Borek Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Witam Stety/niestety jestem świeżym użytkownikiem Windows 7 64bit, wszystko fajnie, dopóki nie odpaliłem GM 8. Jak mam grę w rozdzielczości 1024x768 w OKIENKU, to jest wszystko OK, problem zaczyna się gdy wciskam F4 i gra przechodzi do FULLSCREEN, grafa robi się dziwnie rozpikselowana, w WinXP była ładnie skalowana ( wygładzona ). Mam zaznaczone interpolate colors between pixels, próbowałem tych opcji graficznych co są w GM i nic nie pomaga. Zaznaczę, że mam ( tutaj NIESTETY ) kartę Ati, w której również grzebałem w ustawieniach i nadal to samo, co więcej poprosiłem Ranmusa, który sprawdzał na laptopie ( karta ATI ) oraz na desktopie ( karta GeForce ) i jest to samo, pikseloza jak cholera, cała gra wygląda po prostu beznadziejnie, a czcionki to już masakra. Czy ktoś miał albo może ma ten sam problem? Na necie szukałem, ale znalazłem tylko podobne problemy dot. oglądania filmów - rozwiązaniem są odpowiednie kodeki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Wszystkie wymienione przez ciebie błędy sam mam w swoim win 7 też 64bitowym. Niestety nie znalazłem rozwiązania problemu z full screenem, jednak co do czcionek rozwiązanie jest proste: kompilować grę pod win xp. Ps: Karta graficzna ati tyle że hd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Ja miałem w win7 32 coś podobnego na karcie zbudowanej nv 7050 a w normalnej nv 240 GT tego nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Tak, mam to samo - w przypadku 32bitów wystarczyło przeinstalować directx i sterowniki karty (xp,vista,seven), ale win7 64 bity nie dał rady (poza tym mój Vaio ma specyficzne stery ATI, które sony raz na pół roku aktualizuje). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Gnysku a możesz zapodać dokładną nazwę swojego lapka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Czyli rozwiązaniem jest czekać na nowe sterowniki karty? czy na nowego GM? czy na update Windowsa? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawka83 Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Podejrzewam że na nowego gm bo takiej sytuacji nie mam w żadnej innej grze która nie była robiona w gm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Borek Opublikowano 11 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 OK, zatem dzięki wielkie za informacje :) Teraz wiem przynajmniej, że to praktycznie u każdego z Win7 występuje :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baca Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Raczej update windowsa nic nie da bo to raczej wina sterów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Ja mam to samo na XP z laptopem z kartą ATI. To raczej błąd karty bo na PC z Win7 64bity jest wszystko okej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
I am Lord Opublikowano 11 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 No na moim lapie z win7 64 bit też jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 11 Lutego 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2011 Tak, ja też miałem na XP Problem, ale zainstalowałem raz jeszcze Direct X i pomogło (chociaż miałem najnowszą wersję). Na Win7 dopiero któreś z kolei sterowniki zadziałały. Ale na wersji x64 niestety nie wiem jak to obejść, ze względu, że moja karta jest tylko w laptopach Sony (mój to konkretnie Vaio VPCEB1S1E, z kartą ATI HD5650) i nowe stery nie pomogą (bo nie zadziałają). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2011 http://bugs.yoyogames.com/view.php?id=651 This is both a driver issue, and how D3D has been implemented for Game Maker. The D3D.Present() is pretty much up to the driver to decide how it interpolates if the region is scaled, and on WinXP it bi-linear filters where as on Win7, it point samples. There is a fix for this, but it's complex, and will take significant time to implement and test (I've already spent a whole afternoon testing the theory). So it won't be done for GM8.1, but "might" get implemented in future releases, but it'll again boil down to time restraints. Regardless of all this, it will get fixed in the next VERSION when we upgrade to DX9. Sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 5 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 W GM7 też tak jest - właśnie sprawdzałem. No cóż, trzeba na nich naciskać, bo problem jest poważny. Przecież nie może być tak, że grafika się wali na najpopularniejszym i najnowszym systemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 5 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2011 Skoro pojawi się antyaliasing dla 3D (w sumie już jest), to i tego buga powinni naprawić niedługo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phoenix Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Mnie również wszystko działa na fullscrenie ( win7 64 bity) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 A dostosowanie rozdzielczości w jakiej działa gra do rozmiarów okna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 6 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2011 Można zmienić rozdzielczość pulpitu, i wtedy jest okej, ale to niezbyt ładne rozwiązanie. Może ludziom poprzestawiać okienka i ikonki na pulpicie, a to mega wkurzające. No i jeśli gra jest w innej rozdziałce niż 1024x768, to zaczyna się zabawa w sprawdzanie czy na systemie jest dostępna dana rozdzielczoć, a jeśli nie, to szukanie najbliższej dostępnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 O tak. Gry stworzone w GMie na 100% da się odpalić na kartach graficznych z rozdziałką maks. 800x600. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Mike napisał, że nie poprawią tego w GM 8.x. Brzydkie słowa mi się na usta cisną. Próbują sprzedawać GM jako bardziej profesjonalny program i podbijają cenę, a wisi im, że fullscreen się wali na najpopularniejszym obecnie systemie operacyjnym? Wow! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 No cóż, gdy Borek dawał demo Aliensów na GMCommunity, to było bardzo wiele skarg na to, że gra ma rozdziałkę 1024x768 bo to zasłania pasek zadań na laptopach, a na fullscreenie nie będą grać, bo lubią widzieć ikonki w tle... widocznie w innych regionach świata mają inne upodobania i fullscreen im do szczęścia niepotrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Ale np. na BigFish Games nie wezmą gry, która nie działa poprawnie w fullscreenie. Jednym z wymogów, jest żeby gra się defaultowo otwierała w pełnym ekranie i działała w nim poprawnie. To jednak podstawowa funkcjonalność. Zamiast pracować na przyspieszeniem 3d, które jest miłe, ale ma marginalne znaczenie, powinno dopracować podstawy programu, tak żeby się w ogóle do czegoś nadawał. Nie wiem kto ustala tam priorytety, ale robi to w sposób idiotyczny. Trochę nie wiem co robić z Cinders w tym momencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 10 Maja 2011 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Napisz do Mike'a mejla z powyższymi argumentami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 10 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2011 Chyba tak zrobię, aczkolwiek lepszy kontakt mam z Russellem. Tylko nie wiem czy on ma na to jakiś wpływ. Tak czy inaczej - jestem trochę zawiedziony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pk100 Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Moje pytanie w tym temacie - czy wiadomo coś nowego, jest jakaś skuteczna metoda na pozbycie się tej pixelozy? Gra zrobiona na GM8.0pro na WinXP pomyka bez problemu, obraz jest ostry w każdym przypadku. Na niektórych komputerach z Vistą czy Win7 obraz jest rozpixelowany, teksty w więszości są nawet nieczytelne przy małych fontach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shockah Opublikowano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2012 To sobie zrób zmianę wielkości rooma i viewó dynamicznie, po sprawdzeniu rozdziałki systemowej. Nie widzę problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeeGee Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Znaleźliśmy z Exigo rozwiązanie (w zasadzie on znalazł - ja tylko testowałem kolejne opcje). - Wyłączasz automatyczne rysowanie. - Całą grę rysujesz na surface. - Okno gry i viewport dostosowujesz do rozdziałki ekranu. - Rysujesz ten surface odpowiednio przeskalowany do rozmiarów okna. Bardzo proste, a działa jak trzeba. Najwyraźniej skalowanie surface'ów korzysta z innego algorytmu niż skalowanie okna/view. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Znaleźliśmy z Exigo rozwiązanie (w zasadzie on znalazł - ja tylko testowałem kolejne opcje). - Wyłączasz automatyczne rysowanie. - Całą grę rysujesz na surface. - Okno gry i viewport dostosowujesz do rozdziałki ekranu. - Rysujesz ten surface odpowiednio przeskalowany do rozmiarów okna. Bardzo proste, a działa jak trzeba. Najwyraźniej skalowanie surface'ów korzysta z innego algorytmu niż skalowanie okna/view. Z takiego rozwiązania to ja dawno już korzystałem (link) :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się