Skocz do zawartości

Zablokowane Dlaczego Ludzie Krytykują Kogoś Za Używanie Gm'a?


g-Enjoy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 175
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

http://www.speedyshare.com/684359528.html

Rozmowa z pewnym osobnikiem z GameDev na gg.

o haha a to dobre :sp_ike: :thumbsup:

 

Próba pokonania mnie swym ilorazem inteligencji? Nie wygrasz.

Uwierz mi, na każde wydarzenie mam wymówkę. Możesz ze mną walczyć w nieskończoność.

może skończ z wymówkami i zacznij sypać naprawdę dobrymi argumentami. w tym logu co dałeś zrobiłeś z siebie idiote :)

 

ano i jeszcze, kilka postów wcześniej wysrałeś do kofla coś takiego:

Ale w każdym z tych postów mi tą wolność zabierasz. Bo nie szanujesz tego, że mam własne zdanie.
taki cwany jesteś?:) a co ci Civis napisał na gg czy gdzie tam? "ja wyraziłem swą opinię, na swój własny temat. nie rozumiem oburzenia". skoro kofel cię wielce uraził bo nie szanuje twojego zdania TO DLACZEGO TY TEPA PALO NIE SZANUJESZ ZDANIA CIVINA I INNYCH Z GAMEDEVA? :) na siłe próbujesz typowi (civisowi) coś udowodnić, że to że tamto, że gówno osiągnie przez swoje programowanie, ale za to ty jesteś fajny bo robisz w gmie, masz fajne efekty w grze i wogle będziesz zarabiać. ale szczerze mówiąc - kogo to obchodzi? skoro to takie potężne narzędzie to olej "głupote i ciemnote spowodowaną śmiania się z gma" gamedevowców i pisz tego swojego arkanoida. przestań płakać że sie z ciebie śmieją.

 

flaczek :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Game Maker - środowisko do tworzenia gier i programów komputerowych, zorientowane głównie na początkujących programistów, ale dzięki wbudowanemu językowi GML może służyć także jako narzędzie dla zaawansowanych programistów.

 

Admini wikipedi olali to, to jest wersja robocza artykulu. Nawet oni nie lubia GM :)

 

Nie rozumiem o co chodzi Tidimelowi, jego kolega Drobiu sie wkurzyl, i etraz Tidi jak robot poszedl w jego slady, spasl sie po prostu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym, że nieważne w czym, ważny jest efekt końcowy. Np ja kiedys miałem sytuację że śmiano się ze mnie że używam HateML Pro do tworzenia stron www i co się stało? Zrobiłem najlepszą(zadanie szkolne) w najkrótszym czasie.

 

Prawdziwy programista szuka i wykorzystuje najlepsze według niego narzędzia. I to, czy korzysta z notatnika czy z gma to nie ma różnicy, ważne żeby było mu jak najwygodniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ich popieram.

 

Bo ludzie, jakby nie patrzeć, to GM jest takim, jak to kiedyś ładnie nazwałem, syfem.

Nie dam rady tego dobrze uargumentować, to wychodzi jakoś samo z siebie, po tych godzinach pracy nad GM'em.

 

Pierwsze, co mi przychodzi na myśl, to ######sty podział sekundy na klatki.

Chociażby ten aspekt został w GM'ie tak zrypany, że szkoda gadać.

W zależności od kompa, po wykonaniu przez GM'a "niby" godziny występują odstępy rzędu -6%, a to naprawdę dużo. A ciekawe, bo na kompie miałem zaledwie niecały procent, tyle, że na plus...

Ciągnąc temat klatek, można by jeszcze dodać, iż mimo, że komputer jest super-hiper, a w grze praktycznie nie ma zmiennego kodu (mówiąc zmienny mam na myśli to, że co klatkę komputer musi policzyć troszkę inne obliczenia), FPS czasami spada trochę w dół, albo co jeszcze ciekawe, czasami w górę...! (tzn. mam fps 31/30 - co ciekawe w GM'ie to możliwe - ostatnio to testowałem, ale to już na mocno zmienianym kodzie z wykorzystaniem execute_string()).

A jeszcze trochę pociągnę podział sekundy na klatki - teoretycznie, jeśli fps jest ustawiony na powiedzmy 200, ale w grze są tak mocne obliczenia (albo prościej - particlesy), że komputer daje radę na ok. 80fps - eee... tego nie opiszę, to trzeba zobaczyć :P FPS będzie stał w miarę w miejscu, ale za to szybkość w grze będzie zmienna...! (raz szybciej, raz wolniej).

 

Co by tu jeszcze... edytor. Może tylko ja to czuję, ale leci od niego tandetnym RichEditem.

Tutaj mogę podać chociażby zachowanie kolorowania składni przy polskich znakach oraz wklejaniu sformatowanego tekstu.

 

W sumie to wagę pliku też można by uznać jako wadę - rozumiem, że w GM'ie jest "już wszystko", no ale bez jaj, 2.5 MB to naprawdę olbrzymia objętość...

 

I na koniec się przyznam, że kiedy zobaczyłem w opisie Shockera link do gamedev, i ujrzałem, że ten link prowadzi do "TLOA", miałem ochotę napisać do niego, co projekt GM'a robi na gamedev. Ale się powstrzymałem. Kilka osób na gamedevie, jak widać, nie...

 

A teraz pa, idę czytać resztę postów w tym temacie :P

 

Edit: Łoł, wbudowana cenzura :)

 

Edit2:

Jeśli nie, to co jakbym napisał DLL'a który na to pozwoli? [OOP w GM'ie]

Nie ma rzeczy niemożliwych.

Napisz to pogadamy. A, i żeby to wydajne było.

 

Edit3:

Tidimel nie lepszy. Robi Mario we flashu, jego nikt nie skrytykuje. Hmmm.
Weź nie porównuj flasha do GMa...

 

Edit4: O, bym zapomniał - co nie zmienia faktu, iż powinni oceniać grę... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz to pogadamy. A, i żeby to wydajne było.

Po pierwsze, nie napisze. ; ) Wszyscy o tym wiemy. ; D A OOP to powinna być cecha języka, nie możesz sobie tak po prostu obiektowości DLLem dodać. LOL ( to do Bagnusia ) Ale czekam!

 

W sumie dałbym plusa za chęci, ale po przeczytaniu, że GameMaker daję pół plusa :P

Strzeżcie się! Wasze gry są zagrożone. ; (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykro mi to mówić, ale muszę się z Koflem zgodzić.

Bagno, w tej rozmowie ośmieszyłeś się na całej linii. A twój rozmówca z pewnością poczuł się jakby gadał z jakimś dzieciem Neo do którego nic nie dociera. Nie wiem co miałeś na celu zaczynając tę rozmowę, ale na mój gust tylko pogorszyłeś sprawę i teraz GMowców uważa za jeszcze większych noobów niż wcześniej...

Ale to tylko moje skromne zdanie na ten temat ;)

 

Ale poza tym to jak najbardziej się z tobą zgadzam, że GM nie powinien być dyskryminowany :P

 

Jak ktoś mnie pyta w czym coś robiłem to zawsze mówię, że GML. Kiedyś mnie kumpel wyśmiał tekstem w rodzaju: "GameMaker? Czy to przypadkiem nie to coś gdzie się wszystko robi na klockach?"

Wtedy mu zacząłem tłumaczyć, że tak to było w GM 1, a teraz to wszystko trochę poszło do przodu.

A w wakacje przy litrze Maximusa znów wróciliśmy do tego tematu to aż się chciał bliżej z GMem zapoznać jak usłyszał, że robione są w tym całkiem niezłe komerchy czasami xD

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś mnie pyta w czym coś robiłem to zawsze mówię, że GML. Kiedyś mnie kumpel wyśmiał tekstem w rodzaju: "GameMaker? Czy to przypadkiem nie to coś gdzie się wszystko robi na klockach?"

Było koledze odpowiedzieć: "I tak tępaku byś nie umiał na klockach to co się śmiejesz." : > i wszystko jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź nie porównuj flasha do GMa...

Z Flashem jest odwrotnie jak z GMem. Wszyscy myślą, że jest taki profesjonalny, że do gier w przeglądarce zaje... Może i tak jest w niektórych przypadkach (BAARDZO nielicznych), ale nie zmienia to faktu, że flashowe gry raczej rozbudowaniem nie powalają i lepsze są te z shockwave'a, a już te średnie z GMa mogą je przebić. I się okazuje, że profesjonalny to jest, ale NIE DO GIER.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o haha a to dobre :sp_ike: :thumbsup:

 

może skończ z wymówkami i zacznij sypać naprawdę dobrymi argumentami. w tym logu co dałeś zrobiłeś z siebie idiote :)

 

ano i jeszcze, kilka postów wcześniej wysrałeś do kofla coś takiego:

taki cwany jesteś? :) a co ci Civis napisał na gg czy gdzie tam? "ja wyraziłem swą opinię, na swój własny temat. nie rozumiem oburzenia". skoro kofel cię wielce uraził bo nie szanuje twojego zdania TO DLACZEGO TY TEPA PALO NIE SZANUJESZ ZDANIA CIVINA I INNYCH Z GAMEDEVA? :) na siłe próbujesz typowi (civisowi) coś udowodnić, że to że tamto, że gówno osiągnie przez swoje programowanie, ale za to ty jesteś fajny bo robisz w gmie, masz fajne efekty w grze i wogle będziesz zarabiać. ale szczerze mówiąc - kogo to obchodzi? skoro to takie potężne narzędzie to olej "głupote i ciemnote spowodowaną śmiania się z gma" gamedevowców i pisz tego swojego arkanoida. przestań płakać że sie z ciebie śmieją.

 

flaczek :thumbsup:

 

No teraz przyznam mój błąd.

Nie zmienia to faktu, że poczułem się urażony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej na You Tubie nie wyzywają jak zobaczą filmik z gry zrobionej w GM.

Prawda, GM jest ograniczonym programem, bo nawet jak się ma super uberkomputer to i tak gra potrafi się ciąć przy małych efektach, ale jak komuś to nie przeszkadza, to niech robi w GM. Ci z gamedev są poj***** (sry), ponieważ zamiast oceniać grę, oceniają "w jakim programie została ona zrobiona", a to duży błąd. Jestem pewien, że gdyby ci z gamedevu nie wiedzieli w jakim programie zostało zrobione TLOA, to napewno mielibyście lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Flashem jest odwrotnie jak z GMem. Wszyscy myślą, że jest taki profesjonalny, że do gier w przeglądarce zaje... Może i tak jest w niektórych przypadkach (BAARDZO nielicznych), ale nie zmienia to faktu, że flashowe gry raczej rozbudowaniem nie powalają i lepsze są te z shockwave'a, a już te średnie z GMa mogą je przebić. I się okazuje, że profesjonalny to jest, ale NIE DO GIER.
No właśnie to miałem na myśli.

Mówiłem że GM jest syfem mówiąc ogólnie o GM'ie.

 

Actionscript jest, że tak to nazwę, normalnym językiem programowania.

Może i przeznaczonym do początkowo animacji, ale jednak jest profesjonalnym narzędziem.

Moim zdaniem Adobe powinien trochę zmienić nastawienie co do Flasha i iść w kierunku aplikacji offline...

 

i lepsze są te z shockwave'a
Shockwave'a to już całkiem :P

A tak w ogóle to jest dekompilator to Shockwave'a?

 

Edit: Gdzie się podział link do rozmowy bagna ;F ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No teraz przyznam mój błąd.

Nie zmienia to faktu, że poczułem się urażony.

Trudno było? >.>

 

@Grabarz:

Jest ograniczony, dlatego może jakiś jeszcze większy szacunek za osiągnięcie czegoś?

Chyba, mniejszy, nie oszukujmy się. ;s

 

 

Ogólnie czekam na twojego DLLa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno było? >.>

 

 

Chyba, mniejszy, nie oszukujmy się. ;s

 

 

Ogólnie czekam na twojego DLLa

Ja nie powiedziałem, że go NAPISZĘ. Lecz spytałem się co gdybyn napisał?

Koniec tematu. Ja już zawarłem z nimi pokoj i jest już ok.

@up: Dokładnie. Wszystko dla ludzi o_0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, jak ja dawałem coś co działało na GMowym xenonie, to raczej nie miałem nieprzyjemności w postaci obrażania czy też zaniżania oceny za to że zrobione w GM. Co prawda przeważnie jak sie pytają na czym robiłem grę, to mówię: "DirectX" i sie dalej nie dopytują :P Widać w dzisiejszych czasach trzeba używać białego kłamstwa, żeby nie oceniali Cię za narzędzia których używałeś do tworzenia. Ponad to powtarzam: to źle, że My, GMowcy, krytykujemy kogoś za korzystanie z 3D GM, bo to narzędzie jak każde inne, tyle że to typowy klik, ale zawsze to narzędzie.

 

A do Tidimela mam kilka słów: Masz kompleksy chłopie i to widać. Ta Twoja gra pseudo-simsy, którą robisz w C++ (racja?) jak widać nie cieszy się dużym zamiłowaniem i dla typowego gracza to chłam, a popatrz teraz na takie gry-cuda zrobione w GM i jeszcze raz spójrz na swoje "coś". Zazdrościsz GMowcom, że potrafią zrobić coś dobrego, nie znając C++ czy Delphi (BTW. gry GMowe są właśnie tworzone na swoistym frameworku w Delphi, który notabene ma własny parser języka skryptowego GML).

Więc idź pan do lasu, oskób drzewa z gałęzi, zbuduj szałas, będziesz się mógł pochwalić, że zrobiłeś go od podstaw, kiedy My GMowcy użyjemy cegieł i zbudujemy sobie własny piękny domek z ogródkiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech.. Szkoda, że gra robiona w GM. ;( Dowiedziałem się tego z jego strony, która jest w opisie.

 

Dostałem taki komentarz na stronie gamedev.pl w mojej grze .__.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lol, GM to fajny program jak ktoś chce się chwile pobawić w "twórcę gier". Nie mowię że to coś złego, ale nie mozecie sie w wiekszosci (nie mowie ze wszyscy) rownac z osobami ktore robia nawet prostsze i bardziej ubogie wizualnie gry ale w np. c++. Sprobojcie sobie zaklepac algorytm na skalowanie/obrót/desauturyzacje obrazka a zobaczycie co to znaczy napisac wlasna gre. Nie mowie juz nawet o inteligencji przeciwnika (kazda napisana tutaj gra ma skrypt w stylu if(widze gracza){ ide do niego/strzelam do niego/trafiam na sciane i sie klinuje}).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~murdalow za****z 2009-01-30 12:10:40

i c**j wam k***y je**e w dupe,myślicie je***e prawiczki że sracie przy innych językach a usłyszycie gm to ku**a pie****ie żal,r***rwie wam tą strone,nadajecie na gm a k**wa jakieś nędzne c***y gry robicie albo kończycie po linijce kodu,jakie to ma znaczenie w czym robione,ważny jest efekt i czy gra się sprzeda a nie nędzne wypociny w stylu-k**a jestem programistą z gejmdev zróbcie przejście nie widziałem gm nigdy

~murdalow 2009-01-30 12:13:49

k**a w ogóle żałosna ta strona z tymi gównami,jakaś taka k**a pogrzebowa,ale gówno,pi*** ku*** ile sracie przy zrobieniu bohatera żeby się posrał,miesiąć to je****cie heheh ja w gm klocka jebne albo linijke i wale konia omnibusy pi****e,w ogóle co to za strone do czego słyży lamusy,jesteście programistami? hahahahahahahahahahaah

 

murdalow wpadł na gamedev.pl : D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dzisiejszym top komentarzem na gamedevie jest:

Nikas 2009-01-30 12:49:27

btw. co ma do tego że w gm? ludzie myślą że game maker to tylko układanie jakiś durnych klocków ;/

co jest nie prawdą,Pastan zrób mi jakąs gierkę w gm,zobaczymy czy jesteś taki cwany :}

;DDDDDD

 

Swoją drogą, zobaczcie co dostaje plusy: http://www.gamedev.pl/screens.php?x=view&id=1902 i porównajcie to teraz z zaminusowanym http://www.gamedev.pl/projects.php?x=view&id=449 (:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...