Skocz do zawartości

Visual Game Studio - test gui


baca

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł: Visual Game Studio

 

Gatunek: program

 

Opis: Ma to być edytor do tworzenia gier, obecnie jest w fazie projektowania(w c++). Zamieszczam tech demo żebyście doradzili co mam zmienić, co dodać. Coś powiedzieli o kontrolkach(które sam zrobiłem wzorując się na office 2010), czy dobrze działają itp. itd.

 

 

 

Download: Plik

Rozmiar pliku: ~1.2MB

 

Programowanie:Mateusz Bacławski

Screeny:Zrzut_ekranu_2.pngZrzut_ekranu_4.png

Zrzut_ekranu_5.png

 

Zrzut_ekranu_6.png

 

Zrzut_ekranu_7.png

 

Zrzut_ekranu_8.png

 

Zrzut_ekranu_9.png

 

Zrzut_ekranu_11.png

 

Zrzut_ekranu_12.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny programik, tylko w edytorze rooma dodaj jakieś przemieszczanie się np. za pomocą MMB, w dodatku przydałoby się dodać jakiś virtual space w czasie edycji tzn. lewy górny róg nie jest pozycją 0,0 owego rooma.

 

Co do wstawiania obiektów w roomie jest trochę skopane. Wystarczy kliknąć gdziekolwiek na workspace a się obiekt tworzy (może jakieś shortcut keys?), lepiej by było LMM zaznaczanie już istniejących obiektów do ew. pozycjonowania ich, oraz PPM - zamiast niszczyć - to wyświetlić menu kontekstowe z opcjami edycji obiektu ( Kopiowanie, usuwanie, szybkie wstawianie [lista z obiektami] itd. ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Up - jest dostępne przenoszenie ctrl+LPM i zaznacza w miejscu w którym naciśniesz jeszcze dodam, że możesz zaznaczyć per-pixel lub cały rozmiar. Przez co jest możliwe zaznaczenie obiektu leżącego pod nim. A co do memu obiektów do góry i na dół w zakładce Object

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Administratorzy

Ja bym zostwił defaultowy design windowsowy, wtedy program dopasowywałby się do użytkownika (gdy używamy własnego tematu), a tak mamy narzuconą jedną kolorystykę, która niekoniecznie się każdemu podoba. Mnie odpycha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główne okno. Kiedy kliknę sprite po lewej, to na wstążce pojawia się Add sprite, jak klknę object, to add object. A powinno wg mnie być widać Add do wszystkich typów zasobów od razu. Tak jak w GM-ie, na górze. Obok siebie są: Add sprite, Add sound, Add object, Add room itd. A wogóle to jak nie ma żadnych spritów, powinien być przycisk służący do dodania jednego, tam gdzie normalnie jest lista spritów.

 

 

Przy okazji: okienko informujące o tym że zostały wprowadzone zmiany, ale nie są zapisane. Przycisk "No" jest za wąski.

 

Edit: Nazwy czcionek nie są alfabetycznie...

 

Edit 2: Jak zacząłem się bawić, i utworzyłem nowy obiekt, i zacząłem się bawić collision shape, stawiając te punkty na opak to wyskoczył mi błąd "Out of memory".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień może ikonkę "layer" bo trochę jest kiepska w porównaniu do innych

Zmieniłem

(...)Na pierwszym obrazku podpisy przy ikonach po lewej stronie, są w różnych odległościach od rogu ekranu(...)

Poprawiłem.

Główne okno. Kiedy kliknę sprite po lewej, to na wstążce pojawia się Add sprite, jak klknę object, to add object. A powinno wg mnie być widać Add do wszystkich typów zasobów od razu.(...)

Według mnie jest dobrze, a jak inni sądzą?

(...)Tak jak w GM-ie, na górze. Obok siebie są: Add sprite, Add sound, Add object, Add room itd. (...)

Jest to w zakładce Create.

(...)Edit: Nazwy czcionek nie są alfabetycznie...(...)

Poprawiłem teraz jest sortowane alfabetyczne.

(...)A wogóle to jak nie ma żadnych spritów, powinien być przycisk służący do dodania jednego, tam gdzie normalnie jest lista spritów.(...)

Też nad tym myślałem.

(...)Edit 2: Jak zacząłem się bawić, i utworzyłem nowy obiekt, i zacząłem się bawić collision shape, stawiając te punkty na opak to wyskoczył mi błąd "Out of memory".

Edytor jeszcze jest nie stabilny.

----

Jak jeszcze znaleźliście jakieś bugi to piszcie.

Program z poprawkami dodam jak zrobię edytor cząstek "Particle" i animacji szkieletowej "Animation", które będą renderowane przez grafę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo: 1.Wstążki powinny dostosowywać się do różnej szerokości monitorów, bo np. u mnie na 1920x1080 wykorzystują raptem 1/3 szerokości ekranu.

2. W okienku obiektu, na wstążce, w części sprite obrazek jest wyśrodkowany, a powinien chyba być zeskalowany.

3. W okienku Sprite, w zakładce settings, na wstążce powinno chyba pisać origin, a nie orygin.

 

I to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up 2. Na początku miałem skalowane ale ostatecznie zmieniłem na pełny rozmiar z możliwością przesuwania, powiększania/pomniejszania. Myśle, że tak jest lepiej.

 

Może być przybliżanie, oddalanie i przesuwanie, ale domyślnie powinno raczaj być widać cały obrazek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...