Jakim Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Witam, chciałbym zaprezentować silnik inventory znany z Diablo II. Nie będę się rozpisywać, przedstawię kilka najważniejszych technicznych aspektów: - przedmioty w przykładzie są wszystkie jednakowe, lecz silnik pozwala na przedmioty różniące się właściwościami mimo przynależności do tej samej kategorii (dzięki dwuwymiarowym tablicom), - lista parametrów jest nieograniczona i można ją definiować własnoręcznie, - istnieje łatwa wymiana danych między statystykami przedmiotów a cechami postaci (w przykładzie nie da się tego dostrzec), - każdy przedmiot po najechaniu nań myszką wyświetla swój opis, który jest generowany i dopasowywany (wizualnie) na podstawie danych zawartych w tym przedmiocie. - grafiki pochodzą oczywiście z Diablo II :). Silnik można uznać za gotowy. Nie chciało mi się już więcej szczegółów dodawać, więc zostawiłem w takiej formie, jakiej jest teraz. Opatrzony komentarzami kod dodam (gm6) do pliku później. Download Screen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Chyba najlepsze inventory przedstawione na GMClanie. Super. 5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Też tak myślę, ale wypadało by dołączyć już teraz gmk czy tam gm6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crackkk-GM Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Kurcze, sprawdziłbym to sobie, ale mam windows 7 i nie chce mi się odpalić :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Plik źródłowy nie jest jednolity jeśli chodzi o strukturę kodu (no niestety robiłem to w 2 dni i nie miałem dłuższego czasu na zaplanowanie każdej decyzji - założyłem się po prostu, że takie coś wykonam ;)). Wydajność nie wiem, na ile na tym ucierpiała, ale czytelność kodu - znacznie. Dlatego też dopiero jak wszystkie aspekty dokładnie opiszę, do pliku dołączę plik gm6 i dodam adnotację o zmianie archiwum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markar Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Imo najlepszy przykład ekwipunku na GMC, 5/5, możliwie że kiedyś użyję ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pieter Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Ten silnik pokazuje, jak naprawdę fajnie i szybko samemu można zrobić coś a'la komercyjna gra jeżeli tylko się potrafi i chce. Gratuluje, dla mnie bomba, 5/5. Przyda się do TF2D jeżeli kiedyś najdzie mnie chęć kontynuowania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bluks Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Super. Też robiłem inventory podobne do diablo ale przestałem bo zrezygnowałem z jednego projektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Hm wywala mi błąd przy otwieraniu nie wiedzieć czemu. Pewnie nie przekonwertowałeś na Vistę. W każdym razie też robiłem taki system inventory i dam Ci wyzwanie, które wtedy postawił mi Dawidds. Zrób możliwość obracania itemków, czyli gdy mam miejsce wolne 2x1 a item 1x2, żebym mógł go tam zmieścić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 6 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Dodałem wersję skonwertowaną i kompatybilną z Vistą, można śmigać. Kod jutro najprawdopodobniej :). Obracanie itemków? Trochę głupio to będzie wyglądało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 nawet nawety. widziałem podobny na gmcomunity. też ala diablo. prezentuje sie dorze. a jak tam kod? zapewne w 1 obiekcie wszystko jest? jak tak to dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Ja strzelam że to jest coś w stylu jeden objekt i masa skryptów :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
don_soyer Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 no i dobrze. efekt spoko. nie wyobrażam sobie swojej gry jakiejkolwiek bez skryptów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovvi Opublikowano 6 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Ja strzelam że to jest coś w stylu jeden objekt i masa skryptów :P 1 objekt i jakieś 15-20 skryptów :D na 100% ;D Zrobiłem podobny :P Tylko eh...grafika...xD nie z diablo 2 :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administratorzy gnysek Opublikowano 6 Lutego 2010 Administratorzy Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2010 Ja też dam 5/5 bo to dowód, że w GM da się naprawdę wiele i wystarczy tylko trochę wytężyć głowę i pobawić się w napisanie kodu. Takie inventory nie musi w sumie być nawet bardzo optymalne jeśli chodzi o single playera - mając te kilkadziesiąt slotów i tak nie zmieści się tam za dużo itemów, więc dużo obliczeń nie ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Szósteczka! piękny przykładzik, pokazuje że można wiele. ale zamiast show_message mogłeś po prostu nie pozwolić na założenie. 6/6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovvi Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 i zdeka to przyklad nie jest...dal tylko exeki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CTRL Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Ale powiedział że da później. ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzaher Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Fajne inventory :D oczywiście 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 Skovvi, przed napisaniem wypowiedzi wypada dokładnie przeczytać post :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skovvi Opublikowano 7 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2010 wiem...czytałem...pisał że da...ale teraz nie ma...jakoś nie widziałem...i z deka nie mi potrzeba xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zelman Opublikowano 8 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2010 No SUPER! :) 5! Prosimy o nieco bardziej wyczerpujące wypowiedzi. Naruszenie punktu 19. Warn Platyna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4tk Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Skovvi, wypada dać mu czas, bo skoro twierdzi że napisał to chaotycznie, to znaczy, że chce poprawić cały silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jakim Opublikowano 9 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Nie wiem, czy dałbym radę przemodelować silnik :). Po prostu chcę dodać jeszcze możliwość wymiany przedmiotu bez konieczności zdejmowania go (od razu automatycznie się wymienia) oraz kilka pobocznych rzeczy. Teraz akurat nie mam czasu zbytnio, żeby cokolwiek zrobić, więc na weekend się tym zajmę najprawdopodobniej. Ale co tam, dam kod jak jest teraz. Plik zaktualizowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slash (Pental) Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Jeden obiekt tylko? No to mnie zawstydziłeś :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adriann Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Jeden obiekt i 9999999999 skryptów;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad-GM Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Normalnie jak w cpp ;) System dość ciekawy, do pełni szczęścia brakuje tego co właśnie wymieniłeś ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kargul Opublikowano 9 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2010 Superancie inventory, podobnie jak gra :thumbsup: Diablo to super gra, polecam itd itp.... Co do ekwipunku to świetnie pasuje do jakiejkolwiek gry RPG. Pozdrawiam, oby tak dalej! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się