Skocz do zawartości

Mikropłatności oraz reklamy Android i iOS


TO_mek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Ma ktoś jakieś doświadczenie z dodawaniem do aplikacji mikropłatności i/lub reklam pod androida iOS ewentualnie winphone8? Trzeba mieć już konto developerskie aby przetestować wyświetlanie reklam? Jak zabrać się za mikropłatności? Znacie jakieś tutoriale, które w prosty sposób krok po kroku uczą co i jak?

Czy dana reklama wyświetla się jako animgif? Można takie reklamy zapisać do postaci sprajta by po czasie je ponownie wyświetlić już jako zwykła animacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ma ktoś jakieś doświadczenie z dodawaniem do aplikacji mikropłatności i/lub reklam pod androida iOS ewentualnie winphone8?

 

Tak, mam doświadczenie. Głównie z Androidem. Do reklam używam Googlowskiej usługi Admob, więc wszystkie odpowiedzi będą dotyczyły współpracy z Admobem.

 

Witam!

Trzeba mieć już konto developerskie aby przetestować wyświetlanie reklam?

 

Tak, aplikacja musi otrzymać identyfikator.

 

Jak zabrać się za mikropłatności? Znacie jakieś tutoriale, które w prosty sposób krok po kroku uczą co i jak?

 

Zacznij od modelu biznesowego swojej aplikacji, napisz co i jak ma być kupowane, pokaż model bardziej doświadczonym osobom, popytaj grupę docelową czy taki model im pasuje.

 

Technicznie:

http://help.yoyogames.com/entries/29734673...rchases-Example

http://help.yoyogames.com/entries/29736883...n-App-Purchases

http://help.yoyogames.com/categories/searc...mp;for_search=1

 

Czy dana reklama wyświetla się jako animgif? Można takie reklamy zapisać do postaci sprajta by po czasie je ponownie wyświetlić już jako zwykła animacja?

 

Nie, pytanie po co?

 

Jak masz jeszcze jakieś pytania, to wal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie mnie też to interesuje, więc pozwolisz, że też zadam tutaj pytania.

Mógłbyś bardziej opisać jak wygląda wprowadzenie reklam do gry? Jakaś funkcja, czy usługa sama jakoś to wprowadza? Jak wygląda otrzymanie identyfikatora? Jak wygląda połączenie tego wszystkiego(w sensie gry, google play i admob).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, pytanie po co?

 

Jak masz jeszcze jakieś pytania, to wal.

 

Po co zapisywanie reklam? Coś na zasadzie: która z reklam była wyświetlana podczas gry, prawidłowa odpowiedź jakiśtam bonus. Wiem, że reklamy to i tak słaby pomysł bo ponoć 1000 kliknięć to około 1zł a statystycznie raz na 100 wyświetleń ktoś klika w reklamę czyli teoretycznie złotówka wymaga 100000 wyświetleń reklam. Kokosów z tego na pewno nie ma.

 

Co do pytań. Czy zakupy w aplikacji są w jakiś sposób powiązane z kontem tak by pominąć oszustwa. Czy może powiązać grę z kontem na jakimś serwerze i wszelkie zapisy o bonusach, zakupionych dodatkach itp. trzymać w bazie a gra wymagałaby logowania. Do tego jeszcze jakieś powiązanie loginu z użytkownikiem na zasadzie sprawdzania nr telefonu czy coś podobnego. Tylko czy to ma sens jeśli gra nie ma być online, tzn. czy i tak ktoś tego nie przerobi tak aby całkiem omijało logowanie i bonusy wymaksuje. Na pewno ktoś już coś takiego też przerabiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ajajaj. Widzę, że tu sporo tłumaczenia będzie :) Postaram się w tym tygodniu odpowiedzieć na wasze pytania, może jakimś artykułem.

 

 

Że się tak wtrącę: byłoby super:)

 

 

Ze swojej strony jeszcze może pytanie: jak z rozliczaniem się w kwestii podatków? Bo z tego co czytałem w IOS jest łatwiej, bo to oni sprzedają grę, ale pod Androidem to chyba trzeba firmę założyć? Spotkałem się z informacją, że jeżeli tylko reklamy to nie trzeba, ale przy sprzedaży i mikropłatnościach już tak. I jak to jest teraz od stycznia z tym cholernym vetem i płaceniem go w kraju kupującego (Jezu mam nadzieję, że coś pokręciłem i nie zrozumiałem).

 

Jak sobie z tym wszystkim radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Reklamy są "nakładane" na Twoją grę i nie masz nad nimi większej kontroli, poza pozycją i rozmiarem. Wtyczka od reklam zarządza resztą. Nie mas żadnych gifów/sprajtów czego tam chcesz.

No i kliknięcia są sprawdzane pod kątem oszustw, więc jak powiesz kolegom, żeby klikali po kilkanaście razy to pewnie dostaniesz bana na konto i ani grosika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swojej strony jeszcze może pytanie: jak z rozliczaniem się w kwestii podatków? Bo z tego co czytałem w IOS jest łatwiej, bo to oni sprzedają grę, ale pod Androidem to chyba trzeba firmę założyć? Spotkałem się z informacją, że jeżeli tylko reklamy to nie trzeba, ale przy sprzedaży i mikropłatnościach już tak. I jak to jest teraz od stycznia z tym cholernym vetem i płaceniem go w kraju kupującego (Jezu mam nadzieję, że coś pokręciłem i nie zrozumiałem).

 

Jak sobie z tym wszystkim radzicie?

Reklamy to usługa za którą płaci ci reklamodawca. Podobnie jest z iOS, bo to oni prowadzą tam sklep i wypłacają Ci twoją "pensję". Sprzedając coś w Google Play sprzedajesz to jako ty. Każdy zakup z osobna musi być księgowany a potem jest odprowadzany podatek. Wszystkiego musisz pilnować. a VAT MOSS o którym mówisz to są dodatkowe obowiązki. Nie wiem jeszcze jak to jest z odprowadzaniem tego VATu, ale podczas zakupu musisz pytać kupującego z jakiego kraju jest (przepisy dotyczą europejczyków), a potem z tego co czytałem za wszystkich ludzi z danego kraju odprowadzasz podatek do ich kraju..?

 

Pamiętajcie, że zarabiamy nie tylko za kliknięcia. Wyświetlenia też się liczą.

Chodzi chyba o to że kwota per kliknięcie zależy między innymi od wyświetleń. Dostaniemy mniej jeżeli dopiero założymy reklamę i powiemy mamie aby kliknęła niż za reklamę którą widziało 1 000 000 osób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

Tak nie do końca, to zależy też od tego ile dany reklamodawca dał za reklamę.

Poniżej mój przykładowy wykres: niebieskie to liczba odsłon, pomarańczowe liczba kliknięć (prawie tożsama), a różowe to zarobek za kliknięcie - absolutnie ciężko go z czymkolwiek skorelować.

 

https://gmclan.org/uploader/23/psplus_adsense.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reklamy to usługa za którą płaci ci reklamodawca. Podobnie jest z iOS, bo to oni prowadzą tam sklep i wypłacają Ci twoją "pensję"...

 

"Płaci mi reklamodawca". Czyli należy zawrzeć z nim umowę (umowa poprzez założenie konta internetowego)? Jeśli umowa to podlega opodatkowaniu i należy rozliczyć się z US zwykłym PITem i na 100% nie potrzeba działalności?

Jak to wygląda w praktyce nie mając działalności bo trudno zakładać działalność stawiając jedynie na aplikacje mobilne (przynajmniej na początku to nie ma sensu)? Interesuje mnie google, applestore i winphone. Opłaty roczne za AS są najwyższe (99$/rok) za WP 19$/rok za Google jednorazowo 25$. Gdyby okazało się, że faktycznie płatne aplikacje w WP można rozliczać zwyczajnie na PIT bez działalności to dla testów chyba najrozsądniej tam coś próbować (mimo najmniejszego rynku) a Google jedynie w przypadku aplikacji wyłącznie darmowych zawierających reklamy. AppStore już w momencie gdy aplikacja jest pewna i przyniesie zyski wyższe niż opłaty roczne (i wciąż bez działalności). Na samym końcu płatne aplikacje w Google po założeniu DG.

 

Spotkałem się z pytaniem czy czasem aplikacja wyświetlająca reklamę nie jest już "wynajęciem powierzchni reklamowej" (antyweb), co podlega już pod DG.

EDIT: Co do reklam to znalazłem dosyć ciekawy artykuł też na antyweb

 

I jeszcze jedna opinia: W Windows Phone Store, aby wypłacać pieniądze, trzeba wypełnić dokument W8B i wysłać go do Redmond (jest to warunek konieczny). Wtedy potrącone nam zostanie 30% kwoty podatku dochodowego w USA. Jeśli chcemy, żeby podatek nie był nam potrącany w USA ale płacony w Polsce, musimy mieć tzw. numer ITIN (Individual Taxpayer Identification Number). Można go uzyskać na kilka sposobów. Jednym z nich jest udanie się do ambasady (Źródło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedna opinia: W Windows Phone Store, aby wypłacać pieniądze, trzeba wypełnić dokument W8B i wysłać go do Redmond (jest to warunek konieczny). Wtedy potrącone nam zostanie 30% kwoty podatku dochodowego w USA. Jeśli chcemy, żeby podatek nie był nam potrącany w USA ale płacony w Polsce, musimy mieć tzw. numer ITIN (Individual Taxpayer Identification Number). Można go uzyskać na kilka sposobów. Jednym z nich jest udanie się do ambasady (Źródło).

Z umowy o unikaniu podwójnego opodatkwania PL-USA wynika, że jak masz EIN lub ITIN to powinni pobierać 10% podatku u źródła (w USA). 30% to podatek dla krajów które nie mają takiej umowy. W 2011 została podpisana nowa umowa PL-USA, w której jest 5%, ale nie została ratyfikowana przez Kongres. W W8BEN w odpowiednie rubryki wpisujesz to 10%, że umowa z PL i podajesz artykuł umowy dotyczący "Royalties". Oczywiście jak źle wypełnisz W8BEN to pobiorą ci 30%.

Ale to wcale nie zwalnia od podatku dochodowego w PL.

Żeby wypełnić W8BEN trzeba mieć amerykański EIN lub ITIN, bo jest tam taka rubryka (dla ułatwienia nazywa się TIN :rolleyes: ). Aby dostać EIN lub ITIN trzeba wypełnić formularz SS4 lub W-7 i wysłać go do ichniejszegi urzędu podatkowego. Może to można zrobić w ambasadzie, ale nic o tym nie słyszałem. Ja na odpowiedź na SS4 czekałem 3 miesiące.

I jeszcze jedno, jak masz działalność, to na koniec roku można odliczyć to 10% pobrane w USA od podatku dochodowego płaconego w PL, jeśli dostaniesz z Redmont potwierdzenie ile zapłacili podatku i kiedy. Wtedy juz prościuteńko :rolleyes: przeliczasz na PLN według średniego kursu NBP z dnia poprzedzającego należność podatku w USA i odliczasz. Jak nie masz DG to nie wiem czy można. Acha, jak masz DG to różnicę kursową pomiędzy należnością podatkową i tym co faktycznie otrzymałes w PLN po przewalutowaniu przez bank lub PAYPAL możesz walnąć w koszty :rolleyes: . Jak nie masz działalności to przychodem jest cała kwota w USD (razem z 10%) przeliczona wg kursu średniego NBP z dnia poprzedzajacego i nieważne że banki lub PayPal zabrało ci z tego kolejne 12%.

No chyba, że zarobiłeś w ciągu roku ze wszystkich źródeł mniej niż 3089PLN, to nic nie płacisz w PL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy

No więc jeśli nie pracujesz na umowę o pracę, niestety podatek w większości przypadków jest taki, jakbyś miał firmę. W najlepszym wypadku jak przy reklamach z Adsense można bodaj zrobić 19% podatku od zarobionej kwoty i przelać to na konto UrzSkarbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc jeśli nie pracujesz na umowę o pracę, niestety podatek w większości przypadków jest taki, jakbyś miał firmę.

No właśnie nie. Jak masz firmę to podstawa podatku będzie mniejsza o różnice kursowe i opłaty bankowe i na koniec roku będziesz mógł sobie odliczyć od podatku to 10% zapłacone w USA.

A opłaty i przewalutowania bankowe (jeśli kontrahent nie chce PayPal) to może byc nawet 15% (tyle ze mnie raz zdarli jak miałem mały przelew z Kanady).

A jak nie masz firmy i sprzedałeś za 1000USD, kontrahent przeleje ci 900USD (prawidłowo wypełniłeś W8BEN i pobrał 10% podatku), bank zabrał 25USD opłaty, ten drugi przeliczył ci po bandyckim kursie 3.50 - dostałeś 3062PLN, a podatek musisz zapłacić od 1000UDS*3.73 (kurs sredni NBP) = 3730PLN. Gdy masz firmę, wszystko to co ucieka po drodze - nie wchodzi do podatku.

 

Wiec firma jest korzystniejsza gdyby nie jedno malutkie ale. To "malutkie ale" nazywa sie ZUS :twisted: .

 

Na pocieszenie mogę powiedzieć, że zapomniałem napisać, iż sprzedaż softu i reklamy itp do USA nie podlega VAT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Reklamy są "nakładane" na Twoją grę i nie masz nad nimi większej kontroli, poza pozycją i rozmiarem. Wtyczka od reklam zarządza resztą. Nie mas żadnych gifów/sprajtów czego tam chcesz.

 

Czyli także kolizje obiektu z reklamą odpadają? Jeśli znana jest pozycja i rozmiar to obiekt bez grafiki tylko na kolizje coś da? Chodzi mi o to czy przy kolizji z tym obiektem można zasymulować kliknięcie w reklamę i jej normalne otwarcie jak przy prawdziwym dotknięciu ekranu palcem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdybys dal rade tak zrobic dostalbys bana za niewłaściwe kliki.

 

#1: https://support.google.com/admob/answer/334...f_topic=2745287

 

#2: https://support.google.com/admob/answer/612...f_topic=2745287

 

 

Calosc jest uzyteczna, ale jak jestes leniwy zacznij od tych 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Coś mnie zastanawia. Jest na androdia teraz taka popularna gra online pvp "King of Thieves" i w niej są kluczyki, które potrzebne są by atakować innych graczy, klucze odnawiają się co jakiś czas. Ale gdy się skończą to nieraz wyskakuje opcja odnowy tych kluczy w zamian za obejrzenie reklamy pełnoekranowej (video).

Czy coś takiego czasem nie jest łamaniem regulaminu google?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sie zastanawialem troche ponad miesiac temu i szukalem informacji w regulaminie.

Odnowienie klucza jest za obejrzenie reklamy, nie wcisniecie. Nie naklaniasz uzytkownika do wcisniecia reklamy tylko oferujesz mu zobaczenie oferty ktora moze, ale nie musi, byc zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam bo nie ma sensu zaśmiecać forum a a pytanie w temacie (do tego temat niezwykle ważny:P)

 

 

Hipotetyczne pytanie apropo

"Sprzedając coś w Google Play sprzedajesz to jako ty. Każdy zakup z osobna musi być księgowany a potem jest odprowadzany podatek. Wszystkiego musisz pilnować"

 

Wszędzie gdzie szukałem rzeczywiście jest podobnie to opisane,czyli każda sprzedaż osobno musi być zaksięgowana.

Co w sytuacji gier które osiągną duży sukces (nie piszcie "I tak nie masz szans żeby tak było"- bo to pytanie czysto teoretyczne,nie liczę na to ale warto wiedzieć)

 

Wystarczy sprawdzić w google play ile osób ściągneło niektóre płatne gry,np milion osób....Żadne biuro księgowe na świecie nie ogarnie wystawienia MILIONA rachunków i zaksiegowania każdej tranzakcji z osobna, przecież to absurd- kosztowałoby chyba więcej niż zysk ze sprzedaży:p

 

Ktoś kojarzy jak to w praktyce wygląda? Przecież nawet takie "marne" 5 tysięcy sprzedanych gier to już poważny księgowy problem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administratorzy
Żadne biuro księgowe na świecie nie ogarnie wystawienia MILIONA rachunków

Oczywiście, że robią to programy :) Ja zrobiłem już w życiu kilkanaście sklepow internetowych i tam faktury się wystawiają same :)

 

No i zawsze możesz założyć działalność poza granicami PL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie uspokoiłeś.To są jakieś specjalistyczne programy do automatycznej księgowości? to się robi już w google czy po ściągnięciu danych od nich wrzucasz to do jakiegoś programu? Działalność już założona od lat, tylko podczepione dodatkowe PKD więc tu nie ma kombinacji.Zresztą zanim zarobię pierwszą złotówkę w ten sposób to minie kilka lat pewnie i się zdąży wszystko zmienić;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra ,walczę z tym od tygodnia bez żadnego skutku więc pora zapytać.

 

Krok po kroku : jak wstawić reklamę do gry na androida??

 

Przerabiałem kilka tutrioali i póki co wiem tyle.

 

1.Otwieramy w GM:Studio gotowe demo któregoś z reklamodawców

2.Testujemy- i tu jest pierwsza zapora- po stworzeniu aplikacji na telefon żeby przetestować działanie-aplikacja nic nie robi, mogę sobie co najwyżej kilkać w nic nie robiące przyciski, zero reklam czy w ogóle reakcji innej niż po uruchomieniu w trybie windowsa- w każdym z reklamodawców

3.Eksportujemy do .gmez i importujemy w naszym projekcie-wszystko spoko- tylko kolejna zapora:

samouczek każe stworzyc obiekt z kodem

"

GML
////Create

if (os_type == os_ios)

{

GoogleMobileAds_Init("ca-app-pub-1470453329682008/7720493774");

global.bannerId = "ca-app-pub-1470453329682008/5459967373";

}

else

{

GoogleMobileAds_Init("ca-app-pub-1470453329682008/2849642170");

global.bannerId = "ca-app-pub-1470453329682008/2570440579";

}

 

alarm[0] = 45;

"

 

Itd.

 

Problem polega na tym że funkcja "GoogleMobileAds_Init" - nie istnieje w GM ...

 

Jak to ogarnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...