Skocz do zawartości

[Gra] Path of Power


tomalas

Rekomendowane odpowiedzi

Path of Power - oto to moje najnowsze dzieło. Gre chciałem skończyć przed końcem feri i udało mi się dzisiaj jest ostatni dzień :)

 

Samej gry dużo nie będę opisywał wszystko znajduje się w pomocy która jest dołączona do gry możecie do niej wejść przez gre lub bezpośrednio. Jest tam klawiszologia, i wszystko o grze. Więc na początku radze przeczytać.

 

Jak w temacie gra jest na dwóch gracz (podzielony ekran), więc jak kto ma z kim grać to zawsze lepiej :)

 

Oto kilka screenów:

Screen 1

Screen 2

Screen 3

Screen 4

Screen 5

 

I link do gry:

PLIK - 2,07mb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, no ,no ale żeś gierkę zrobił. Moje dzieciaczki to o mały włos się przy niej nie pobiły. :D Jak tak dalej pójdzie, to nie długo uczeń przewyższy mistrzów, :P oczywiście w przenośni. Punktacji jak zwykle nie wystawiam. A teraz wytyknę tylko błędy:

1. Należy poprawić przedewszystkim sterowanie "ludzikami". Odbijają się jak piłki pingpongowe od ściany :] .

2. Synchronizacja odliczania, czyli głos z liczbą 3.

3. Jestem także za tym, aby można byłoby zagrać samemu. Mi to akurat nie potrzebne, bo ciekawiej jest grać z kimś, niż z komputerem, ale zrób to przynajmniej dla Gnyska :D .

Tak ogółem gierka super. Pomysł całkiem dobry, grafika też. Estetycznie wykonane menu. Dźwięki dobrze dobrane. Co tu jeszcze dodać może jeszcze to, że zaskoczyłeś mnie. Z wojny powróciłeś do magii, a to jest bardzo ciekawe <_< .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, rzeczywiście gra jest nienajgorsza, ale...

Możnaby przyśpieszyć nieco postacie, bo łażą zdeczka za wolno.

Valdemor pięknie powiedział, że postacie "Odbijają się jak piłki pingpongowe od ściany", niestety taka prawda, trzeba temu coś zaradzić. Poza tym wszystko w porządku i z ręką na sercu mogę wystawić tej gierce 7/10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie grałem i raczej nie pogram ale przydałoby się chociaż ręcznie dorobić "ogonki" w menu :)

Fakt polską czcionkę trzeba dorobić. Miałem ten sam problem w moim Labiryncie. Nie złe bęcki w tedy dostałem :D . Więc autorze do dzieła. Jutro nowa wersja chyba będzie? :D A co do Twojego grania SLy, to może jednak się skusisz nie pożałujesz. Świetna zabawa. Trudno oceniać grę tylko po screenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to oceniam i ostrzegam, że będę bezlitosny :D No więc grałem w to z młodszym bratem. Bardzo mu się podobało, ale obaj stwierdziliśmy że gra jest trochę nudnawa, potrzeba więcej urozmaiceń. Poza tym widać że się starałeś, nie znalazłem poważniejszych błędów. Dostajesz plusa za to odliczanie, bardzo oryginalne :) Do dźwięków także nie mam zastrzeżeń. Właściwie jedyne co trzebaby poprawić to szybsze chodzenie ludzika, choć to akurat kwestia indywidualnych upodobań.

Otrzymujesz ocenę 7+/10 :bye1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gierka bardzo fajna, sam kiedyś myślałem nad podobnym projektem ;)

 

Podsunę parę pomysłów:

 

- Przydało by się żeby drugi gracz nie widział oświetlenia tego pierwszego ( ja to kiedyś zrobiłem w ALIENS na dwóch graczy ) Funkcja

if view_current[0] (visible = true)

cos takiego ale to w GM 5.3 jeszcze stosowałem.

 

- Losowe położenie wyjścia ( teraz wystarczy zagrać z 10 razy w mapkę żeby szybko trafić )

 

- Zrób, że trzeba zkolekcjonować 5 kluczy, aby wyjście się otworzyło, z tym że jeżeli drugi gracz zbierze 3 to ten pierwszy musi tylko 2, wtedy nikt nie wie kiedy tak naprawdę otworzą się drzwi ;)

 

- Dodaj może jakieś pułapki...

 

- Power up, który poszerza na 10 sekund oświetlenie :)

 

Mam dużo pomysłów, ale nie wszystko na raz :) No i oczywiścię taką gierkę można zrobić ONLINE w przyszłości, aż tak dużo roboty by nie było :)

 

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, pograłem choć nie spodziewałem się, że na PII będzie działać :)

Całkiem fajna i w przeciwieństwie do wielu innych gier niezła graficznie. Mógłbyś jeszcze dopracować sprite'a ludzika. Zmieniłbym poruszanie się, żeby łatwiej było trafić w korytarz :)

Nice :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsunę parę pomysłów:

 

- Przydało by się żeby drugi gracz nie widział oświetlenia tego pierwszego (ja to kiedyś zrobiłem w ALIENS na dwóch graczy)

- Losowe położenie wyjścia ( teraz wystarczy zagrać z 10 razy w mapkę żeby szybko trafić )

- Zrób, że trzeba zkolekcjonować 5 kluczy, aby wyjście się otworzyło, z tym że jeżeli drugi gracz zbierze 3 to ten pierwszy musi tylko 2, wtedy nikt nie wie kiedy tak naprawdę otworzą się drzwi ;)

- Dodaj może jakieś pułapki...

- Power up, który poszerza na 10 sekund oświetlenie :)

Bardzo świetne pomysły. Mam nadzieje, że niezaprzestaniesz dalszego rozwijania gry i wykorzystasz to. Wiem, po tak ciężkim zadaniu trzeba trochę odpocząć, ale nie zadługo, bo później trudno będzie się Tobie do niej zabrać i połapać. Bynajmniej wiem, to po sobie. A więc kilka godzin snu i do pracy :D . A ja dodam jeszcze coś z mojego pomysłu. Aby urozmaicić grę dodałbym jakieś inne postacie, np. chodzące mumie, straszydła, czarownice, czy jakieś robale. Przecież to świat magii. Mogłyby one przeszkadzać graczom. Byłoby zawsze trudniej. I jeszcze jedno zauważyłem, że dzieci rajcuje to, że mogą wybrać swoją ulubioną postać, krórą później grają, np. chłopaki lubią grać postacią chłopięcą, zaś dziewczyny postacią żeńską. I w tedy może jakieś aktualne twarzyczki wybranych postaci dodać w rogu gierki? :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie miałem czasu odpowiadać, to będzie długi post :)

 

szkoda że nie ma trybu dla jednego gracza

No niestety kto nie ma z kim zagrać to szkoda. Co do tryby jednego gracza bym musiał przebudować grę gdybym myślał o grze w pojedynke już przy rozpoczynaniu projektu by napewno było inaczej.

 

1. Należy poprawić przedewszystkim sterowanie "ludzikami". Odbijają się jak piłki pingpongowe od ściany emot11.gif .

2. Synchronizacja odliczania, czyli głos z liczbą 3.

Oba błedy znam. Nad sterowaniem napewno będe pracować. Co to liczby 3 zacina się ona przy ładowaniu dłuższej muzyki prawdopodbnie skróce ją. Jeżeli to nie pomoże pomyśle nad innym rozwiązaniem.

 

przydałoby się chociaż ręcznie dorobić "ogonki" w menu

Nie ma sprawy.

 

Możnaby przyśpieszyć nieco postacie, bo łażą zdeczka za wolno.

Według mnie chodzą dość szybko, moge ewentualnie odrobinke przyspieszyć, ale przecież jest bonus przyspieszenie.

 

Wydaje mi sie, ze gracz 1 nie powinien widziec tego co ma odkryte gracz 2, i na odwrot.

Możliwe ,że nie powinien. Zastanowie się :P

 

- Losowe położenie wyjścia ( teraz wystarczy zagrać z 10 razy w mapkę żeby szybko trafić )

Jest losowe położenie rozpoczęcie i mury które raz są a raz ich nie ma ;) A wyjścia hmm trzeba się nad tym dobrze zastanowić.

 

- Zrób, że trzeba zkolekcjonować 5 kluczy, aby wyjście się otworzyło, z tym że jeżeli drugi gracz zbierze 3 to ten pierwszy musi tylko 2, wtedy nikt nie wie kiedy tak naprawdę otworzą się drzwi

Może nie koniecznie zrobie tak jak mówisz, bo za bardzo nie rozumiem :P Ale coś z kuczami można zrobić

 

- Power up, który poszerza na 10 sekund oświetlenie

Bardzo dobry pomysł, nawet o tym nie pomyślałem odrazu nasuwa mi się pomysł na moc "oślepienie".

 

No i oczywiścię taką gierkę można zrobić ONLINE w przyszłości, aż tak dużo roboty by nie było smile.gif

Trzeba poczekać na Path of Power: Online :P Napewno jeżeli bym taką robił, to by była bardziej rozbudowana przedewszystkim więcej graczy bo gra online na to pozwala.

 

Ogólne dzięki dla Borka podsunoł mi kilka pomysłów.

 

Ta twoja gra spodobała się prawie wszystkim moim kumplom.

I o to chodzi :thumbsup:

 

A ja dodam jeszcze coś z mojego pomysłu. Aby urozmaicić grę dodałbym jakieś inne postacie, np. chodzące mumie, straszydła, czarownice, czy jakieś robale.

To zależy nie chce aż tak przebudowywać gry, to trzeba już się porządnie zastanowić ;)

 

I jeszcze jedno zauważyłem, że dzieci rajcuje to, że mogą wybrać swoją ulubioną postać, krórą później grają,

Pomysł dobry, ale dużo roboty, no ale nie ma nic za darmo.

 

Za pierwszym razem gra mi się nieźle ściała (miałem 3 progsy włączone w tym WMP).

Z tyloma właczonymi programami to większosć gier by się ścinała ;)

 

Dzięki wszystkim już więcej się nie będe rozpisywał chociaż chciałbym każdemu odpowiedzieć. Dzięki jeszcze raz za komentarze. Szczerze... nie spodziewałem się takiej reakcji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zrób, że trzeba zkolekcjonować 5 kluczy, aby wyjście się otworzyło, z tym że jeżeli drugi gracz zbierze 3 to ten pierwszy musi tylko 2, wtedy nikt nie wie kiedy tak naprawdę otworzą się drzwi

Może nie koniecznie zrobie tak jak mówisz, bo za bardzo nie rozumiem Ale coś z kuczami można zrobić

 

Borkowi chodzi o to, że jak 5 kluczy zostanie zebrancyh to drzwi się otwierają, nie ważne kto zbierze te klucze ważne żeby były zebrane.

wystarczy dać taki kod

 if instance_object(klucz)=0 {i tutaj dajesz otwarcie się drzwi czy co tam chcesz};

 

Nie wiem czy dobrze napisałem bo już nie pamietam za dobrze ale w każdym razie jakoś tak to było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale ktoś może tylko czekać przy wyjściu aż druga osoba zbierze klucze.
He, he, o to właśnie chodzi! :) Będzie można zrobić np. taki myk, że koleś czeka przy wyjściu, a my go zdejmujemy pociskiem i sami kończymy grę B) Trzeba będzie pokombinować :thumbsup:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ale ktoś może tylko czekać przy wyjściu aż druga osoba zbierze klucze. Chyba ,że zrobić plansze na czas i jeżeli nikt nie dojdzie do wyjścia to ten co zebrał więcej kluczy zdobywa punkt :)

Na Twoim miejscu zrobiłbym tak: przedewszystkim nie kombinowałbym z czasem, to nie ma sensu. Nie psuj tym świetnej zabawy. :D Z kluczami, zaś zrobiłbym taki myk, aby każdy gracz musiałby zebrać po np. 5 kluczy i w tedy miałby prawo przejść przez drzwi. W innym wypadku zostałby od nich odrzucony i sparaliżowany na jakiś czas, sam rozumiesz taka kara za oszustwo. Taki bajer urozmaici i przedłuży grę. Umiejscowienie kluczy zrobiłbym także losowe. Nie zapomnij, aby gracz widział na ekranie ile kluczy musi zebrać i ile ma już kluczy zebranych. W takim wypadku w każdym labiryncie ilość kluczy do zebrania może być różna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...