Skocz do zawartości

Shockah

Użytkownicy
  • Postów

    550
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Shockah

  • Urodziny 17.03.1994

O mnie

Ostatnie wizyty

12718 wyświetleń profilu

Osiągnięcia Shockah

Elder Veteran

Elder Veteran (7/13)

0

Reputacja

  1. Były takie gry multiplayer, że malowało się ekran na swój kolor, a po X czasu podliczało ile % się wypełniło. Właściwie to i całe gry, i minigierki np. w Mario Party (chyba 9) na Wii.
  2. Jakkolwiek by tego nie zrobił tablicą, będzie ZDECYDOWANIE SZYBCIEJ niż sprawdzać pixele.
  3. ...albo ręcznie sobie robić tablicę kolorów i obliczać.
  4. Shockah

    Nullbreaker

    fuk ju, to moja działka, lol. Nie dopuszczam go do tego projektu
  5. Tak btw. Najlepszy sposób to zapisanie tego sprite'a do pliku i czytanie binarnie... No chyba że to już nie w GM8, w wyższych pewnie nie działa takie rozwiązanie.
  6. *Zmienną typu real, w sensie liczbę
  7. string_format(val,tot,dec) Zamienia val na string używając twojego własnego formatu: tot oznacza maksymalną ilość wszystkich cyfr a dec - maksymalną ilość cyfr po przecinku.
  8. Sto lat druhu! :)

  9. W sumie dziś próbowałem przez ciebie gnysek napisać krzywe do mojego liba w Javie :P Tylko programowanie przy 38.5*C gorączki to zły pomysł... Nie pushnąłem jeszcze samych krzywych, ale interpolację mam. pl.shockah.glib.animfx.Interpolate tests.AnimationTest
  10. Gdyby nie to, że multiplayer, to mógłbyś używać zmiennej 'id', a tak to robisz własną. Wieki temu używałem GMa, ale: Gdzieś, 1 raz: GML global.nextMyId = 0; W Create obiektu: GML myId = global.nextMyId; global.nextMyId += 1; BTW. GM miał pre/post-inkrementację/dekrementację? Nie pamiętam ;o
  11. Shockah

    [Java] Gamelib

    Po to dałem linka do 2 w miarę prostych gier :P źródła + już wyeksportowane i działające JARki.
  12. Shockah

    [Java] Gamelib

    Nie wiem, nie mogę sobie jakoś wyobrazić jak by to miało mieć sens :P.
  13. Shockah

    [Java] Gamelib

    Uhhh. Nie wyszło mi to. Kilka miesięcy temu zacząłem pisać własną bibliotekę do tworzenia gier 2D - z braku pomysłów nazwałem ją po prostu Gamelib. Gamelib jest biblioteką (można też powiedzieć silnikiem) pozwalającym łatwo i przyjemnie tworzyć gry 2D w Javie (konkretnie wersja 7, choć nie byłoby problemu użyć wersji 6), używając jako silnika graficznego OpenGL, zamiast Java2D. Wykorzystuje bibliotekę LWJGL (znaną choćby z Minecrafta) właśnie do obsługi OpenGLa. Sam LWJGL działa na Windowsie, Linuxie, OS X i Solarisie, więc Gamelib powinien również. Jako że dobre 7-8 lat spędziłem nad GMem, trochę sie na nim wzorowałem, co można czasem zauważyć po tym jak wszystko jest zorganizowane. Funkcjonalność na daną chwilę: * tworzenie "roomów", przejścia między nimi * tworzenie i niszczenie obiektów, pobieranie listy wszystkich obiektów danego typu * proste sprawdzanie kolizji między obiektami * sortowanie obiektów po głębokości * podział rysowania obiektów na warstwy (dużo lepsza wydajność przy rysowaniu wielu różnych obrazków w jednym obiekcie) * rysowanie kształtów (linie, prostokąty, koła, elipsy, polygony) * rysowanie obrazków, wyciętych kawałków obrazków * obsługa spritesheetów/tilesetów i atlasów (spritesheet: jedna stała siatka; atlas: wycinek obrazka o podanych wymiarach - np. rozciągalne okna dialogowe w jednym atlasie) * rysowanie tekstu z czcionkami TTF * bardzo proste ładowanie zasobów (BMP, JPG, PNG, GIF, WBMP, jak i SVG z pomocą biblioteki Apache Batik (nie jest ona wymagana jeśli nie używamy plików SVG)) * blend mode'y * systemy cząsteczkowe * surface'y * shadery (vertex i fragment) * obsługa klawiatury (zarówno poprzez eventy (np. wpisywanie tekstu z klawiatury) jak i poprzez sprawdzanie stanu (np. ruch postaci)) i myszki Sam kod Gameliba dostępny jest publicznie na Githubie - https://github.com/Shockah/Gamelib. Wymaga on mojej paczki pl.shockah.json (do ładowania atlasów) - https://github.com/Shockah/pl.shockah.json. Przykładowe projekty napisane przeze mnie w Gamelibie - czołgi pisane do szkoły na specjalizację z programowania i wczesna wersja TimeSurfa: Z Dropboxa: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1765403...t%20Release.zip Z GMClanowego uploadera: https://gmclan.org/up2763_3_Gamelib_Public_Test_Release.html W paczce dostępne zarówno źródła jak i wyeksportowane wykonywalne JARy (przygotowane pod Windowsa, nie chciałem specjalnie kopiować natywnych bibliotek również dla innych systemów). Na Githubie dostępne są też proste testy biblioteki: https://github.com/Shockah/Gamelib/tree/mas.../srctests/tests Czego jeszcze nie zaimplementowałem w bibliotece: * obsługi dźwięku * obsługi sieci * obsługi kontrolerów typu gamepady W planach jest również sportowanie Gameliba na Androida, jako że mam dostęp do jednego urządzenia z tym systemem. Ale OpenGL ES boli ;_;
×
×
  • Dodaj nową pozycję...