Skocz do zawartości

TO_mek

Użytkownicy
  • Postów

    346
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Odpowiedzi społeczności

  1. TO_mek odpowiedź w Nazwy backgroundow ze stringa został oznaczony jako odpowiedź   
    No nie do końca :)
     
    Tło składa się z 11 poziomych pasków które mają 3 punkty przyjmujące różne stany on/off czyli w zapisie binarnym jeden pasek tła może przyjmować 8 różnych stanów (000, 001, 010, 011, 100, 101, 110, 111) czyli inaczej 2^3. Czyli dla 11 pasków to 88 kombinacji. W grze na ekranie w tym samym czasie widać zawsze 4 pasy czyli maksymalnie 2^12 kombinacji on/of (4096). Łącznie dla wszystkich 11 poziomych pasków jest 2^88 kombinacji czyli ogromnie dużo. Aby nie rysować do emerytury tych 2^88 backgroundów poszatkowałem tła na paski. Stany on/off wszystkich poziomych pasków i poszczególnych 3 punktów na pasku przechowuje tablica "swiatlocien". Z niej układam nazwę danego paska (pierwsza liczba to nr paska 0-10, kolejne 3 liczby to stany on/of punktów na danym pasku).
    Proste i czytelne.
     
    Początkowo zrobiłem to na ładowaniu plików z zewnątrz a obecnie "tłumaczyłem" skrypt na wczytywanie tych poszczególnych pasków z zasobów umieszczanych bezpośrednio w pliku exe bo chcę porównać działanie na słabych komputerach (prawdopodobnie gra mająca wszystko w exe wcale nie odpali na słabych maszynach więc wrócę do opcji wczytywania zasobów z plików).
     
    EDIT:
    Jeszcze jedna istotna uwaga. Musiałem zmienić nazwy backgroundow z cyfrowych na znakowe, teraz zamiast 0000 mam _0000 bo to powodowało, że źle mi szukało np. dla tła o nazwie 0000 szukało mi tła o nr zero a nie tła które się tak nazywało. Więc musiałem dodać prefiks do nazwy cyfrowej i wszystko działa ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...