Skocz do zawartości

Pogromcy Potworów


Mr.Protek

Rekomendowane odpowiedzi

Optymista :D

 

Nie ma opcji ściszenia dźwięków :/

Wkurza, że obrażenia są strasznie losowe (1,1,1,10,1,5,1,1,1,4) i mają "duży rozrzut"

 

Opcja ustawiania głośności dźwięków jest, ale w specjalnym programie konfiguracyjnym dołączonym do gry.

Aby uzyskiwać bardziej pewne wyniki należy podnieść parametr broń/zbroja u kowala :rolleyes:

 

Gra ma wyjątkowy system obliczania obrażeń, gdyż wartość odporności nie jest stała jak w innych grach. Wprowadziłem to celowo by nie było sytuacji że poziom z góry decyduję o wygranej. Oczywiście duża różnica w poziomie daje pewne zwycięstwo, ale jednak stworzyłem coś bardziej unikalnego. Niektórzy przyzwyczajeni do standardowych rozwiązań będą uznawali to jako minus. :jezor:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pograłem jakieś 20 minut nie patrzałem dokładnie. I mogę stwierdzić że gra prezentuje się na poziomie średnim, nie widzę w chwili obecnej czegoś co mogło by mnie skłonić do ponownego odpalenia gry i dokończenia przygody ( tak zapisałem stan gry na wszelki wypadek gdybym jednak zmienił zdanie :P )

Przez ten czas ubiłem około 20 debilogobilnów liczę z bossem z 1 questa i tych czerwonych z 2. I na tym koniec gdyż rozgrywka sprowadza się w przypadku wojownika do spam kilku na atak a kiedy mało mamy życia to na butelkę po walce jedynie trzeba uzupełnić potki i dalej iść na potworki. Niby są jakieś sklepy ale mogę co najwyżej podnieść siłę obrony lub ataku mojej broni, która po tym zabiegu ma strasznie dziwny hit rate ( 1,1,1,12,2,1,14,6 ).

Nie mam pojęcia co może być za portem, czy będą jakieś sklepy z nowymi broniami, czy nie? Nie widziałem stosownego okienka w interfacsie do zdejmowania i zakładania eq. Wektor ruchu po mapie imo jest niedopracowany, przy prostopadłych kierunkach ( 0, 90, 180, 270 ) idziemy wyraźnie szybciej niż przy lekko mniejszym odchylonym o 10 stopni od tych co podałem.

Jeżeli już robisz sprity z edytora 3D to postaraj się o wyrenderowanie większej ilości klatek animacji poszczególnego ruchu bo walka traci dynamikę.

 

Powinieneś dać na początku większą swobodę wyboru poczynań bo pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Nie można ani wybrać questów ani dobrać własnego ekwipunku totalna liniówa, jeżeli głównymi odbiorcami mają być dzieci ( tak wywnioskowałem z cukierkowej grafiki i polskich nazwach potworków ) to mogę ci gwarantować że projekt nie przejdzie. Wszak nadchodzi era gdzie wszystkie gry stają się sandboxami.

 

BTW dorób jakąś strzałkę gdzie oddać wykonanego questa bo traci się czas na szukanie npca który nam się przemieścił lub zapomnieliśmy jak wygląda lub się nazywa.

 

EDIT: zapomniałem o ocenie : 3/5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiń myśl, proszę.

 

W większości gier odporność (pancerz) ma stałą wartość lub w ogóle nie występuje (czyli też ma stałą wartość ale równą zero). Bronie mają zazwyczaj wartości z przedziału np 5-10, czyli jeżeli przeciwnik ma odporność równą 5 odebrał byś mu od 0 do 5 punktów życia. U mnie oprócz wylosowania skuteczności ataku losuje się też skuteczność obrony stąd podwyższony poziom losowości w grze. Uznałem że ktoś nie ubrany w zbroje, bez broni, ale z wysokim poziomem będzie mógł zadać zarówno ciosy niesamowicie słabe jak i śmiertelne, tak samo rozpatrując odporność raz uda mu się lepiej uniknąć konkretnych obrażeń, a raz gorzej. Natomiast ulepszenie parametrów Broń/Zbroja u kowala ustawia pewne minimum podczas losowania dzięki czemu możemy mieć pewność że zadamy bardziej poważne rany lub lepiej przyjmiemy na siebie cios wroga. Czynnik losowości i tak zostaje ale zmniejszony. Oczywiście Broń i Zbroja z czasem się psuje i to nasze minimum opada, wtedy należy udać się do kowala i naprawić to co popsute.

 

Teraz inną sprawą jest to że w przypadku gier gdzie występują turowe pojedynki 1v1 musi istnieć duży czynnik losowości (np jakieś losowe karty lub inne czynniki) bo inaczej gra była by naprawdę strasznie nużąca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok pograłem jakieś 20 minut nie patrzałem dokładnie. I mogę stwierdzić że gra prezentuje się na poziomie średnim, nie widzę w chwili obecnej czegoś co mogło by mnie skłonić do ponownego odpalenia gry i dokończenia przygody ( tak zapisałem stan gry na wszelki wypadek gdybym jednak zmienił zdanie tongue2.gif )

Przez ten czas ubiłem około 20 debilogobilnów liczę z bossem z 1 questa i tych czerwonych z 2. I na tym koniec gdyż rozgrywka sprowadza się w przypadku wojownika do spam kilku na atak a kiedy mało mamy życia to na butelkę po walce jedynie trzeba uzupełnić potki i dalej iść na potworki. Niby są jakieś sklepy ale mogę co najwyżej podnieść siłę obrony lub ataku mojej broni, która po tym zabiegu ma strasznie dziwny hit rate ( 1,1,1,12,2,1,14,6 ).

Nie mam pojęcia co może być za portem, czy będą jakieś sklepy z nowymi broniami, czy nie? Nie widziałem stosownego okienka w interfacsie do zdejmowania i zakładania eq. Wektor ruchu po mapie imo jest niedopracowany, przy prostopadłych kierunkach ( 0, 90, 180, 270 ) idziemy wyraźnie szybciej niż przy lekko mniejszym odchylonym o 10 stopni od tych co podałem.

Jeżeli już robisz sprity z edytora 3D to postaraj się o wyrenderowanie większej ilości klatek animacji poszczególnego ruchu bo walka traci dynamikę.

 

Powinieneś dać na początku większą swobodę wyboru poczynań bo pierwsze wrażenie jest najważniejsze. Nie można ani wybrać questów ani dobrać własnego ekwipunku totalna liniówa, jeżeli głównymi odbiorcami mają być dzieci ( tak wywnioskowałem z cukierkowej grafiki i polskich nazwach potworków ) to mogę ci gwarantować że projekt nie przejdzie. Wszak nadchodzi era gdzie wszystkie gry stają się sandboxami.

 

BTW dorób jakąś strzałkę gdzie oddać wykonanego questa bo traci się czas na szukanie npca który nam się przemieścił lub zapomnieliśmy jak wygląda lub się nazywa.

 

EDIT: zapomniałem o ocenie : 3/5

 

Bardzo dziękuje za opinie :rolleyes: Za portem znajdują się nowe zadania, nowe przedmioty/czary w sklepach, masa nowych potworów, krypty z nieumarłymi i takie tam... :jezor: To nie jest standardowy cRPG z okienkiem ekwipunku, tego okienka nigdy nie będzie. Na starcie jest liniowo, a to po to żeby z łatwością zdobywało się doświadczenie na początku gry, bo potem z czasem gdy pojawiają się nowe potwory i zadania trzeba użyć głowy i odpowiednich przedmiotów/czarów by pokonywać swoich wrogów. Większej ilości klatek animacji też nie będzie bo gra ma zajmować mało miejsca na dysku i jak najmniej w pamięci, a każdy potwór ma 2 alternatywne wyglądy więc trudno by to było osiągnąć. (Szczególnie że 1 klatka animacji ma rozmiary 239x239, bo postacie jakby nie patrzeć są spore). O tym hit rate pisałem już wyżej, jest to celowy zabieg. Natomiast co do wektora ruchu się zgodzę iż występuję takie zjawisko, już wcześniej zwracali mi na to uwagę, w kodzie gry jest gotowa właściwa funkcja, tylko że jest wykomentowana bo bardziej mnie się podoba jak jest teraz, ale prawdopodobnie ustawie tamtą w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podchodzę też do tego tak że najpierw trzeba stworzyć coś gorszego by potem stworzyć coś lepszego. Jest wiele rzeczy w tej grze których nie ma sensu już zmieniać a dzięki doświadczeniu jakie zdobyłem tworząc ją wiem jak połączyć pewne koncepcje w całość żeby stworzyć coś nowego i bardziej grywalnego w przyszłości. Mam już pewien ciekawy pomysł który połączy to co w tej grze było dobre z nowymi koncepcjami i zapewni większą różnorodność i ciekawszą bardziej rozbudowaną walkę i to wszystko w 3D z naciskiem na grę wieloosobową. Ale to już jest projekt na przyszłość po ukończeniu obecnej gry ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Skończyłem dzisiaj pisać wersję do gry na 2 osoby przez sieć (poniekąd), jednak wymaga ona jeszcze przetestowania.

 

W porównaniu do zwykłych PP zaszły zmiany:

 

-> po pokonanych wrogach na mapie zostaje plama krwi.

-> wrogowie nie ścigają cie już aż do samego miasta

-> zmiana cen, parametrów postaci

-> 2 nowe klasy do wyboru: "Łowca" i "Druid"

-> prosty czat

-> pojedynki między graczami (w czacie trzeba wpisać "/POJEDYNEK")

-> przekazywanie złota (w czacie trzeba wpisać "/DAJ XXXX", gdzie ten XXXX oznacza jakąś kwotę złota)

-> w przypadku śmierci teleportujemy się do miasta i tracimy doświadczenie

-> zadania są wykonywanie wspólnie (jeżeli np mamy zabić 10 potworów, to liczą się potwory zabite przez jednego i drugiego gracza, nagrodę za zadanie także dostajemy wspólnie)

-> gra chodzi tylko gdy 2 osoby są w grze, ale w przypadku rozłączenia się 1 osoby wszystko zapisuje się przy wyjściu z gry.

 

Ostatecznie wersja ta będzie dostępna razem ze zwykłą wersją PP, jedna wersja do gry w pojedynkę, druga do gry w 2 osoby. Obu wersji nie da się jeszcze ukończyć. (Brakuję 4 modeli postaci i 10 zadań) cheesy.gif

 

Link do strony: Kliknij Tu!

 

Bardzo bym prosił o informacje o wszelkich błędach jakie zostaną odnalezione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne, wciągneło mnie. grafika nie taka zła... fabułka też... ale gdzie jest ten gebologoblin? bo zabiłem już 10 i tego czerwonego i misja sie nie skończyła. jak na demo to podoba mi sie

 

dostajesz 5

 

w czym ty napisałeś te ustawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby misja się zakończyła trzeba wrócić i pogadać z tym kto ci zlecił tę misję, w tym przypadku "Lord Karyt". Ustawienia pisałem w Delphi, grę w Delphi+Omega. :rolleyes:

 

Poza tym wygląda na to że wszystko działa prawidłowo, poprawiłem tylko trochę błędów natury wizualnej :D Po przemyśleniu stwierdziłem że nie ma sensu robić 2 oddzielnych wersji, tak więc stara wersja PP poszła do kosza, a zamiast tego w nowej dodałem także możliwość gry w pojedynkę, ma to ten plus że teraz możemy tą samą postacią grać sobie samemu jak i dla odmiany z innymi ludźmi ;) Jeżeli ma ktoś zapis gry ze starej wersji (0.01 lub 0.02) jest on także kompatybilny z aktualną wersją i na pewno będzie też działał w przyszłości (także gdy gra zostanie ukończona). Przy czym zapisy gry z wersji testowej (tej wyżej) nie są kompatybilne z aktualną wersją 0.03.

 

Link do strony: Pogromcy Potworów

 

Jeżeli ktoś odnajdzie jakiś błąd niech napiszę. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gra nie jest najgorsza , nawet ładnie się prezentuję , chodź ta grafika na średnim poziomie graficznym .

Nie mogę dać Ci 5 ani 4, bo grafika na taką ocenę nie zasługuję dlatego moja ocena : +3/5

 

Zastanów się co ty mówisz grafika jest świetna po screenach już to widzę, bo jest instalator a mi się nie chce rejestru zaśmiecać, ale grafika jest super jak na amatorską grę jesteś krótko na gmc i nie widziałeś jaka grafika może być brzydka w nie których grach. przejrzyj sobie projekty z pełnych wersji albo dem albo obejrzyj przynajmniej screeny zapowiedzi. Tu jest świetna grafa. Omega to nie jest silnik obsługujące dx 10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Myślę, że chodzi o grafikę w trakcie walki, imho tragiczna. Nie, że mało bajerów, ona jest obskórna!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Po dłuższej przerwie powstała kolejna wersja, gra jest już niemal ukończona, posiada komplet zadań, nowe potwory, nowe obrazki w sklepach i masę drobnych poprawek. Do ostatecznej wersji brakuje jeszcze ostatniego potwora, Intro/Outro i nowej muzyki. Grę oczywiście da się już ukończyć w całości, a nawet grać potem od nowa tą samą postacią.

 

Download: Pogromcy Potworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gra została oficjalnie ukończona, wszystko co planowałem zrobić zostało już zrobione :)

 

Przez ostatnie 2 tygodnie dorobiłem także kilka nowych funkcjonalności:

-> Na mapie świata widać teraz wszystkie istoty zarówno wrogo jak i pozytywnie nastawione do gracza.

-> Stworzyłem specjalny przycisk który pozwala na teleportacje do miasta w dowolnym momencie gry.

-> W związku z możliwością teleportacji do miasta wrogowie w kryptach również się teraz regenerują (wcześniej odnawiali się tylko wrogowie na mapie głównej), ale każda istota w grze ma teraz swój własny "licznik" i odnawia się po 5 minutach od śmierci.

-> Oprócz tego postarałem się wszystko z balansować jak umiałem i zmieniłem niektóre ceny w sklepach (ogólnie na korzyść gracza).

 

Jeżeli nie zostaną odnalezione jakieś błędy albo nie dostane jakieś dziwnej weny by coś dorobić będzie to już ostateczna wersja gry. ;)

 

Download: Pogromcy Potworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pograłem chwilkę. I muszę przyznać, że pogram jeszcze. Odrzuciła mnie na początku instalacja, ale ryzyko się opłaciło :)

Nie wiem czy wszystkie zwoje powinny kosztować jedną sztukę złota w mieście startowym ?

Poza tym jak dostałem awans, to w statystykach postaci wciąż miałem poziom 1, chyba że pierwszy był 0 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy wszystkie zwoje powinny kosztować jedną sztukę złota w mieście startowym ?

Poza tym jak dostałem awans, to w statystykach postaci wciąż miałem poziom 1, chyba że pierwszy był 0 ?

Wszystkie czary w grze kosztuję 1 sztukę złota, we wcześniejszych wersjach kosztowały więcej ale nie było to dobre rozwiązanie gdyż czarodziej nie wyrabiał z kasą na inne rzeczy, teraz jest idealnie. A grę rzeczywiście zaczyna się od poziomu zero ;)

 

PS. Ponieważ gra została ukończona sądzę że można przenieść temat we właściwe miejsce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Powstała wersja 1.01, głównym powodem jej powstania był odkryty przeze mnie błąd który mógł powodować niestabilność pracy gry podczas pojedynku 2 graczy ze sobą. Oprócz tej istotnej poprawki dodałem także trochę nowej muzyki, zmodyfikowałem parametry bazowe Wojownika (większa ofensywa kosztem defensywy) i Druida (większa defensywa kosztem ofensywy), poprawiłem też nieco sztuczną inteligencję wrogów podczas walki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...