Skocz do zawartości

Nad czym aktualnie pracujesz?


ANtY

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno zacząłem tą panią. Tym razem postanowiłem nie wrzucać wszystkiego do jednego toola z dynameshem bo nauczyłem się że update traci na jakości, a nie mam tyle ramu żeby trzymać parę mln trisów.

spider_queen_v2.jpg

Btw. przegrzebałem całą sieć w poszukiwaniu sensownego basemesha z babskim ciałem, ale nie idzie. Albo słabe, albo trzeba płacić. Wkurzyłem się i zripowałem części ciała ze skyrima, połączyłem, usunąłem trinagulację i poprawiłem parę rzeczy w topolgii. Może komuś się przyda: https://gmclan.org/up3290_3_female_quad.html (uwaga, ma suty!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukanie drogi algorytmem A* na tablicach bez uzywania list czy gridu dla najprostszej implementacji do innych jezykow.

Jeszcze nie skonczony bo cos nie do konca styka ze zwracaniem sciezki.

 

screenshot109e.png

 

Może ktoś się połasi do rozwiązania (bo narazie przenoszę to do as3) to daję tu źródło narazie: http://www63.zippyshare.com/v/52467454/file.html (poprawka 0:44)

Kod oparty na tym artykule http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial_pl.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on używa wbudowanego A* w GM a Nirvan od 2 dni pisze własną implementację. Na tym polega cała trudność.

Ja też się tego podjąłem http://i.imgur.com/T65ZXLV.png ale mój algorytm jest prostszy od Nirvana. I słabszy :(

Z każdego pola wskaźniki poprowadzą do zielonego kwadratu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale on używa wbudowanego A* w GM a Nirvan od 2 dni pisze własną implementację. Na tym polega cała trudność.

Ja też się tego podjąłem http://i.imgur.com/T65ZXLV.png ale mój algorytm jest prostszy od Nirvana. I słabszy :(

Z każdego pola wskaźniki poprowadzą do zielonego kwadratu.

Widziałeś ten filmik do końca? Moim zdaniem takie coś co koleś zrobił jest świetne i wykonuje swoje zadanie w 100% więc nie wiem po co się męczyć z czymś innym. ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha. Miałem zrobić bardziej ogarniętą twarz, ale wyszło jak zwykle.

queen_freak_face.jpg

Czyli z zębami. Dużo zębów.

 

Piękne (?). Optuję za okiem, chociaż jednym.

A zęby super. TO są cycki, tak? Ona (?) ma cycki i kaloryfer? Fajno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałeś ten filmik do końca? Moim zdaniem takie coś co koleś zrobił jest świetne i wykonuje swoje zadanie w 100% więc nie wiem po co się męczyć z czymś innym. ;P

Tak widziałem i nie wiem po co miał bym to robić 2 raz skoro dawno zrobiłem coś takiego tu: https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29026

 

Koleś na filmie popełnił taki tyci błąd dzieląc room_width i height przez 32 zamiast zrobić to za pomocą diva. Bo jak ktoś sobie ustawi wielkość rooma nie podzielną przez 32 to będzie miał lipę.

 

Nirvanowi chodzi o to że nie może używać mp_gridów i ds_girdów itp struktur bo chce ten A* zrobić w innym środowisku niż GM.

A ja się podjąłem tej implementacji także bo mnie Nirvan do tego zachęcił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby przenieść to do języka który nie ma takich funkcji jak GM np do as3 :P

 

edit: aa nie odświeżyłem stronki :D

 

Edit 2: Tyle zrobilem narazie przenoszac do as3 http://shadowsgames.net/tests/pathFinder.swf 46kb :D ale jest blad czasem i zawiesza, ale to chyba przez cos co przeoczylem przy odswiezaniu pól

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Shil, bo to jest kobieta pracująca, wyzwolona, czy coś w tym stylu.

A oczy są, i to całkiem sporo, jest też kilka na klacie (jak masz te wgłębienia).

Btw. właśnie skończyłem retopo brzucha, jeszcze odwłok i noga. Najbardziej nudna robota.

https://gmclan.org/uploader/3290/spider_que...opo_process.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zacząłem tą panią. Tym razem postanowiłem nie wrzucać wszystkiego do jednego toola z dynameshem bo nauczyłem się że update traci na jakości, a nie mam tyle ramu żeby trzymać parę mln trisów.

spider_queen_v2.jpg

Btw. przegrzebałem całą sieć w poszukiwaniu sensownego basemesha z babskim ciałem, ale nie idzie. Albo słabe, albo trzeba płacić. Wkurzyłem się i zripowałem części ciała ze skyrima, połączyłem, usunąłem trinagulację i poprawiłem parę rzeczy w topolgii. Może komuś się przyda: https://gmclan.org/up3290_3_female_quad.html (uwaga, ma suty!)

 

 

Haha. Miałem zrobić bardziej ogarniętą twarz, ale wyszło jak zwykle.

queen_freak_face.jpg

Czyli z zębami. Dużo zębów.

 

jak zwykle rozwalasz system swoimi pracami, naprawdę cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, udało mi się naprawić te błędy i nie robi już wybryków :) Musze jeszcze dodac sortowanie do przyspieszenia szukania.

 

http://shadowsgames.net/tests/pathFinder.swf

Mi to wygląda na mały wybryk :P

 

ABC.png

 

Druga sprawa, szkoda że nie ruszy się gdzieś w pobliże zaznaczonego punktu nawet gdy ruch jest nie możliwy do spełnienia

def.png

I troszkę długo mu schodzi obliczenie przy takim układzie :P (chyba że to przez wizualizacje a nie obliczenia :) )

 

A tak poza tym świetna robota ^.^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, poprawiłem sprawdzanie komórek, sprawdza czesciej te bliższe, pokazuje drogę najbliższą jeśli nie ma przejścia i nie może przechodzić już przez szczeliny ;).

Myślę że to finalna wersja, chociaż może jeszcze czymś tam uda się przyspieszyć. Ogólnie actionscript jest wolniejszy od gma, w końcu to plik na przeglądarki głównie, ale jest ok.

Jak prędzej już się wchodziło na tę stronkę, to żeby wyśweitlila sie nowa wersja trzeba odświeżyć po wejściu.

 

http://shadowsgames.net/tests/pathFinder.swf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, są na bazie skalowanych spritów :( (Z których pewnie mógłbym wyciągnąć wierzchołki), choć nie przeszkadza mi nauczyć się czegoś nowego ^.^ (O ile mogę to użyć do komercyjnej gry bo ID software może wciąż mieć prawa autorskie do tej metody ;P)

 

Swoją drogą ciekawe jak z tymi prawami do GMowego kodu jak np. przykładów czy skryptów, zwłaszcza jeśli ma się je z innego źródła niż prosto od autora albo nic na ten temat nigdzie nie pisze.

 

lub ktoś pisze przy czymś tak banalnym jak 1 linijka kodu ala draw_sprite_ext(...) by dodać go do creditsów XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te ściany są opisane za pomocą wierzchołków, bo jak tak to mogę podpowiedzieć pewien motyw silnika doom 1 i 2

Nie, są na bazie skalowanych spritów :( (Z których pewnie mógłbym wyciągnąć wierzchołki), choć nie przeszkadza mi nauczyć się czegoś nowego ^.^ (O ile mogę to użyć do komercyjnej gry bo ID software może wciąż mieć prawa autorskie do tej metody ;P)

jak podczas wyszukiwania Dijkstrą (hehe Dijkstra czaicie?) będziesz naciskał spację to wszystko się zepsuje

hehe, nie czaje

Hmm... dzięki za dokładną i wyczerpującą pomoc ^.^ chyba jednak wrócę kodzić tą kolizje co zacząłem :)

(dobra zgodzę się że moja wypowiedzi może wprowadzać w błąd ale to "nie" służyło do tego że "nie jest na wierzchołki a na sprity" Jeśli tak było to przepraszam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...