbku na wydajności apki, ale z drugiej strony, możliwość sortowania, i co ważniejsze, brak konieczności wcześniejszego zadeklarowania, jak duża będzie twoja lista ( czego nie masz niestety przy tablicach) jest bardzo kusząca. Potestuję, i zobaczę co będzie lepsze dla mojego projektu, listy czy tablice.
×