szmalu Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 To ja cię bardzo zaskoczę i powiem, że linux też kiedyś upadnie :o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 24 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 To ja cię bardzo zaskoczę i powiem, że linux też kiedyś upadnie :o Jak coś się rozwinie lepszego, to czemu nie? @adam014 Taki klimat Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 24 Stycznia 2014 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Świat też upada! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Tak z czystej ciekawości.. Ktoś robi jakąś listę gier komercyjnych, które powstają na gm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uzjel Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Tutaj jest część, ale nie wszystkie są komercyjne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Tak: http://makegames.pixelprospector.com/gamemaker-games Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Hero Core ile ja w to grałem :D super gierka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Will Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Sporo tego.. w epoce takiej popularnośći gier indie gm powinien się raczej coraz bardziej przebijać. Szybkość prototypowania i prostota powinny dawać mu przewagę, powiedziałbym raczej, że to parę lat temu gm był bardziej na straconej pozycji.. jeśli źle myśle to niech ktoś mnie poprawi bo bo nie siedzę w temacie :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Problem w tym, że gry 2D niespecjalnie się sprzedają (chyba, że patrzymy na reklamy) Dodatkowo gra 2D musi mieć dobrą grafikę i dobry gameplay A w 3D nawalisz kupę, byleby było popularne studio i się sprzeda - inaczej grafikę a'la rok 2001 i przeciętną fabułę i Gameplay i się sprzeda. Najlepiej w dzisiejszych czasach robić gry darmowe i z reklamami. Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 25 Stycznia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 dobrze, że mamy tu na forum specjalistę, rozumiem, że na podstawie własnego doświadczenia mówisz? Zrobiłeś kilka gier 3d, kilka 2d, darmowych i płatnych, i teraz wiesz dokładnie jak kasiorkę kosić? :) Ściervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 dobrze, że mamy tu na forum specjalistę, rozumiem, że na podstawie własnego doświadczenia mówisz? Zrobiłeś kilka gier 3d, kilka 2d, darmowych i płatnych, i teraz wiesz dokładnie jak kasiorkę kosić? :) Ściervi ;) Wczoraj spam na GG już zaliczyłem "Ej fevi pls, nie muf tak o gm, on jest taki fajny, on nie moze upasc, pls 1111" Co do gier 3D - źle sprecyzowałem Sprzedają się przede wszystkim FPS'y, więc jak ktoś chce robić dla kasy to tylko to. To zostało nawet poparte jakimiś tam badaniami i tendencja ta się zwiększa. Dlatego jak robić grę (i chcemy ją zrobić porządnie) to bardzo duże szanse na sukces jest na rynku FPS. Jeśli nie mamy jakichś większych możliwości, to lepiej wydać darmowego FPS'a z reklamami Jakieś pytania? Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 FPSy to działka zajęta przez firmy tworzące gry AAA a nie indie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 FPSy to działka zajęta przez firmy tworzące gry AAA a nie indie. No tak Szef: Panowie, zróbmy grę FPS, damy radę Pracownik; Szefie, FPS jest zajęte przez EA, róbmy Kacz De klałny Szef: No, w takim razie - trudno Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Fervi czy potrafisz wymienić kilka gier które ostatnio zdobyły popularność (albo zarobiły sporo kasy) które nie są kontynuacją serii? (GTA5, Assasins Creed 4, Bioshock: Infinity) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Fervi czy potrafisz wymienić kilka gier które ostatnio zdobyły popularność (albo zarobiły sporo kasy) które nie są kontynuacją serii? (GTA5, Assasins Creed 4, Bioshock: Infinity) Sorry, mamy taki klimat Nie moja wina, że idioci ludzie lubią odgrzewane kotlety Co oczywiście nie oznacza, że nowa gra nie ma szans zaistnieć na rynku Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 To jest jeden z powodów dlaczego indie nie powinny się zabierać za robienie FPSów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 To jest jeden z powodów dlaczego indie nie powinny się zabierać za robienie FPSów. Jeśli tak, to niech w ogóle zerwą z grami, niech zajmują się rozwożeniem pizzy Indie zawsze będą Indie, jeśli będą robić gry Indie Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Indie zawsze będą Indie, jeśli będą robić gry Indie Chyba nie rozumiesz pojęć AAA i indie. AAA to format gry która jest wysokiej jakości z wielkim budżetem, który ma się zwrócić. To oznacza że ja także bym mógł zrobić grę tego formatu gdybym dysponował odpowiednio wielkim budżetem i czasem i ludźmi tylko do cholery jasnej wtedy nie mógł bym nazywać takiej gry "Indie". Zrozumiałeś już? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Odgrzewane kotlety są sprawdzone. Duży producent nie może sobie pozwolić na eksperymentowanie i stratę pieniędzy. W przeciwieństwie do indyków, bo my musimy eksperymentować, aby znaleźć coś co spodoba się ludziom i się wybić. Z tego powodu powstały To The Moon, Journey, Hotline Miami, Minecraft, Terraria, Kerbale, Soldat, albo to co robi Telltale Games. Lista się ciągnie, ale ja już nie mam nic więcej w głowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Spędziłem całe swoje "młode" podstawówko-gimbazjalne lata na tym forum. Myślę że szczyt popularności przypadał właśnie na te lata. Pokolenia się zmieniają może takim teraźniejszym dzieciakom nie chce się już tworzyć gier, ale za to grać w gotowe już produkty. Powstał też całkiem niedawno (chyba zapoczątkował to Mojang?) taki trend wydawania wersji beta, alpha czy tam wcześniejszej i pompowanie hypu wokół niewydanego jeszcze produktu. Myślę że właśnie teraz lepiej dołączyć do takiej społeczności która się podnieca daną grą, podziwia dodane nowe rozwiązania, screeny i nie może się już doczekać na premiere, niż zrobić coś swojego... Według mnie to właśnie jest powód braku popularności game makera u osób młodych. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Minecraft 10 mln sprzedanych kopii (żeby tylko), Terraria ponad 1 mln sprzedanych kopii, Starbound ponad 1 mln sprzedanych kopii po miesiącu od wypuszczenia gry na Steam, ale nie dobrze sprzedają się tylko FPSy 3d tworzone przez wielkie korporacje, a grami Indie które wprowadzają coś nowego do rozgrywki można sobie tyłek podetrzeć i w ogóle jak chcesz tworzyć gry to musisz złożyć CV do EA, albo Blizzarda, bo inaczej twoja gra nie osiągnie sukcesu, a po co tworzyć grę która tego sukcesu nie osiągnie. Nie wiem Fervi jak trafiłeś na to forum z takimi przekonaniami. :P Sukcesu gry nie określa się na podstawie sprzedanych kopii, a na podstawie dochodu jakie przyniosły twórcą, twórcy. Zauważ że w takie gry jak CoD czy Battlefield są kosztowne, trzeba opłacić pensje ludziom którzy je robią do tego miliony wydaje się na marketing, więc sprzedanie nawet 10 mln kopii nie musi oznaczać sukcesu, gry indie są inne tam sprzedaż nawet 1000 egzemplarzy przynosi zysk oczywiście nie tak duży, aby mówić że autor jest milionerem niemniej jednak autor może uznać po tylu sprzedanych kopiach że czas jaki włożył w produkcje zwrócił się i każda następna sprzedana kopia to będzie zysk. @HuderLord: Skąd brałeś definicje gry AAA wg mnie nie każda gra tego typu jest wysokiej jakości. ;P Gra indie to gra niezależna czyli wydawana przez studio które ją napisało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 No i w pizdu! Koniec dyskusji o GM, zaczynamy temat "Co jest indie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 25 Stycznia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 to po co dyskutujecie z doktorem specjalista od rynku gier? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaklub Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 co jak co panowie, ale z nazwą tematu trudno się nie zgodzić gm faktycznie dostaje update'y, czyli "updada" to niepodważalna prawda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Zapominacie też o jednym Grafika nie decyduje o tym czy gra jest dobra, czy nie Gra może wyglądać nie najlepiej, ale może być dobra Mamy oświadczenie Ubisoftu dotyczącej FC3 Blood Dragons, że grafika nie będzie dla nich numerem jeden, gdyż mogą tworzyć gry z gorszą grafiką; gry będą tańsze i będą się sprzedawać. Sam Gameplay ma wielkie znaczenie, dlatego tak często wracamy do Half Life'ów i innych gier - bo są dobre Mniejsze studia wcale nie muszą robić gier w ultra nowoczesnej grafice - mogą się skupić na fabule, gameplayu. Grafika co prawda nie może być "Minecraftem", ale coś takiego jak prezentuje np. Counter Strike 1.6 jest akceptowalne Sam Game Maker nie jest dobry do gier 3D (co zresztą potwierdził Sandy? z Jajogejms i poleca w tym miejscu Unity) Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Threef Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 And your point is..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Chell Opublikowano 25 Stycznia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 fervi, oni mówią jedno, a ty zamiast kontrować to coś zupełnie innego mówisz w ogóle grafika jak w CSie jest akceptowalna? lol, nie, grafika z CSa jest akceptowalna tylko dlatego ze jest z CSa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 25 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Ktoś wspominał o grafice? Gra wysokiej jakości to nie tylko grafika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności ANtY Opublikowano 25 Stycznia 2014 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Tylko taka na linuksie pójdzie, musicie mu wybaczyć te brednie, spowodowane frustracją :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fervi_ Opublikowano 25 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2014 Tylko taka na linuksie pójdzie, musicie mu wybaczyć te brednie, spowodowane frustracją :/ Open Arena chodzi, ha Grafika jak w CS jest akceptowalna (jako low-end, powinienem sprecyzować). Przeciętnie grafika przypadająca na lata 2007 - 2009 jest nawet stosowana przez gry Open Source. Jak HuderLord wspomniał, gra nie jest tworzona tylko przez super grafikę (inaczej - jeśli nie jest to gra EA, Ubisoft czy Activision to tak) Gra przede wszystkim musi mieć dobry Gameplay (czyli otoczkę grywalności) i warto mieć tu dobrą fabułę (często gry nie mają fabuły, a podstawowa misja to rozwal) Gdyby powstała gra przede wszystkim z Gameplayem i dobrą fabułą i z przeciągną oprawą audiowizualną - to bym kupił Fervi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi