Skocz do zawartości

nowy_user

Użytkownicy
  • Zawartość

    230
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    5

Ostatnia wygrana nowy_user w Rankingu w dniu 29 Czerwiec

nowy_user posiada najczęściej lubianą zawartość!

Reputacja

22 Mała Cegła Społeczności

O nowy_user

  • Tytuł
    Major User

Previous Fields

  • Użytkownik GameMaker Studio 2
    Nie
  • Użytkownik GameMaker Studio
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 8
    Nie
  • Użytkownik GameMaker 7 i wcześniejszych wersji
    Nie
  • Użytkownik Unity
    Nie
  • Uytkownik Godot
    Nie

Ostatnie wizyty

5096 wyświetleń profilu
  1. Cześć chłopaki, chciałbym zrobić ładnie wyglądający wykres liniowy. Aby stworzyć zwykły wykres ( bez zaokrągleń) stworzyłem sobie pętle for, która zazznacza punkty na wykresie ( x i y), a następnie łączy je liniamy rysowanymi przez zapętloną funkcję draw_line. Problem w tym, że taki wykres wygląda nieestetycznie, ponieważ linia załamuje się w kanciasty sposób, coś w stylu: Ja natomiast chciałbym, aby linia była bardziej płynna, zaokrąglona. I teraz tak, myślałem o tym, abyt zasotoswać krzywą beizera, po prostu wstawiając i rysując Path z punktami wykresu z zaznaczoną opcją Smooth curve ( bo jak się domyślam, w takiej sytuacji gm stosuje krzywą beizera). Natomiast tu jest jeden problem. Linia nie przechodzi dokładnie przez punkty wykresu, przez co wykres jest przekłamany: Pytane: Jak narysować płynny, zaokrąglony wykres, aby przechodził on dokładnie przez wyznaczone punky?
  2. GameMaker Studio 1.4 Professional czy warto kupic?

    Z tego co kojarzę, to możesz robić wciąż w gms1.4 robić apki i eksportować je na androida, ale po prostu nie wrzucisz ich na sklep GooglePlay. Jeśli znasz rynek gier i aplikacji mobilnych, to pewnie wiesz, że dystrybucja idzie głównie przez Google Play i AppStore. Ciężko będzie Ci namówić potencjalnych klientów, aby zapłacili i pobrali twoją apkę bezpośrednio z Twojej strony internetowej. Będą się obawiać o wirusy itd. Chociaż jak produkt jest dobry, to i klient może wykonać niestandardową akcję. Tak jak pisałem, poczekaj chwilę, zaniedługo będą promocje. Może uda się wyhaczyć na black friday GMS2+eksport Mobile za ok 1000 zł lub mniej. Jak resseler sprzedaje za 15 euro to już raczej nie ma sensu, lepiej poczytaj w tym czasie manuala, a jak koniecznie chcesz już wypróbować gml-a w praktyce to możesz sobie pokodzić tutaj: https://yal.cc/r/gml/ p.s. ja korzystam z 1.4 ale głównie do html5, tu ten eksport działa znośnie (tzn jest zabugowany ostro, ale z tego co mi wiadomo to w gms2:html5 nie poprawili tych bugów, więc nie ma potrzeby przesiadki na gms2). Do wersji PC korzytsam z gms2, a eksport mobile może kupię, zobaczymy w jakiej cenie będą w nadchodzących promocjach: jak 50% to raczej wezmę, jak 25% to się zastanowię.
  3. GameMaker Studio 1.4 Professional czy warto kupic?

    Dokładnie, tak jak piszą chłopaki, nie da się oficjalnie kupić klucza do gms1.4. Można od kogoś odkupić - jeśli ktoś nie wykorzystał. Na necie jest jednak sporo miejsc z ofertami resellerów, więc to nie powinien być problem. Inną opcją jest po prostu wypróbowanie triala. Jak ci się spodoba, to akurat za ok miesiąc będą pewnie promocje, więc kupuisz gma za mniejsze pieniądze. Polecam jednak trochę cierpliwości, bo jak kupisz teraz, to za miesiąc będziesz żałować, że nie poczekałeś, a zaoszczędziłbyś jakieś 200 - 400 zł. ( w zależności od eksportów, które zamierzasz kupić)
  4. Temat zbiorczy na drobnostki

    Dokładnie, też mi się wydaje, że nie ma automatycznych backupów w gms2 ( przynajmniej nie jest to domyślnie ustawione). Przykro mi to słyszeć Mastodont - to co Cię spotkało jest na maksa frustrujące. Mnie korzystanie z gms nauczyło jednego - backupy to konieczność, nawet nie musi być github, po prostu możesz wrzucać co jakiś czas projekt na google drive'a. A i btw. to niepolecam bawić się GMem w pracy. Człowiek cały czas się martwi, czy szef nie looknie w monitor i przez to można niestety popełnić jakiś błąd, nadpisać sobie niechcący projekt , itp itd. Ja bym próbował na twoim miejscu napisać do oficjalnego supportu, może będą w stanie Ci powiedzieć jak przywrócić do życia uszkodzony projekt.
  5. GameMaker Studio 1.4 Professional czy warto kupic?

    Ja korzystam zarówno z 1.4 jak i 2 ( w 1.4 bardziej podoba mi się sprite editor oraz IDE ) . Jeśli chodzi tworzenie gier na widowsa oraz gry webowe to wersja 1.4 wciąż działa. Natomiast co do eksportów mobilnych, no to niestety, tak jak pisał Threef, tu jedynym wyjściem jest przejście na gms2. Jesli masz możliwość kupienia 1.4 za kilka dolców to kup, pobaw się tym kilka tygodni, naucz podstaw języka itd. , a na black friday albo święta bożego narodzenia kupisz sobie gms2 - wtedy będą promocję, obstawiam rabat pomiędzy 25 a 50 % .
  6. Almora Darkosen

    @Borek , nawet o tym nie myśl, czekamy jeszcze na ukończenie Alien Territory, dopiero wtedy będziesz mógł udać się na wieczny spoczynek
  7. Almora Darkosen

    Pisałem już na Discordzie, ale napiszę jeszcze tutaj: Wielkie gratulacje Borek. To że wytrwałeś i dotrzymałeś słowa - skończyłeś projekt i to o tak wysokiej jakości, jest czymś niesamowitym. Obyś zarobił mnóstwo hajsu i mógł przez następne lata odcinać kupony z kolejnych eksportów, tak jak robi to TeeGee Tacy developerzy jak Ty, sprawiają, że jestem dumny, że jestem częścią społeczności GMClanu. Twoja praca nad Almorą to wzór dyscypliny, uporu i konsekwencji. Już niejeden użytkownik gmclanu wątpił, że Almora Darkosen kiedykolwiek powstanie, ale Ty postawiłeś na swoim. Brawo!
  8. The Tenants

    Gierka wygląda fajnie, ciekawy pomysł. Powiew oryginalności. Zastanawia mnie tylko, co powoduje tak horrendalne wymagania sprzętowe przy takiej kwadratowej grafice? Czy to kwestia optymalizacji, czy to po prostu typowe dla Unity?
  9. Cinders

    Czy możemy liczyć wkrótce na jakiś raport sprzedaży gry na konsolach? Ciekaw jestem, czy całe przedsięwzięcie się zwróci, biorąc pod uwagę bardzo wysokie ceny GMowych eksportów na konsole oraz DevKity.
  10. Gmclan - wersja mobilna

    Swoją drogą Gmclan w ogóle wymaga odświeżenia, jest mnóstwo zakładek, które są rzadko kiedy klikane. Np. GMCzat - wątpie, aby ktoś tam zaglądał od czasu wprowadzenia Discorda, no może tylko Ci najstarsi użytkownicy jak Ranma, Sly, Choosen, Woock siedzą sobie tam z dala od innych i przypominają sobie stare, dobre czasy. Natomiast reszta userów - w ogóle tego nie klika, ta zakładka jest do wywalenia. Ogólnie jest za dużo tekstu, zbyt dużo opcji, jak ktoś nowy przychodzi, to może mieć poczucie przeładowania, zwłaszcza jak korzysta z telefonu. Tu by trzeba było popracować nad UI. Może zróbmy jakiś konkurs na nowe UI dla Gmclanu, gdzie będzie można wysyłać swoje projekty, a wygrany zgarnie np. roczną licencje na konsole dla GMS2 ? Teraz są promocje, więc wiele by to nie kosztowało, a może ktoś by stworzył świeży design, który nadałby nowe oblicze naszemu ulubionemu portalowi.
  11. wspólna gra

    No chyba, że zmienimy nieco plan i robimy wspólnymi siłami grę planszową? Mam pomysł na szachy 2.
  12. wspólna gra

    Słuchajcie, wpadł mi pomysł do głowy, może zlećmy to jakiemuś software house'owi? Przecież zanim wszyscy nauczymy się metodologii Scrum czy Agile, zanim zaczniemy pisać w jednym standardzie kodu, wyznaczymy scope prac itd. to miną wieki. Serio, szybciej ( i pewnie koniec końców taniej) pójdzie jak zatrudnimy profesjonalny software house. Przynajmniej nie będzie trzeba po godzinach siedzieć i klepać kod. Tym bardziej, że ostatnio pogoda coraz lepsza i mało komu chce się siedzieć przed kompem w wolnym czasie.
  13. No owszem, może to trochę rzutować na FPSy, ale zakładając że gracze będą uruchamiali grę na normalnym sprzęcie z lat 2015 - 2020, a nie na pegasusie z bazaru z lat 80' to wszystko powinno być ok.
  14. Gmclan - wersja mobilna

    Nieprawda, ja często zaglądam na telefonie, nawet wtedy gdy nie mam otwartego GameMakera. Choćby po to, żeby zobaczyć newsy, nowe shouty itd.
  15. Gmclan - wersja mobilna

    Forum jest ok, ale strona główna - to trzeba mieć sokoli wzrok, żeby coś przeczytać. Tematy w rubryce "Nowości z forum" są bardzo słabo widoczne, trzeba przybliżyć, żeby coś przeczytać. Można odnieść wrażenie, że responsywność Gmclanu polega po prostu na pomniejszeniu wersji na PC.
×